Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3122
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od jenikHK » 23.03.2009 20:57

Tak se přidám do klubu baterek umřelých při teplotách kolem nuly. Ale nutno říci, že jsem to čekal. Jednak bylo origo (9,5 roku) a druhák bylo znát, že už nebyla v nejlepší kondici. POslední dobou jsem ji nabíjel při každý příležitosti, kdy jsem se dostal s autem k zásuvce. Ale nestačilo to a stejně umřela ještě před příchodem jara...
Rozhodování mezi obyčejnou a levnou jsem završil u Varty, zvolil jsem tu řadu Silver, 74Ah a 750A. Zrovna ji měli v akci o pár stokorun levnější. Takže, doufám, že mám na dalších 10 let klid :-).
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od zewl » 23.03.2009 21:04

jenikHK: je to baterie s kalciem?
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3122
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od jenikHK » 25.03.2009 17:52

zewl:
marketing o téhle informaci taktně mlčí, ale předpokládám, že ano. Vzhledem k tomu, že pro focusy a další novější fordy s vyšším dobíjecím napětím jsou od Varty doporučeny řady Blue Dynamic a Silver Dynamic, předpokládám, že obě jsou "vápníkové". Vzhledem k tomu, že Blue je "nižší" řada a že byla o dvacku levnější nežli "Silver", kterou doporučujou pro diesla, tak bylo jasno.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od zewl » 25.03.2009 17:55

vidim, ze jsi poucen, neni co resit 8)
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3122
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od jenikHK » 25.03.2009 20:40

No ono jak se to vezme - do sierry jsem před třemi lety vzal taky "vápníkovou" (tehdá mi umřela baterka těsně po záruce v parném létě a bral jsem co bylo po ruce a neměl čas to nějak řešit), ale řekl bych, že jí provoz s klasickým nabíjením na 13,8V moc nesvědčí - v autě se rozhodně nalpno nikdy nenabije. Jaký vliv na životnost to bude mít, ukáže čas.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od zewl » 25.03.2009 21:52

Proto je idealnim resenim vzit origo Motorcraftku a neni co resit. Dle zkusenosti vydrzi nejdele.
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3122
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od jenikHK » 26.03.2009 08:43

To je spíš k pousmání - znásobovat zrovna baterkou cenu vozu - stačí když naberu plnou nádrž :-). Nicméně setkal jsem se už i s opačným názorem, že do staršího auta (míněno 4-6 let) nemá cenu kupovat drahý baterky, páč mají "rozhozené" dobíjení. Nejsem si navíc jist, že bych u Forda pochodil, tj. že by měli (skladem) klasickou baterku.

Ono MotorCraft, to taky někdo musí vyrábět. A je to čistě o požadavcích na kvalitu daného výrobce - do prvovýroby chodí první jakost, do krámu druhá, na přípradný opravy třetí atd a z toho se odvíjí zpravidla i životnost.

Nakonec je to něco za něco. Když vydrží 4 roky, budu spokojen, stejně pak roste riziko, že někde kiksne, když to člověk nejmíň potřebuje. Nebo můžu zaplatit něco částu navíc a tiše doufat, že to nebudou třebas 4 roky, ale když se povede, tak třebas 6. Nebo taky prd.

Moc to řešíme, faktorů je plno...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Baterie

Příspěvek od ballu » 26.03.2009 08:56

Jak jsem psal dříve, první náznak odchodu baterky je to, že při startování začnou ručičky tachometru a otáčkoměru lítat jak pominuté a vynuluje se PP /klesne napětí pod 9,6 V/. To jejiž první náznak koupi nové baterky. :wink:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Baterie

Příspěvek od chmelko » 26.03.2009 08:57

jenikHK píše:do prvovýroby chodí první jakost, do krámu druhá, na přípradný opravy třetí atd a z toho se odvíjí zpravidla i životnost.
toto si zase kde vyčítal? 8O už sa zobudte , komunizmus a jeho hospodarske zakony su 20 rokov preč :idea:

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3122
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od jenikHK » 26.03.2009 10:56

To jsem nikde nevyčetl, nýbrž konzultoval ve firmě, která velmi úzce spolupracuje s jedním tuzemským výrobcem baterií. Naprosto běžný jev - je to obchod jako každej jinej v oblasti dodávek do automobilky...
Na prvnotní dodávky si automobilky sakra hlídaj kvalitu a tlačej na cenu. Takže se dodavatelé spravujou na dodávkách náhradních dílů. Co je na tom komunistickýho?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Baterie

Příspěvek od chmelko » 26.03.2009 14:45

komunisticke je na tom napr. toto
Don píše:Můj soused dělá v TRW na lince brzd. A opravdu tam nejsou rozdíly co jde na linku do výrobního závodu a co do ND. On to ani nepozná. Kvalita je u všech vyrobených dílů stejná. Já jsem kdysi dělal V LIAZu, Tam se měřil prakticky každý vyrobený díl. Byly tři skupiny: A) nejlepší - pro motory do aut na vývoz, nebo tehdy novinka motory přeplňované. B) prostřední - běžná produkce. C) nejhorší - ND. Kde pracuji já, tak tam díl, který není schodný s výkresem, rozměrově, nebo materiálově, prostě s fabriky neodejde a vyhodí se. Pokud se již auto nevyrábí, tak některé firmy prodávají starou technologii menším No name firmám a tyto firmy ND produkují dál a máme tu druhovýrobu.
http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 63#p322963




ja zase napriklad robím v automotive a uvolnujem firmy ked chcu dodavat pre konkretnu značku a na podobne čachry v našich končinach možeš zabudnut..

pozor nemylit si to s tým, že dana firma vyrába nejaky komponent a po ukončení výroby napríklad predá licenciu do číny, tak tam už by sme o rovnakej kvalite mohli polemizovat

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3122
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od jenikHK » 26.03.2009 15:14

Stále na tom nevidím nic komunistickýho, je to vcelku racionální způsob, jak držet nižší výrobní náklady při použití náročných technologií. Taky důvod, proč by to nemělo fungovat i dnes a běžně se používá.

Jinak jak říkám, jak jsem nakoupil, tak prodávám - a je jedině dobře, že to tak nefunguje všude. Mimochodem, zajímalo by mě, jaká je možnost zjistit, že vybraný dodavetel selekci nedělá? Co když bude jednomu odběrateli dodávat kvalitu A a druhému kvalitu B?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Baterie

Příspěvek od chmelko » 26.03.2009 15:56

ale ako si predstavujš selekciu? že do jednej baterky dam ine zloženie ako do druhej?

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3122
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od jenikHK » 26.03.2009 16:15

No jasně - jednotlivé články se jak známo skládají z olověných desek. Na kvalitě desek, resp. materiálu visí celá životnost baterky.
Je mi jasný, že třeba u zmiňovaných brzd to bude jiné - buď je výrobek v toleranci a schopný funkce a nebo ne a letí "do koše".
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3122
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od jenikHK » 26.03.2009 16:17

ballu píše:Jak jsem psal dříve, první náznak odchodu baterky je to, že při startování začnou ručičky tachometru a otáčkoměru lítat jak pominuté a vynuluje se PP /klesne napětí pod 9,6 V/. To jejiž první náznak koupi nové baterky. :wink:
Tak přesně tohle jsem čekal, že začne dělat a poběžím pro baterku - jednou se tomu tak stalo, když jsem baterku skutečně hodně vybil. Tentokrát ale umřela bez varování. Při posledním startu fungovalo vše normálně. O 3 dny později (auto jen stálo) už startér motorem nehnul.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host