PTC heater
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3074
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: PTC heater
Ono stačí, pokud bude GEM jiné verze, strategie řízení PTC se mohla mezi verzemi změnit.
Zkus prostě nechat baterku přes noc na nabíječce, uvidíš...
Zkus prostě nechat baterku přes noc na nabíječce, uvidíš...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1683
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: PTC heater
Potvrzuji, že mi to funguje stejně jako u JenikaHK. PTC heater funguje i bez zapnutého ofuku čelního skla na max. Mám automatickou klimu a funguje i na režim AUTO. GEM je tuším ve verzi J z poloviny roku 2010.
-
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 19.09.2016 17:53
Re: PTC heater
No jelikož to je GHIA včetně střešního okna a dalších blbostí očekávám, že tam je vyšší verze gemu. Otázka je jak je to s rokem. Je to 2005 takže poměrně starší model.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3074
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: PTC heater
Myslel jsem spíš novější - starší verze GEMu, než vyšší - nižší výbava.
Naše auto je vyrobeno na samém závěru 2009, takže by mě vůbec neudivovalo, kdyby funkcionalita byla odlišná od auta z roku 2005.
Naše auto je vyrobeno na samém závěru 2009, takže by mě vůbec neudivovalo, kdyby funkcionalita byla odlišná od auta z roku 2005.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 19.09.2016 17:53
Re: PTC heater
To je dost možný. Taky bych se nedivil
- ScorpionSX
- Zkušený
- Příspěvky: 1794
- Registrován: 29.01.2011 18:05
- Bydliště: Trenčín, SR
Re: PTC heater
Vyzerá to tak, že žiadna medziročná zmena nebola:
https://workshop-manuals.com/ford/focus ... er_heater/
Zapína sa pri:
Engine coolant temperature is below 60 °C. (Chladiaca zmes po 60°C)
Ambient air temperature is below 10 °C. (Okolitá - predpokladám že vonkajšia - teplota pod 10°C)
Sufficient generator capacity is available. (Dostatok výkonu od alternátora)
A vypína pri:
The electric booster heater is switched off when an engine coolant temperature of 70°C or an ambient air temperature of 20°C is exceeded. (Chladiaca zmes 70+°C alebo vonkajšia teplota 20+°C)
C-Max to má podobné:
https://workshop-manuals.com/ford/c-max ... ry_heater/
https://workshop-manuals.com/ford/focus ... er_heater/
Zapína sa pri:
Engine coolant temperature is below 60 °C. (Chladiaca zmes po 60°C)
Ambient air temperature is below 10 °C. (Okolitá - predpokladám že vonkajšia - teplota pod 10°C)
Sufficient generator capacity is available. (Dostatok výkonu od alternátora)
A vypína pri:
The electric booster heater is switched off when an engine coolant temperature of 70°C or an ambient air temperature of 20°C is exceeded. (Chladiaca zmes 70+°C alebo vonkajšia teplota 20+°C)
C-Max to má podobné:
https://workshop-manuals.com/ford/c-max ... ry_heater/
- foker
- Pokročilý
- Příspěvky: 548
- Registrován: 15.01.2012 14:27
- Bydliště: Nitra
Re: PTC heater
Potvrdzujem co napisal jenikHK. Mal som Focusa s 120A alternatorom, ktory po nastartovani na volnobehu nedokazal utiahnut PTC. A to som nemal ani vyhrev celneho skla ani sedacky. A vyhrev zadneho skla som nezvykol zapinat.Ked odisiel,dal som 150A a to uz bola ina kava.Hrial hned po nastartovani aj na volnobehu
Ford S-Max 2014 2.0TDCi 120kW
-
- Junior
- Příspěvky: 208
- Registrován: 12.05.2017 23:10
Re: PTC heater
Mám 150A alternator (mondeo 2.0i benzin), po startu ptc topí podle displaye na zhruba 30%, když se rozjedu, tak topí na 100%. Po chvilce i na volnobeh pořád topí na 100% i když zapnu ohřev sedačky a předni sklo.
Mondeo mk4 turnier 2.0 duratec LPG
-
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 19.09.2016 17:53
Re: PTC heater
Dneska venku 12°C, nastartuju, pustím výhřev jedné sedačky na 4 stupeň, vnitřní teplota nastavena na 21,5 °C, heater se nezapl. Zvýšil jsem vnitřní teplotu na požadovaných 27°C a heater se rozběhl hned. Na nějakých asi 50% tuším. Takže ty podmínky co uvádí workshop jsou asi ne úplně 100%, protože se to dokáže spustit i při větší venkovní teplotě
- foker
- Pokročilý
- Příspěvky: 548
- Registrován: 15.01.2012 14:27
- Bydliště: Nitra
-
- Nováček
- Příspěvky: 47
- Registrován: 27.04.2012 08:22
Re: PTC heater
tiez mam 150A alternator na Mondeu,, a ked pustim okna, tak PTC padne na 40%. Bateria ma asi 3r, Exide 85AhZvíře píše: 24.10.2022 19:54 Mám 150A alternator (mondeo 2.0i benzin), po startu ptc topí podle displaye na zhruba 30%, když se rozjedu, tak topí na 100%. Po chvilce i na volnobeh pořád topí na 100% i když zapnu ohřev sedačky a předni sklo.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4585
- Registrován: 01.09.2008 20:30
- Bydliště: Kolín, Nedašov
Re: PTC heater
Focus mk2: Ovládání PTC z GEM je ovládáno spínáním plusu (+) z pinu 9 ? Podle jakého signálu z GEMu se zapne PTC ?
Např. když jde z GEMu napětí 4V, tak se spustí vyhřev na 33% nebo z GEMu jde napětí 8V, spustí se PTC na 66% či 12V na 100% ? Nebo jak to funguje?
Někdo zapojoval PTC i na extra tlačítko a to pak (předpokládám) po zapnutí jede PTC výhřev na 100%. Ale jak se dosáhne nižšího výkonu topení?
Např. když jde z GEMu napětí 4V, tak se spustí vyhřev na 33% nebo z GEMu jde napětí 8V, spustí se PTC na 66% či 12V na 100% ? Nebo jak to funguje?
Někdo zapojoval PTC i na extra tlačítko a to pak (předpokládám) po zapnutí jede PTC výhřev na 100%. Ale jak se dosáhne nižšího výkonu topení?
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 19.09.2016 17:53
Re: PTC heater
Neměřil jsem to osciloskopem ale mělo by to být na základě PWM regulace. To znamená, že to není 0 nebo 1, ale jako PWM
-
- Test driver
- Příspěvky: 4585
- Registrován: 01.09.2008 20:30
- Bydliště: Kolín, Nedašov
Re: PTC heater
Jinde jsem našel toto:
Elektronika elektrického přihřívače řídí tři koncové stupně v závislosti na pulzním šířkově modulovaném signálu (PWM), který je generován modulem GEM. Koncové stupně spínají jednotlivě tři topné články elektrického přihřívače, přičemž se topné periody jednotlivých článků překrývají. Touto proměnnou dobou zapojení je umožněno plynulé řízení teploty. Celkový topný výkon tří článků je přímo úměrný signálu PWM. Je-li signál PWM pod 10 % nebo nad 95 %, není elektrický přihřívač zapnut.
Takové vysvětlení mi moc nedává smysl, protože kdyby se přivedlo napětí 12V (nepřerušovaně) pak by PTC vlastně netopilo
Elektronika elektrického přihřívače řídí tři koncové stupně v závislosti na pulzním šířkově modulovaném signálu (PWM), který je generován modulem GEM. Koncové stupně spínají jednotlivě tři topné články elektrického přihřívače, přičemž se topné periody jednotlivých článků překrývají. Touto proměnnou dobou zapojení je umožněno plynulé řízení teploty. Celkový topný výkon tří článků je přímo úměrný signálu PWM. Je-li signál PWM pod 10 % nebo nad 95 %, není elektrický přihřívač zapnut.
Takové vysvětlení mi moc nedává smysl, protože kdyby se přivedlo napětí 12V (nepřerušovaně) pak by PTC vlastně netopilo

2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW
- foker
- Pokročilý
- Příspěvky: 548
- Registrován: 15.01.2012 14:27
- Bydliště: Nitra
Re: PTC heater
PTC je riadeny PWM signalom z GEMu C103/9.
Ten co to mal na manualny spinac tak to mal tusim zapojene bez riadiacej elektroniky PTC
Ten co to mal na manualny spinac tak to mal tusim zapojene bez riadiacej elektroniky PTC
Ford S-Max 2014 2.0TDCi 120kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti