Stránka 4 z 5
Re: Natural 95 nebo 100?
Napsal: 30.08.2012 06:54
od George V.
Já mám, paradoxně, nejlepší zkušenost s klasickou N98 (EuroOil, Robin). Cena je jen cca o 1Kč/l vyšší. Motor je tišší, kultivovanější a lépe táhne v nižších otáčkách. Pocitově to není žádné žihadlo, ale pod zátěží lépe drží otáčky, což se mi projevuje o cca 0.5l nižší okamžitou spotřebou. Ten rozdíl se pak docela výrazně projeví při přechodu zpět k N95.
Vloni jsem po nádrží N98 od EuroOilu natankoval Carerru100 od OMV a měl jsem pocit, že jsem se vrátil k N95. Takže od té doby, pokud chci natankovat něco "lepšího", nic jiného než N98 neberu. Ještě plánuju vyzkoušet Vervu, až bude nějaká příležitost, ale Benzina Plus bohužel nikde v blízkém okolí není.
Re: Natural 95 nebo 100?
Napsal: 04.11.2013 11:42
od jarod72pm
Tak u mého FFII 1.6Ti-VCT který má kompresní poměr 11:1 není problém Natural 98 protože je i předepsán
Na víčku je sice :
min 95
ale pod tím dodatečně rozepsáno :
Super = 95
Premium = 95+
Super plus = 98
(auto kupováno od Německých sousedů)
Kupuju u Makra 95 a 95 ultra (aditiva) a s těmi aditivy je to poznat dost na rozjezdu ,tahu a tišší motor včetně nekolísavého volnoběhu (95 je všeobecně průměrný nic moc benzín)
Jednou za čas na delší trase motor děkuje a ožije i při 98+aditiva i spotřeba jde dolů a výkon nahoru(hlavně do kopce na dálnici nevadne)
http://jarod72pm.galerie.cz/#95805041
Re: Natural 95 nebo 100?
Napsal: 04.11.2013 18:46
od Lunaris
Četl jsem, že si řídící jednotky těch starších motorů, co tu většina z nás má, nedokáží samy upravit předstih. Zkoušel jsem sice samozřejmě taky natankovat stovku, ale rozdíl jsem žádný nezaznamenal. Teda krom toho že se auto během prvních kilometrů chovalo neklidně. Nejspíš jsou to vyhozené peníze, podobně jako třeba za značkové oleje. Ale pokud je někdo s dražším benzínem klidnější, ať ho samozřejmě tankuje dál.
Re: Natural 95 nebo 100?
Napsal: 03.12.2014 17:45
od froxic
Já zase tankoval vždy pouze obyčejný N95. Teď jak jsou paliva o něco levnější, tak mi to nedalo a nalil jsem tam VERVU 100. Nevím zda je to placebo, ale pocitově jede auto lépe a reaguje i na jemnější sešlápnutí plynového pedálu. Minimálně na palubním PC mám prozatím spotřebu nižší o cca 0,5 l. Tankuji vždy do plné, tak jsem zvědav jak se bude pohybovat spotřeba (max dojezd) po vyjetí 2-3 nádrží.
Re: Natural 95 nebo 100?
Napsal: 03.12.2014 19:45
od jarod72pm
Pokud máš podle podpisu Ti-VCT pak kompresní poměr tam je 11:1 což se doporučuje lít 98 natural nebo 98+aditiva což je u nás většinou značený 100 natural (podle měření i tak oktanové číslo je +-100),využiješ naplno sílu motoru.
Re: Natural 95 nebo 100?
Napsal: 03.12.2014 19:58
od froxic
Já právě četl testy kvality paliv a chtěl jsem zkusit N95 + VIF SUPER ADITIV (dobrá mazivost), stejně tak jsem chtěl zkusit obyčejný N95 na Benzině (ale dle posledních informací ho již dodatečně neaditivují), ale kolegové z práce mě nakonec ukecali ať zkusím VERVU 100 nebo MAXMOTION 100... No a už asi nebudu jezdit čepovat jinam. Na nádrži to dělá rovných 100 Kč a pokud půjde spotřeba jenom o 3 dl dolů, tak je to jenom o cca 50 Kč dražší a lépe to jede.
Re: Natural 95 nebo 100?
Napsal: 04.12.2014 06:25
od jarod72pm
Tak já kupuji 95 u makra a nebo 98 u robin oil a ke všemu přidávám tohle :
http://www.olejecz.cz/supremium-petrol-%28250ml%29
a jsem maximálně spokojen s chodem motoru startováním tahem ,spotřebou prostě ideal .
Re: Natural 95 nebo 100?
Napsal: 05.12.2014 09:26
od froxic
Nějaké další poznatky z ježdění. Prozatimně to vypadá, že spotřeba bude nižší než s N95 min. o 3dl), nemalý podíl na tom má i fakt, že teď auto na rovinkách / z mírného kopce lépe drží rychlost na 5 / 4 rychlostí stupeň. Kde jsem sem tam musel mírně přidávat, tak lépe drží setrvačnost a dá se jet delší dobu bez plynu.
Re: Natural 95 nebo 100?
Napsal: 18.01.2015 10:27
od ch4ser
Tak přidám poznatky z benzínů N95 a Verva 100.
V zimě s naturalem 95 jezdím za 8l a zdá se mi motor při startu hlučnější a neklidný.
Při Vervě 100 spotřeba 7,8 a motor je takový jistější. Spotřeba je počítána z dlouhodobé, kdy jsem na každý benzín ujel min 5000-8000km.
Co mě zaráží je, že na N95 má v létě motor po studeném startu tendenci zdechnout a posbírá se až z otáček kolem 600-700.
Nicméně poslední dobou jsem tankoval na TANK ONO a mám pocit, že tam byl lepší N95 než třeba na benzině plus, kde byl dražší o 7 Kč
.
Re: Natural 95 nebo 100?
Napsal: 18.01.2015 11:27
od vitr73
treba 1.8 a 2.0 zelec nema cidlo klepani a to znamena ze predstih je jen a pouze vypocitavan..na rozdil od motoru co cidlo klepani maji a podle neho se ridi predstih...takze vim jiste ze pro treba muj motor (1.8 ) rozdil mezi 95 a 98 v podstate nejde poznat...zato u 1.6ky je to poznat dost kdyz si muze predstih pridat az dokud to nezacne klepat...
..coz nekdo nechape a v mnoha pripadech je to jen a pouze subektivni pocit..ze kdyz do neceho naleju vic oktanu palivo tak to musi jed samozrejmne lepe...a to je blbost...staci jen pochopit jak to rizeni predstihu pracuje...ale je tezke to vysvetlit nekomu kdo striktne veri na reklamu...
kdyz to jede podle vypocitaneho predstihu tak to ridi vzdy!! stejne na predepsane palivo...jak by to zjistilo ze je v tom 100 oktanu palivo? ...aha....prekvapeni
a v motorech s kompresnim pomerem mene nez je 10:1 je namereno na brzde ze viceoktanove palivo snizuje vykon...
Re: Natural 95 nebo 100?
Napsal: 18.01.2015 11:29
od vitr73
treba motory do skodovek 1.2 TSI maji predstih rizen jen a pouze z cidla klepani...tzn ze jednotka porad predstih pridava dokud se neozve klepani....je to jednoduche konstrukcne a plne krasne funkcni...a jede to bez problemu na 91 oktanu i na 100 oktanu..
Re: Natural 95 nebo 100?
Napsal: 18.01.2015 12:09
od jarod72pm
Jet to jede ale motory škodovek 1.2 TSI mají kompresní poměr 10:1 tedy využití více jak 95 Natural je sporné ne-li stejné ten efekt( plná využitelnost) oktanu půjde hlavně poznat na vyšším kompresním poměru,tedy kupovat do toho třeba 100 Vervu považuji za zbytečný luxus.
Re: Natural 95 nebo 100?
Napsal: 18.01.2015 13:24
od vitr73
Re: Natural 95 nebo 100?
Napsal: 14.07.2015 19:37
od jarason
Také přispěji trochou do mlýna: jezdím na Optimal 95E (
https://www.ceproas.cz/optimal-95e ) motor se po ujetí první cca 1/2 nádrže úžasně ztišil. Někdy mám pocit že ani neběží.
Re: Natural 95 nebo 100?
Napsal: 15.07.2015 00:12
od mobil-man
Optimal by mel obsahovat minimalne VIF (viz
http://www.vif.cz/reference/), ale nemusi to byt jedina prisada/aditivum, proto to znatelne jine chovani motoru. Naopak obyčejný natural 95 eurooil neaditivuje vůbec, jak vyplynulo z testu benzinu ve svete motoru (de facto stejny jako Tank-ono a obycejny Shell).