
Škubání motoru a podobné starosti diesel
- Rumcajs1
- Test driver
- Příspěvky: 5882
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
Re: Škubání motoru a podobné starosti
dávalo by to smysl. Taky souhlasím. Může to někdo zjistit u Forda, co by se mělo sepínat nebo rozepínat. Tady v Jihlavě se o takovýhle moudra moc dělit nechtěj, spíš by raději aby jim tam člověk nechal 3 dny auto a oni vymění co je napadne, no a ty se pak nedoplatíš a stejně to nezmizí 

Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Škubání motoru a podobné starosti
Znám to z vlastní zkušenosti. Člověk by například rozebral celou přední nápravu pro kmitání volantu , a ono to ptákovina , povolené dvě matky na disku.
Myslím, že to bude něco podobného. 


BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Nováček
- Příspěvky: 25
- Registrován: 21.01.2009 09:21
Re: Škubání motoru a podobné starosti
rumcajs1: Zdravím, jo tak nějak pracujou značkový servisy. Většinou jsou to prodejci aut a servis je tam jen jako nutný apendix.
Podle toho to vypadá. Nadruhou stranu, je fakt, že nikdo se nebude jen tak dělit o svoje know-how. Oni to řeknou a šikovný dieselservis to pak opraví za nižší cenu.
ballu: To škubnutí se projeví při růstu otáček nikdy při jejich klesání. Je zajímavé, že to jde tak nějak "napříč fordím politickým spektrem", projevuje se to jak u TDDi tak u TDCi a stejně tak i u různých výkonových variant. Tudíž bych tipoval, že je to něco co maj všechni Mondea společný...
Někde jsem tu četl, že nějaký servis bude psát dotaz k tomuhle na FMC, nevíte někdo, jak to dopadlo?
Ax

ballu: To škubnutí se projeví při růstu otáček nikdy při jejich klesání. Je zajímavé, že to jde tak nějak "napříč fordím politickým spektrem", projevuje se to jak u TDDi tak u TDCi a stejně tak i u různých výkonových variant. Tudíž bych tipoval, že je to něco co maj všechni Mondea společný...
Někde jsem tu četl, že nějaký servis bude psát dotaz k tomuhle na FMC, nevíte někdo, jak to dopadlo?
Ax
...Sir Henry Mondej...2.0 TDDi 66kW...2004...silver combi...131000 km...
-
- Nováček
- Příspěvky: 25
- Registrován: 21.01.2009 09:21
Re: Škubání motoru a podobné starosti
Zdravím, tak mi bylo na dieselpower fóru řečeno, že by to škubání mohl dělat EGR ventil. Máte někdo nějakou zkušenost s tímhle?
Ještě se zeptám, jestli tu není někdo z Plzně nebo okolí a nezná na plzeňsku nejaký slušný diesel servis? Býval tu Intech, ale někam zmizli nebo krachli a nejde je vystopovat...
Díky, Ax
Ještě se zeptám, jestli tu není někdo z Plzně nebo okolí a nezná na plzeňsku nejaký slušný diesel servis? Býval tu Intech, ale někam zmizli nebo krachli a nejde je vystopovat...

Díky, Ax
...Sir Henry Mondej...2.0 TDDi 66kW...2004...silver combi...131000 km...
- ghostx5844
- Pokročilý
- Příspěvky: 867
- Registrován: 30.10.2008 22:34
- Bydliště: Trenčianske Teplice, okr.TN
Re: Škubání motoru a podobné starosti
Ano, ja som tak isto nazoru ze to sposobuje EGR.
Ford Mondeo, 2.0TDCi 85kW, M6, 2004, Liftback, Magnum Grey, Titanium S Limited Edition 1/1
-
- Nováček
- Příspěvky: 25
- Registrován: 21.01.2009 09:21
Re: Škubání motoru a podobné starosti
A kde se vlastně nachází EGR v motoru? Jsem někde četl, že zkoušeli zaslepovat EGR, aby ho ŘJ viděla, ale aby nepouštěl zplodiny do motoru... Nevíte o tom něco?
Díky, Ax
Díky, Ax
...Sir Henry Mondej...2.0 TDDi 66kW...2004...silver combi...131000 km...
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: Škubání motoru a podobné starosti
Ahoj, EGR jsem měl z výroby auta vadný-načnutý, zjistilo se to až po 40tis.km, kdy mi úplně odešel za polárním kruhem a já jel 4000km částečně v nouzáku, protože v Norsku Fordy neznají. Po výměně začalo konečně auto jezdit. Prý je EGR a IMV ventil běžná závada u Mondea, stejně jako vstřiky a trojkombinace. Mě se vadný EGR choval tak, že auto nechtělo nad 3000ot jet a při zrychlování byl zátah motoru proměnlivý. Je to vidět na tomto grafu jako zuby na křivce. 

Naposledy upravil(a) kutil dne 09.02.2009 20:53, celkem upraveno 1 x.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
-
- Nováček
- Příspěvky: 25
- Registrován: 21.01.2009 09:21
Re: Škubání motoru a podobné starosti
Ahoj, můžu se ještě zeptat co je IVM ventil a co znamená termín trojkombinace?
Díky, Ax

Díky, Ax
...Sir Henry Mondej...2.0 TDDi 66kW...2004...silver combi...131000 km...
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: Škubání motoru a podobné starosti
AxemanX: Tady máš něco o problémech dieselových vstřiků včetně IMV. IMV by měl být regulační ventil na sání common-railu, dost často se zasekává. http://www.autopress.cz/download/ukazko ... u/download
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
-
- Nováček
- Příspěvky: 25
- Registrován: 21.01.2009 09:21
Re: Škubání motoru a podobné starosti
Ahoj, tak to je v pohodě, páč common-rail v autě nemám. Mám TDDi.
Ax
Ax
...Sir Henry Mondej...2.0 TDDi 66kW...2004...silver combi...131000 km...
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: Škubání motoru a podobné starosti
Ahoj, dotaz na majitele TDCI: Když hodně přidám v otáčkách mezi 1600-2000ot, tak motor jakoby párkrát zaškubá a pak už je to dobrý. Dělá Vám to taky?
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škubání motoru a podobné starosti
kutile ne.jde plynule.Občas mi to ale udělá mezi 1000-1250,ale v tom jedu mimořádně.spíš když nestihnu podřadit a ještě musí být motor studený...
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: Škubání motoru a podobné starosti
Já mám pocit, že ten motor nemám v pořádku, ale nemám jak to ověřit a servis říká, že je vše v pořádku. Měl jsem to na brzdě, vylezly divné grafy s propady a servis znovu tvrdil, že je to v pořádku a že grafy nejsou podklad pro reklamaci. Po výměně EGR se motor hodně zlepšil, ale teď zase nechce jezdit. Respektive nemá takový zátah jako třeba 2.0TDI 103kW v Golfu.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: Škubání motoru a podobné starosti
Ahoj, mám problém s proměnlivým tahem motoru. Někdy motor táhne perfektně a za chvíli nechce táhnout skoro vůbec. Podle servisu je to danné tím, že motor ve snaze minimalizovat emise dává málo paliva. Nestalo se Vám to taky někdy?
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
- Rumcajs1
- Test driver
- Příspěvky: 5882
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
Re: Škubání motoru a podobné starosti
podle toho jak moc velkej rozdíl v tom výkonu je. Mě se stávalo něco podobnýho, auto normálně jelo, táhlo, ale najednou jako by spadlo do nějakýho nouzáku a už jsem nepředjel ani 120ku, leda že to bylo z kopce
Diagnostika ukazovala jen jedu chybu, ale později se ukázalo že to s tím nemělo nic společnýho. Nevěděl jsem co s tím, pak jsem na radu kámoše nechal vyměnit palivák a od tý doby vše OK. Ale jak říkám, ten rozdíl v tahu tam byl opravdu hodně, hodně markantní!

Diagnostika ukazovala jen jedu chybu, ale později se ukázalo že to s tím nemělo nic společnýho. Nevěděl jsem co s tím, pak jsem na radu kámoše nechal vyměnit palivák a od tý doby vše OK. Ale jak říkám, ten rozdíl v tahu tam byl opravdu hodně, hodně markantní!
Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host