Stránka 5 z 6

Re: Zavření oken po vytažení klíče FoFoII rv. 2005

Napsal: 13.09.2012 21:07
od ZaQik
stresni okno zavira elektronika (GEM), kdezto 2x el. okna zaviraji ovladace (u 4x el. oken zavira okna zase elektronika - dverni modul)

Re: Zavření oken po vytažení klíče FoFoII rv. 2005

Napsal: 14.09.2012 07:26
od Mr.Zdenda
hehe, je to na hovňous, že to nedávají rovnou, ale je to příplatková výbava...místa hlasového ovládání bych raději vše v el...

Re: Zavření oken po vytažení klíče FoFoII rv. 2005

Napsal: 10.01.2016 22:46
od nakej-nick
Tak bych si dovolil toto téma po čtyřech letech trochu oživit :)
Jako čerstvý majitel novějšího FoFíka jsem se začal zajímat o možnost zavírání oken po vypnutí zapalování. Mám v elektrice jen přední dvě a o žádné velké změny nestojím, úplně mi postačí možnost ta dvě ovládat příslušnými čudly na dveřích - ale už na předchozím FoFo I mě pěkně štvala nutnost kvůli tomu zapínat zapalování.
A tak jsem se dobral až k jednoduchému návodu u konkurence od pana Black66 konkurence ... &start=135, jenž píše:

Kód: Vybrat vše

Tak jsem konečně taky spáchal dojezd. Zrealizoval jsem myšlenku, kterou jsem nadhodil na začátku vlákna (využít relé R24- "batery saver relay", které odpadne po 30 minutách).
Pomocí autorelé (40 ampér) a 4 vodičů k němu.
Prioryty byly: nepřerušovat žádný vodič a možnost bezbolestného návratu do původního stavu.
Velkou výhodu tohoto zapojení vidím v tom, že dojezd funguje i při nastoupení do auta (relé R24 naskočí při odemčení/otevření/ dveří).
Pro mě ideální řešení . Jediné, co netuším, jest: Co to do té pojistkovky nacpal za vergl? viz foto Obrázek
Nevíte někdo název toho modrého bazmegu nebo dokonce, kde by se to dalo koupit?

Re: Zavření oken po vytažení klíče FoFoII rv. 2005

Napsal: 10.01.2016 22:58
od tommula
ten modry bazmek je podle me jen kabelova pojistka... a prislusnym pinem na kazde strane :?: :idea:

Re: Zavření oken po vytažení klíče FoFoII rv. 2005

Napsal: 11.01.2016 07:21
od C-Maxis
Že by jen vytahoval napájení odjinud? A vede to přes pojistku.

Re: Zavření oken po vytažení klíče FoFoII rv. 2005

Napsal: 11.01.2016 07:48
od nakej-nick
tommula píše:ten modry bazmek je podle me jen kabelova pojistka... a prislusnym pinem na kazde strane :?: :idea:
No jo! Teď, když to vím, už to vidím taky :wink: Dík.
Takže se to i s potřebným relátkem pokusím sehnat. Ježto autor má v podpisu FoFo 2003, mezitím můžu zkoumat, kam to zapojit ve FoFo II, respektive kde mám analogický výstup z toho relé, co se odpojuje po nějaké době od baterky.

Re: Zavření oken po vytažení klíče FoFoII rv. 2005

Napsal: 31.01.2016 21:52
od nakej-nick
Hmmm. Tak jsem si koupil relátko, kabelovou pojistku a další ptákoviny a dnes se snažil to zapojit. A narazil jsem hned při prvním kroku - pokusu najít v pojistkové skříni u spolujezdce +12V při vytaženém klíčku, které by se ale po nějaké době odpojily; asi při odpadnutí šetřiče autobaterie - tedy cca 30 minut. (Doufal jsem v pojistku 104 šetřič autobaterie & osvětlení interiéru, ale i po 50 minutách od zamknutí stále pod napětím.)
Je tu snad někdo, kdo by poradil, kde to najít? Vzhledem k té časové prodlevě je metoda pokus/omyl dost k ničemu :(
Mám tohle uspořádání:

Re: Zavření oken po vytažení klíče FoFoII rv. 2005

Napsal: 31.01.2016 22:09
od viduka55
Zasuvka zapalovace v kufru vypina po nejake dobe.

Re: Zavření oken po vytažení klíče FoFoII rv. 2005

Napsal: 01.02.2016 13:44
od nakej-nick
Moje zadní zásuvka i po 100 minutách stále pod napětím :-/ Kromě toho má společnou pojistku s přední zásuvkou. Ale ony se ty instalace můžou taky dost lišit...
Jsem přesvědčen, že někde tam něco takového musí být, viz citovaný příspěvek z konkurence o R24.
Nějaký další nápad? :)

Re: Zavření oken po vytažení klíče FoFoII rv. 2005

Napsal: 01.02.2016 14:13
od ZaQik
jo, u predFL ani zadni zasuka "neusina" ... zkus pojistku F77

Re: Zavření oken po vytažení klíče FoFoII rv. 2005

Napsal: 01.02.2016 17:52
od nakej-nick
ZaQik píše:jo, u predFL ani zadni zasuka "neusina" ... zkus pojistku F77
... což je mimochodem dobře, protože ji potřebuju nastálo.
Problém je v tom, že ani v českém návodu ani v origoš německém tištěném žádnou F77 nevidím. Mám tam A) Rozvodná skříňka baterie , č 1-36 a B) Centrální rozvodná skříňka (u spolujezdce pod schránkou), č. 100-143
Viz obrázek rozložení v příspěvku o kousek výše...

Re: Zavření oken po vytažení klíče FoFoII rv. 2005

Napsal: 01.02.2016 18:28
od ZaQik
aha, ty mas meziFL auto ... tak tam to bude pokus/omyl - pokud je zadni zasuvka opravdu stale pod napetim (myslel jsem, ze meziFL je elektricky shodny s poFL)

Re: Zavření oken po vytažení klíče FoFoII rv. 2005

Napsal: 01.02.2016 18:38
od nakej-nick
ZaQik píše:tam to bude pokus/omyl
tos mě moc nepotěšil :)
možná by mi pomohlo, kdybys mi řekl, co ta F77 jistí - že bych se pokusil najít analogickou u sebe... se to snažím googlit, ale moc se nedaří :-/
---
našel jsem F77 20 A Čerpadlo ostřikovače čelního skla (?)

Re: Zavření oken po vytažení klíče FoFoII rv. 2005

Napsal: 01.02.2016 19:54
od ZaQik
F77 je na centralni zamky

Re: Zavření oken po vytažení klíče FoFoII rv. 2005

Napsal: 08.02.2016 14:17
od nakej-nick
Tak mám hotovo. Pro zájemce přikládám pidinávod:

Ovládání 2 elektrických oken FoFo II (10/2007) při vypnutém zapalování

* funguje od odemčení auta do půl hodiny od zamčení
* po dobu funkčnosti je odběr proudu relátkem a podsvětlením ovládacích tlačítek (i pro nastavení zrcátek), takže zanedbatelný

rozložení pojistkové skříňky před spolujezdcem mám dle obrázku [1]; Schéma - obrázek [2]; Praktické provedení - obrázek [3] Oproti fotce drobné změny: kostřicí lanko ("háček") bylo opatřeno kulatou svorkou, bílá bužírka na pojistkách odstraněna (nedaly se narvat na své místo) a izolace spoje vteřinovým lepidlem, nakonec použity 2 pojistky 25 A (předepsaná na F126). Použil jsem forďácké relé G1UHW PA66 GF25, kvůli rozměrům a protože leželo v šuplíku.
Pro jistotu jsem vytáhl F104=šetřič baterie & osvětlení interiéru.
Přívod od C98/7 je kabelovou rychlosvorkou - doporučuju konektor odpojit (pojistka nahoře) a zkontrolovat, který kablík to je - u mě oranžovožlutý.
Ukostření pod matici držáku pojistek (jsou tam dvě, vytáhl jsem kvůli přístupu schránku).
Pojistka F127 má pro jistotu spodní nožku odstraněnou, napětí je na horní nožce, kablík na spodní straně, takže pojistka je funkční v obvodu přes relé.
F126 má přívod na spodní nožku a na ni také kablík, takže je funkční.
Nezapomeňte poté vrátit F104 ;-) Po odzkoušení jsem relé přilepil oboustranou páskou na pozici R15 nohama nahoru.