Ahojte, mám podobný problém v mojom S-maxe 2,0 TDCi 103 kw, ako vy. Vonku -25°C, idem štartovať, 5x nažhavím a štartujem, motor naskočí na 2 sek a zhasne, jeho chod, dym aj smrad je ako na starom zetore 25-ke. S týmto problémom a problémami, ktoré by mohli mať súvis so štartovaním, sa trápim už 3 zimu, a vlastne 3 roky, čo mi začalo blbnúť štartovanie. prikladám moje skúsenosti, a možno niečo, čím niekomu možno pomôžem a dúfam, že aj ja nájdem príčinu môjho problému.
Takže prvá zima 2018, s-max ma ťažšie štarty pri -10°C, ale na 2. až 3. krát chytí a frčí, plus bolo počuť jemné búchanie v motorovej časti po naštartovaní, po zohriatí už spomínané búchanie nebolo počuť. Neriešil som nič cez zimu až na jar.
Mechanik vymenil: Žhaviče a dvojhmotný zotrvačník (ten vydával, to búchanie v motorovej časti). mal som pocit, že je všetko OK
Prišla zima 2019 a opäť to isté len o čosi lepšie. Zimu som nejako prežil

. No na jar to bol čím ďalej tým horšie. Došlo to do toho bodu, že pri dlhom štartovaní som zničil štartér. Nepátral som po príčíne, či to bolo starou a slabou batériou, alebo už štartér bol za svojím zenitom.
Vymenené: nová batéria, nový štartér. Auto štartovalo, ako nikdy predtým

zima 2020 auto štartuje celkom slušne.
Vrchol nastal na jar 2020. pri stlačení cca 5 cm plynového pedála a pri držaní konštatných otáčok okolo 2000 rpm nastávalo neskutočné trhanie. Takže s autom do servisu na profi diagnostiku BOSCH , nenašli nič,ale zistili, že EGR ventil sa neotvára a zatvára plynule, ale sa zasekáva. Takže nový EGR ventil plus všetky vstreky na diagnostiku (všetky v poriadku). No to trhanie ostalo. Tak som sa rozhodol ísť s tým do origoš servisu FORD, tam im vyhodilo príčinu nedostatok plniaceho tlaku, takže výmena turba. Turbo vymenené a problém OSTAL a postrehol som zníženie výkonu. Po výmene turba však diagnostika vykázala chybu na nedostatok tlaku od vstrekovacieho čerpadla. Takže výmena vstrekovacieho čerpadla, prečistenie palivovej sústavy a opäť test vstrekovačov, ale konečne sa podarilo odstrániť Trhanie autom.
A znovu prišla zima a ja mám znovu problém so štartovaním, ako som písal vyššie, naštartujem a motor po sekunde zhasne(preventívne som nabil aj batériu).Zatiaľ to riešim ohrievaním boxu vzduchového filtra, stačí ak ho ohrejem teplovzdušnou pištolou na 30 sekund a motor ide. Lenže toto nie je riešenie dlhodobé....
Budem vďačný za vaše rady