no, cely weekend som nebol na nete a vidim, ze sa tu zacina rozbiehat rozprava o performance tuningu, to mam rad

Ano, zakladom je pustit do motora co najviac vzduchu a zaroven co najviac vzduchu aj pustit von. Cize treba viac otvorit sanie aj vyfuk (zvody).
Teraz k veci. Ten kto robil Duratec HE vedel, co robi. Je to sice stary motor, ale ked je motor dobry, tak sa pouziva aj po 10 rokoch (vid Cosworth motory spred roku 2000, s ktorymi sa sutazne jazdi aj teraz). No a to nase srdiecko je od zaciatku rozmyslene na upravy a v UK je velmi oblubene.
Ked chces za lacno ziskat co najvacsi vykon, tak doporucujem
otvorene sanie (ja mam filter K&N + polotvorene sanie, vid moja galeria) a potom k tomu dokupit
throttle body \, co sa uz chystam kupit. Toto cele by ta malo vyjst len nieco cez 10 000 Sk, ale vid udaje z throttle body: prepusti o 20% viac vzduchu, teda teoreticky + 20% vykon (uvidime, co na to vyfuk, ci bude stacit). 20% z nasich 145 PS je cca 30 PS, co je hranica 180 PS !!! Velmi tym 180 PS neverim, ale 170 PS to podla mna spravi a po vymene zvodov to hravo prekroci 180 PS.
Potom tie dalsie veci, komponenty motora, to je uz o niecom inom, to su uz upravy, ktore podla mna dost znizuju zivotnost motora pripadne maju dost vysoke nakady na udrzbu. Ale tieto dve veci su na zaciatok uplne super, nic lepsie sa asi neda spravit.