Extra benzin - zkušenosti, testy
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Extra benzin - zkušenosti, testy
Za sebe to pisnu takhle... prioritou je palivo bez nebo s co nejmenším podílem bio. Aditivum si můžu dodat sám.
Bio dělá motoru zle a přidané aditivum to zmírňuje, tak ve finále motoru neprospivas.
Prospejes mu bez nebo minimem bia a aditivem což 95 určitě není.
Bio dělá motoru zle a přidané aditivum to zmírňuje, tak ve finále motoru neprospivas.
Prospejes mu bez nebo minimem bia a aditivem což 95 určitě není.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13343
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Extra benzin - zkušenosti, testy
Biozlozka v nafte je bionafta, nieco ako bioolej. Tam je problemom kratka skladovatelnost a pri vysokom podiele biozlozky upchavanie trysiek a tvorba spalenej zivice vo valcoch, vyfuku, ventiloch a katalyzatore.
Biozlozka v benzine je obycajny biolieh. Ktory nanajvys tak viaze vodu, aj to len v urcitom pomere k svojmu posielu v palive. Co v pripade nejakych 5% liehu v benzine nie je nic strasne. Hori na CO2 a H2O.
Mozno nieco neviem, o niecom nemam informacie. A tak sa pytam: V pripade benzinoveho motora a pouzitia biopaliva/biozlozky v benzine, co a ako robi motoru zle?
Biozlozka v benzine je obycajny biolieh. Ktory nanajvys tak viaze vodu, aj to len v urcitom pomere k svojmu posielu v palive. Co v pripade nejakych 5% liehu v benzine nie je nic strasne. Hori na CO2 a H2O.
Mozno nieco neviem, o niecom nemam informacie. A tak sa pytam: V pripade benzinoveho motora a pouzitia biopaliva/biozlozky v benzine, co a ako robi motoru zle?
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Extra benzin - zkušenosti, testy
Stano .... Nežiji jen naftou tím, že zde mám ff2 1.6D Chodím každý rok na školení ohledně užívání paliv vs. moderní nízkoemisní motory užívané v komunální technice různí výrobci (stejné koncepce motorů jako v ov). Mám střet s praxí u stovek motorových strojů od pil po zametáky za milióny (4takty el. řízené s kat.). A na školení se řeší co nevětší efektivita ekonomická a z toho plyne kvalitní palivo, výdrž motoru vs. nízká servisní náročnost. Na konferenci ti motorový inženýr z očí do očí teprve řekně co je optimální pro motor.
Bio složka v benzínu škodí od vlastní degradace při skladování v nádrži, kanystru odstaveném autě již po dvou měs. Čím vyloženě škodí motorům? Je toho plnej internet tak se mě nechce rozepisovat již popsané. Něco je čistá pravda něco dohady něco se projeví až po 70k km, ale pokud to vše vyřeší jen natankování z jiné pistole
např...
https://auto.idnes.cz/benzin-natural-e1 ... tomoto_fdv
Řeknu to asi takhle, pracuji v mega firmě kde se šetří na všem a to šetření hlídá desítky lidí
Každý rok, dva měníme dle tendru (nejlevnější) síť čerpaček kde můžeme tankovat. Ale VIF lejeme všude a do všeho.
Naše spol. pořizuje auta jen farancouzká (benzíny/nafty) a VIF kupujeme na střediska po litrech....protože se to vyplatí i na ty 3-5let co malá auta máme. Velká déle (ekonomika).
Budu se opakovat...tankujte co chcete
není nad svatou trojci u motorového stroje...KVALITNÍ PALIVO...ČASTÁ VÝMĚNA OLEJE...ROZUMNÁ OBSLUHA...
Bio složka v benzínu škodí od vlastní degradace při skladování v nádrži, kanystru odstaveném autě již po dvou měs. Čím vyloženě škodí motorům? Je toho plnej internet tak se mě nechce rozepisovat již popsané. Něco je čistá pravda něco dohady něco se projeví až po 70k km, ale pokud to vše vyřeší jen natankování z jiné pistole
např...
https://auto.idnes.cz/benzin-natural-e1 ... tomoto_fdv
Řeknu to asi takhle, pracuji v mega firmě kde se šetří na všem a to šetření hlídá desítky lidí
Každý rok, dva měníme dle tendru (nejlevnější) síť čerpaček kde můžeme tankovat. Ale VIF lejeme všude a do všeho.
Naše spol. pořizuje auta jen farancouzká (benzíny/nafty) a VIF kupujeme na střediska po litrech....protože se to vyplatí i na ty 3-5let co malá auta máme. Velká déle (ekonomika).
Budu se opakovat...tankujte co chcete
není nad svatou trojci u motorového stroje...KVALITNÍ PALIVO...ČASTÁ VÝMĚNA OLEJE...ROZUMNÁ OBSLUHA...
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13343
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Extra benzin - zkušenosti, testy
Obsiahly prispevok. Ale nikde nevidim, AKO nici biolieh primiesavany do benzinu motor.
V odkazovanom clanku: "S autem ujeli 27 tisíc kilometrů, poté se ukázalo, že došlo k poškození benzinového čerpadla."
To je teda smerodatna informacia Jedno jedine auto, pokazilo sa nizkotlake cerpadlo v nadrzi. Kolkym Focusom tu umrelo cerpadlo a ziadny E10 neleju?
Pokial viem, vitr a kopu dalsich tu leje E85 (co ma pomer benzin:etanol takmer opacny), a auto funguje.
Bionafta poskodzuje motor, s tym suhlasim.
Poskodzovanie motora E10 beriem do roviny krcmovych kecov, pokym nedostanem relevatny dokaz o opaku. Ked niekto pocul, ze niekto cital, ze povedal, ze bio poskodzuje motor - ano, ale nafta. Dristy odbornikov, podla ktorych turbomotory sa rozpadnu, lebo len atmosfera je dobra. Potom trojvalce sa rozpadnu, len stvorvalce vydrzia. Lahkobezne oleje znicia motor, a vsade musit ist aspon 5W-40 A3, inak motor nevydrzi ani tyzden.... Taketo reci mam u prdele.
Bud relevantny dovod, alebo to beriem za krcmove kecy a sirenie dezinformacii.
S poslednou vetou suhlasim. Ale benzin s bioetanolom E10 neznamena nekvalitne palivo (alebo zatial sa mi nepodarilo najst dokaz o opaku).
P.S.: Ak sa chces chytit dovodu, ze vyrobcovia aut to neodporucaju: Ano, lebo auto s tym palivom nebolo testovane a homologizovane. Mozu sa zmenit emisie, jemne skratit interval vymeny oleja (to je pri pouzivani liehu zname). Lenze oni neodporucaju ani pridavanie aditiv do paliva, a dolievanie VIFu aj ty vyslovene odporucas.
V odkazovanom clanku: "S autem ujeli 27 tisíc kilometrů, poté se ukázalo, že došlo k poškození benzinového čerpadla."
To je teda smerodatna informacia Jedno jedine auto, pokazilo sa nizkotlake cerpadlo v nadrzi. Kolkym Focusom tu umrelo cerpadlo a ziadny E10 neleju?
Pokial viem, vitr a kopu dalsich tu leje E85 (co ma pomer benzin:etanol takmer opacny), a auto funguje.
Bionafta poskodzuje motor, s tym suhlasim.
Poskodzovanie motora E10 beriem do roviny krcmovych kecov, pokym nedostanem relevatny dokaz o opaku. Ked niekto pocul, ze niekto cital, ze povedal, ze bio poskodzuje motor - ano, ale nafta. Dristy odbornikov, podla ktorych turbomotory sa rozpadnu, lebo len atmosfera je dobra. Potom trojvalce sa rozpadnu, len stvorvalce vydrzia. Lahkobezne oleje znicia motor, a vsade musit ist aspon 5W-40 A3, inak motor nevydrzi ani tyzden.... Taketo reci mam u prdele.
Bud relevantny dovod, alebo to beriem za krcmove kecy a sirenie dezinformacii.
S poslednou vetou suhlasim. Ale benzin s bioetanolom E10 neznamena nekvalitne palivo (alebo zatial sa mi nepodarilo najst dokaz o opaku).
P.S.: Ak sa chces chytit dovodu, ze vyrobcovia aut to neodporucaju: Ano, lebo auto s tym palivom nebolo testovane a homologizovane. Mozu sa zmenit emisie, jemne skratit interval vymeny oleja (to je pri pouzivani liehu zname). Lenze oni neodporucaju ani pridavanie aditiv do paliva, a dolievanie VIFu aj ty vyslovene odporucas.
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Extra benzin - zkušenosti, testy
a o tom to je teorie - praxe
Múžete do nekonečna psát podobně jako ve vlákně baterie či oleje....selský rozum bohatě stačí.
Múžete do nekonečna psát podobně jako ve vlákně baterie či oleje....selský rozum bohatě stačí.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13343
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Extra benzin - zkušenosti, testy
Tak daj selsky rozum. A pripad z praxe. Ved prave na to cakam. Lebo zatial som nic take nenasiel.
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Extra benzin - zkušenosti, testy
Však jsem to napsal... praxe prokázala - kvalitní palivo Bio je v benzínu navíc a nuceně, podle toho to také dopadá.
Ještě jsem neviděl, aby ten kdo jezdí na kvalitní palivo a mění ,,normálně,, olej měl problém s motorem. Vše souvisí se vším...
Ještě jsem neviděl, aby ten kdo jezdí na kvalitní palivo a mění ,,normálně,, olej měl problém s motorem. Vše souvisí se vším...
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13343
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Extra benzin - zkušenosti, testy
Tak mi daj priklad z praxe a pripady, kedy pouzivanie E10 (benzinu s liehom) sposobilo problemy s motorom alebo jeho poskodenie.
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Extra benzin - zkušenosti, testy
Už táta mě říkal...kdo maže ten jede, jezdí a bude jezdit.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13343
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Extra benzin - zkušenosti, testy
Ok, takze uzavrime to takto:
Pouzivat kvalitne palivo.
Zatial nie su ziadne relevatne dokazy, ze by E10 (benzin s liehom) poskodzovali ci nicili motor.
Vyrobcovia to neodporucaju. Ale neodporucaju ani pouzivanie aditiv (VIF). Pretoze s pouzitim ineho ako cisteho benzinu auto nebolo homologovane (moze mat napr. ine emisie), mozu sa menit servisne intervaly (olej, sviecky), atd.
Pri pouzivani liehu v palive sa odporuca skratit interval vymeny oleja (najma pri pouzivani E85).
Bodka.
Pouzivat kvalitne palivo.
Zatial nie su ziadne relevatne dokazy, ze by E10 (benzin s liehom) poskodzovali ci nicili motor.
Vyrobcovia to neodporucaju. Ale neodporucaju ani pouzivanie aditiv (VIF). Pretoze s pouzitim ineho ako cisteho benzinu auto nebolo homologovane (moze mat napr. ine emisie), mozu sa menit servisne intervaly (olej, sviecky), atd.
Pri pouzivani liehu v palive sa odporuca skratit interval vymeny oleja (najma pri pouzivani E85).
Bodka.
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Extra benzin - zkušenosti, testy
Kluci nehledejte v tom sci-fi nebo jadernou fyziku ani výsledek ze zkušebny raketových motorů z konga.
Mazací schopnost je jiná...horší.
Mazací schopnost je jiná...horší.
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Extra benzin - zkušenosti, testy
Proč by benzín měl mít mazací schopnost?
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5655
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Extra benzin - zkušenosti, testy
třeba, kvůli vstřikům.pkadecka píše:Proč by benzín měl mít mazací schopnost?
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24276
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Extra benzin - zkušenosti, testy
http://eshop.neruda-servis.cz/cz/page/n ... etail=5908stano. píše:Tak daj selsky rozum. A pripad z praxe. Ved prave na to cakam. Lebo zatial som nic take nenasiel.
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13343
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Extra benzin - zkušenosti, testy
No ziadne prakticke skusenosti. Len kecy.
V skratke som to pochopil takto:
- Rozdielna schopnost viazat vodu - to robi problem pri dlhsej odstavke. Stale ale plati to iste co pri nafte - pred odstavkou natankovat vysokokvalitne palivo.
Vodna para sa do paliva dostavala rovnako aj pred tym. Zrazu nezacne vzduch v nadrzi kondenzovat viac. Lieh DOKAZE naviazat viac vody. Ale neprecucne viac vlhkosti cez stenu nadrze. Benzin nebude mat zrazu viac vody v sebe.
- Tlak par - Mozno na sibiri. Pri E85 je problem startovat v zime. Ked to riedia 1:1, startuje aj v zime.
Najvacsi problem je jedine (uz spominane):
"V případě vysoké nasycenosti vodou působí korozi nejen palivového systému, ale také právě té vaší krásné, ocelové palivové nádrže. Pokud máte plastovou nádrž a myslíte si, že jste v pohodě, nemusí to být tak docela pravda. Některé plasty na starších vozidlech mohou působením etanolu křehnout, nehledě na gumové hadice, membrány nebo těsnění. Pokud nejsou vyrobeny s odolností proti etanolu, křehnou úplně stejně."
Kovove nadrze mali auta asi naposledy v polovici 90 rokov. Kopu ludi na fore jazdi na E85 a zatial sa im nic nerozpadlo. Suhlasim, ze 20 rokov by to mozno nevydrzalo.
Btw. plastove casti MOZU krehnut, nie ze naozaj budu. Zalezi od ich materialu a stavu.
Potom ekonomicke:
"V každém litru E10 tak získáte o 3,34% méně energie, než kdyby benzín líh neobsahoval vůbec."
To neznici motor. Len pri rovnakej koncovej cene je to odrb na penazenku.
Podobne nareky tu boli aj pri zavedeni E5, ktory uz tankujeme roky ako klasicku 95. Auta sa nerozsypaju a nekazia. Jedine takym, co natankuju na pofidernej benzinke, ale za to lieh nemoze.
Podla mna je jedinym problemom odrb na ludi, dotacie, dohodenie biznisu "nasim ludom". Ale z toho sa auta nekazia.
V skratke som to pochopil takto:
- Rozdielna schopnost viazat vodu - to robi problem pri dlhsej odstavke. Stale ale plati to iste co pri nafte - pred odstavkou natankovat vysokokvalitne palivo.
Vodna para sa do paliva dostavala rovnako aj pred tym. Zrazu nezacne vzduch v nadrzi kondenzovat viac. Lieh DOKAZE naviazat viac vody. Ale neprecucne viac vlhkosti cez stenu nadrze. Benzin nebude mat zrazu viac vody v sebe.
- Tlak par - Mozno na sibiri. Pri E85 je problem startovat v zime. Ked to riedia 1:1, startuje aj v zime.
Najvacsi problem je jedine (uz spominane):
"V případě vysoké nasycenosti vodou působí korozi nejen palivového systému, ale také právě té vaší krásné, ocelové palivové nádrže. Pokud máte plastovou nádrž a myslíte si, že jste v pohodě, nemusí to být tak docela pravda. Některé plasty na starších vozidlech mohou působením etanolu křehnout, nehledě na gumové hadice, membrány nebo těsnění. Pokud nejsou vyrobeny s odolností proti etanolu, křehnou úplně stejně."
Kovove nadrze mali auta asi naposledy v polovici 90 rokov. Kopu ludi na fore jazdi na E85 a zatial sa im nic nerozpadlo. Suhlasim, ze 20 rokov by to mozno nevydrzalo.
Btw. plastove casti MOZU krehnut, nie ze naozaj budu. Zalezi od ich materialu a stavu.
Potom ekonomicke:
"V každém litru E10 tak získáte o 3,34% méně energie, než kdyby benzín líh neobsahoval vůbec."
To neznici motor. Len pri rovnakej koncovej cene je to odrb na penazenku.
Podobne nareky tu boli aj pri zavedeni E5, ktory uz tankujeme roky ako klasicku 95. Auta sa nerozsypaju a nekazia. Jedine takym, co natankuju na pofidernej benzinke, ale za to lieh nemoze.
Podla mna je jedinym problemom odrb na ludi, dotacie, dohodenie biznisu "nasim ludom". Ale z toho sa auta nekazia.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů