Stránka 39 z 74

Re: čerpadlo

Napsal: 03.10.2009 19:30
od jenikHK
sharken píše:môžete ma pridať do zoznamu focus r.v.1999 1.8TDDi najazdené 208 tis., no pre všetkých domácich majstrov tu dávam zaujímavý odkaz:

http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 522#p89522
Je to pěkný čtení, ale pozor, ve Focusech jsou použity čerpadla VP30, nikoliv VP44. Principileně je to velice podobné, jen VP30 používá axiální písty namísto radiálních. V provozu je to prakticky jedno, liší se to maximálními dosažitelnými vstřikovací tlaky (VP30 - max 120 bar na tryskách).

Re: čerpadlo

Napsal: 09.10.2009 21:29
od czkolousek11.1
Zdravím! Tak se taky přidávám, odchází mi čerpadlo, jak mi řekl servisák. U mě se to zatím projevuje opakovaným hučením ve stejném intervalu, zvuk podobný jako u odcházejícího ložiska u kola, tak jsem myslel, že to bude nějaká blbost. Jak řekl servisák, tak po rozebrání, se čerpadlo hvěje a prý tam může odcházet ložisko. Jak jsem se tady dočetl, tak pěkná pálka. Teď asi někoho vystraším, ale mám 1,8 TDCi 2002, Ghia, najeto 155 tis. Jsem z F-M, tak jsem se zatím jen telefonicky zkontaktoval s autorizovaným servisem Delphi Sobek F-M, tak nevím, co mi řekne. Servisák mi říkal, že je ještě možná repase v polsku, ale do toho se mi moc nehce:-( Auto zatím jezdí v pohodě, v jízdě a výkonu nevidím rozdíl, až na ten zvuk, ale vzhledem k tomu, že jezdím s rodinou, tak s tím nechci moc jezdit, nechtěl bych zažít to vypnutí motoru za jízdy.... Jinak před rokem a půl jsem jsem musel vyměnit i setrvačník, to mě vyšlo na cca 18.000-Kč. Jsem z toho rozladěnej, ale co se dá dělat. Nějaký rady? Jinak díky za reakci a případnou útěchu:-)))))

Re: čerpadlo

Napsal: 15.10.2009 22:34
od Jozkablack
31x TDDi 1999

15x TDDi 2000

1 x TDDi 2001

2 x TDDi 2002

1x TDCi 2002

3 x TDCi 2003


Se v poslední době s těma čerpadlama nějak roztrhl pytel ne :roll:

Re: čerpadlo

Napsal: 17.10.2009 00:00
od SK_Terminator
no zdravím Vás,
v rýchlosti zo sumarizujem moje skúsenosti s mojím FF. Kúpil som ho pred 4 rokmi za 240.000, 1,8TDdi, 66kw, hatchback, ghia, najazdené cca 124.000 (to bol aspoň stav tachometra, samozrejme bez servisnej knižky, dovoz z nemecka). medzitým som najazdil "len" 26.000km a opravy ma už stály za to obdobie cca 75.000Sk. Pred 2 rokmi som menil čerpadlo, pretože mi FF jedného pekného dňa proste nenaštartoval, ja že to bude len nejaká kravina za pár korún, a v servise mi povedali, že čerpadlo, predávajúci mi povedal, že to stojí cca 30.000, vo forde v Bánovciach nad bebravou cca 58.000 + robota.
vtedy som nevedel, to už teraz ....zohnal som si z iného auta za 15.000 + robota, čipovanie vo Forde. majster čo mi to robil, to doj....l, nejaké hadičky tam zle zapojil, a chytalo to podtlak v nádrži, a stále to zdochýňalo. auto chodilo v pohode, super, až pár mesiacov dozadu to stratilo výkon, neťahá to tak ako voľakedy...diagnostika ukazuje znovu na čerpadlo...nasrať boshu do rúk, za takýto výrobok. auto má zvuk ako traktor, a horko ťažko to ide 100km/hod., na voľno behu otáčky max. 5000. má niekto nejakú radu, nedá sa to čerpadlo nejako spraviť, ak to ešte chodí? pomôže výmena filtra, príp. VIP do nádrže? nespraví sa to trochu? alebo mám počkať na šrotovné?
ďakujem za príspevky. ešte ak mi niekto napíše...robia toto aj nové focusy? resp. je lepší diesel 1,6 a 2,0 (čo používa peugeot, citroen, mazda, volvo) alebo fordácke 1,8tdci?

Re: čerpadlo

Napsal: 18.10.2009 00:26
od foki
no pro zacatek bych chtel napsat ze tohle je ukazka kde neni dobre setrit protoze je mozne ze opravdu to cerpadlo je v haji a treba u nas mas za cca 21000 se zarukou , coz bylo nejakých 30000skk . a mel jsi do smrti pokoj , takhle pokud budes chtit mit klid tak te to bude stejne cekat ale s tim ze jsi uz jednou 15000 zaplatil .

nove diesely maji taky sve mouchy je toho tady napsano mnoho , bud DPF nebo turba , EGR ventily . to jsou tak nejcastejsi zavady u nových dieselů .

a ptas se na motory , kazdy ma neco - 1,6 a 2,0 turba a DPF , 1,8 EGR a striky . samozrejme je to dane najezdem proto se vyplati koupit drazsi s min. a overeným najezdem nez hledat levne se stoceným tachakem .

Re: čerpadlo

Napsal: 18.10.2009 01:25
od SK_Terminator
vďaka foki, keby viem pred dvomi rokmi to čo teraz a stará sa mi o auto, ten majster čo teraz (p. Pekár, Bojnice) vystríhal by som sa takýchto chýb, a ozaj zbytočne vyhodených peňazí čo už...momentálne som ozaj na pochybách. premýšľam nad predajom, pokiaľ to aspoň ako tak chodí, a nech si to už radšej vymení nový majiteľ, lebo má strach či mi to auto prežije zimu. ako vidíš nejazdím na tom veľa a v zime to mám len 8km do práce, to sa mi motor ani nezohreje a už som v robote. možno to skrátilo živostnosť čerpadla.
premýšľam aj nad druhým autom, nový focus sa mi vnútri až tak nepáči, zavadzia mi na koleno ten prostredný panel medzi šoférom a spolujazdcom, nie je to také pohodlné ako tento čo teraz mám. Alebo možno focus ale benzín, ale tam sa asi nedočkám takéto výkonu ako pri diesli, že?...jazdil som na focus so 140koňmi (tdci) a to bola parádička.
je mi ľúto, bo mám ho rád, aj by som to čerpadlo vymenil, ale ako sa hovorí, keď sa to začne srať...tak sa to bude aj naďalej...predsa je to 1999...a asi ďalších 10rokov to už nebude chodiť.
PS. a to som si na začiatku hovoril...že myšlienka Henryho Forda nemôže byť zlá...nezanevrel som ale na Ford, verím, že len nahovno kus sa mi ušiel.

Re: čerpadlo

Napsal: 18.10.2009 09:51
od foki
kdyz menit tak jedine za novy protoze pokud tam das neco jeteho tak nemas jistotu ze to odejde . a 8km je opravdu malo ale on by benzin byl mnohem drazsi (ten by ti stacil na tak kratke pojízdky ) a predpokladam ze tohle bylo levne . ale pokud te trapi jen cerpadlo tak nevim asi bych ho nechal udelat a jezdil . to neni chyba forda ale Bosche a ford si jen spatne vybral dodavatele . nelze kvuli chybe dodavatele hazet vse za hlavu . co ti to pise za chyby ?

treba by stacil vymenit jen ten solenoid .

Re: čerpadlo

Napsal: 25.10.2009 15:46
od bjuty
Tak jsem v tom taky. :cry:
Vyjedu z garáže (start OK) a hurá na první křižovatku. Zastavím, rozhlédnu se a .... ticho. Motor zhasl. Startér točí, ale motor nechytá. Po zapnutí klíčku ticho. Předtím to alespoň bzučelo, jako motorek (myslel jsem, že to je palivové čerpadlo nasávající maftu v nádrži, ale pokud vím, tak diesel má v nádrži jen plovák), teď je ale ticho.
Takže? Jsem v kelu.
Nalítáno mám 199450km a čerpadlo původní.

Re: čerpadlo

Napsal: 25.10.2009 16:53
od Jozkablack
32x TDDi 1999

16x TDDi 2000

1 x TDDi 2001

2 x TDDi 2002

1x TDCi 2002

3 x TDCi 2003


Teda Bjuty, tebe strašně nerad přidávám do seznamu :(

SK_Terminator také přidán.

Re: čerpadlo

Napsal: 25.10.2009 17:18
od bjuty
Děkuji ti za kondolenci, ale jednou to muselo přijít. Sakra, proč zrovna teď. :(

Re: čerpadlo

Napsal: 25.10.2009 20:54
od Jozkablack
Na tohle neni nikdy vhodná doba. Zase to budeš mít za sebou a budeš mít klid. A nás ostatní bude budit noční můra. Dej sem pak svoje zkušenosti a postřehy s opravou. Už víš kam auto pujde, nebo už někde je?

Re: čerpadlo

Napsal: 25.10.2009 20:57
od bjuty
No půjde k mému opraváři. Ten mě uklidňuje, že se teprve uvidí co tomu je, ale vidí to také na čerpadlo a repas nedoporučuje a tak s Méďou v zádech uvidím, jak to dopadne.
Ach jo, a já mám to svoje autí tak rád...

Re: čerpadlo

Napsal: 25.10.2009 21:42
od SK_Terminator
jozkablack...tak to ti teda pekne ďakujem, že si ma už vopred odpísal...resp. moje čerpadlo. ale ak si tam zarátal teda to, čo som menil 2 roky dozadu tak je OK.
no zatiaľ to moje chodí, dal som to aditívum VIF, čo som teda doteraz nedával...hádam ho to ešte vzpruží...možno.
ale chcem sa spýtať...že koľko má životnosť taký focus motor (ten moj 1,8tddi/1999) mám tam teraz 150.000 a to bolo asi aj stočené (možno 50-100tis.), predtým ako som to kúpil. že či by malo ozaj zmysel meniž to čerpadlo ešte raz.
priznám sa nerád chcem meniť auto, jedna vec je, že je to zbytočný prepych, a druhá, že som s ním, čo sa týka pohodlia max. spokojný...sedel som aj v nových modeloch napr. 2007 a tam mi ani tá sedačka nesedí...nejako mi to zavadzia, a hlavne tá prístrojvka v strede, zavadzia mi to na koleno..
tak teda koľko km by to mohlo vydržať? 250tis, 300tis, 500tis km?

Re: čerpadlo

Napsal: 25.10.2009 21:50
od Jozkablack
Je tam započítané jen to co jsi už měnil. :wink:

Jinak já mám najeto 170tis. Znám osobně típka co na něm má 220tis a hozi11 z tohoto fora má 250.000km a prý taky bez problémů. Všechno TDDi. Motor jako takovej vydrží třeba i těch 400tis, ale horší je to právě s tim čerpadlem, nebo turbem. Vše je jen o tom co do něj leješ a jak se o něj staráš.

Re: čerpadlo

Napsal: 25.10.2009 22:00
od Jozkablack
Ještě dodám totok. Synovec má Seata Toledo klasika TDi 66kW. Koupil ho od kamaráda taxikáře s najetejma 310tis. Teď tam má najeto okolo 340tis a pořád to jede a prý bez problémů. Prostě pravidelně měněn olej, za takový který tam bejt má (má to velkej vliv na turbo) a netankuje sračky.

Ještě taková perlička. Je to moje citace a nedávná zkušenost: Hodim to sem jen jako perličku. Švagr se rozhodl koupit "nové" auto. Do užšího výběru se dostali jen Ford Focus I combi, diesel a Renault Megan Scenic, taky ropa. Ale to je vedlejší. V sobotu jsme se jeli podívat na FFI 2001 TDDi a já nevěděl o autě takřka nic, jen že je tam mírná koroze dveří (známej problem Focusů) a toť vše. No jaký bylo pro mne překvapení když jsem otočil klíčkem a na tachu se objevila cifra 387.506km :shock: Auto měl maník od nova. Bylo firemní, s tim že ho jezdil jen on a pak si ho odkoupil do soukroma. Dle jeho slov nikdy vážnej problem tipu vstřiky, turbo, čerpadlo!! Běžnej servis 3x rozvody atd. To auto vipadalo dobře, kromě urezlejch rohů dveří, cena 65.000,- a nechal nás oba řídit dle naší libosti. Jelo to dobře, zátah turba OK, nikde žádnej hluk, podvozek super. Interier doslova vońavka, prostě jsem jen zíral. Kastle krom dveří, nevykazovala takovej nájezd km. Prostě jsem jen čuměl. No se slovy my si to rozmyslíme, jsme od tamtud odjely a ještě ten den jsme mu volali že to neberem. No kdyby to nechal stočit na 150t. Tak je už doma a známej karosář dělá dveře