Stránka 44 z 279

Re: Baterie

Napsal: 13.01.2009 20:00
od Stormland
Já měl baterku v autě osm let a když jsem se sháněl po alternativách a oťukával prodejce, mi jedna sympatická starší dáma řekla, že "jestli jsem ji tam měl opravdu osm let, tak jí mám ještě zasalutovat, protože tohle normálně baterky nevydržej a co by oni prodávali kdyby tohle baterky vydržely ;o))) férovka nee?? ;o))))

Re: Baterie

Napsal: 13.01.2009 21:48
od focusik
Mne v benzinovej Sierre 2.0i DOHC vydrzala 12 rokov ( co by som mal urobit v mojom pripade ja ? salutovat by bolo malo !!! ), manzelka ma v KA-cku 9 rocnu bateriu a stale je v pohode ( -13°C a len cvrnkne klucikom v zapalovani a uz motor sepoce ), ja mam v 1,8 TDCi 6 rocnu a tiez stale v pohode.

Re: Baterie

Napsal: 14.01.2009 00:00
od Radegast
horis píše:chlapi, potreboval bych poradit. chtel jsem vytahnout baterku a hodit na nabijecku , ale nevim jak ji vytahnout :mrgreen: je z pulky utopena pod steraci. nahoru by sla povytahnout cca 5cm ale je vyssi takze, tak to nepujde. doufam ze se pri vymene nemusi sundat ten plast kolem steracu :o . neni na to nejaka finta ? diky moc za zkusenost :wink:
umisteni autobaterie.jpg
To Horis: taky jsem tu baterku nedávno musel nabíjet a vytahoval jsem ji z auta. Stačilo mi odmontovat plastové kryty okolo baterie a odšroubovat plechový držák kterým je se shora přidržována. A pak šla po nadzvednutí zhruba při 30 stupňovém náklonu vytáhnout ven. Při troše šikovnosti to šlo aniž bych cokoli okolo poškodil.
:D

Re: Baterie

Napsal: 14.01.2009 20:28
od Kvak
Pozor pozor, po vcerejsi opetovne prihode s postupnym vypinanim systemu koncici chcipnutim motoru dneska diagnostika vyhodila, ze alternator dobiji cca 12,5... to sou veci :) Necht dalsi etapu prevezme autoelektrikar

Re: Baterie

Napsal: 14.01.2009 21:06
od pelen
Jinak startuje dobre? Nemas v baterce jeden clanek K.O.?

Re: Baterie

Napsal: 14.01.2009 21:15
od Kvak
Pokud je nabita, tak nekolik startu zvladne, ale pak uz ne... ale sama o sobe podle me spatna nebude, pac vzdy se trochu zmatori...

Re: Baterie

Napsal: 14.01.2009 22:58
od horis
Radegast píše:To Horis: taky jsem tu baterku nedávno musel nabíjet a vytahoval jsem ji z auta. Stačilo mi odmontovat plastové kryty okolo baterie a odšroubovat plechový držák kterým je se shora přidržována. A pak šla po nadzvednutí zhruba při 30 stupňovém náklonu vytáhnout ven. Při troše šikovnosti to šlo aniž bych cokoli okolo poškodil.
:D
no me to napadlo jestli se to nejak nerozebira, akorat jsem nenasel nic co by tomu nasvedcovalo, zda se mi to vcelku ; mohl by si mi nejak popsat v kterych mistech to je ? predem diky

Re: Baterie

Napsal: 15.01.2009 00:10
od ferdys
Přidávám svou zkušenost. V posledních týdnech jsem čím dál hůře startoval v těch mrazech.Změřil jsem baterku a dobíjení když jsem ještě nastartoval a byla už skoro down..naprázdno 12,1 V,na volnoběh bylo na baterce 13,6V. Kontrolka dobíjení ale vůbec nesvítí, ale když hrabu v paměti, stalo se mi několikrát cca před pár měsíci, že se mi rozsvítilo dobíjení a po vypnutí a opětném nastartování bylo vše OK. Říkal jsem si nějaká chybka to nic. Zřejmě omyl pánové ( a dámy :-), kteří si to myslíte, jak jsem se tu v diskusích dočetl. Baterka 2 roky stará Motorcraft 71Ah a před 2 dny už jsem nenastartil. Odvezl jsem ji do Forda na tester a nabíjení (půjčili mi jinou ) a prý, že tester neříká, že je down, ale ani po 2 dnech není nabitá, tak změřli dobíjení a ejhle už jen 13 V. Takže altík nebo regulátor nebo něco totálně down. Takže auto zůstalo v servisu a pokusí se opravit altík u elektrikáře nebo bude nový (auauau)... Takže to je má zkušenost ... pozor na to když se rozsvítí kontrolka dobíjení a po vypnutí a znovunastartování se zdá vše OK. Napíši jak jsem dopadl .... a zdar všem Fokusům ... jinak mám 150 000 km a max. spokojenost ...

Re: Baterie

Napsal: 15.01.2009 18:29
od Kvak
ferdys: jelikoz tvuj problem se jevi dost podobny memu, tak si povime kolik nas to vyslo. Znackovy servis vs. normalni autoelektrikar

Re: Baterie

Napsal: 15.01.2009 18:57
od Radegast
horis píše:
Radegast píše:To Horis: taky jsem tu baterku nedávno musel nabíjet a vytahoval jsem ji z auta. Stačilo mi odmontovat plastové kryty okolo baterie a odšroubovat plechový držák kterým je se shora přidržována. A pak šla po nadzvednutí zhruba při 30 stupňovém náklonu vytáhnout ven. Při troše šikovnosti to šlo aniž bych cokoli okolo poškodil.
:D
no me to napadlo jestli se to nejak nerozebira, akorat jsem nenasel nic co by tomu nasvedcovalo, zda se mi to vcelku ; mohl by si mi nejak popsat v kterych mistech to je ? predem diky
To Horis: Není to nic složitého.Možná to nenapíšu už úplně přesně, protože už jsou to dva měsíce co jsem to vytahoval. Takže - Odpojíš svorku z plusového konektoru a z těch držáku co jsou na té plastové krytce na čelní straně baterie vytáhneš ty kabely. Pak odšroubuješ tu horní matku na tom plechovém držáku a dáš trochu bokem ten kabel co vede pod tím držákem. Ten plastový kryt je složen myslím ze dvou částí, které v sobě drží systémem západek. Pak opatrně vysuneš směrem nahoru tu čelní část plastového krytu okolo baterie. Ten začína u toho vrchního šroubu plechového držáku a vede bo bocích baterie až na konec druhého boku baterie pod ten kryt pod stěrači (myslím že se tomu krytu říká Torpédo). Šlo to celkem v pohodě vytáhnout. Pak uvidíš na tom plechovém držáku druhou matku, která je umístěna u dna baterie. K ní je standartním klíčem špatný přístup. Musíš použít nástrčný bit a protože mě ten dřík toho šroubu trčel dost vysoko, tak jsem musel sehnat ten bit vyšší abych se k té matce dostal. Myslím že to byla velikost 10. Pak sundáš ten plechový držák, odpojíš mínus svorku a baterku na čelní straně nadzvedneš a zhruba pod 30 stupňovým úhlem bys ji měl vytáhnout ven. Musíš přitom dávat bacha na ty volné svorky !!! Prostě musíš z té přední části plastového krytu sundat vše, abys ten kryt odstranil, sundat ten plechový držák a pak jde baterka při trochu opatrnosti vytáhnout (zadní část krytu tam zůstane).Lépe se mi to už asi nepodaří popsat ale opravdu to nebylo složité a za 5 minut byla baterka venku. :mrgreen:

Re: Baterie

Napsal: 15.01.2009 21:14
od ferdys
Pokračování ... tak dnes ráno v servisu u Forda vymontovali altík a odvezli k elektrikáři, který vzkázal, že je opravitelný. Tak to snad nebude taková rána pro peněženku. A ještě pozn. tady jsem všude četl, že nový altík stojí okolo 15tis.. To mě omévalo ... jak mi řekl technik do Focusů se prý dávaly 2 typy altíků, jeden se dá opravovat druhý prý ne. A kdyby mi nakonec museli dát nový, tak prý 7900,- Tak bych si nakonec mohl říkat, jak mám levný altík :-) :-)Ještě jsem zvědav jak to dořešíme s tou baterkou ... dám vědět v úterý jak jsem dopadl ....
Zdravím

Re: Baterie

Napsal: 19.01.2009 20:26
od Kvak
Tak ja uz mam opraveno - pry byl prodreny alternator (od uhliku prodreny rotor nebo tak nejak)

PS: vyslo me to na nejakych 2200 (diagnostika, neco do altiku, prace)

Re: Baterie

Napsal: 19.01.2009 20:29
od pelen
Hlavne, ze to neskoncilo nejakym pozarem.

Re: Baterie

Napsal: 19.01.2009 20:30
od Kvak
pelen píše:Asi vydreny komutator. Hlavne, ze to neskoncilo nejakym pozarem.
No pry takovouhle paseku za svoji cinnost jeste nevidel :)

Re: Baterie

Napsal: 19.01.2009 21:03
od Ahmed
To se mi stalo taky, uhlíky mi vydřely kroužky a jeden uhlík se dokonce zlomil a zůstal zaseknutý.