Ahojte, chcem sa podeliť o skúsenosť s odhlučnením focus 2 kombi po FL s takým výsledkom, že na Sony rádiu počúvam z hlasitosti 7-8 na 6 a znížil som automatické pridávanie hlasitosti o 1.
Definitívnym nakopnutím pre mňa bolo ženine nové VW Polo, ktoré bolo za každého režimu (aj ďiaľnica 120km/h) tichšie ako náš focus a pár stovkiek km za volantom nového passatu. Odvtedy som mal pocit, že jazdím v kabriolete...
Po skúsenostiach s tlmením asfaltovými plátmi predchádzajúceho focusu a áut kamarátov som vedel, že tade cesta nevedie, pretože ťažké pláty posunú rezonanciu tak nízko, že pri prejazde nerovností každé auto duní, čo mi nevyhovuje.
Začal som zháňať priemyselné odhlučňovacie materiály až som dospel k záveru, že najvhodnejšia bude ťažká zvukpohlcujúca PU pena 120kg/m3 v kombinácii s asfaltovými STP Silver plátmi. Nebudem popisovať ako sa čo rozoberá, je tu kopa fotiek aj návodov. Trvalo mi to samému 2 dni, nemám fotky, v tom teple som bol rád, že som to vôbec dokončil.
Materiál:
- 4x STP Silver (75x53 cm)
- 4m2 1cm hrubej PU peny
- 2m2 2cm hrubej PU peny
Týchto 6m2 vážilo 10kg s STP plátmi tak cca 14kg
Aplikácia:
STP
- interiérová strana predných podbehov
- podlahu pod nohami a čím viac za prístrojovku
- dvere - interiérová strana plechu pod plastovými krytmi
- zadné podbehy
- boky kufra
PU pena - dá sa povedať, že celé auto z vnútornej strany
- A, B, C stĺpiky
- podlaha, 1cm a 2cm vrstva pod celým podlahovým tapacírom (spod prístrojovky až pod zadné sedačky, po bokoch až po lišty aj stredovy tunel) ((samozrejme pod pedálmi nie))
- pod palubovkou všade kde bolo možné, až takmer k čelnému sklu 2-4cm vrstva
- dvere, nalepené vrstvy 1-2cm iba na plastové kryty, + za každý plastový dekel
- kufor bočné steny
- pod všetky lišty
Výsledok:
Ten bol poznať hneď po naštartovaní.
Ako som písal v úvode, odhlučnenie je také, že pri 120km/h mám rádio na hlasitosti 6, počujem zreteľne komentátorov v rádiu a dokážem sa baviť so ženou bez zvýšenia hlasu! Úplne sa vytratil šum, ktorý sa kumuloval v dutinách, stratil sa hluk odvaľujúcich kolies. Zároveň auto nebasuje pri prechádzaní nerovností a stratil sa také to tupé buchnutie pri prejdení krátkych priečnych nerovností.
Čo sa nestratilo je typické "mlátenie" focusáckych náprav (to je dané koštrukčne), zmeny povrchov ciest poznať, ale potlačene. Motor je ako keby vzdialený o meter.
Subjektívne do 50km/h nepočuť skoro nič, a od 80km/h do 120km/h je hluk auta takmer rovnaký, zvyšuje sa iba intenzita hluku motora od otáčok. Zrejme celá podlaha odhluční aj výfuk.
Charakterom sa približuje k o triedu vyšším autám.
Záver:
Finančne boli STP pláty drahšie 40.- eur ako PU materiál 36.-eur.
Teraz mám pocit, že jazdím v o triedu lepšom aute a užívam si to ticho. Nevýhoda - zrazu počujem gumové tesnenia, ktoré sa vtedy asi stratili v iných ruchoch
