Stránka 4 z 44

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 06.11.2014 21:02
od Žiri
Díky Anduril, krásně polopatiscky jsi to vysvětlil! :bravo22:

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 07.11.2014 06:55
od ACEMajky
Žiri píše:Hele Lubak, čteš pozorně? Specifikaci určovali v servisu! Auto je stále v záruce a mne doposud vůbec nezajímalo, jestli 20 nebo 30! Oni jsou odborníci starající se o můj vůz!!!
Mas pravdu, jsou "odbornici" a staraji se o tvuj vuz a jak to dopadlo... Nezapomen ze tam makaj taky jen lidi a to ze nekdo 5W30 vymyslel jako alternativu jeste neznamena, ze je to stastna volba... Asi jako LongLife v nekterych autech, kde ani neupravili motor a jen proto, ze je to moderni, to zacali do tech motoru davat (renault espace treba)

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 07.11.2014 06:59
od ACEMajky
Anduril píše:Lubak: Jako alternativa, ano, ale snad prece servis sam musi vedet, jaky olej tam ma byt. Prece si nebude zakaznik hlidat, co mu maji ve znackovem servise lit do motoru...zvlast tedy v tomto pripade, kdy to Ford udava jako pouzitelny olej.
Podle VIN je pro tohle auto predepsany 5W20, ale servis zvolil 5W30, tak ziri predpokladal, ze to je spravny olej.
Technik se neptal, proc chce 5W30, ale proc chce Formulu misto jejich sudoveho Agipu.
Pride mi to, ze se tady snazite hajit Ziriho, ale tady ho nikdo neosocuje, jen Lubak pise fakta a zkusenosti... Tak to budto prijmete jako fakt... Dneska to, ze vyrobce vydal nejaky alternativy, jeste neznamena, ze to je ta spravna cesta. Treba k tomu byl nejaky dodatek, kdy je mozne pouzit alternativu a technik si ot neprecetl, nebo na skoleni nedaval pozor (pokud vubec na nejakym byl) :)
Dulezite je, ze se k tomu servis postavil celem a ze uznali chybu... Rozhodne ty pisty jsou zahnojenejsi nez pisty na nasem nisanu vannete 2.3d po 300 000km (ale to bude asi tim, ze bere trochu vodu, tak se sam dekarbonizuje :)

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 07.11.2014 07:14
od Anduril
Já jen napsal, jak to bylo a odpovídal na to, jak se lubak ptal, kterak došlo na užívání oleje 5w30. Toť vše. Z jeho slov mi to trochu vyznělo, jako by si za to snad ziri mohl sam :) Jestli někdo chyboval, tak snad jedině servis. Nicméně vím tu na fóru o dalších, kteří mají 1.6EB a v servise jim dávají 5w30 a ne 5w20.
No, hlavně, že to dobře dopadlo. Tak teď ať ziri raději požaduje castrol 5w20 pro ecoboost :)

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 07.11.2014 08:56
od pkadecka
Proč by případná záměna těchto dvou olejů měla mít tak fatální následky? Mně se to nějak nezdá, ta 5W-20 by byla použitelná do nějakých +10 stupňů venkovní teploty. Třeba Alfy mají naopak doporučený nějaký Selenia racing 10W-60 pro motory s vysokým zatížením a vysokou teplotou.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 07.11.2014 09:14
od stano.
Nepozerajte len na tie cisla. 5W20 ma HTHS viskozitu do 2.6. Narozdiel od 5W30, ktora ma cez 2.8. O ostatnych parametroch, ako strihova stabilita filmu, jeho hrubka atd ani nehovorim.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 07.11.2014 10:54
od OndraMT
Ale porad to nemuze zpusobit vytrhnuti kusu materialu z pistu

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 07.11.2014 10:57
od stano.
Nie. Ja reagujem na natahovacky o 5W20 alebo 5W30.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 07.11.2014 11:15
od Pulda
Jen tak na okraj: v návodu pro nový motor 1.5 EB je uvedeno, že se má používat olej 5W-30 WSS-M2C913-C. Což je FORMULA F, olej co používáme běžně do MK1 benzin - 1,6. Alternativa žádná.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 07.11.2014 16:54
od Jardak
Když koukám na ten píst, tak bych řekl že je normálně utavenej. Příčina by mohla bejt v chybným průběhu spalování, špatně rozprašující, nebo ukapávající vstřikovač a tím místně chudá směs. Chudá směs znamená vysoká teplota. Taky je píst dost zakarbonovanej, což taky nahrává teorii o špatným spalování.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 07.11.2014 20:25
od Žiri
Trošku jsem se pídil po viskozitě motorových olejů a musím konstatovat, že jsem z toho jelen! Některými diskutujícími jsem plísněn za to, že v servisu nelili do mého auta 5W20 a tady -
http://www.mjauto.cz/html/oleje_specifikace.html - se píše toto:

Vysoká teplota
Vysoké číslo popisuje viskozitu motorového oleje při jeho obvyklé provozní teplotě (100 °C). Tato viskozita má potom vliv na mazací vlastnosti oleje a charakter olejového filmu. Čím vyšší je toto číslo, tím lepší je mazání při vysoké teplotě a lepší ochrana motoru.

Tak proč není 5W20 vhodný maximálně pro ježdění za polárním kruhem? Čekal bych, že jízda s tímto olejem je u nás v letních měsících jistým rizikem. Navíc když maže (a chladí?) rozpálené turbo. Na druhou stranu teď již vím, že ho Ford uvádí jako základní a 5W30 variantní! Vysvětlí mi to někdo? :gott:

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 07.11.2014 22:05
od Jardak
Je třeba si ale uvědomit, že takto se nepoškodí píst nevhodným olejem, nebo obecně nedostatečným mazáním. Tahle destrukce pístu nemá s mazáním co dělat.
Nehledě na to, že nevhodným olejem trpí v první řadě turbo a pak ložiska klikovýho, případně vačkovýho hřídele.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 07.11.2014 23:05
od stano.
Spodne a horne cislo viskozity nie je jediny parameter. Znovu pripominam okrem ineho aj HTHS viskozitu. Ta ma vplyv na stabilitu, hrubku a odolnost olejoveho filmu.

Ano, vrchne cislo je v podstate (aj) tepelna odolnost oleja. Na 1.0 to chapem, tam by malo byt turbo chladnejsie a olej menej namahat, kedze je (ako mi bolo povedane) chladene vodou. Takisto na tychto motoroch sa neprepaluje olej "vdaka" DPF a jeho debilnemu umiestneniu (vid 1.6 TDCi). A ak ma motor v sebe vymennik olej-voda, moze byt teplota oleja drzana na nizsej hodnote, ako u inych motorov. Tento vymennik ma vyhodu aj v tom, ze olej skor dosiahne pracovnu teplotu. Neviem, ci ho 1.6 Ecoboost ma.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 08.11.2014 16:06
od Žiri
Jako nováček mám zajímavý postřeh - když jsem dal na shlédnutí EBosťákům můj problém a vůbec jsem nečekal, že mi bude vysvětleno čím že to, přišlo hned vědomostí! Když žádám odborníky o objasnění "čísel" olejů, je to jako na forum romanum - hrobové ticho! ...až na nějakou tu výjimku...
Čím že to??? :roll:

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 08.11.2014 17:28
od djdekl
Vyssi HTHS ti motor neznici... zde doslo k mechanicky zavade a nasledny destrukci pistu+valce... to olejem 5w30 nebude