Stránka 4 z 5
Re: zahrivani motoru
Napsal: 19.01.2018 17:30
od Krivi
Tak ja nevim, zda ten trmostat mam vymenit, nebo ne... zase se mi nechce zbytecne vyhazovat penize z okna...
Re: zahrivani motoru
Napsal: 19.01.2018 18:04
od TomFocus
Tak to toč dej kartáč k chladiči

Re: zahrivani motoru
Napsal: 20.01.2018 23:47
od Krivi
Tak dneska jsem chtel pridelat karton pred chladic, ale zjistil jsem ze moje auto ma pred chladicem nejakou zaluzii. Ma cenu davat tam ten karton? A k cemu slouzi ta zaluzie??
Re: zahrivani motoru
Napsal: 21.01.2018 05:46
od TomFocus
Pokud máš žaluzii nic bych tam nedával. Teď již jen zjistit jestli správně funguje. Zjistit kdy zavírá, otvírá a zkontrolovat to. Nebo do servisu na zjištění funkčnosti.
Re: zahrivani motoru
Napsal: 21.01.2018 09:38
od Krivi
No tak radsi s tim dojedu do Fordu at mi to zjisti.
Re: zahrivani motoru
Napsal: 21.01.2018 11:03
od phofy
Konečně ti došlo, že by si měl dát auto do servisu

Re: zahrivani motoru
Napsal: 21.01.2018 14:16
od ZaQik
nefunkcni zaluzie ford vyhodnocuje jako zavaznou chybu a sviti kontrolka motoru ... proto mivaji nektera auta s poskozenymi zaluziemi tuto funkcionalitu trvale deaktivovanu, aby na to kupec neprisel
Re: zahrivani motoru
Napsal: 04.02.2024 17:44
od Andersonn
Ahoj,
abych nezakládal nové vlákno tak se zkusím zeptat v tomto.
Začátek problému bylo neprojití emisemi kvůli kouřivosti => v servisu zjistili zanesený filtr => chemické vyčištění + vynucená regenerace pomohli a emise jsou ok, když volali že to je hotové tak mě řekli že jim padala teplota a že to může být důvod proč se špatně regeneroval filtr (já si ničeho extra nevšiml ale moc teplotu nesleduju normálně) takže jsme se domluvili na výměně termostatu. No a od té doby nedostanu auto nad 60 °C, v servisu zkoušeli snad 3 termostaty (vše druhovýroba) a ani s jedním to nechce fungovat. Ani když jedu po dálnici tak se ručička nehne z 60 °C. Paradoxně spotřeba je ale v normálu takže se zdá že řídící jednotka vidí motor jako zahřátý.
Říkal jsem si zda není vadné jen čidlo a tak jsem dneska zkusil několik věcí a vůbec z toho nejsem moudrý co by s tím mohlo být (a ani servis nevypadá že by věděl)
1) teplotní senzor se zdá že měří ok, na jeho těle u spony jsem naměřil cca stejnou teplotu jako ukazují v režimu test budíky, na studeném motoru byla teplota cca jako venkovní
Dále po zahřátí na 50 °C ( na víc jsem to na volnoběh nedostal)
2) horní hadice směrem k chladiči je studená (tedy velký okruh by měl být zavřený)
3) dolní hadice z chladiče je prohřátá cca 10 cm od termostatu, pak je studená
4) hadice k expanzce je studená
5) na volnoběh z klimatizace fouká cca stejná teplota jako ukazují budíky
6) v otáčkách teplota z klimatizace o cca 9 °C vyšší než ukazovaná teplota motoru (ale může tam být jen spoždění, netočil jsem to moc dlouho)
7) tělo termostatu je odvzdušněno (zkoušeno několikrát s protočením motoru mezi pokusy)
Před tou výměnou termostatu se ručička normálně dostávala na provozní teplotu takže nechápu že se tam nyní nedostane i když se zdá že termostat funguje (není ohřátá hadice).
Zítra chci ještě zkusit opět na dálnici kolik bude rozdíl ve výdechu z ventilace a teplotou motoru.
Nesetkal se s tímto problémem někdo? Obávám se aby to dobře regenerovalo a neoddělal jsem si DPF.
Díky
Re: zahrivani motoru
Napsal: 05.02.2024 12:44
od ZaQik
dej tam zpet original, at vis, jak se to chova
pokud je DPF zanesene nebo byla regenerace 3x neuspesna, mel bys mit chybu v PCM a auto v nouzaku (nebo alespon svitici kontrolku motoru) ... je tam puvodni fw? neupravoval ho nekdo?
Re: zahrivani motoru
Napsal: 05.02.2024 15:04
od Andersonn
no když jsem pak hledal tak mě napadlo dát tam originál ale s novou termostatickou vložkou kterou ford nabízí, minimálně jsem si dneska zkoušel staré čidlo ponořením do teplé vody a ukazuje +- to samé jako termočlánek ponořený do té vody takže to je ok.
Ještě jsem dneska zkoušel jet po dálnici se zapnutým test režimem budíků kdy ukazuje teplotu přesně. Po cca 5 km na nájezdu na dálnici měl motor kolem 50 °C a po najetí na 120 km/h se rychle dostal na 60 °C a nahoru se mu moc nechtělo, z ventilace ale při max. topení foukalo 74 °C

Po zastavení na benzince kdy jsem šahal na hadici k chladiči která už byla teplá, stejně jako k expanzce a rozjetí se to vyrostlo na budíkách na 65 °C ale vejš ani ťuk

Pak ještě teda taky zajímavé že když jsem dojel domů odpoledne a nechal jsem auto asi hodinu stát a přišel k němu tak budíky ukazovaly stále 50 °C, takže nechladlo nějak extra rychle.
Osobně mám trochu podezření že termostat funguje správně ale blbne čidlo
Jinak s tím DPF je to hodně divné, auto nesignalizovalo žádnou chybu, jezdilo ok, spotřeba ok, vše ok jen na emisích naměřili kouřivost 0,52 (na předchozích emisích byla kouřivost 0,06) takže jsem neprošel (trochu šok). Že by byl přehrávaný sw si nejsem vědom, jezdil jsem s ním v podstatě jen do autorizáku, pouze teda tažný jsem si nechával namontovat jinde, ale zase si myslím že kdyby se někdo hrabal v SW tak by podle mě v autorizáku něco řekli.
Ještě dodám že auto má najeto cca 215 000 km a na nějakých 175 000 km byly dělané rozvody včetně pumpy.
Re: zahrivani motoru
Napsal: 05.02.2024 15:20
od stano.
Mohol si mat vysoku dymivost, lebo filter nebol vypaleny, zregenerovany. A pod 70 stupnov (ak si dobre pamatam) sa regeneracia ani nespusti.
Re: zahrivani motoru
Napsal: 05.02.2024 15:52
od Andersonn
ano, toto mě řekli v servisu a proto se začalo s výměnou termostatu jako možnou příčinou problému zaneseného DPF, bohužel ta se trochu zvrhla

Re: zahrivani motoru
Napsal: 05.02.2024 16:20
od stano.
Na 1.6 TDCi som menil termostat niekolkokrat, vzdy bez problemov. Pises, ze aj termostat odvzdusneny. Takze po otvoreni ventilku na tele termostatu tecie voda.
Vymenit hadice spredu termostatu by bolo teoreticky mozne, ale to by boli viditelne pokrutene.
Pri max kureni moze fukat teplejsi vzduch, ak tam mas PTC. Inak to nedava zmysel.
Tie 3 termostaty v servise si videl naisto rozdielne kusy?
Skontroluj tie 2 hrube hadice spredu, ci nie su vymenene a pokrutene. Lebo ine mi nenapada.
Re: zahrivani motoru
Napsal: 05.02.2024 22:02
od Andersonn
stano. píše: 05.02.2024 16:20
Na 1.6 TDCi som menil termostat niekolkokrat, vzdy bez problemov. Pises, ze aj termostat odvzdusneny. Takze po otvoreni ventilku na tele termostatu tecie voda.
Vymenit hadice spredu termostatu by bolo teoreticky mozne, ale to by boli viditelne pokrutene.
Pri max kureni moze fukat teplejsi vzduch, ak tam mas PTC. Inak to nedava zmysel.
Tie 3 termostaty v servise si videl naisto rozdielne kusy?
Skontroluj tie 2 hrube hadice spredu, ci nie su vymenene a pokrutene. Lebo ine mi nenapada.
Ano po otevření ventilku teče voda.
PTC tam právě nemám, proto mě to taky nedává smysl a napadá mě zda není špatný jen senzor, že ukazuje blbě teplotu, bohužel se obávám že bez vypuštění okruhu vyměnit nepůjde (nebo bude chlaadící kapalina všude

) abych vyzkoušel jiný.
Viděl jsem tam dva, každý jiná značka, ale zda je zkoušeli do mého auta to samozřejmě nezaručím protože jsem u toho nebyl
Ty hadice mě taky napadly, ale zdají se ok. Bohužel jsem nenašel nikde jak by měli být správně zapojené ale když stojím před autem tak horní jde do pravé strany chladiče (cca uprostřed výšky) a spodní jde spodem k dolnímu výstupu z chladiče.
Re: zahrivani motoru
Napsal: 11.02.2024 07:10
od jony5299
Nevíte prosím jak přes diagnostiku ForScan předělám budík teploty? Nechci aby mi ukazoval vypočítanou teplotu ale skutečnou. Děkuji