Klimatizace
-
- Nováček
- Příspěvky: 115
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Pokud se ptám na něco co už jste tady řešili tak se omlouvám,ale nikde jsem to tu nenašel. Už dvakrát se mi stalo, že mi přestala za jízdy fungovat klima.Kontrolka svítí, ale jestli se točí větrák jsem nebyl schopen rozpoznat. Pokaždé to bylo při venk. teplotě kolem 30 st. a popojíždění v koloně. Když auto odstavím a přijdu třeba za hodinu, tak vše normálně funguje.
Ford Focus Combi 1.8 TDCi, 115 HP,GHIA ,Dark Grey,2002


- ClairVOYanT
- Zkušený
- Příspěvky: 1352
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Rakovnik
- Kontaktovat uživatele:
Toz temer zaver - vratil jsem se od bratrance (dela autoelektriku - ma to jako konicka). Z prvu byl presvedceny, ze je to tim, ze mam malo chladiva, pac jsou tam kontroly, ktere v takovem pripade nedovoli sepnuti civky.ClairVOYanT píše:Tak jsem s tim byl na oprave a zaver je nasledujici: okruh klimatizace je asi ok (aspon vypada). Problem je v tom, ze u konektoru, ktery jde k civce (ta co je pod motorem), je nejaka zrada a leze z nej 6.5V misto 14.4. Kdyz jsem s tim prijel, tak tam sice 14.4V bylo, ale jen kdyz se s konektorem zahybalo. Po par zahnutich to spadlo na 6.5V a ted nevime co s tim. Zkusim nejakeho autoelektrikare, pac tam potrebuju tech 14V.
Pak se zamyslel a sundal ovladaci panel klimy s tim, ze mozna konektory. Tak ty co vypadaly spatne procistil pilnikem a zbytek nechal. Nemelo to zadny efekt.
Pak zkoumal ten konektor u civky se slovy, ze kdyz je tam tak male napeti - bude to tim, ze nektere cidlo v okruhu neseplo neco co sepnout melo. Dosel k zaveru, ze konektor je OK.
Pak koukal (z pohledu zepredu) na levou stranu pod motor - tam uplne v rohu byl dalsi konektor od nejakeho cidla. Mel zelene kontakty - tak to opet protahl pilnikem. Stale nic.
Jdeme kontrolovat pojistky a relatka ve skrince u motoru. Vse OK.
Pro jistotu zkontroloval i hlavni pojistky - auvajs. Pojistka c. 58 7.5A (hneda) spalena (asi jak jsme na te klime delali psi kusy, tak jsme ji pretavili). Davame novou hnedou. Nic.
No a nakonec se mi ptal proc sem tam dal zase tak malou - ze na tohle (zvlast kdyz je klima zavisla na otackach vetraku) je potreba desitka. Inu dali jsme ruzovou (nebo cervenou - nevim jiste) desitku a blik a cvak a klima klimiii

Toz muj pribeh. Celkem cca hodinu v kuse behala dobre, ale chladi pomalu - malo media. Nicmene by tenhle pribeh mohl nekomu pomoct

- novako
- Junior
- Příspěvky: 492
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Toz temer zaver - ............
Pro jistotu zkontroloval i hlavni pojistky - auvajs. Pojistka c. 58 7.5A (hneda) spalena (asi jak jsme na te klime delali psi kusy, tak jsme ji pretavili). Davame novou hnedou. Nic.
No a nakonec se mi ptal proc sem tam dal zase tak malou - ze na tohle (zvlast kdyz je klima zavisla na otackach vetraku) je potreba desitka. Inu dali jsme ruzovou (nebo cervenou - nevim jiste) desitku a blik a cvak a klima klimiii
.
Toz muj pribeh. Celkem cca hodinu v kuse behala dobre, ale chladi pomalu - malo media. Nicmene by tenhle pribeh mohl nekomu pomoct
.[/quote]
No, nechci tě strašit, ale všude je uváděno 7,5A (je to pouze ovládání relé klimatizace) a 10A už nemusí chránit (vodiče ap.) - už tady bylo vzpomínáno několik požárů elektriky....
A pokud jde o tuto pojistku - je to můj zatím nevyřešený problém - po výměně pojistky chod klimy tak cca 5-10min. (podle rychlosti zahřátí motoru - asi..), pak výpadek. Zkoušena i pojistka 10A, stejný výsledek - za normálního stavu je na této pojistce odběr asi 3,5A, pak přijde proudová špička a je po ní...
Já zatím nevím co dál (zkoušel jsem už skoro všechno), musím sehnat nějakého šikovného autoelektrikáře....
Pro jistotu zkontroloval i hlavni pojistky - auvajs. Pojistka c. 58 7.5A (hneda) spalena (asi jak jsme na te klime delali psi kusy, tak jsme ji pretavili). Davame novou hnedou. Nic.
No a nakonec se mi ptal proc sem tam dal zase tak malou - ze na tohle (zvlast kdyz je klima zavisla na otackach vetraku) je potreba desitka. Inu dali jsme ruzovou (nebo cervenou - nevim jiste) desitku a blik a cvak a klima klimiii

Toz muj pribeh. Celkem cca hodinu v kuse behala dobre, ale chladi pomalu - malo media. Nicmene by tenhle pribeh mohl nekomu pomoct

No, nechci tě strašit, ale všude je uváděno 7,5A (je to pouze ovládání relé klimatizace) a 10A už nemusí chránit (vodiče ap.) - už tady bylo vzpomínáno několik požárů elektriky....
A pokud jde o tuto pojistku - je to můj zatím nevyřešený problém - po výměně pojistky chod klimy tak cca 5-10min. (podle rychlosti zahřátí motoru - asi..), pak výpadek. Zkoušena i pojistka 10A, stejný výsledek - za normálního stavu je na této pojistce odběr asi 3,5A, pak přijde proudová špička a je po ní...
Já zatím nevím co dál (zkoušel jsem už skoro všechno), musím sehnat nějakého šikovného autoelektrikáře....
Ford Focus r.v.99 2.0i 16V Trend 5dv. sv.modrá metal. 

- ClairVOYanT
- Zkušený
- Příspěvky: 1352
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Rakovnik
- Kontaktovat uživatele:
A Foki by nevedel? Ja jsem k nemu chtel puvodne jet, ale jsem ted jeste tak tyden az dva uplne casove mimo a zadnou cestu tim smerem nemam ...novako píše:...musím sehnat nějakého šikovného autoelektrikáře....
Co se te pojistky tyka - volal jsem jednomu znamemu, ktery si na aute udela taky vsechno a rikal, ze ta desitka by nemela byt potiz... Tak nevim.
- novako
- Junior
- Příspěvky: 492
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
[quote="ClairVOYanTA Foki by nevedel? ..........
Co se te pojistky tyka - volal jsem jednomu znamemu, ktery si na aute udela taky vsechno a rikal, ze ta desitka by nemela byt potiz... Tak nevim.[/quote]
Zatím jsme to s Fokim nevyřešili (probíhali konzultace na dálku....), vypadá to, že jsme oba z toho "jeleni"......
10A není problém v případě krátké proudové špičky, při trvalém odběru na této hranici bych měl o některé vodiče obavy ("tloušťka" některých vodičů mě děsí....) - mě se přepálila i desítka, takže "zakopanej pes" bude asi někde jinde.. Problém je ten, že běžně dosažitelná schémata se dost liší od skutečnosti (čísla pojistek, barvy vodičů, čísla pinů ap.), to se pak "obyč. elektrikář" nechytá, chce to velmi znalého autoelektrikáře (což je úplně jiná kategorie elektrikáře
)
Co se te pojistky tyka - volal jsem jednomu znamemu, ktery si na aute udela taky vsechno a rikal, ze ta desitka by nemela byt potiz... Tak nevim.[/quote]
Zatím jsme to s Fokim nevyřešili (probíhali konzultace na dálku....), vypadá to, že jsme oba z toho "jeleni"......
10A není problém v případě krátké proudové špičky, při trvalém odběru na této hranici bych měl o některé vodiče obavy ("tloušťka" některých vodičů mě děsí....) - mě se přepálila i desítka, takže "zakopanej pes" bude asi někde jinde.. Problém je ten, že běžně dosažitelná schémata se dost liší od skutečnosti (čísla pojistek, barvy vodičů, čísla pinů ap.), to se pak "obyč. elektrikář" nechytá, chce to velmi znalého autoelektrikáře (což je úplně jiná kategorie elektrikáře

Ford Focus r.v.99 2.0i 16V Trend 5dv. sv.modrá metal. 

- MK
- Junior
- Příspěvky: 284
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
- NEEO
- Test driver
- Příspěvky: 2764
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Hradec Králové
smrádek z klimy
Ahoj všici rád bych se zeptal na smrádek z klimy?Všude se tu píše že vám smudí při zapnutí,ale mě smudí když ji vypnu tak smudí asi 1min.Je to normální nebo mám koupit sprej na vyčištění klimy???díky za radu 

- Jozkablack
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Asi je jedno kdy to smrdí...ale jestli to smrdí jako zatuchlina tak rozhodně vyčistit!!!
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
- vincent
- Junior
- Příspěvky: 466
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Jozkablack
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
No ještě aby měla smrdět....to by byl bordel!!!vincent píše:přesně tak,mě klimoška nesmrdí a myslim,že tak to má být

Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
- MK
- Junior
- Příspěvky: 284
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Za dnesni testovaci provoz jsem zadny pach nezaznamenal. Akorat po doplneni a vypnuti klimy jsem zaregistroval chvilinku zapach jako by nejakeho jineho vzduchu, ale pak uz se to neopakovalo. Nebyl to smrad, ale proste jako kdyby vzduch trosku ionizovany, nebo tak neco.
Ford Focus Combi 1.6 16V, BlackMetal
- vincent
- Junior
- Příspěvky: 466
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- ClairVOYanT
- Zkušený
- Příspěvky: 1352
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Rakovnik
- Kontaktovat uživatele:
No to je normalni - takhle mi to po vypnuti je citit taky.MK píše:Za dnesni testovaci provoz jsem zadny pach nezaznamenal. Akorat po doplneni a vypnuti klimy jsem zaregistroval chvilinku zapach jako by nejakeho jineho vzduchu, ale pak uz se to neopakovalo. Nebyl to smrad, ale proste jako kdyby vzduch trosku ionizovany, nebo tak neco.
A ten problem co si mel - to rikal bratranec taky, ze je asi prazdna klima a ty cidla ji proste nepustej a pak to dela psi kusy.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů