Stránka 7 z 8

Re: Fofo na dlhe trasy

Napsal: 10.01.2014 07:30
od Nonid
Octu 2 treba i po FL za tenhle peniz sezenes jak v 1.6 TDi, tak i treba 2.0 TDi a to uz je solidni povozeni :) Osobne by mi stacila ta 1.6ka... je to dieselovej 16ti ventil, kterej bohate staci na dlouhy cesty, ma uzasnou spotrebu(150km/h dle GPS po dalnici za 5l/100) a pri pravidelnym servise neni ani po 300k problem :)

POZOR na 1.9TDi PD, odchazely neskutecne casto klicovy soucastky motoru :!:

Re: Fofo na dlhe trasy

Napsal: 10.01.2014 07:42
od Eidž
enjoy píše:Na nule jsi po pěti letech, ale celou dobu trneš co turbo, co vstřiky atd.. a to jsou věci, které tě prostě zastaví a dál nejedeš. U benzínu obvykle dojedeš kam potřebuješ i když se něco pokazí.
Nehledě na to, že s dieselem třetinu roku prvních 10 - 20 minut netopíš.
A také nehledě na to, že je to prostě chrochták :mrgreen:
ps:městské přibližovadlo mám chrochtáka, ale ten byl za cenu, že jsem to prostě koupit musel.
Tak pomalu panáčku, pomalu. :nazdravi:
Ponechme stranou ekonomiku nafta vs diesel.
Berme to z pohledu spolehlivosti. U nového vozu netrneš 5 let, jestli se něco pokazí nebo ne.
U ojetého vozu záleží na tom, co koupíš fyzicky versus co máš ve smlouvě. Bohužel jsou to dvě různé věci.
Rozhodně u 5 let starého dieselu neplatí, že 10 - 20 minut netopíš. Už ve FFI z roku 2002 jsem měl elektrický ohřev a topil jsem do 3 km.
U auto cca do 5 let stáří se to řeší, v případě Fordu PTC ohřevem.

Jelikož peto1911 je prostě dogmaticky přesvědčen, že FFII je to jediný správný vozidlo, navíc na cestu ve 4 lidech a nedá si vysvětlit, že nic menšího než Mondeo není vhodné, tak komu není rady, tomu není pomoci. Já bych se nebál jít do Galaxy.
4 lidi, to jsou 4 big tašky plus hromada dalších zavazadel.

Re: Fofo na dlhe trasy

Napsal: 10.01.2014 09:18
od stano.
Galaxy s normalnym najazdom.... opat na hranicu 5000€ zabudni.

Re: Fofo na dlhe trasy

Napsal: 10.01.2014 09:32
od V12
Mno, to teda nie som si isty, ze v OII je vzadu viac miesta, ako vo Focuse. Na sirku urcite nie.

Nonidland :
Mali sme vo firme celu flotilu OII 1.9TDI PD. Jednalo sa o cca 30 ks, na ani jednej ani po 200k km ziadny problem s motorom. Ani jedna uletena ojnica na BXE agregatoch, ani jedno chcipnute turbo ci zniceny vstrekovac. 2.0TDI PD v prassatoch uz ale problemove boli - riaditel dosiel na inspekciu do dcerskej spolocnosti a spat uz nevystartoval, museli sme poslat ine auto. Potom sme urobili chybu a nakupili zabozrutov 207SW 1.6 HDI a 307SW 1.6 HDI. A to boli tazke prusery. Opakovane problemy s elektr(oni)kou, turba v P-cku po 120 - 140 tisic km atd. Uz su nastastie vsetky prec. Teraz nove OII 1.6TDI CR DPF - taktiez ziadna slava - kedze sa auta pouzivaju aj na kratke trasy, zacinaju sa mnozit problemy s nedokoncenymi regeneraciami DPF. Doprava ma z toho hodne hlavu v smutku.

Aj my sme na oddelenie nafasovali OII kombi 1.6TDI 77kW. S predoslou 1.9TDI PD 77kW sa to neda porovnat, ma neuveritelny turbolag, je podstatne lenivsia a po 3500 otackach vadne tak, ako kvetina na Sahare. Mam dojem ze s tym po prekroceni 3000 rpm vbehnem do hlbokej mlaky.

Re: Fofo na dlhe trasy

Napsal: 10.01.2014 09:36
od Adow
Na šířku nevím, ale před kolenama o poznání víc. Poznám to i podle dětské sedačky, kterou vozím oběma autama - v oktávce je prostě místa víc. Teď s Focusem řeším problém, že když si dám normálně sedadlo, tak už se za mě nevejde vajíčko s druhým klukem. A to měřím 180 cm.. Takže musím posunout řidičovo sedadlo dopředu, dát vajíčko a pak na doraz posunout zpět. Jsem asi o 2 zuby blíž k volantu - takže řídit jde. V oktávce tento problém nemám. Tam je fakt víc místa. I kufr je podstatně větší - HB Octavia má velikost kufru na úrovni mýho kombíka. Já mám výhodu jen v nízké nákladové hraně.

Re: Fofo na dlhe trasy

Napsal: 10.01.2014 09:44
od V12
Neviem, ja mam 1.76 a cca 90 kg, ked sa za volant posadim spravne, tak na zadnych sedadlach maju chlapci (7 a 4 - teda v sedackach) pred kolenami miesta dost. A ked treba, tak sa medzi nich bez tazkosti natrepe aj 55kg tazka a 160 cm dlha polovicka, pricom sa neciti nijako extremne stiesnena, parkrat sme tak absolvovali trasu Soporna - Svitavy s malym Ecce Homo na Buchlove. A bez problemov. V OII som ale sedacky este nemal, takze neviem.

EDIT :
Jo, kufor Octavky je legenda.

Re: Fofo na dlhe trasy

Napsal: 10.01.2014 10:01
od solfan
Stanley_vy píše:ad solfan a enjoy: Auto jsem kupoval jako tříleté s nájezdem poctivých 43 tis. km za 225 tis. Kč (nové se prodávalo v v německu od 625 tis. Kč). Kdybych ještě 100 tis,. přidal, mohl jsem mít v tu dobu novou skladovku FFII FL kombi s 1,6i (jediná příplatková výbava tam byla aut. klima). A topím asi po dvou kilometrech - mám elektrický příhřev. Jinak bych si klidně dokázal představit 2.0i, ale prostě jsem svého času narazil na slušný kup a jezdím hodně, tak jsem neváhal.
hmm, tak ja neviem kde robim chybu :-D
ale sam si napisal kolko stalo nove v nemcku, takze ked nepocitam naklady na naftu, poistenie, servis, tak dotycneho, ktory si to auto kupil ako nove stal km 10 kc :-D

co sa tyka 1.6, tak jazdit to jazdi v pohode ked ides sam, ked idem nalozeny s rodinou, tak to tiez nema problem jazdit v ramci limitov (nie nemeckych :-)) a aj mierne nad, kazdopadne naklad je citit.
co sa tyka hlucnosti, tak som predtym mal 1.8 tdci ghia (lepsie odhlucnenie aj materialy) a ta 1.6 benzin je v trende tichsia vsade, aj na dialnici...

Re: Fofo na dlhe trasy

Napsal: 10.01.2014 10:05
od 321910336
mám pocit, že kokta má kratší sedáky vepředu i vzadu. to by tam pak mohlo být víc místa, papírově je ovšem fofo větší. vzhledem k auře jaká se nad tím autem vznáší za 5000 éček bude tak jedničková a v té se ve čtyřech moc cestovat nedá pokud se do ní vlezou 8)

Re: Fofo na dlhe trasy

Napsal: 10.01.2014 10:08
od Adow
S těma dětma to byl jen příklad místa vzadu, ale.. 7 a 4 - to už sedí více méně normálně. Já mluvím o mladším, kterej sice už jede po směru, ale nohy má v podstatě rovně - a má je do předního sedadla (resp. je strká až na opěrku hlavy) a pak o vajíčku proti směru, který se za mě normálně nevleze. To bylo ale jen tak na okraj. A na toto nemají vliv kratší nebo delší sedáky.
Z vlastní zkušenosti vím, že dospělí si vzadu za dospělýma na rozdíl od té oktávky moc místa neužijí. A kupovat pro "minimálně 4 lidi" na dlouhatánskou štreku ne moc velký auto s ne moc velkým kufrem je blbost. Mimochodem si nedovedu představit ve Focusu 2000 km v pěti lidech + zavazadla v HB.
Samozřejmě musela by být II - v I je místa málo. O II je jen jedním z mnoha příkladů rozumnýho auta - za mě prostě FoFo NE.

Re: Fofo na dlhe trasy

Napsal: 10.01.2014 10:18
od Nonid
Pravda, OII 1.6TDi 77kW je nechutne lina pres 3500, tam uz je poznat, ze je to jenom 1.6... Na ty kratky trasy to nema smysl. Plus je fakt, ze jsou problemy s turbem po dlouhym stani na slunci :lol: Na turbolag se da zvyknout. Neni to zadna akcni jizda ale kdyz clovek vi, ze musi zaslapnout pedal do podlahy cca sekundu pred zrychlenim, tak neni problem :)

Vida, to jste stastlivci s tema octama :perfect: My odstavili takhle 4 kvuli prekrouceny ojnici :bebng: a pritom passat ma ted 335k a jezdi na pohodu :lol:

U FoFo zalezi misto vzadu ne od vysky ridice ale od dylky jeho nohou. Ja treba sedim celkem vzadu, protoze me jinak z delsi jizdy bolej nohy. Tatka, kterej ma o 3cm min(1,85m), tak sedi mnohem bliz a razem je u FoFo vzadu misto :)

Re: Fofo na dlhe trasy

Napsal: 10.01.2014 11:45
od fofok
Adow píše:Na šířku nevím, ale před kolenama o poznání víc. Poznám to i podle dětské sedačky, kterou vozím oběma autama - v oktávce je prostě místa víc. Teď s Focusem řeším problém, že když si dám normálně sedadlo, tak už se za mě nevejde vajíčko s druhým klukem. A to měřím 180 cm.. Takže musím posunout řidičovo sedadlo dopředu, dát vajíčko a pak na doraz posunout zpět. Jsem asi o 2 zuby blíž k volantu - takže řídit jde. V oktávce tento problém nemám. Tam je fakt víc místa. I kufr je podstatně větší - HB Octavia má velikost kufru na úrovni mýho kombíka. Já mám výhodu jen v nízké nákladové hraně.
Je to přesně naopak.Vzadu je víc místa ve focusu a to jak na šířku i na dýlku.Je to všechno o jednotky cm,ale je to tak.Fofo má dokonce o 1 cm delší sedák :hhura: Máš asi moc vysunutej volant a u řízení nepředpisově ležíš.
Jinak tohle jsou si tak podobný auta,který se liší v malejch detailech,že když řekneš fofo ne musíš říct i oII ne a posunout se o třídu vejš.

Re: Fofo na dlhe trasy

Napsal: 10.01.2014 12:15
od Adow
Možná jsi to vyčetl z papírů a specifikací - já to mám z praxe - takže mě tím nepřesvědčíš. Vím, že toto je Ford fórum a tím pádem se tu Fordům trochu naddržuje, ale v tomto případě by má volba byla jasná. Už vzhledem k motorizacím. Nafta u Forda je bída, u Škodovky se dá vybrat relativně spolehlivá motorizace. Proč jezdit tak dlouhý trasy s benálem a zbytečně utrácet - jen proto abych mohl mít Ford?
Další věc - O2 je podstatně líp odhlučněná než Focus. Obzvlášť ty naše uječený 1.6 ve vysokých otáčkách (ve kterých jsi skoro celou dobu na dálnici). Když jsem jednu dobu tatu vezl do Prahy, tak na mě čuměl jak na debila, proč nezařadím výš.. No, nebylo kam :D.
O3 už je ošizená, ale O2 je na tom líp i v interiéru - odkládací prostory, materiály. To auto je někde mezi Focusem a Mondeem. Rozhodně ne na úrovni vyložěně low-cost Focusu.
Mě ten low-cost až zas tak moc nevadí. Mám 1,6 benzín, ročně najedu málo. Kdybych to ale s ježděním myslel vážně a jezdil dlouhý trasy jdu do diesela. V případě Fordu by se ale toto asi rovnalo nutnosti nákupu fungl novýho auta.

Re: Fofo na dlhe trasy

Napsal: 10.01.2014 12:25
od fofok
Táta tomu nerozumí.Lepší hučák z focusu než traktový dunění z o II tdi,která není v odhlučnění premiantem.

Re: Fofo na dlhe trasy

Napsal: 10.01.2014 12:33
od V12
Ad sedenie za volantom :
Operadlo len mierne sklonene, po vysliapnuti spojky mi zostava noha iba ciastocne natiahnuta, ked natiahnem ruky pred seba, zapastia mam na venci volantu.
Obrazok v prilohe pochadza z http://www.testynavodicak.sk/centrum-be ... azdy-radi/

fofok :
Keby si za rok mal najazdit 60 a viac tisic km, urcite by si citil rozdiel medzi spotrebou 8/100 benzin a 6/100 diesel a volil diesel, aj ked v podobe duniaceho traktora. Ja teda urcite.

Re: Fofo na dlhe trasy

Napsal: 10.01.2014 12:37
od enjoy
Tohle je přibližně pozice rally jezdce. My ostatní jezdíme "na taxikáře" :mrgreen: