Škubání motoru a podobné starosti diesel

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rumcajs1
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5882
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jihlava

Re: Škubání motoru a podobné starosti

Příspěvek od Rumcajs1 » 29.01.2009 20:37

dávalo by to smysl. Taky souhlasím. Může to někdo zjistit u Forda, co by se mělo sepínat nebo rozepínat. Tady v Jihlavě se o takovýhle moudra moc dělit nechtěj, spíš by raději aby jim tam člověk nechal 3 dny auto a oni vymění co je napadne, no a ty se pak nedoplatíš a stejně to nezmizí :roll:
Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Škubání motoru a podobné starosti

Příspěvek od ballu » 29.01.2009 20:59

Znám to z vlastní zkušenosti. Člověk by například rozebral celou přední nápravu pro kmitání volantu , a ono to ptákovina , povolené dvě matky na disku. :mrgreen: Myslím, že to bude něco podobného. :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

AxemanX
Nováček
Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: 21.01.2009 09:21

Re: Škubání motoru a podobné starosti

Příspěvek od AxemanX » 30.01.2009 08:19

rumcajs1: Zdravím, jo tak nějak pracujou značkový servisy. Většinou jsou to prodejci aut a servis je tam jen jako nutný apendix. :wink: Podle toho to vypadá. Nadruhou stranu, je fakt, že nikdo se nebude jen tak dělit o svoje know-how. Oni to řeknou a šikovný dieselservis to pak opraví za nižší cenu.

ballu: To škubnutí se projeví při růstu otáček nikdy při jejich klesání. Je zajímavé, že to jde tak nějak "napříč fordím politickým spektrem", projevuje se to jak u TDDi tak u TDCi a stejně tak i u různých výkonových variant. Tudíž bych tipoval, že je to něco co maj všechni Mondea společný...

Někde jsem tu četl, že nějaký servis bude psát dotaz k tomuhle na FMC, nevíte někdo, jak to dopadlo?

Ax
...Sir Henry Mondej...2.0 TDDi 66kW...2004...silver combi...131000 km...

AxemanX
Nováček
Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: 21.01.2009 09:21

Re: Škubání motoru a podobné starosti

Příspěvek od AxemanX » 06.02.2009 10:15

Zdravím, tak mi bylo na dieselpower fóru řečeno, že by to škubání mohl dělat EGR ventil. Máte někdo nějakou zkušenost s tímhle?

Ještě se zeptám, jestli tu není někdo z Plzně nebo okolí a nezná na plzeňsku nejaký slušný diesel servis? Býval tu Intech, ale někam zmizli nebo krachli a nejde je vystopovat...:(

Díky, Ax
...Sir Henry Mondej...2.0 TDDi 66kW...2004...silver combi...131000 km...

Uživatelský avatar
ghostx5844
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 867
Registrován: 30.10.2008 22:34
Bydliště: Trenčianske Teplice, okr.TN

Re: Škubání motoru a podobné starosti

Příspěvek od ghostx5844 » 06.02.2009 12:01

Ano, ja som tak isto nazoru ze to sposobuje EGR.
Ford Mondeo, 2.0TDCi 85kW, M6, 2004, Liftback, Magnum Grey, Titanium S Limited Edition 1/1

AxemanX
Nováček
Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: 21.01.2009 09:21

Re: Škubání motoru a podobné starosti

Příspěvek od AxemanX » 06.02.2009 13:43

A kde se vlastně nachází EGR v motoru? Jsem někde četl, že zkoušeli zaslepovat EGR, aby ho ŘJ viděla, ale aby nepouštěl zplodiny do motoru... Nevíte o tom něco?

Díky, Ax
...Sir Henry Mondej...2.0 TDDi 66kW...2004...silver combi...131000 km...

Uživatelský avatar
kutil
Junior
Junior
Příspěvky: 268
Registrován: 11.01.2009 14:31
Bydliště: Praha

Re: Škubání motoru a podobné starosti

Příspěvek od kutil » 09.02.2009 11:23

Ahoj, EGR jsem měl z výroby auta vadný-načnutý, zjistilo se to až po 40tis.km, kdy mi úplně odešel za polárním kruhem a já jel 4000km částečně v nouzáku, protože v Norsku Fordy neznají. Po výměně začalo konečně auto jezdit. Prý je EGR a IMV ventil běžná závada u Mondea, stejně jako vstřiky a trojkombinace. Mě se vadný EGR choval tak, že auto nechtělo nad 3000ot jet a při zrychlování byl zátah motoru proměnlivý. Je to vidět na tomto grafu jako zuby na křivce. Obrázek
Naposledy upravil(a) kutil dne 09.02.2009 20:53, celkem upraveno 1 x.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006 Obrázek https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

AxemanX
Nováček
Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: 21.01.2009 09:21

Re: Škubání motoru a podobné starosti

Příspěvek od AxemanX » 09.02.2009 17:41

Ahoj, můžu se ještě zeptat co je IVM ventil a co znamená termín trojkombinace? :o

Díky, Ax
...Sir Henry Mondej...2.0 TDDi 66kW...2004...silver combi...131000 km...

Uživatelský avatar
kutil
Junior
Junior
Příspěvky: 268
Registrován: 11.01.2009 14:31
Bydliště: Praha

Re: Škubání motoru a podobné starosti

Příspěvek od kutil » 10.02.2009 09:05

AxemanX: Tady máš něco o problémech dieselových vstřiků včetně IMV. IMV by měl být regulační ventil na sání common-railu, dost často se zasekává. http://www.autopress.cz/download/ukazko ... u/download
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006 Obrázek https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

AxemanX
Nováček
Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: 21.01.2009 09:21

Re: Škubání motoru a podobné starosti

Příspěvek od AxemanX » 10.02.2009 13:01

Ahoj, tak to je v pohodě, páč common-rail v autě nemám. Mám TDDi.

Ax
...Sir Henry Mondej...2.0 TDDi 66kW...2004...silver combi...131000 km...

Uživatelský avatar
kutil
Junior
Junior
Příspěvky: 268
Registrován: 11.01.2009 14:31
Bydliště: Praha

Re: Škubání motoru a podobné starosti

Příspěvek od kutil » 12.02.2009 12:16

Ahoj, dotaz na majitele TDCI: Když hodně přidám v otáčkách mezi 1600-2000ot, tak motor jakoby párkrát zaškubá a pak už je to dobrý. Dělá Vám to taky?
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006 Obrázek https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9765
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Škubání motoru a podobné starosti

Příspěvek od Kóťa » 12.02.2009 18:30

kutile ne.jde plynule.Občas mi to ale udělá mezi 1000-1250,ale v tom jedu mimořádně.spíš když nestihnu podřadit a ještě musí být motor studený...
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

Uživatelský avatar
kutil
Junior
Junior
Příspěvky: 268
Registrován: 11.01.2009 14:31
Bydliště: Praha

Re: Škubání motoru a podobné starosti

Příspěvek od kutil » 13.02.2009 10:11

Já mám pocit, že ten motor nemám v pořádku, ale nemám jak to ověřit a servis říká, že je vše v pořádku. Měl jsem to na brzdě, vylezly divné grafy s propady a servis znovu tvrdil, že je to v pořádku a že grafy nejsou podklad pro reklamaci. Po výměně EGR se motor hodně zlepšil, ale teď zase nechce jezdit. Respektive nemá takový zátah jako třeba 2.0TDI 103kW v Golfu.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006 Obrázek https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Uživatelský avatar
kutil
Junior
Junior
Příspěvky: 268
Registrován: 11.01.2009 14:31
Bydliště: Praha

Re: Škubání motoru a podobné starosti

Příspěvek od kutil » 27.02.2009 23:17

Ahoj, mám problém s proměnlivým tahem motoru. Někdy motor táhne perfektně a za chvíli nechce táhnout skoro vůbec. Podle servisu je to danné tím, že motor ve snaze minimalizovat emise dává málo paliva. Nestalo se Vám to taky někdy?
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006 Obrázek https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Uživatelský avatar
Rumcajs1
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5882
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jihlava

Re: Škubání motoru a podobné starosti

Příspěvek od Rumcajs1 » 27.02.2009 23:22

podle toho jak moc velkej rozdíl v tom výkonu je. Mě se stávalo něco podobnýho, auto normálně jelo, táhlo, ale najednou jako by spadlo do nějakýho nouzáku a už jsem nepředjel ani 120ku, leda že to bylo z kopce :mrgreen:
Diagnostika ukazovala jen jedu chybu, ale později se ukázalo že to s tím nemělo nic společnýho. Nevěděl jsem co s tím, pak jsem na radu kámoše nechal vyměnit palivák a od tý doby vše OK. Ale jak říkám, ten rozdíl v tahu tam byl opravdu hodně, hodně markantní!
Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host