Tak já jsem se také pustil do výměny brzdovky svépomocí a rád bych posdílel svoje praktické zkušenosti.
Nešlo mi to tak rychle, jak třeba psal Melounek (17.7.2016), že to měl za 2,5 hod. Z důvodu nezkušenosti to bylo na dva večery, asi tak 1 hod na kolo + přípravné a úklidové práce. Kdo má montážní jámu nebo nějaký zvedák, tak může být rychlejší.
Jako nejužitečnější se mi zdá video popisující rozdíl mezi metodou 1 a 2 osob, které je ideálně zkombinovat, viz tady:
https://youtu.be/Fv3CIsKAmQ0
Protože jsem byl na to sám, tak jsem vymyslel
"optimalizovanou metodu 2 osob" takto

:
Místo pumpování do lahve s hadičkou se mi více osvědčilo odsávání pomocí velké stříkačky (zakoupeno v lékárně), k čemuž mě inspirovalo zase tohle video:
https://youtu.be/tkTJ--tyBJQ.
Po pravdě řečeno se tam přisávaly bublinky z netěsnosti kolem závitu odvzdušňovacího šroubu, takže čistou kapalinu bez bublinek jsem měl v hadičce jen při krátkém povolení šroubu pod stlačeným pedálem.
Dolévání nové kapaliny jde u mého auta dost komplikovaně, musel jsem to dělat také stříkačkou s hadičkou, protože je to schované pod plastovým krytem kolem stěračů. To také docela zdržovalo, když jsem to dělal malou stříkačka 20ml, než jsem sehnal větší na 100ml.
Přední brzdy šly udělat s nasazenými koly, stačilo je vytočit do strany a lehnout si na zem. Vzadu jsem musel sundat kola, protože tam nebyl prostor pro pohyb s klíčem. Nejdůležitější věc, tj. povolení šroubu se povedlo delším očkovým klíčem (vpředu 9, vzadu 10) a opakované povolování při odvzdušňování jsem pak dělal stranovým klíčem, se kterým se lépe manipuluje přes hadičku.
Proplachoval jsem to tak dlouho, dokud jsem měl novou kapalinu, takže mi vyšly podobné objemy jako psal Nepér 30.3.2019
Použil jsem 1 litr DOT4 ve variantě ESP (někdy taky označované DOT4+), která se dá se od alternativního výrobce sehnat za rozumný peníz: