Zdravím, mám takový problém s naším Mondeem. Cca před 1/2 rokem jsem koupil ojeté mondeo 1.8 tdci 74kW rv 2008/150k km/nebouračka, zachovalý ale dovoz. Po nastartování "za studena" tedy po cca 12ti hodinách se z výfuku zakouřilo - bílý dým a přestalo to. Auto jezdilo normálně a za jízdy nečudilo. Pak přestalo startovat. Servis(kámoš): nějaký solenoid / ventil KO, nejde nafta - výměna cca 1500,- a auto jezdilo, ale po bádání přišlo "padá ti nafta na čerpadle" tak šup do Dieselservisu na repas čerpadla -> pane, udělali jsme Vám palivový test, máte tam strašně špon -> a už to jelo, vtřiky v dolní poloze KO, podávací čerpadlo přidřené, všechno ven, repase, vyčistit jinak že se podpálí píst. Takže oprava za 40 000,- ( před tím kola, brzdy, opravit altík atd ) takže kasička. Chtělo se mi brečet, protože auto krásně jezdilo.
Ale teď, i po opravě auto na studený start občas zakouří - NÉ VŽDY a má teď dost jadrný zvuk v nízkých otáčkách (jako tranzit, tak 1400-2000 pak OK), o kterém mi v Delphi-dieselservisu řekli, že zmizí a že si vstřiky sednou.
Proč se ptám - na zahraničních webech psali, že u 1.8 tdci to může dělat i startér, což nechápu, proč by startér blbnul za studena( špatnej startér sou přece špatné teplé starty? )
-má smysl vyměnit žhaviče? byly proměřeny a dávají co mají dle výrobce...u commorail jsou tam je pro veli nízký teploty pro kultivovanost ne?
-zaráží mě, jak auto dlouho žhaví... cca 10s - prej starej motor kterej nepředžhavuje(?)...teplý nežhaví vůbec(taky zvláštní)
-už fakt nevím, ale z auta je bohužel mazel, tak ho chci dát do pořádku uplně
zlatej benzín
moc díky za radu.
K.