Příspěvek
od vitr73 » 14.08.2012 15:40
Jedním z největších omylů, který doporučují pro přestavbu na E85 některé servisy je sportovní filtr.
Bohužel se v mnoha případech jedná o obchodníky, kteří se snaží nalákat na nízkou pořizovací cenu přestavbové jednotky, ke které připočítávají tuto nutnost, aby se dostali na požadovaný rabat.
Největším problémem na sportovním filtru při přestavbě na E85 není zmiňovaná platba navíc, ale fakt, že tento filtr má až o 40% vyšší propustnost nasávaného vzduchu, než klasický papírový filtr.
S přihlédnutím na fakt, že samotné palivo E85 už v sobě obsahuje cca 30% kyslíku, tak pokud přičteme vyšší propustnost sportovního filtru, zjistíme, že abychom nepoškodili motor z důvodu chudé směsi (hodně vzduchu), tak bychom museli dodat zhruba o 50-70% více paliva, což je dosti neekonomické a zbytečné.
Problém je v tom, že spousta servisů se snaží dodržet co nejnižší spotřebu na E85 tak, že rekalibrační jednotku nastaví na nízkou hodnotu obohacení a pokud ještě namontují sportovní filtr, tak vozidlo jede na velmi chudou směs. Jízdou na velmi chudou směs hrozí propálení pístu, podpálení výfukových ventilů nebo k roztavení svíčky.
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...