Stránka 4 z 20

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 08.02.2014 14:59
od zdenek34
Stano, zeptám se i Tebe. Znáš hodnoty CO a NOx, které má Tvé auto? Docela by mě to zajímalo. Zkus to sem hodit. Plno lidí s benzínem se naváží do dieselistů a neví, kolik toho produkují sami...

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 08.02.2014 15:21
od stano.
Pozriem protokol z EK. A my sa tu bavime o rakovinotvornych sadziach. Hlavne tych z novych CR dieselov, ktore maju tak male ciastocky, ze prenikaju priamo do krvi. Ale to sa tu uz nie raz spominalo.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 08.02.2014 15:34
od zdenek34
Název tématu neodpovídá. Tak to jo, když nějak škodí nafťák, tak se to tady probírá hrozně moc, ale když chce někdo poukázat na škodlivost benzíňáku, tak se o tom vlastně nebavíme... Prostě diesely jsou hrozně škodlivé a po benzínu zůstává jen něškodlivý a prospěšný kyslík :palec_dolu:

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 08.02.2014 15:50
od stano.
http://cs.autolexicon.net/articles/emisni-norma-euro/ tu si pozri porovnanie limitov pre benzin a naftu. drobne pevne castice vypusta iba naftak a benzin s priamym vstrekovanim (aj to menej).

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 08.02.2014 16:16
od zdenek34
Takže škodlivé jsou jen pevné částice? A co CO (oxid uhelnatý) NOx (oxidy dusíku)? Ty Tě vlastně nezajímají...

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 08.02.2014 16:22
od stano.
Pre NOx ma benzinak ovela prisnejsie limity.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 08.02.2014 16:34
od zdenek34
No nemá to smysl. Tvé auto produkuje minimálně 4x tolik oxidu uhelnatého a s NOx na tom bude podobně jako můj smradlavý diesel. To je tak, když někdo káže vodu a pije víno. Ale nic ve zlém :wink:

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 08.02.2014 17:06
od miki21
Roztrhejte si občanky, auta dejte do šrotu a kupte místo toho koně...ten zase prdí ,tak taky nic. :ble2:

Napsal: 08.02.2014 17:29
od vita_k
Kámoška ma koně, půjdu ji ho zastřelit.hrozně prdi ;)

Kam mám poslat občanku, aby byla ekologicky roztrhana?

btw dojel jsem zavod 75km na běžkách, ale Miki me i tak rozesmál. Jsem KO

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 08.02.2014 21:03
od Eidž
Tak když jdeme k benziňáku, tak googlete toto:
polycyklické aromatické uhlovodíky
taky prima karcinogenní věc - navíc už velmi, velmi dlouho známá

Jinak EURO IV jde i bez DPF. Mám ho.

Jen chci říct, že spalovací motor je prostě spalovací motor. Diesel je o chlup dál, protože se mu teď věnovali a dosáhli určitého stupně. Nyní se jde ve vývoji zase dál v benzinu.
A ani elektromobil není zelený. Sice neprodukuje emise v místě jízdy, ale elektřinu někde vyrobit musíte.

Docela zajímavá ekologická varianta je LPG či CNG.
Jenže LPG nejde vyrábět, jde o "odpad" při výrobě, tj. nemůžete mít v republice 100% vozů na LPG, protože nejste schopni palivo vyrobit. Navíc v zimě potřebujete LPG do horských oblastí, kde s ním topí.
CNG je teoreticky bez omezení, navíc zkapalnění a transport je už vyřešen, ale přestavba je o 60 - 80 tis. Kč. :dih:
Pokud by na to byla dotace, tak klidně do přestavby jdu. Jsou přestavby jak benzinu, tak dieselu. Navíc nemusí jít o full přestavbu, ale o přidávání CNG a tím snižování spotřeby nafty.
Cesty jsou.
Jen jsou drahé a pochybuji, že do nich někdo jen tak ze své kapsy půjde.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 08.02.2014 22:09
od Slid
sry za OT, ale nikdy by me nenapadlo, ze tohle budu cist na foru ktere je zamerene na znacku FORD :shocked:

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 09.02.2014 07:14
od Eidž
Jako že Forďáci nemůžou přemýšlet o ekologii?

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 09.02.2014 11:38
od Nicco
Diesel bol 3 emisne levely pod benzinom. Az v EU6 sa zjednoti emisna norma pre diesel a benzin, tak ako to maju v Japonsku a USA uz dlhe roky, kde diesel bez filtrov jednoducho neprejde homologacnymi skuskami. Z nejakeho mne neznameho dovodu mal v EU vinimku na emisie a dokonca este aj urcitu formu dotacie - nizsie danove zatazenie, co viedlo k vzniku vsetkych tych TDI JTD a HDI. Ked ich uz ale bolo strasne vela, tak uz aj EU konecne zacala s tym nieco robit.

Atmosferickemu benzinaku staci katalyzator ohriaty na prevadzkovu teplotu a priskrtena ECU u studeneho motora a s nimi si vystaci az do EU6.2, kde priamovstekovy benzin dostane maly filter pevnych castic v cene 80-100 Eur.
Diesel dostal v EU3 trojcestny katalyzator a recirkulaciu plynov EGR na eliminacou NOx a pevnych castic, ktore mali znova preletiet motorom a spalit sa. EGR sa casom zaniesol ale nepochopim zaslepovacov EGR a ich tvrdenie, ze ten hnus z vyfuku si nebudu znova posielat do motora a nicit si motor, ale vypustat to do ovzdusia im nevadi. Hlavne ze ich motor je ok.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 09.02.2014 15:26
od zdenek34
Já zase nechápu, proč EU zvýhodňuje benzíňáky tím, že produkce CO2 není vůbec předmětem emisních norem, když benzínové auta produkují daleko víc CO2. A jak všichni víme, CO2 podporuje vznik ozónu a pak tady máme čím dál víc lidí s rakovinou kůže atd. Tohle samozřejmě benzíňáci neradi slyší.
A již vzpomínané polycyklické aromatické uhlovodíky, kterých benzínový motor produkuje čtyřnásobek proti dieselu. A tyto látky mají na lidský organismus karcinogenní a mutagenní účinky.

Je zajímavé, že z 99% se vždy naváží majitelé benzínových motorů do dieselistů, ale když člověk řekne A, měl by říct i B.

Auta škodí životnímu prostředí všechny, jak benzíny tak nafťáky, ale to je prostě daň za pohodlí, tak se s tím smiřme.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 09.02.2014 17:17
od Slid
Eidž píše:Jako že Forďáci nemůžou přemýšlet o ekologii?
Slo mi o dohadovani a vycitani majitelu benzinu VS dieslu a obracene, kdo je horsi, atd.