Baterie / autobaterie / nabijecka
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Tu Feldu jsem prehlidnul. FoFo je neastaven na vapnikovou. Mrkni se na vrchni plast baterky, pokud je nad jednim clankem tmavy, tak je clanek vadny a zbytek se prebiji. Jinak usazene soli umyj mydlovou vodou, vysus a casteji pozoruj.
- Black66
- Nováček
- Příspěvky: 129
- Registrován: 17.02.2008 11:59
- Bydliště: Vysočina
Re: Baterie
Nevím, jestli nemám špatné informace, ale můžu vůbec tuto baterku otvírat? Podle informací prodejce, když jsem ji kupoval, ne. Ten vrchní dekl nemá víčka a co je pod samolepkou nevím. Vzhledem k tomu, že je teprve rok stará, tak to zatím nechci porušit- kdybych uplatňoval garanci. Překvapuje mě, že se to začalo objevovat brzy po výměně (vím, že jsem moh kápnout na vadný kus). Dobíjení mám vpořádku.
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Nemusis otevirat, mrkni se na barvu vrchniho plastu, nanesene soli umyj, vysus a casteji pozoruj.
- Black66
- Nováček
- Příspěvky: 129
- Registrován: 17.02.2008 11:59
- Bydliště: Vysočina
Re: Baterie
Vrchní černý plast je suchý (i po jízdě) a bez jakýchkoliv náznaků soli. Kontroloval jsem i bílý obal- také suchý a čistý (žádné mapy). Zítra se stavím u toho prodejce domluvit se jak dál postupovat. Pelene zatím dík.
- Antik
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Ahoj, mam FF 1.6 rv 2001, v sobotu jsem zjistil, že mi nejde nastartovat...slabá baterie, auto stálo 14 dní (ale předtím stálo několikrát třeba i měsíc a bylo to ok). Magické oko ukazovalo červenou barvu. Tak jsem baterku vyndal a přes noc ji dal na takovou nějakou levnou nabíječku a tedka už normálně nastartuju, ale magické oko je pořád červené. To znamená co? Baterka je 43Ah Motorcraft, ale nevim z jakého je roku, auto mam dva roky. Díky.
Ford Focus 5dv. hatchback 1.6 r.v. 2001, 136 000km
- Black66
- Nováček
- Příspěvky: 129
- Registrován: 17.02.2008 11:59
- Bydliště: Vysočina
Re: Baterie
4Antik: Přesně to samé jsem pozoroval v zimě (delší stání). Dokonce se z červené barvy stala čirá. Nabití- žádná změna. Až jsem začal opět jezdit, tak oko opět zezelenalo. Datum výroby je vyraženo na jednom z pólů zvrchu.
- Antik
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
4Black66: tak sem na to koukal a baterka je z roku 2001
na mínus pólu je 10/01. Ok tak to zatim nebudu řešit a uvidim, jestli zezelená. Jestli ne a někde mě to pak nechá, tak zezelenám asi já
Kažopádně 8 let stará baterka je dost, asi před zimou koupím novou.


Ford Focus 5dv. hatchback 1.6 r.v. 2001, 136 000km
- Antik
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Můžu do mého Focuse použít tuhle baterii?
AUTOBATERIE BRIT 45Ah/12V - BRIT 12V 45Ah 390A autobaterie
čislo kat. : BRIT45
výrobce : BRIT
rozměr : d207 x š175 x v175
Známej mi ji chce darovat zdarma, tak ale když to neni ta calciová, jestli to má smysl.
Díky moc za rady.
AUTOBATERIE BRIT 45Ah/12V - BRIT 12V 45Ah 390A autobaterie
čislo kat. : BRIT45
výrobce : BRIT
rozměr : d207 x š175 x v175
Známej mi ji chce darovat zdarma, tak ale když to neni ta calciová, jestli to má smysl.
Díky moc za rady.
Ford Focus 5dv. hatchback 1.6 r.v. 2001, 136 000km
- Black66
- Nováček
- Příspěvky: 129
- Registrován: 17.02.2008 11:59
- Bydliště: Vysočina
Re: Baterie
Pokud není calciová, tak teorie praví, že ji budeš neustále přebíjet-není dělaná na vyšší napětí. Praktické zkušenosti nemám. Pokud se ti ta stará nezvikle rychle vybila, osobně bych změřil proud odebíraný z bat. při vypnutém motoru (klidový proud). Ten odběr se může lišit podle stupně výbavy. Pohledej v tomto vlákně, už jsem to tu uváděl. Kondice bat. se trochu pozná při ranních startech, spousta zkušenejch má zkušenosti s rafičkama budíků. Osobně bych měl z té bez calcia trochu strach.
- Antik
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
No a nebude ten proud tak akorát na max, když vlastně při jízdě mam vždy zapnutá světla, autorádio a větrání (často ještě klimatizaci), tak se ten nabíjecí proud sníží ne? Za jak dlouho může ta baterka odejít?
Ford Focus 5dv. hatchback 1.6 r.v. 2001, 136 000km
- Black66
- Nováček
- Příspěvky: 129
- Registrován: 17.02.2008 11:59
- Bydliště: Vysočina
Re: Baterie
To ti asi nikdo neřekne, kor když nevíš co má za sebou. S tou zátěží- musel bys změřit nabíjecí proud při zatížení (a nějakejch provozních otáčkách) a porovnat s jiným autem, které má orig. baterku (nebo sem ty hodnoty napsat- pak by se třeba někdo vyjádřil).
- Antik
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Mno proud asi svým levným měřákem nezměřím, ale napětí změřit mohu. Zapnu motor, světla, klimatizaci, větrák na jedničku a rádio tak normálně jak ho poslouchám a změřím napětí na baterce. Dělám to správně?:) Jinak ta baterka bude úplně nová ta necalciová, nepoužitá.
Ford Focus 5dv. hatchback 1.6 r.v. 2001, 136 000km
- Black66
- Nováček
- Příspěvky: 129
- Registrován: 17.02.2008 11:59
- Bydliště: Vysočina
Re: Baterie
Správně to uděláš, ještě bych zvýšil otáčky-v nízkých otáčkách altík moc nedobíjí. Moc to ale neřekne kolik tam opravdu teče- to záleží na vnitřním odporu akum. a jestli mají Ca akum. jiný vnitřní odpor- po tom jsem nikdy nepátral. Někde jsem četl, že moderní auta mají nastaveno vyšší napětí (tuším o 0.5V) proto prý ty Ca akumulátory. Prý to lépe snáší. Z praxe mám vyzkoušeno, že napětí při podobných podmínkách, ve FoFo a Felicii (1.3) se moc neliší (ve Feldě-nový akum., ve Focusu- 6let). Rozsvícená světla- kolem 13.5V, zhasnutá- kolem 14V (píšu kolem, protože jsem to za jízdy nikdy neměřil digitálem, ale takovým testerem- celý půlvolt bych poznal).Třeba to někdo změří ještě na novém akum. Vyzkoušej a můžeme porovnat. Ale stejně konečné rozhodnutí bude na tobě.
- Antik
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Takže dálkáčem jsem odemkl dveře, NEzkoušel nastartovat, jen otevřel kufr a baterka dávala 12,37 V. Pak jsem nastartoval a pustil větrák na max, klimatizaci, světla + nouzové blinkry, cd hlasitě, na baterce jsem změřil 14,10V (i když sem šlapal na plyn a měl asi 3000 otáček). Když jsem všechny spotřebiče vypnul a nechal běžet jen motor, tak tam bylo 14,20V. Je to ok? Bude to snesitelný pro tu obyč necalciovou baterku? Děkuju za help 

Ford Focus 5dv. hatchback 1.6 r.v. 2001, 136 000km
- Black66
- Nováček
- Příspěvky: 129
- Registrován: 17.02.2008 11:59
- Bydliště: Vysočina
Re: Baterie
No, když ty hodnoty takhle vidím, tak ty teoretický poučky trošku pokulhávaj (pokud vezmeme v úvahu, že by se to samé naměřilo ve většině novějších aut). Tento týden jsem byl reklamovat rok starou Vartu (z Feldy) a prodejce než ji vyndal, tak si šel změřit dobíjení. Bez světel a na volnoběh (ventilátor na 1) naměřil na svorkách akum. 14V a na altíku 14.1V. Vzhledem k tomu, jak k akumulátoru přijdeš, bych se toho nebál (nevím co to je za kvalitu- ale zadarmo!!). Ještě si pro zajímavost prostuduj začátek tohoto vlákna. Pelen tam uvádí zajímavé údaje.
Teď si uvědomuju, toto si naměřil na starém aku.? Pokud ano, tak to samé na zkoušku zkus s tím novým. Starší akum. mění svůj vnitřní odpor a tím se snižuje jejich napětí (někde jsem o tom čet ve vztahu k autom. nabíječkám).
Teď si uvědomuju, toto si naměřil na starém aku.? Pokud ano, tak to samé na zkoušku zkus s tím novým. Starší akum. mění svůj vnitřní odpor a tím se snižuje jejich napětí (někde jsem o tom čet ve vztahu k autom. nabíječkám).
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host