Stránka 56 z 168
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 14.04.2020 12:55
od ballu
Rozdíl mezi chlazenýma svody a chlazením katu palivem, je ten udávaný rozdíl 20% na spotřebě, plus to, že se tento motor rychleji ohřeje a kratší dobu jde na bohatší směs po startu. Nepřepalují se tak i lehkoběžné oleje A5.
Dělá to 200-300°C , protože hodnota na kat musí jít v hodnotě, tak jak mají samočistící teplotu svíčky.
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 14.04.2020 13:00
od Ma.rt
jenikHK píše: 13.04.2020 22:17
A také umožnily zůstat u netradiční olejové vany. Ta díky výše umístěnému výpustnému šroubu ponechává při výměně litr oleje uvnitř, což bývalo u starších DV6 zdrojem problémů. Dnes už je znečištění oleje tak nízké, že toto řešení ničemu nevadí a klient ušetří při servisu"
Tohle je strašný

čistota motoru je základ a že by se olej neznečistil? S moderními motory snad i víc než kdy jindy. Za ušetřenou stovku na výměně oleje (kterou v té dardě za servis stejně zákazník ani nepozná) motor zase..eme a za stálého míchání lejeme do hajzlu
Je fakt, že se mi lidé také diví, že měním olej po 10 tis. km, to prej se dělalo jen na starejch autech
Jinak olej na peugeotu 1.6HDI jsem taky dělal, to už ten tvar vany na první pohled budí dojem, že výkres někdo přinesl na apríla...strašný

Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 14.04.2020 14:12
od jenikHK
ballu píše: 14.04.2020 12:55
Dělá to 200-300°C , protože hodnota na kat musí jít v hodnotě, tak jak mají samočistící teplotu svíčky.
Mno, 200-300° mi přijde zatraceně hodně... A obávám se, že samočistící teplota svíčky s tím nebude mít moc souvislosti, resp. svíčka je chlazená nasávanym vzduchem (nebo směsí).
Nějak mám v hlavě uloženou teplotu před turbem až 900° (a 600° u nafty).
Pokud má litrový motor cca 90kW, tak zhruba totéž jde pryč výfukem. A že je to chlazené přinejlepším pár desítek centimetrů výfukových kanálů vodním pláštěm, byť teplotní spád je ohromný, řekněme těch 800°.
Ale tak snad to mají nějak navržené, aby to fungovalo
Našel jsem k tomu ještě fordi patent, už docela fousatej:
https://patents.google.com/patent/US201 ... 10132296A1
Ale nic konkrétního, dle očekávání...
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 14.04.2020 15:18
od ballu
U těchto motorů jde teplota plynů při zátěži až na 1000°C a voda dosahuje až 100°C.
Aby se kat nezasíral, je to tak, teplota musí být v rozmezí 500-850°C . V tomto rozmezí, tak jak na svíčkách , aby se neusazoval karbon.
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 14.04.2020 15:43
od jenikHK
Ma.rt píše: 14.04.2020 13:00
Za ušetřenou stovku na výměně oleje (kterou v té dardě za servis stejně zákazník ani nepozná) motor zase..eme a za stálého míchání lejeme do hajzlu
Další krok je vysvětlit zákazníkům, že nejvíc ušetří, když olej nevymeni vůbec.
A možná by ušetřili úplně nejvíc, kdyby do toho servisu nejezdili vůbec.

Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 14.04.2020 16:59
od TomFocus
Ma.rt píše: 14.04.2020 13:00
jenikHK píše: 13.04.2020 22:17
A také umožnily zůstat u netradiční olejové vany. Ta díky výše umístěnému výpustnému šroubu ponechává při výměně litr oleje uvnitř, což bývalo u starších DV6 zdrojem problémů. Dnes už je znečištění oleje tak nízké, že toto řešení ničemu nevadí a klient ušetří při servisu"
Tohle je strašný

čistota motoru je základ a že by se olej neznečistil? S moderními motory snad i víc než kdy jindy. Za ušetřenou stovku na výměně oleje (kterou v té dardě za servis stejně zákazník ani nepozná) motor zase..eme a za stálého míchání lejeme do hajzlu
Je fakt, že se mi lidé také diví, že měním olej po 10 tis. km, to prej se dělalo jen na starejch autech
Jinak olej na peugeotu 1.6HDI jsem taky dělal, to už ten tvar vany na první pohled budí dojem, že výkres někdo přinesl na apríla...strašný
Hloupě tvarovaná vana u DV6 jen ,,jen,, 50% z degradace oleje v tomhle motoru, starým olejem.
Dalších 50% přidává konstrukční chyba odvodu spalin v bloku motoru. Uvnitř motoru spaliny kontaminují olejovou náplň.
A málo účinny separátor oleje to jen dokonavá, kdy posílá do sání olejovou mlhou.
Takže i když vylisujes vanu, uděláš rozborku kde čeho, vyčistis vše od karbonu, dvakrát proplachnes motor za dalších 500km je olej opět jak bota.
Za vše vana nemůže i když by někdo zasloužil vzít pohlavně tyčkou.
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 16.04.2020 14:51
od ZaQik
rikal jsem to ... zatim jen za oceanem, ale ono to prijde
https://www.novinky.cz/auto/clanek/spoj ... t-40320637
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 19.04.2020 10:31
od TomFocus
Jo - vzhled, pohon (motory se uvidí (2.0i X nic moc))
https://refresher.cz/83541-Nova-Mazda-6 ... -internetu
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 21.04.2020 07:41
od jenikHK
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 21.04.2020 07:51
od Karel2
zapomen, davam jim 1/2 roku a ekogreteni vystrci ruzky, jak dlouho se vi, ze pridavani repky a pod. srac..., je nejen ekolog., ale hlavne ekonomickej nesmysl a co se zmenilo

Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 21.04.2020 08:20
od ZaQik
biopalivo prvni genereace (to co roste na poli) uz EU snazi omezit, ale Babis to v CR nechava byt:
Usedavá kritika biopaliv nakonec vedla EU k revizi původních cílů v této oblasti. V květnu 2015 se EU definitivně shodla, že omezí používání biopaliv ze zemědělských plodin v dopravě z původních 10 % na 7 %. EU také donutila Českou republiku zrušit k 1. lednu 2016 nulovou spotřební daň na biopaliva. Zejména bionafta se tak stala dražší než normální nafta a to vedlo k praktickému zastavení jejího prodeje. To se jistě producentům biopaliv v čele s Andrejem Babišem nelíbilo, a tak se od 1. 7. 2017 spotřební daň na některá biopaliva opět snížila. U bionafty dokonce více než dvakrát. Čistá bionafta FAME B100 tak už nově nepodléhá spotřební dani 4,59 Kč na litr, ale pouze 2,19 Kč na litr. U směsné motorové nafty SMN B30 se zdanění snížilo na 8,52 koruny na litr. Od roku 2016 byla daň 9,27 Kč na litr, předtím bylo palivo zdaněno 7,66 Kč/l. Připomeňme, že spotřební daň na klasický benzín a naftu je vyšší. V Česku se naposledy měnila v roce 2010, kdy se zvedla o korunu. Od té doby je 12,84 Kč na litr benzínu a 10,95 Kč na litr nafty.
https://www.kverulant.org/kauza/drahy-bioomyl-13122019
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 21.04.2020 08:48
od Karel2
Ja myslel to povinne pridavani do paliava, ne ciste biopalivo, ktere pouzivaji(..vali) treba zemedelci, jenze ti maji na to palivo uzpusobene motory a vetsinou se jedna jen o diesly. Na Tvem prikladu je jasne videt co nas ceka s budoucimy danemy na elektrinu, nekde to "nacarovat" musi. Pokud si pamatuju tu aferu s pridavanim "repky", tak ta druha a treti generace je tak draha, ze by nehorazne zdrazila benzin/naftu.

Navic biolih jako palivo je silne agresivni(koroze) a co to dela s motory je preci znamo i ze zkousek clenu tohoto fora.
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 23.04.2020 06:38
od Karel2
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 23.04.2020 12:15
od ZaQik
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 23.04.2020 16:27
od TomFocus
Hlavně, že koncern a PSA jsou tím úplně posedlí.
A pokud chceš tlumit přístroje....
Ale jo to je ten pokrok

spíše úkrok stranou
