Stránka 41 z 43

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 11.07.2009 22:46
od tchifla
misoo: vtip je v tom, ze NM sa nasobi otackami (a tie nie su konstantne) - plocha krivka NM => rastuca krivka kW. Preto aj NM vrcholi inde ako kW. Auto stale zrychluje preto, lebo aj ked NM klesa, tak nie je nulove - len tro zrychluje pomalsie a pomalsie az kym to neprejde uplne.

Na diesel astre co mam - ked dam napr na stvorke plny kotol, tak zrychluje (stale menej a menej) ja neviem do 4000 ot a potom uz koniec - proste ma sekne dopredu a viac to nejde hoci tam niekde ma max vykon... Tolko moja skusenost.

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 11.07.2009 23:11
od Anndy
Misoo - treba rozlisovat medzi priebehom Nm - cize hodnotami Nm v danych otackach v celom rozsahu otacok, a samotnou jednou hodnotou Nm (obvykle maximalnou). A cele je to uplne jednoduche:
Proste si zober ze vykon hodnoty X mozes dosiahnut dvoma sposobmi. Bud vysokymi otackami a zaroven mensim Nm (benzin), alebo nizsimi otackami a vyssim Nm (nafta). Ale oboje zatial nie je dosiahnutelne. Principialne vsak o Nm nemusis vobec nic vediet, zaujima ta vykonova krivka - priebej vykonu.

Jedine, co chcel vlado tym vsetkym povedat, ze ty ked dosiahnes na nejakom prevodovom stupni max vykon - napr. v 5 tis. otc. mas vykon 100, a ak plati, ze v 5500 ot mas vykon 90 ale v 4500ot mas vykon 80, a zaroven plati, ze ak v 5 tis. otackach preradis na vyssi stupen a otacky padnu na 4500 (vykon 80), tak je vyhodnejsie radsej to tahat do 5500 (kde mas vykon 90) a az potom preradit, lebo preradis vyssie a otacky ti klesenu na 4800 (kde uz bude vykon 90). Cize stale budes oscilovat, drzat motor vo vykone od 90 do max100, - cize pojdes ....90 - 100 - 90 - 100, ako hned radit pri 100 a dostat sa na : ... 90 - 100 - 80 - 90 - 100 :D

Tak a ak si to teraz pochopil, tak ti neuverim :D

tchsfila: to co popisujes, je klam. nepozeraj na to ako ta auto kope, ale pozraj na to, ako ide otackomer dopredu! Proste ked raz mas max vykon v 4 tis., tak je jedno, ze kopanec do zadku bude nizsi ako pri 2 tis. ale ak tam (4 tis) budes motor udrzivat, proste budes maximalne zrychlovat :D.

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 12.07.2009 08:16
od misoo
Anndy neuveris, ale pochopil som :lol: Netrklo mi ze sa to pocita cez otacky ktore rastu - kvety rozvijaju :D Uz chapem, diky za vysvetlenie chlapi :cool:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 12.07.2009 16:37
od killerhammer
zirafak píše:KH...debaty,teda vlastne handrkovacky s tebou stoja za to :wink:
zirafak, ja sa tu s nikym nehadam :idea:
len som napisal a prilozil krivku, preco si myslim ze BMW V6 (R6 podla 3J) 3.0 biturbo je dnes jednym z najlepsich motorov na svete :wink:
potom sa tu zasa zvrhla debata, ze ten motor hore netaha :oops:
ale taha priatelia tahaaaa, a ku......vsky :!: :twisted: :twisted: :twisted:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 12.07.2009 16:51
od misoo
killerhammer píše:ale taha priatelia tahaaaa, a ku......vsky :!: :twisted: :twisted: :twisted:
nad 6000 ot. netaha :idea: :D samozrejme beriem, ze taha viac ako napriklad moj, ale v porovnani s doterajsou jeho krivkou netaha a je treba preradit :wink:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 12.07.2009 19:23
od Tomko
Taha netaha, vy sa tu akurat natahujete 8O , vsetci ste velmi mudri a plny teorie ale ani jeden to nevyskusal niekde na pretekoch ci testovani... ked neratam euroring kde ste kruzili a po 20 min. klakli brzdi alebo pneu. Kazdy motor ma svoje vyhody a nevyhody, podla mna BMW motor tu ani len nepatri do tejto sekcie a nie to este porovnavat alebo uvadzat ako priklad motor vo focuse a ako taha BMW, nehajte si to na kavu a pokec inde. Skor s avenujte planovaniu dakeho zavodu legalneho kludne aj na babe a tam vyskusate a pokecate v praxi a uvidite ako ide. Prispevky typu skusil som za dedinou a podobne na dialnici a neviem kde este sem radsej ani nepiste. O chvilu bude mat KDI toto forum ako home page a jedno pekne stretko nas navstivia a pohraju sa s nami :mrgreen: takze peace dufam ze prejdete od teorie k praxi a pojazdime niekde konecne.

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 12.07.2009 19:28
od TripleJay
Hawkgh :mrgreen:

EDIT:
killerhammer píše:preco si myslim ze BMW V6 (R6 podla 3J) 3.0 biturbo
Nie podla TJ, ale podla BMW a aj podla carfolio.com :wink:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 13.07.2009 08:16
od tchifla
Anndy píše: to co popisujes, je klam. nepozeraj na to ako ta auto kope, ale pozraj na to, ako ide otackomer dopredu! Proste ked raz mas max vykon v 4 tis., tak je jedno, ze kopanec do zadku bude nizsi ako pri 2 tis. ale ak tam (4 tis) budes motor udrzivat, proste budes maximalne zrychlovat :D.
Ja som sa nepresne vyjadril. To ze ma sekne dopredu bolo myslene tak, ze mna ako osobu sekne dopredu (akokeby som pribrzdil) a nie auto. To ako dosledok toho, ze motor prestava tahat a zrychlovat;). Ale aj tak je nezmysel diesel takto tocit, takze nic. ;)
To co som pozoroval ja bolo, ze od nejakych 3tis otacok (na jednom a tom istom rychlostnom stupni) ten motor postupne vadol a vadol az kym nezvadol uplne. ;)

Peace :wink:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 13.07.2009 09:03
od Anndy
Aha. O.k. som myslel nieco ine.
Diesel, ak chces od neho max. zrychlenie, ma zmysel tocit min. po otacky, kde ma max. vykon.

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 13.07.2009 09:05
od misoo
Anndy píše:Diesel, ak chces od neho max. zrychlenie, ma zmysel tocit min. po otacky, kde ma max. vykon.
tak ako kazdy iny motor :wink:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 13.07.2009 09:18
od Anndy
presne to som chcel doplnit.

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 13.07.2009 09:22
od misoo
vzdy k sluzbam ! 8)

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 13.07.2009 09:27
od Anndy
ale niektore auta maju dostatok vykonu, ze ta to nemusi zaujimat (aspon pri beznej premavke) :D

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 13.07.2009 11:27
od killerhammer
misoo píše:akze nad 5500 ot nema vyznam ten motor vytacat, potom uz treba preradit ! a toto doteraz nebyvali atmosfericke bmw motory, uz zacinaju mast... aj u bmw..., ziadny poriadny s.x uz nebude :( :mrgreen:
misoo az teraz sa uz zacneme poriadne hadat :mrgreen:
tu si mozes porovnat 3.0 biturbo (v 335ci) voci 3.0 hladkej (v 130i)
sam vidis, ze tie motory su navrchu uplne rovnake, stretnu sa zhruba v 6800 (obmedzovac) na vykone 180 kW kde 3.0 biturbo pada z 225 kW ! a 3.0 hladka ledva ledva vy-stupa :mrgreen:

ano, mozes sa tu do mna pustit, ze 130i skoro az do 7000 otacok este podrzi ten vykon 180 kW resp bude padat pomalsie (uz nevidno v grafe), kde 335ci uz pada pod neho :idea:
lenze toto je podla mna zavisle od merania motora kus od kusu.
schvalne si pozri oficialny (sedy) graf priebehu vykonu, kde je jasne vidno, ze ani BMW neveri, ze by 130i hladky bol v comkolvek, v akomkolvek momente silnejsi ako 335i :mrgreen:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Napsal: 13.07.2009 11:34
od misoo
mas pravdu, neni silnejsi, ale mozes ho tocit az do 6500 ot. henten turbovy mozes tocit do 5500 ot. potom uz treba preradit :idea: :wink: