Stránka 40 z 279

Re: Baterie

Napsal: 13.12.2008 18:12
od SkyLK
qwerton píše:ihrdlick: no dobře, nebudu to přehánět
zewl: taky jsem na to zíral jak blázen, když jsem viděl tvůj příspěvek, ale fakt je to tak, litr rozdíl.... 8)

a jak je to s tím dobíjecím proudem? je 14,9 v pořádku? ještě k tomu to bylo i se zapnutým rádiem. si říkám, aby mi to nechtělo nějak explodovat nebo něco takovýho. jo a auto mám od března rok je to 2002 a baterka už tam nebyla origo, měl jsem tam Bosch Silver 55 Ah - proto asi už při lehkém ochlazení na toho nafťáka nestačila holka jedna
14,9V nemá s proudem nic společnýho,je to napětí

Re: Baterie

Napsal: 13.12.2008 21:51
od pelen
qwerto, nespletli jste se? Nebylo to nahodou 14,6 V? 14,9 je hodne!

Re: Baterie

Napsal: 14.12.2008 09:29
od Peter
Ja som si zas myslel ze mi malo dobija nameral som najviac 13,8V a nakoniec som zistil ze mam zly multimeter .... :wink:

Re: Baterie

Napsal: 14.12.2008 13:33
od qwerton
2x měř, jednou řež - zkusím to dnes přeměřit znova bez jakéhokoliv obděru - jiným měřákem. každopádně baterku už tam mám a oproti té mpůvodní 55Ah je to slušnej rozdíl...

Re: Baterie

Napsal: 14.12.2008 19:42
od qwerton
tak dneska to ukazovalo 12,45 na baterce při vypnutém klíči a při nastartování to bylo 14,5 pri zapnutejch světlech to trochu kleslo, při vypnutí světel se hodnota na chvilku dostala na 14,59 a pak se to zase ustálilo na 14,5 - takže snad ok....

Re: Baterie

Napsal: 15.12.2008 18:43
od pelen
jj, ted to mas O.K.

Re: Baterie

Napsal: 16.12.2008 10:27
od qwerton
pelen píše:jj, ted to mas O.K.
super, tak za odměnu, že tak hezky dobíjí vezmu bedřicha někam na výlet :D

to Pelen: díky za pomoc

Re: Baterie

Napsal: 18.12.2008 13:30
od Radegast
Tak mám taky problém s baterií a zřejmě i s regulátorem. Zhruba před měsícem přijdu k autu otočím klíčkem a jen slabé cvaknutí a nic dále. Zkusím podruhé, potřetí a pořád to stejné. Mrknu na baterku (již jsem ji dlouho nekontroval) a na plusovém konektoru je vrstva bílých mazlavých krystalků. Tak baterku vytáhnu, očistím, namažu kontakty doleju destilku a dám na nabíječku. Po nabití hodím do auta a startuje perfektně. (občas na ní mrknu a vypádá dobře - je tam Motocraft 60Ah, ikdyž co jsem studoval tak by tam dle mé motorizace měla být 80Ah, ale je to tak od dovozu z DE). Až včera manželka startuje a opět nic. Přes kabely nastartuji a protože je večer tak s tím potmě už nic nenadělám. Naštěstí jsem s ráno startnul a dojel do práce (25 km). Tam se na to mrknu a kontakty baterky jsou dobře utažené, čisté a namazané no podle mě v pořádku. Změřím napětí baterky bez zasunutí klíčku a je: 12,57 V. Po nastartování a na volnoběh a bez jakýchkoliv spotřebičů mi měřák ukazuje 13,98 V. A po spuštění spotřebičů - potkávací, dálkové a mlhové přední a zadní a vyhřívaní zadního okna mi měřák ukazuje 13,95 V. Párkrát to měření opakuji i s se znovunastartováním, ale výsledku jsou pořád stejné. Měřák (Fluke 87) a baterka jsou dobré. Myslím že dobíjení 13,95 V na volnoběh je dost málo !!!! Těch 13,98 V po zapnutí uvedených spotřebičů se snad už dá, ale i to se mi moc nepozdává. Mám obavu že problém nebude v baterce ale v regulátoru nebo alternátoru. Co na to říkají vaše zkušenosti a co mi můžete poradit. Ještě dodám, že auto je vyrobené 05/2005, takže baterka nebude o moc starší a najeto mám 88000 km, pokud to v DE nestočili, ale je to koupené přes Fokiho a říkal že by to mělo sedět. Dík za vaše názory :(

Re: Baterie

Napsal: 18.12.2008 20:34
od Ahmed
Někdy to na volnoběh moc nedobíjí a chce to vyšší otáčky, aby se zvedlo i napětí. Baterku máš ok. Ford už začal šetřit nebo PSA motory nepotřebujou tak silnou baterku :wink: Já mám auto nové a mám asi 62Ah nebo tak nějak. 80Ah se dávala do starých focusů...
Pokud ti to dělá náhodně, můžou být zoxidované kontakty třeba i na startéru. Nebo změř to napětí, když nemůžeš nastartovat... Stačí někde špatná kostra a dělá si to co chce.

Re: Baterie

Napsal: 18.12.2008 21:26
od Radegast
To Ahmed: Dík za rady. Neměl jsem nikoho po ruce a tak jsem měřil sám jen při volnoběhu. Přes víkend se na to pořádně podívám a prolezu co se dá. Vše vyčistím a namažu a přidám na otáčkách a uvidíme :mrgreen: Ale bylo to už po druhé :evil: Takže asi něco bude špatné. Ale jsem jen amatér ohledně autoelektriky :wink: , tak žádný zázrak nečekám a pokud to klekne ještě jednou, tak nezbyde než to svěřit nějakému odborníkovi.

Re: Baterie

Napsal: 30.12.2008 11:05
od tapa
Ahoj lidicky.Jak sem to tu procetl tak nevim.Chtel bych od vas poradit jakou baterku koupiti.Na meho fika 2,0 16v.Dekuji.

Re: Baterie

Napsal: 30.12.2008 22:07
od petersbond
tapa píše:Ahoj lidicky.Jak sem to tu procetl tak nevim.Chtel bych od vas poradit jakou baterku koupiti.Na meho fika 2,0 16v.Dekuji.
Podívej na str. 33 - příspěvek od skren

Re: Baterie

Napsal: 30.12.2008 22:50
od pelen
to Radegast:
Podle tvych udaju to nebude vada regulatoru, ta se zatim vsem projevovala prebijenim, napetim vyssim nez 15 V. Zkontroluj pripevneni minus kabliku na opacne strane nez u baterky a dalsi kontakty okolo starteru a altiku tak, jak ti radi Ahmed.

Re: Baterie

Napsal: 31.12.2008 00:08
od tapa
No tak co sem procetl a i z internetu z testu a hodnoceni baterek.Tak asi nej.vyjde
Berga Power Block
ale nikde neni na prodej.

Re: Baterie

Napsal: 31.12.2008 08:02
od Radegast
To Pelen: Také dík za info. Už jsem to vše zkontroloval a promazal, ikdyž bylo to vše řádně utažené a nikde nešlo vidět že by bylo něco špatně. Ale dobrá zpráva je, že od toho posledního nenastartování to v těchto mrazech bezproblémů vždy chytlo na poprvé :D .
Tak doufám, že ta baterka ještě nějaký roček vydrží, ikdyž výsledky měření jsou zhruba pořád stejné, ikdyž při těch 3000 ot. to napětí trochu stouplo.
Ale předběžně jsem si zjišťoval cenu baterky a u nás (Ford Silcar) mají origo FORD 80Ah - 3660,-Kč
Doufám že mě tato investice bude čekat tak nejdřív za dva roky 8)