Stránka 5 z 5

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Napsal: 18.02.2010 10:30
od SilverGhost
No ale to jsou metody pro ty ruské auta :mrgreen: Na našich bych to nezkoušel. Ještě tak V3S se prý startovala třeba s hořícími novinami před sáním a pod., až papír lítal z výfuku, ale to by přešlechtěné CommonTurboChipRailDPF nemuselý přežít :mrgreen:

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Napsal: 18.02.2010 10:32
od SilverGhost
Teploty nám porostly nad nulu (konečně, po měsíci :!: 8O ), tak snad už tohle nebudem řešit a přijde to jaro :D Hurááá :P

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Napsal: 18.02.2010 12:09
od Raada
Vratil jsem se z dovolene na sumave a na Filipove Huti tj. asi 1100 m n. m. tam stal zaparkovanej starej Zetor a ten mel pod motorem pripravenou PB bombu s horakem :-). Vzhledem k tomu, ze tam teploty nedavno byly az k -30°C tak se ani nedivim tomuto zpusobu.

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Napsal: 19.02.2010 10:07
od moabster
Raz som cital, ze stare Tatrovky na Sibiry nechavali preventivne celu noc nastartovane a do nadrze spustali ziarovku na ohrev nafty :D :D

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Napsal: 19.02.2010 11:55
od P2M
Koukal jsem na nějaký dokument, jak staví novou polární stanici a bagry, které tam měli, byly dovezené letadlem, ve kterém se nastartovaly a pak musely jet nonstop, jinak už by je nanastartovali :) Ta stanice se stavěla někdy kolem r 2006 snad.

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Napsal: 19.03.2010 10:03
od V12
moabster píše:Raz som cital, ze stare Tatrovky na Sibiry nechavali preventivne celu noc nastartovane a do nadrze spustali ziarovku na ohrev nafty :D :D
Jj, stare dobre T111, tie nemali problem s nicim. Ked vsetko pokusy o nastartovanie zlyhali, zobral sa kolovrat, nahodil na vstrekovacie cerpadlo (malo specialnu spojku, po dotlaceni kolovratku sa odpojilo od pohonu), zatocit 180 otacok, dat dolu, plny predvstrek a plny plyn a motor naskocil. Samozrejme za predpokladu, ze z nafty nebola kasa. Po 2 - 3 minutach pri - 30 sa tomu uz aj dalo nalozit.
Novsie vozy uz tuto moznost nemali, ktovie, preco. V kazdom pripade sa ale do verzie Arktida montovali nastrekovace lahkozapalnej zmesi (mali to aj armadne vozy) - hodila sa ampulka, prerazila, 10x zapumpovat a motor isiel. Najvacsia sranda ale bola s armadnymi T813 KOLOS - motory boli osadene 2 startermi, vodic mohol volit starter A, B alebo A+B. Taktiez ziadny problem so startovanim. Okrem toho mali jednu zaujimavu vec - pedal na vypnutie pohonu vstrekovacieho cerpadla - pre pripad poruchy, ked sa motor zacal roztacat do nadlimitnych otacok. Hmmm, vzduchace, hmmm, zlate casy bez elektroniky a podobnych ficur, iba klasicke pump-jety, ziadne turba. Koho trapilo, ze v plnej zatazi zobral 100 na 100 ?

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Napsal: 19.03.2010 10:23
od Anndy
Ono vzdy zalezi, co konstrukcia sleduje. Armada potrebovala a potrebuje doraz na co najnizsiu obsluhu, max. robustnost a schopnost nastartovat vzdy a vsade a co najvacsiu neznicitelnost. Ostatne parametre sli bokom.

Mne sa napr vzdy pacilo napr. u Mi 24xx (to je vrtulnik pre niektorych), schopnost prevodovky pracovat (tusim cca 25 min.) aj bez mazacej naplne :D.

Cize urobit, postavit sa da vsetko, ale vzdy je to o prioritach :D