Stránka 5 z 6
Re: Podvozek od Bilstein / Bc-Racing + jak resit nedotacivost
Napsal: 30.05.2011 17:13
od djhell
Fokal píše:
Ono to fakt funguje?

Můžeš se rozepsat nějak o tom víc?

Ano funguje, jen je otazka jestli to bylo powerflexama nebo spatnou geometrii. Kazdopodna vysledek je opravdu hodne znat. Mam najezdene nejake RZ co se jezdi na Barumce a opravdu se to neda srovnat (pred a po powerflexech), co se txce nedotacivosti.
Re: Podvozek od Bilstein / Bc-Racing + jak resit nedotacivost
Napsal: 30.05.2011 22:00
od Tonda-B
djhell píše:Tak panove, powerflex namontovane, geomtrie rovnez a verdikt? Parada.
Můžeš nám toho o té geometrii říct víc?
Jak to bylo před seřízením a jak to máš teď.
Ideálně - kdybys mohl postnout protokol z té geometrie...
Re: Podvozek od Bilstein / Bc-Racing + jak resit nedotacivost
Napsal: 30.05.2011 22:09
od Johnny ST
Já můžu za sebe říct, že změna geometrie je opravdu znát. Dnes jsem na ní byl a hned jel vyzkoušet. Upravovala se sbíhavost na přední i zadní nápravě a záklon na předku. Hodnoty nebyli nijak zásadně špatné, ale i tak je to rozdíl. Nedotáčivost je menší a více se projevuje ustřelující zadek po prudkém ubrání plynu. Až mě překvapilo jak moc.
Re: Podvozek od Bilstein / Bc-Racing + jak resit nedotacivost
Napsal: 30.05.2011 22:12
od Tonda-B
Máš protokol?
Re: Podvozek od Bilstein / Bc-Racing + jak resit nedotacivost
Napsal: 30.05.2011 22:19
od Johnny ST
Protokol mám, ale nemám skener

Takže jedině napsat změny... Přední náprava sbíhavost před L0.00 P-0.01, po L+0,05 P+0,05, Zadní náprava sbíhavost před L+0,27 P+0,22, po L+0,12 P+0,11 no a záklon před L+2,57 P+2,49, po L+3,09 P+3,00
Snad je to alespoň trochu srozumitelné.
Re: Podvozek od Bilstein / Bc-Racing + jak resit nedotacivost
Napsal: 30.05.2011 22:54
od Tonda-B
Je.
Místo náznaku rozbíhavosti máš po 5 minutách sbíhavosti na každém předním kole.
A zhruba dvojnásobek sbíhavosti na zadku - to by se mi taky líbilo.
Jedině na sněhu a ledě bych chtěl mít stejnou jako na předku - ale tam také o něco menší.
Teď jsi vzadu měl sbíhavost strašně velikou.
A zvětšení záklonů na předku co to šlo určitě snadnějšímu zahýbání pomůže.
Že je větší vlevo nevadí - když si do toho auta sedneš, v tu ránu bude OK.
Navíc ten rozdíl - pár minut - u záklonů nehraje velkou roli.
Spíš by asi bylo dobré je zvětšit tak na 5 stupňů.
Jenže to bys buď musel přeřezat spodní ramena a jinak je svařit, nebo vyměnit horní uložení tlumičů.
Odhadem je třeba o 2 cm dostat dopředu kulový čep na spodním rameni nebo dozadu vršek tlumiče.
Re: Podvozek od Bilstein / Bc-Racing + jak resit nedotacivost
Napsal: 30.05.2011 23:10
od Johnny ST
S tím řezáním máš pravdu. Už teď je ten záklon na doraz.
Re: Podvozek od Bilstein / Bc-Racing + jak resit nedotacivost
Napsal: 30.05.2011 23:18
od Tonda-B
Zvětšit záklon co to jde je určitě dobře, ale místo 3 stupňů mít 5 by zase hodně ubralo na nedotáčivosti.
Nevím, jak vypadá přesně horní uložení tlumiče.
Pokud ten - nevím jak je to přesně česky - Stützlager - existuje i v provedení, kdy tlumič neprochází středem, ale excentricky - tak ty 2 cm mimo střed směrem dozadu, bylo by to také řešení.
Re: Podvozek od Bilstein / Bc-Racing + jak resit nedotacivost
Napsal: 02.06.2011 22:51
od djhell
Ted se divam na ty bc -racing a vsiml jsem si, ze tam je uniball ulozoni. Nevi nekdo co to je za material ? Predpokladam ze nejaky kov, tak si rikam: nebude to mlatit a delat pekelny hluk?
Re: Podvozek od Bilstein / Bc-Racing + jak resit nedotacivost
Napsal: 03.06.2011 09:47
od Tonda-B
Pokud je to ojeté, tak to pochopitelně klepe.
A když to ojeté není a dostane se tam prach (a to vždycky), tak to skřípe a vrže.
To ale platí hlavně pro uložení ramen v unibalech.
Tady bude ten rozsah pohybů minimální.
Už máš oscannovaný ten protokol z geometrie?
Nebo si ještě pamatuješ konkrétní hodnoty?
Re: Podvozek od Bilstein / Bc-Racing + jak resit nedotacivost
Napsal: 03.06.2011 10:55
od moskito
Klidně si můžeš zvolit gumové uložení jestli chceš. BC-racing ti to udělá na přání, ale čekačka je pak asi 14!

dní.
Stejně tak si můžeš zvolit ty měkčí pružiny jak jsem psal. Můžeš si naporoučet, co chceš.
Jdu se zeptat na anglický forum...

I když možná... [youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=3iGnEbfd ... re=related[/youtube]
No ale jsou to fešandy!

[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=Llc1PEgfisM[/youtube]
UPDATE: Tak jsem vyčetl na nějakém americkém fóru, že celkem dost lidí si tam dává to gumové uložení...
Tady jsem našel jejich test -
http://www.i-club.com/forums/vbarticles ... ticleid=10
Re: Podvozek od Bilstein / Bc-Racing + jak resit nedotacivost
Napsal: 04.06.2011 08:02
od Bob Wolf
K tématu stavitelných podvozků obecně a jejich vlivu na jízdní vlastnosti jsem našel pěkné povídání ve starším čísle české mutace německého SportCars. Je to velmi poučné čtení. Redaktoři se zabývali praktickým dopadem běžných úprav vozidla na chování na okruhu (včetně výměny sériového podvozku za sportovní) a vše hezky poměřili.
Jako referenční auto vzali sériové AUDI A3 o nějakých 150 konících a začali měřit časy, které s ním lze dosáhnout na zkušebním okruhu firmy Continental "Contidrom" u Hannoveru v SRN (cca 3.300 m, asfalt, měřeno za optimálních suchých podmínek). S autem jezdil zkušební jezdec vždy 4 měřená kola, z nichž se potom vybralo nejrychlejší.
První jízdy se sériovým autem, na 17´´ kolech - za 1:48:50.
Potom se vyměnila 17´´ kola za 18´´ s nízkoprofilovými gumamiˇ(profil 40) a pouze touto úpravou bylo dosaženo času 1:46:43 !!!!! Jen změnou sedmnáctek za osmnáctky bylo auto rychlejší o 2 sec. !!!!
Následovala další úprava - u verze s většími, !8´´ koly vyměnili standardní pružiny za snížené, sportovní od firmy H&R. Výsledný čas: 1:45:40. Sportovními pružinami dosaženo dalšího zrychlení o 1 sec.
Následovala další úprava - montáž sportovního podvozku Cup-Kit. Opět další zrychlení - dosažený čas 1:44:31. Tzn. zrychlení o další více než 1 sec........
Poslední úprava - montáž závodních závitových tlumičů - znamenala dosažení nejlepšího času - 1:43:26. Další 1 sec oproti předcházející úpravě dole, v porovnání se sériovým provedením auta bylo toto provedení o více než 5 vteřin na dráze rychlejší.
Je to poučné čtení - kromě pocitů jezdce při porovnávání vlastností auta po jednotlivých úpravách mně m.j. i překvapil fakt, jak hodně se na výsledné rychlosti projeví např. obyčejná změna profilu gumy a velikosti kola, oproti sérii.
Jinak článek na konkrétních číslech potvrzuje všechno to, co někteří z nás tady na fóru podnikají se svými auty s cílem zlepšit jízdní vlastnosti a dosáhnout zlepšení ovladatelnosti ve vyšších a maximálních rychlostech - včetně posunování těchto limitů.....

Re: Podvozek od Bilstein / Bc-Racing + jak resit nedotacivost
Napsal: 04.06.2011 14:15
od djhell
Tonda-b: tak protokol nemam, delal jsem to bez papiru. Bylo to levnejsi,ale mel jsem sebou kamosa a ten se dival jak to nastavoval a kontroloval udaje co se mu zobrazovali na pc. Hodnoty si nepamatuju, ale tvrdil mi, ze nastavil o neco vetsi zbihavost nez na normalnim seriovem nastaveni. Jako byl jsem s tou geometrii opravdu spokojeny, borec tomu rozumnel, byl ochotny aj neco vysvetlit a hlavne byl ochotny tomu venovat cas, kdyz jsem byl na geo. s G5 tak to trvalo cca 25 min a kdxz to jednpu nastavit, nechal to bxt, tady jsme stravili minimalne hodinu a 2x vse predelaval.
Moskito: rozhodne pujdu do gumy, protoze ten unibau dela pekelny rachot (mel jsem moznost si to poslechnout na Skode Felicii kit-car).
Bob-wolf: paradni pocteni. I me hodne prekvapilo to zlepseni, kdyz vymnenili ty kola a gumy. Ten clanek mi dal opravdu hodne infa. Diky moc
Re: Podvozek od Bilstein / Bc-Racing + jak resit nedotacivost
Napsal: 04.06.2011 16:14
od Tonda-B
djhell píše:Tonda-b: tak protokol nemam, delal jsem to bez papiru. Bylo to levnejsi,ale mel jsem sebou kamosa a ten se dival jak to nastavoval a kontroloval udaje co se mu zobrazovali na pc.
Škoda, ty dvě koruny za vytištění protokolu bych mu klidně dal....
Vědět co tam bylo, co se změnilo a k čemu to vedlo je hodně dobře vědět.
Jak si to chceš příště objednat, když nevíš, co chtít?
Re: Podvozek od Bilstein / Bc-Racing + jak resit nedotacivost
Napsal: 05.06.2011 05:02
od djhell
Ja nechtel nic special. Nejsem zas tak znaly v oboru, abych mu mohl rict, jak bych to presne chtel, vysvetlil jsem mu svuj "problem". Mel jsem sebou jeste kamose a oni si k tomu taky rekli svoje. Co se tyce toho tisknuti: neslo o papir, ale slo o to, ze se to eviduje. Ja to moc neresil. Nemyslel jsem si ze bych ho nekdy potreboval.