O dynamice odpovídající spíše 280 koním usuzuju na základě 8 testů s reálně naměřenou dynamikou. Focus RS je pomalejší, než Golf R/Audi S3 s 300k (0-200) a vyjma rozjezdu je taky pomalejší než Cupra 280/290. RS3 jede úplně jinak a citelně rychlejší je i BMW 340i, které je papírově slabší a těžší.
V testu z německého Sport Auta Focus RS na okruhu porazilo i GTI Clubsport (ne-S), a to je papírově výrazně slabší předokolka, bylo výrazně rychlejší v zatáčkách i ve slalomu. Zrychlení 100-200 eReso za 15,8s a GTI za 16,2s.
Za mě je to super auto pro řidiče, dobrá alternativa k STI (test-drive teprve plánuju, ale kamarád se do něj prý zamiloval a vynášel ho do nebes).
Přesto je trochu smutné, že Ford s RS opět nedostál parametrům na papíře. Řidič si určitě jízdu užije, ale jen do doby, než si ho na okruhu povodí GTI, nebo na dálnici 20-letá Ibiza.
