Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Je to dost nahodilé a stává se to jen za studena.
"Zmer proud syceni civky a napeti na jejim +12V pinu a pokud je to ok, vymenit civku." - jo tohle zní strašně jednoduše, jenže do té cívky jdou nějaké pulzy, takže měřit běžným multimetrem by mohlo znamenat měřit nesmysly. Navíc nevím, kolik bych tam měl naměřit, tj. co to je "ok". A nakonec, musel bych někde přerušit kabeláž, abych mohl měřit proud.
Zmenšil jsem odtrh na svíčkách a příští týden si zkusím vypůjčit cívku z jiného auta.
Jinak tuhle zkušenost, tj. cukání a zlepšení po zmenšení odtrhu, jsem udělal už na druhém motoru a jiné sadě cívka/svíčky/kabely.
Nemůže to třeba ta ECU kompenzovat blbě? Nebo se zpožděním?
"Zmer proud syceni civky a napeti na jejim +12V pinu a pokud je to ok, vymenit civku." - jo tohle zní strašně jednoduše, jenže do té cívky jdou nějaké pulzy, takže měřit běžným multimetrem by mohlo znamenat měřit nesmysly. Navíc nevím, kolik bych tam měl naměřit, tj. co to je "ok". A nakonec, musel bych někde přerušit kabeláž, abych mohl měřit proud.
Zmenšil jsem odtrh na svíčkách a příští týden si zkusím vypůjčit cívku z jiného auta.
Jinak tuhle zkušenost, tj. cukání a zlepšení po zmenšení odtrhu, jsem udělal už na druhém motoru a jiné sadě cívka/svíčky/kabely.
Nemůže to třeba ta ECU kompenzovat blbě? Nebo se zpožděním?
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Kolik jezdi po svete Focusu / Mondei / Fiest (co ridi tahle/stejna Fordi ECU) kterym vynechava zapalovani pri proklouznuti remenu ?
Toto ridi integrovany EDIS modul v EEC V a ten existuje na milionech Fordu.
EDIS maji v oblibe i tuneri (viz. napr. Megasquirt) a tam jde kolikrat o jine tlaky/naroky

Toto ridi integrovany EDIS modul v EEC V a ten existuje na milionech Fordu.
EDIS maji v oblibe i tuneri (viz. napr. Megasquirt) a tam jde kolikrat o jine tlaky/naroky

Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Se zeptej spíš jinak: kolik jezdí na světě focusů / mondeí / fiest se svíčkama s odtrhem 1,3 mm? Jenom ty, který to měli předepsáno z výroby (u focusu jenom 1.4/1.6) a ještě ne všechny. A pak časem ford sjednotil včechny svíčky na ty s 1,0 mm. Mezera 1,0 vs. 1,3 mm, to je 30% rozdíl.
Všichni ty tuneři asi budou ladit něco jiného než 1.4/1.6 a všichni pravděpodobně používají ty platinové svíčky jako má 1.8/2.0 (FF mk1) s odtrhem 1,0 mm.
Proklouznutí řemenu + zacukání je dost ojedinělý stav, někdo ho nezažije vůbec, někdo si ho ani nevšimne a někdo si ho sice všimne, ale protože se to pak další dva roky neobjeví, zapomene na to. Mně ten řemen klouzal po projetí kaluží. Shodou náhod jsem pracoval tam, co jsem pracoval a současně na té cestě se držela kaluž (vodohospodáři tam často něco kutili a zbývalo tam po nich dost vody). Kdybych pracoval někde jinde nebo měli vodohospodáři hydrant někde jinde nebo ta silnice byla líp postavená (voda by z ní odtékala), žádnou takovou kaluž bych pravidelně nepotkával a neřešil bych to.
Všichni ty tuneři asi budou ladit něco jiného než 1.4/1.6 a všichni pravděpodobně používají ty platinové svíčky jako má 1.8/2.0 (FF mk1) s odtrhem 1,0 mm.
Proklouznutí řemenu + zacukání je dost ojedinělý stav, někdo ho nezažije vůbec, někdo si ho ani nevšimne a někdo si ho sice všimne, ale protože se to pak další dva roky neobjeví, zapomene na to. Mně ten řemen klouzal po projetí kaluží. Shodou náhod jsem pracoval tam, co jsem pracoval a současně na té cestě se držela kaluž (vodohospodáři tam často něco kutili a zbývalo tam po nich dost vody). Kdybych pracoval někde jinde nebo měli vodohospodáři hydrant někde jinde nebo ta silnice byla líp postavená (voda by z ní odtékala), žádnou takovou kaluž bych pravidelně nepotkával a neřešil bych to.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Po půlročním cukání při přidání plynu z nízkých otáček, kdy byly dány nové origo svíčky a přískoky pokračovaly, dnes vyměněny kabely ke svíčkám starline za 600Kč/sada/3 roky záruka/ a je po problému.
Přeci nebudu rvát do 14 let staré káry kabely za 2500 Kč
Přeci nebudu rvát do 14 let staré káry kabely za 2500 Kč

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Johny181
- Junior
- Příspěvky: 418
- Registrován: 07.12.2013 22:13
- Bydliště: Klobouky u Brna
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Tos vydržel půl roku? Mě taky cukalo, vyměnil jsem svíčky (origo.) Přestalo to tak na měsíc, tak sem vyměnil hned kabely (Tesla) a už víc než 25tis. km je klid a necukne to v žádné situaci. 

FOFO 1.5 110kw
134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact

FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold
-byl
9let sloužil bez zaváhání


FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold

9let sloužil bez zaváhání

- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
mne se na tehle "preventivnich" vymenach nejvic libi ten myslenkovej pochod v tom ze proc udelat opravu za rekneme 1500kc tak je lepsi odstranit problem za 5000kc(obrazne receno)
..to mne hold hlava nebere
je to v podstate stejne logicke jako kdyz kape kohoutek u drezu tak proc menit tesneni za 20 korun kdyz to jde vymenit celou baterii za 1000kc
..to je muj nazor na rady stylu to musis vymenit X+X+X+X..to by to mohlo delat ...




..to mne hold hlava nebere


je to v podstate stejne logicke jako kdyz kape kohoutek u drezu tak proc menit tesneni za 20 korun kdyz to jde vymenit celou baterii za 1000kc



..to je muj nazor na rady stylu to musis vymenit X+X+X+X..to by to mohlo delat ...




Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Zalezi. Ja som tiez kopu veci vymenil takymto sposobom. Pri rozobrani som videl, ze do roka to mozem menit tak ci tak. Znovu sa mi to rozoberat nechcelo. Tak to islo naraz.
Pri 200t km ale kable a cievka su vo vseobecnosti na vymenu.Ci to pride pri 200t alebo 250t km je +- jedno. Len poskodene kable/sviecky ti mozu skor poskodit novu cievku.
Pri 200t km ale kable a cievka su vo vseobecnosti na vymenu.Ci to pride pri 200t alebo 250t km je +- jedno. Len poskodene kable/sviecky ti mozu skor poskodit novu cievku.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6870
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Otazka taky zni, proc or. kabely za dardu, vydrzi 50k km jako me?
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
ja osobne menim dily(na svem...u ciziho plati nas zakaznik,nas pan) jen ty co jsou vadne....prijde mi ze menit neco co funguje dost leze do nakladu....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Taky měníš jen prasklou žárovku H7, nebo obě

PS: s bateriema jak u dřezu tak i v koupelce mám bohatou zkušenost. Po několika vyhodnoceních pro a proti /cena ND, těsnění, oproti nové baterii/ vyhrála každý pátý rok nová baterie za 600Kč, nepotřebují luxus za 2 táce, vydrží stejně.



PS: s bateriema jak u dřezu tak i v koupelce mám bohatou zkušenost. Po několika vyhodnoceních pro a proti /cena ND, těsnění, oproti nové baterii/ vyhrála každý pátý rok nová baterie za 600Kč, nepotřebují luxus za 2 táce, vydrží stejně.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Nonid
- Test driver
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
To je ale uplne neco jinyho
Zarovka muze vydrzet tejden nebo pet let... U ciste mechanickyho a relativne nenarocnyho dilu poznas opotrebeni, takze muzes odhadnout jeho "trvanlivost"

Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
no ale menis ten dil(v cemkoliv) az kdyz evidentne odejde ne?
..nebo v kabel k antene u televize menis pravidelne kazdej rok? ... nebo az kdyz se nekde prerusi a odejde?
..nebo v kabel k antene u televize menis pravidelne kazdej rok? ... nebo az kdyz se nekde prerusi a odejde?

Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Budem cakat, pokym sa zvisly cap vytrieska uplne, alebo ked mam rozobranu celu napravu, tak ho vymenim, aj ked ma iba 0.5mm volu? Ked ho tam necham, o pol roka to mozem rozoberat znova.
Ale to sme uz OT
Ale to sme uz OT

- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
no ano...cep se jiste bude menit kdyz uz bude na dirach cvakat a nebude se cekat az vyleti...ale pokud jeste cvakat nebude tak ho urcite menit nebudes ne?....i kdyz uz bude v aute 5 let...cvaka to znamena ze je v prdeli...
ale u elektroniky to je jinak...jde to a nebo to nejde...a kdyz to nejde je nutna oprava...z toho usuzuji ze kdyz mam kabely ke svickam v aute 6 let a neskube to tak je prece nebudu "preventivne" menit...to jsem na hlavu neupadnul...proto jsem proti hlaskam -to musis vymenit preventivne..mohlo by to skubani zpusobovat-
ale u elektroniky to je jinak...jde to a nebo to nejde...a kdyz to nejde je nutna oprava...z toho usuzuji ze kdyz mam kabely ke svickam v aute 6 let a neskube to tak je prece nebudu "preventivne" menit...to jsem na hlavu neupadnul...proto jsem proti hlaskam -to musis vymenit preventivne..mohlo by to skubani zpusobovat-
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Jsme OT , ale s tou žárovkou jsem to myslel tak a taky to tak funguje, že když odejde jedna, tak je otázkou max. čtrnácti dnů, kdy odejde i druhá. Tak se mění vždy obě. 

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů