Resim uz > 1.5 roku neustale se opakujici chybu P2000 (je na to i solo vlakno:
viewtopic.php?t=51735 )
Ted se mi objevila znovu a to byl uz 2500km klid, kdy sem se uz chlacholil, ze auto je uz v poradku, prdlajz, zase mi to sviti a zase jen ta jedina chyba P2000.
Dnes jsem obvolal tri servisy, zda by me vzali, ze auto zrovna sviti (tlacil jsem na pilu, protoze vim ze to umi druhy den zhasnout a pak zase nesvitit x set km). Bohuzel ani jeden servis nemel volne lidi (coz jsem tak +- nejako cekal), v tom poslednim (Auto JIPE u Horic) byl vsak velmi mily pan a pustil chlupa a nesnazil se mi utnout hovor a rekl v podstate tohle:
"mame tu jednoho pana a ma to same co vy, chyba P2000. Jemu vycistime cidlo (asi lambdu myslel) a pak mu to 5000km nesviti a tak furt dokola, neni to vyresene.
U vas bych to videl na to, ze auto nam tu nechate par dni a technik si veme diagnostiku a s autem bude jezdit po okoli a bude se snazit chybu vyvolat, pri tom bude vycitat hodnoty z auta. Ocekavane je to, ze nektere z hodnot budou mimo rozsah -> to se pak opravi.
Staticke vycitani chyby z diagnostiky nemusi nikdy ukazat, ze napr teplotni cidlo jde mimo toleranci, na nehybajicim se aute ukaze 240˚C, coz je ok, ale kdyz s tim jedete tak to ukaze 390, coz je blbost, to tam nikdy neni a takove cidlo je pak vadne a diky tomu se vam v aute zobrazi P2000. Samozrejme, ze to muze byt cokoliv z tech komponent na vyfukove casti auta.
Na EGR, DPF ci jiny velky system bych to vsak netipoval, to pokud je vadne, tak se auto ozve prislusnym kodem, ci pripadne rovnou spadne do nouzaku, nebo by byl alespon jiny doprovodny ukazatel, typu: auto spatne startuje za studena/tepla, zere olej, nebo naopak oleje pribyva, auto ma velikou spotrebu, skube, proste anomalie".
K tem anomaliim: nemam na mem aute jedinou, nic, proste auto jezdi jako dabel, tahne super do kopcu, absolutne mu verim, protoze jakykoliv predjizdeci manevr je presne podle predpokladu, podradim, dupnu na plyn a auto doslova vyrazi jako splaseny kupredu, naftu to zasadne nijak nezere. Honim ho a i jezdim lazo plazo na tempomat a prumerku mam 6.2 (dle PP), DPF se regeneruje (alespon co jsem spozoroval) co 500km.
Jelikoz ted v tom servisu oni nemohou, tak mam ted nutkani vzit notebook do auta a zacit delat podobny test jak on navrhoval, ze budou delat oni. Mam USBckovou (dratovou) variantu ELM327, ma cenu si brat Forscan do auta a merit s tim vsechny veliciny, ktere jsou meritelne (vycitatelne) pro vyfukovou cast auta ?
Popripade existuje nekde napr nejaka tabulka referencnich hodnot, ze napr teplota vyfukovych plynu pred/za katalyzatorem ma byt v rozmezi 200 az 280˚C, Rozdil techto dvou teplot ma byt napr 30 az 60˚C.. atd ?
Nebo to s forscanem je uplne k prdu ? Tj mam pockat az tam budou mit prostor a tohle udelaji s original Ford diagnostikou ?