Stránka 5 z 5

Napsal: 12.12.2007 18:38
od Wolf2
chmelko píše:chlapi, ten ostomas vám ale dáva, už radšj nič nepište :lol:
A ty se mezi nás nepočítáš ,nebo jsi jen takovej přicmrndávač :lol: :lol: :lol:
A co nám může doporučit ? No přece xenony a až budou vyrábět led světla ,tak ty :wink: :wink: :wink:

Napsal: 12.12.2007 18:40
od chmelko
ale nie, ale zhodlo sa na tom,že rozdiel medzi H7 a H4 nieje čo bola chyba..
myslím, čo za žiarovku, nie typ svetla doporuči

Napsal: 12.12.2007 18:46
od mm2
Odvolávám co jsem odvolal a slibuji co jsem slíbil....
Ostomas OK asi víš o čem píšeš...... :oops:

Napsal: 12.12.2007 18:49
od Wolf2
A když už tady máme odborníka na slovo vzatého ("ostomas") ,tak prosím ,vysvětlit proč některé H4 a H7 mají udávané třeba o 50% větší svítivost ,čím to je ??? Silnějším žhavícím drátem ???

Napsal: 12.12.2007 20:03
od Hurvajs
TO ostomas: Moc moc ti děkuji, takhle přesně jsem si to představoval vysvětlit, věděl jsem, že se nějaký odborník najde :wink: I když jsem napsal, že jsem se nechal ostatními členy přesvědčit, tak musím popravdě říct, že nenechal, ale jen jsem se už nechtěl dohadovat. :oops: Věřil jsem, že "zakopaný pes" je jinde, a ty jsi mi to dokázal. :) Teď se mi s těmi znalostmi bude lépe usínat. :lol:

Napsal: 13.12.2007 07:32
od ostomas
50% vetsi svitivost? Pokud zarovka odpovida standardu (vykon, tvar, vlakno), tak by to mel byt blabol, ale vyrobci mohou vyrobit zarovku, ktera neopovida standardu (jine vlakno nebo vykon, mozna ale tim si nejsem jist naplni banky) a potom to muze mit lepsi svitivost. Zarovku s vetsim vykonem bych do auta nedaval nebot se vam muze znicit svetlo. Svetla jsou navrhnuta tak aby vydrzela tak tak (teplotne) specifikace. Je to kvuli ceny. Obecne lepsi svitivost znamena vetsi vyzarovani a protoze prenos tepla zarenim (radiaci) je dominantni mozna bych nedoporucil ani zarovku s lepsi svitivosti a stejnym vykonem. Urcite bych se podival na stranky vyrobce cim je ta lepsi svitivost zpusobena a pokud to na strankach neni, tak bych tomu zas az tak neveril. Podle me do auta patri pouze standardni Philips nebo Osram.

Projektorove svetla (jde videt sklenena cocka) muzou byt bud xenony nebo halogeny, u Fofa 1 pokud existuji nejsou originalni (ale to neznamena spatne) a pro fofo 2 jsou xenony (automaticke sklapeni - leveling) a AFS s halogenovym projektorem (sviti i do zatacky), kazdopadne xenony na auto bez levelingu nepatri, vam to sice bude svitit krasne, ale bude to oslnovat protijedouci (pokud teda nebudete tocit koleckem :), pokud ho vubec mate ), navic by to nemelo projit pres technickou.

Napsal: 13.12.2007 07:54
od Hurvajs
TO ostomas: Tak teď si tě dovolím opravit. I na FF I existují originální xenony s projekční čočkou. :wink: A ještě k té větší svítivosti udávané některými výrobci: Někteří výrobci těchto žárovek (+50% apod.) uvádějí, že jsou plněny xenonovým plynem. Co si o tom myslíš? Není to reklamní tah a mělo by to vůbec nějaký účinek oproti halogenovému plynu? A nebo také uvádějí, že jsou plněny větším tlakem. Prosíme o vyjádření odborníka. :wink: :)

Napsal: 13.12.2007 08:55
od ostomas
Omlouvam se existuji originalni xenony na fofo 1 po faceliftu (vyrabi je hella, ptal jsem se kolegy, nejsem v branzi tak dlouho :) ). Nejsem odbornik na zarovky proto se vam bude hodit toto:

Halogenova zarovka (nasel jsem na wikipedii http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BD%C3%A1rovka):

Problém krátkého života žárovky se u halogenové žárovky řeší příměsí halogenu, (např. methylenbromid). V žárovce probíhá tzv. halogenový cyklus, kde se při vysoké teplotě vypařující wolfram slučuje a rozpadá např. s bromem. Díky tenzi wolframových par v blízkosti vlákna se omezuje jeho vypařování. Výsledkem je vyšší život a zvýšení světelného toku (měrný výkon až 20 lm/W). U halogenových žárovek je použito křemenné sklo kvůli značně vyšším teplotám (min. 250°C).

Významným nepříjemným projevem použití křemenného skla místo normálního je, že tato žárovka se stává zdrojem ultrafialového záření, protože křemenné sklo je pro toto záření, na rozdíl od obyčejného skla, propustné. Při nadměrném vystavení se světlu halogenové žárovky by teoreticky bylo možné se i opálit, problém většinou zaznamenávají lidé s citlivým zrakem. Proto se nekryté halogenové žárovky pro všeobecné osvětlování povinně vyrábějí z křemenného skla s přísadou oxidu ceričitého nebo titaničitého, které škodlivé UV záření zcela blokují.

Baňka žárovky je za provozu velmi teplá, při prasknutí existuje možnost vzniku požáru, poškození předmětů, nebo popálenin. Také z důvodu přítomnosti ultrafialového záření ve spektru, je žádoucí umístit halogenové žárovky do svítidel s ochranným skleněným krytem, který, jak výše řečeno, většinu ultrafialového záření pohltí. Přežhavené (krátkoživotní, projekční) halogenové žárovky z čistého taveného křemene (t.j. bez přídavku Ti nebo Ce oxidů) vyzařují až do oblasti UV-B a mohou se stát významným hygienickým rizikem. Halogenové žárovky pro všeobecné osvětlování, tj. buď trubicové (nejčastěji 60 až 500 watt, v délce 80 a 114 mm), nebo miniaturní jednostranně paticované s kolíčky ve vzdálenosti 4 nebo 6,35 milimetrů, jsou téměř výlučně v provedení, označovaném UV stop, UV block atd. Často poznáme pouhým okem, jsou-li UV stop, neboť přídavek oxidu ceria ve skle způsobuje intenzivní modrou fluorescenci na denním světle (nebo pod UV paprsky).

Křemenné sklo může být poškozeno následkem styku s nechráněnou pokožkou. Soli, obsažené v potu, se za provozu žárovky vleptávají do povrchu skla, způsobují změnu struktury, jeho rekrystalizaci, přehřátí a nakonec prasknutí. Pokud dojde k dotyku skleněné baňky, má být očištěna technickým lihem.

V současné době jsou pro optické a projekční účely absolutně nejlepší halogenové žárovky s pomocnou náplní xenonu, známé pod jménem XENOPHOT. Pro všeobecné osvětlování jsou nově zaváděny tzv. nízkotlaké technologie. Naprostou většinu zde uvedených informací bychom měli najít na obalu žárovek (Například: UV-stop, UV-Block, LOW PRESSURE TECHNOLOGY, LONG LIFE, atd.).

Xenonová technologie se užívá i při výrobě halogenových žárovek pro dopravní prostředky (H1, H4, H7). Tuto informaci ovšem na obalu nenajdeme, ale můžeme ji odvodit z toho, že výrobce deklaruje zvýšení světelného toku o 50 - 60%. Přitom jde o HOMOLOGOVANÉ typy, na rozdíl od typů s příkony vyššími a mnohem vyššími (100+80 W, 140+100 W a podobně). Vysokopříkonové autožárovky nesmějí být používány na veřejné komunikaci. Často mají označení RALLY (RALLYE), měly by VŽDY být zřetelně na obalu označeny jako zakázané pro použití na veřejné komunikaci. Nikdy nesmí být označeny jako H1, H2, H3, H4, H7 a podobně - to mohou nést VÝLUČNĚ homologované typy). Jako vedlejší účinek se může škodlivě projevit velké množství vzniklého tepla - stačí před závorami zapomenout světla vypnout a během několika minut dojde k nezvratnému poškození reflektoru. Navíc jsou velmi zatíženy přívodní kabely vysokými proudy (také dynamo, alternátor atd.).

Napsal: 13.12.2007 09:15
od Wolf2
ostomas píše:kazdopadne xenony na auto bez levelingu nepatri, vam to sice bude svitit krasne, ale bude to oslnovat protijedouci (pokud teda nebudete tocit koleckem :), pokud ho vubec mate ), navic by to nemelo projit pres technickou.
Taky bych tě maličko poopravil ,ohledně těch xenonů a "levelingu" při normální jízdě ,tě budou xenony oslňovat stejně ,jako klasické světla :wink: levelingu funguje jen při změně polohy karoserie (předek/ zadek) a při jízdě se to děje jen při brzdění (tam nikoho neoslníš) a při akceleraci (tam můžeš na malou chvilku někoho oslnit).Ale při samotné jízdě se toho moc neděje a je to stejný jako při jízdě s klasik .světlama :wink: :wink: Sám mám xenony bez levelingu ,ale s nastavením sklonu klasickým kolečkem a není v tom žádný problém ! :wink: :wink: :wink:
Ale o xenonech je kapitola někde jinde ,tak že to sem skoro nepatří :wink: :wink:

Napsal: 13.12.2007 09:37
od ostomas
Ano mas pravdu, pri brzdeni a pri jizde konstantni rychlosti to nikomu nevadi, ale pri jizde nejedes konstantni rychlosti (zrychlujes a zpomalujes a to pokud nejedes po dalnici dost casto pri dnesnim provozu), sklon svetel zavisi i na obsazeni auta a o to se ti stara leveling. Pochybuji ze bys mel v oku, jestli mas ten spravny sklon. Spis si to nastavis at dobre vidis, ale to uz muzes (nemusis) oslnovat.

Napsal: 13.12.2007 10:14
od Boban
Hella vyrábí i xenony na FFI před FL :wink: jen sou trochu dražší :idea: http://www.hella.cz/index.php?link=kata ... tegorie=76
Edit : mám xenony a naklápím kolečkem :wink: , ale s mím podvozkem to není potřeba, ani při akceleraci a se mi předek fakt nezvedá :wink:

Napsal: 13.12.2007 13:28
od Hurvajs
To máš tak slabý auto, že se ti při akceleraci nezvedne předek? :wink: :D Ne ale teď vážně, to se ti jen zdá, zákonitě se ti ten předek při akceleraci musí zvednout, jen to možná nepostřehneš. :wink:

Napsal: 13.12.2007 14:47
od Wolf2
Boban má pravdu ,je to vše jen o odpružení a tvrdosti pružin a tlumičů. Mě se také nijak extrémně nezvedá předek (mám tvrdší pružiny). A jinak co se týče akcelerace při jízdě není nic extra na to ,aby se mi zvedal předek ,tak aby to někoho oslnilo,to bych musel oslňovat i klasickým světlem a to se neděje :wink: .A hlavně se nesmí zapomínat ,že máme FORD FOCUS a ne nějakýho žabožrouta ,kterej se naklání i když stojí :lol: :lol: :lol: :lol: Ale odbíhám od tématu ,budem raději řešit H4,H7 a H1 :wink: :wink: