Stránka 46 z 48
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 25.07.2017 22:46
od spooon
taky mi to poslední dobou cuká, ale ne při plným plynu, ale spíš při 1/4 až 1/2. Když dám plnej, tak to po chvilce přestane a jede to normálně. Co jsem ještě vypozoroval, tak to dělá hlavně za tepla a třeba v kolonách, prostě když se nemůže motor dobře chladit. Za studena mi to snad nikdy necuklo. Jednou mi to i chcíplo a pak motor nechtěl asi 10s naskočit. Zkusím určitě kabely a svíčky, kabely vypadaj hodně zanedbaný, ale spíš se bojím aby to nebyla cívka. Nebo co by to případně ještě mohlo být?
Jaký svíčky vzít, určitě aby měli odtrh 1mm, ale nějaká značka či typ? A ideálně levný, samozřejmě
Našel jsem BOSCH (
http://www.bosch-automotive-catalog.com ... 0242229785 )obyč za 60,- bude tahle dostačovat?
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 25.07.2017 23:48
od miki21
V tématech kolem svíček, kterých je tu několik, se dozvíš, že to bude fungovat spolehlivě jen s origo svíčkama. Jako případná náhrada ještě přichází v úvahu NGK. To, cos tu uvedl dej do sekačky.
Jak vyzkoušet probíjec íkabely tu už je taky několikrát řešeno (tma+rozprašovač s vodou).
Tyhle fungují v zetecu spolehlivě už od dob escortů -
http://www.autodily-cardo.cz/svicky/zap ... ord-mazda/
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 26.07.2017 10:22
od kama83
já kupoval taky na autodily-cardo, ale tyto a slouží mi spolehlivě už 2 roky
1 ks za 88 kč
http://www.autodily-cardo.cz/nic/zapalo ... d-1493001/
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 10.08.2017 17:14
od spooon
Tak nové svíčky, kabely a cívka (svíčky doporučované a ozkoušené NGK V-line 25) a přes lepší kultivovanost motoru v podobě odstranění problému s občasnými vysokými otáčkami a podobně opět dneska jednou zacukalo. (Odstranění problému s volnoběhem může být i resetem jednotky)
Ještě abych upřesnil podmínky cukání, děje se při zahřátém motoru a většinou když někde popojíždím v koloně za vedra a hlavně při částečném plynu, tak do 1/4. Když dám okamžitě plný tak cukání během chvilky přestane a jede - možná s menším výkonem, ale to jsou jen domněnky. Tak co dál? Cukání se projevuje mezi 2000-4000ot/min. Vzduchový filtr měněn vždy s olejem, takže teď má najeto cca 10 000km. Palivový by to dělat neměl, to by cukalo při plným plynu.
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 14.08.2017 18:04
od spooon
ještě mě napadlo, nemohl by to být potenciometr škrtící klapky?
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 16.08.2017 14:09
od vitr73
mohlo..to jiste ano.
ja leta jezdim na tyhle svice a bez problemu..
https://www.carsshop.cz/zapalovaci-svic ... gJLIfD_BwE
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 06.09.2017 23:17
od spooon
tak furt cuká. Nový svíčky (doporučovaný NGK), kabely, cívka a TPS.
Příznaky: skoro vždy to začne dělat, když nastartuju teplý auto (tak do hodiny po tom, co jsem jel). A není to ani tak cukání, jako spíš ztráta výkonu, ale jen do 1/2 přidání plynu. Když dám plný plyn, tak to začne zrychlovat. Možná s menším výkonem ale začne. Po chvilce to zmizí a v náhodných intervalech se objevuje.
Teď ještě čekám na OBDII diagnostiku z ebay, jestli něco napoví...
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 06.09.2017 23:39
od stano.
Pravdepodobne MAF (vaha vzduchu).
Mozes skusit odpojit. Ale pri prudsom zoslapnuti plynu ti motor velmi trhne. Skor skusit prehodit z ineho auta.
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 07.09.2017 11:35
od spooon
zkusím odpojit a uvidíme.
EDIT: je nějaký rozdíl mezi váhou vzduchu 98AB-12B579-B1B a 98AB-12B579-B3B?
Já mám B1B a co jsem koukal, tak jsou spíš všude B3B
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 28.09.2017 11:15
od Gewis
Ahoj,
byl by, prosím, někdo z okolí Frýdku-Místku, Nového Jičína, ValMezu ochoten zapůjčit zapalovací cívku / kabely na vyzkoušení ?
Mám FoFo II 2011, 1.6 74kW teprve krátce, a snažím se vychytat mouchy. Při akceleraci už od nízkých otáček (1500/min) motor poměrně dost vibruje (ne až tak že by auto škubalo), a auto zrychluje dosti laxně... Jakmile sundám nohu z plynu, je klid. Toto se projevuje už od nízkých rychlostí (40 kmh).
Vysnil jsem si to tak, že bych přijel, vyzkoušel, jak jede druhý vůz stejné motorizace, pak vyzkoušel přehození cívky / kabelů do mého auta, vyzkoušel 10 - 15 km, konec.
Pakliže by se našel dobrovolník pro tento test, nemine ho lahvinka
Jäggermeister / Tulamore
Předem díky
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 28.09.2017 11:43
od Jemar
Zkus si to otestovat sám. Když dáš 4. rychlostní stupeň, ustálíš rychlost na 40km/h, dáš plný plyn, a auto začne cukat, závada bude v okruhu zapalování, pravděpodobně cívka. Když se auto rozjede bez cukání, elektro by mělo být v poho...
Akcelerovat s relativně slabým motorem (myšleno vůči hmotnosti auta) z 1500 otáček mi přijde už trápení motoru. Velkoobjemový motor to zvládne levou zadní, ale běžná 1.6 74 kW není žádný trhač. Když jsem měl 1.6 benzín FFI, nikdy jsem s ním nejezdil pod 2000 otáček a po 280t km byl motor pořád ještě v dobré kondici, a to FFI je ještě o cca 200 kg lehčí. Benzínový motor při 1500 ot./min má poměrně malý kroutící moment a tak má motor co dělat, aby auto udržel v plynulém pohybu, natož aby mělo ještě zrychlovat. Toť můj názor, proč to nejede.
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 28.09.2017 12:01
od stano.
Ked to nesklbe, ale len vibruje, mas na 99% posunute rozvody. Je tu o tom aj vlakno. Riesil som to aj s clenom "fannes". Islo sice o FF1, no motor je to takmer rovnaky. Najdes tu aj video ako to potvrdit na 100%.
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 28.09.2017 13:09
od Gewis
Neříkám, že jezdím běžně v oblasti 1500 ot, jen že se to od těchto otáček projevuje, až k nějakým minimálně 3000 ot. A to neakceleruji s plynem na podlaze.
Auto necuká ve smyslu že by motor vynechal zážeh, spíše se projevuje jako souvislá vibrace, motor studený, teplý beze změn, trvale.
Vlákno s posunutými rozvody jsem už dříve zběžně prolítl.. jedná se o to, že ozubené kolo (teď nevím jestli na klice nebo vačce) nemá zajišťovací klínek nebo tak nějak, že ? Auto má stav tacho 140 000 km (po 6 letech, 1. majitelka dle TP paní v DE), jsem 1. majitel v ČR.
Rozvody zatím měněny nebyly, chystám se na to. Ale že by byly takhle špatně seřízeny z origo výroby ? Nebo se můžou posunout samy, např. roztahováním auta ? Těžko řící, vyloučit se to ale asi nedá.. zkusím pohledat to video.
K té akceleraci - porovnám-li s fabií 1.4 16V 55kW, tak ne že by měla více síly, ale navzdory nevábnému zvukovému projevu zrychlovala hladce. Ve fordu cítím vibrace ve volantu a řekl bych i v sedačce .
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 28.09.2017 13:37
od Jemar
Ve vlákně o rozvodech se psalo, že pokud jsou posunuté, budou špatné emise. Předpokládám, že auto bylo nedávno (při přihlášení do ČR) na STK, tam by na to zřejmě přišli.
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Napsal: 28.09.2017 13:57
od stano.
Skuska s postupnym pridavanim plynu ked auto stoji zaberie asi 15 sekund. Za pokus to stoji
Emisie nemusia byt zle. Len niekedy sa ani nedaju odmerat, pretoze sa nedaju udrzat predpisane otacky pre meranie - vzhladom k tomu, ako sa motor sprava.
A na minulost auta by som sa nespoliehal. Len pre zaujimavost si daj VIN do
http://www.fordzona.sk, ci vobec bolo pre nemecky trh (vo vypise by malo byt "DE".