Pátral jsem dál, a tak jsem se dal do řeči s kolegou, který řeší NVH (hluk, vibrace) - simulace, měření, optimalizace.
Když to shrnu, pro snížení hluku má smysl řešit všechny velké plochy - tedy i střechu nebo podlahu kufru. Alubutyl je osvědčený řešení.
Postupovat tak, abych zakryl všechny díry, kudy může hluk pronikat (žádné překvapení) a poklepem kontrolovat, jak plech "zvoní" a lepit, dokud nebudu spokojen.
Na dno kufru nemá smysl dávat pěny, protože se stejně pod zátěží slehnou. I tak mě varoval před možným promáčknutím alubutylu.
Nemá extra smysl oblepovat nosníky, ty už samy o sobě tuhost mají (jako třeba zadní čelo).
Obzvláště jsem se ptal, zda má smysl řešit i prohloubení pro rezervu (ano, má), zda má podlaha kufru význam jako celek, když na něm leží ještě koberec a gumová vanička (ano, má), ale už by zvažoval, zda se pouštět i pod zadní sedadla, ty už něco v té jejich tloušťce utlumí.
Poradil mi dvě aplikace pro měření hluku - obě jsou zdarma: Bosch iNVH a Spectroid.
Je zásadní si uvědomit, že hluk, který člověk vnímá a který je možné snížit nalepením alubutylu je způsoben vibracemi velkých ploch karoserie a podle toho postupovat.
Škoda, že jsem nezměřil hluk v interiéru před tím vším odhlučněním, abych měl porovnáni
