Zdravím kolegovia
Ak sa Vám nechce čítať a patríte k tým čo radšej raz vidia, ako 100x čítajú, tak si pozrite rovno moju galériu s videami a fotkami.
TU: https://1drv.ms/f/s!AjpPM3uhpdwUgkb78uuhhKjasTin
"Stručne" priblížim ochorenie, symptómy a priebeh vzniku. Čítal som všetky možné fóra, ale odpoveď som nenašiel. Verím, že keď sa problém odstráni a niekto sa podelí o svoje vedomosti, bude pre ostatných v rovnakej situácii tento román prínosný.
Popis problému začína na bode 4. Prvé tri sú príbeh na dokreslenie, možno niekoho niečo napadne pri uvažovaní.
1. Pri 118 934 km som dal meniť rozvody s vodnou pumpou, spojku a ložisko, komplet brzdy s kvapalinou, olej FoMoCo, predné tlmiče a všetky filtre (palivo, olej, kabína). Ak to niekoho zaujíma, tak diely vyšli na 15 834,- Kč
(Tešil som sa ako malý chlapec keď všetko fungovalo ako hodinky. Jednoducho som sa cítil ako tá žaba vo videu: https://www.youtube.com/watch?v=PBpokq7SWpM )
2. Od vtedy som v plnej spokojnosti jazdil 1776 km. Po tom som čistil klímu sprejom FURTH a bez problémov som som najazdil daľším 70 km po meste. Plynový pedál som neodpájal.
(Po zápasení s komplikovaným prístupom a vystriedaní polôh som sa po dokončení zaslúžene cítil hrdo. Tí ktorí to čistili vedia o tom svoje. - Foto v galérii na: https://1drv.ms/i/s!AjpPM3uhpdwUgkkqDnvZ7U3RhZrc ) Aj keď nie som si istý, či mohlo spôsobiť striekanie tej kvapaliny do prieduchov nejaké poškodenie, ale radšej to zmieňujem.
3. Prišiel čas tankovať. Ešte ale nesvietila rezerva. Namierené som mal na BENZINU, avšak po ceste som sa nakoniec zastavil v MOL (Náchodská 2410, Praha) a zobral 18l nafty.
4. Po nejakých km na diaľnici pri zvýšenej záťaži začalo auto
trhať, ako keby vynechával motor. Následne som si všimol, že ak som išiel do kopca alebo na rovine šliapol až k podlahe tak motor výrazne
kopol. Deje sa to v rozmedzí otáčok 1500-2500. Neskôr som odpozoroval, že to najviac robí pri 1700 a o niečo menej pri 2500. Ak idem konštantne cca 60 a mam 1700 ot a nepridávam výrazne plyn, tak to s autom mierne chveje. Bol som v tom, že to je naftou, tak po prejdení 123 km som dotankoval 25l Vervy, aby som tých zvyšných cca 10l MOLu zriedil. Avšak problém sa neodstránil ani keď som túto zmes vyjazdil a natankoval opäť Vervu. Odvtedy prešlo 800 km a naučil som sa s tým ako-tak žiť.
5. V posledných dňoch sa to ale správa nepredvídateľne. Pri jazde po meste mi pípla zvuková signalizácia a blikla červena kontrolka (tá, keď sú otvorené dvere), ale to len na zlomok sekundy a hneď zhasla. Zároveň ukazovateľ rýchlosti spadol na nulu a opäť vyskočil späť. Neskôr keď som stál na parkovisku na voľnobehu tak stiahlo otáčky a preblikla zas kontrolka batérie a pri tom skoro zdochol motor, no rozbehol sa ďalej.
6. Včera pri prvom studenom štarte som pridával plyn a motor sa zastavil s chybovou hláškou "ENGINE SYSTEMS FAULT". Žial nebol som nachystaný, aby som urobil z toho video. Pri druhom štarte je možné vidieť priebeh a porovnanie zdravého zvuku pred pridávaním plynu a následne chorého po pridávaní (je tam zostrih). Taktiež je možné vidieť mierne zakolísania aj po naštartovaní. Pri kontrole DTC sa ukázali dve chyby #01 D900 a #02 9602
https://www.youtube.com/watch?v=PGvGAeRexDE
Popis k videu: V prvej časti videa (pred strihom) je normálny zvuk na voľnobežných otáčkach. V druhej časti po konštantnom pridávaní plynu pri 2600 rpm náhle otáčky vyskočia nad 3000 a po uvoľnení plynu je možné vidieť pri poklese zvláštny odraz od 1000 a následný prepad na základnú polohu sprevádzanú klepavým zvukom. Pri tom je možné si všimnúť prebliknutie kontrolky batérie.
7. Včera som tiež kontroloval hladinu oleja a je nad ryskou. Taktiež v motore je nejaký zvláštny povlak.
(Tiež na foto v galérii)
Ak máte nejaké nápady diagnózy a ako FoFo zotaviť, tak budeme obaja radi.
P.S. Auto som kúpil v 2009 s 69 000 km.