Stránka 4 z 12
Re: Škubání motoru a podobné starosti
Napsal: 02.12.2008 18:05
od pava
pava píše:Repase všech vstřikovačů, palivový filtr + práce 26 000,-Kč vč. DPH

Co to je ten protec?
Re: Škubání motoru a podobné starosti
Napsal: 02.12.2008 19:21
od Kóťa
Protec je německá srágora,která by měla dokázat vyčistit potrubí a vstřiky.Jasně,že jen o minimálních nečistot.Nedokáže zázraky.Pokud jsou vstřiky v háji,tak jsou.Pokud je to v počátku,mohlo by to pomoct....Uvidim.
Jinak věřím,že to je pěkná pálka.Servisák říkal,že nejprve to zkouší čostit a pokud to nepomůže a musí se něco měnit,tak pak prachy narůstaj...
Re: Škubání motoru a podobné starosti
Napsal: 02.12.2008 21:35
od ghostx5844
Ale je naozaj pravda ze to moze byt aj vadny EGR. To ze to kadi sposobuje hlavne EGR. Si pametam ako na tatkovom mondeu zacala blikat kontrolka zhavenia. Isiel som s tym do fordu a tam povedali ze sa pridrel ventil a preto to kadi. Robi to hlavne pri slabom plyne. Slabucko to cuka a ked pridas viac plynu, tak to prestane. A po vymene EGR vsetko OK.
Mozu to byt samozrejme aj vstreky. Ale pri Kotovom by som to skor hodil na EGR, kvoli malo najazdenym km.
Re: Škubání motoru a podobné starosti
Napsal: 02.12.2008 21:56
od Kóťa
Zatím to ale kontrolku žhavení nerozblikalo.To co popisuješ,tak se děje i mě.A jak by se dal přesně ten egr ventil určit?Na kolik ta výměna vyšla?Cítil otec i jemné vibrace při neutrálu?Dělalo mu to za studena nebo i při ohřátém motoru?Kadi znamená zlobí???
Re: Škubání motoru a podobné starosti
Napsal: 02.12.2008 23:43
od ghostx5844
Tak tam bol problem taky, ze sa EGR mal zavriet, ale ostal otvoreny lebo sa zasekol. A to bola chyba motoru. Kadilo to uplne na cierno. Bolo to citit aj pri studenom aj teplo motore, ale pri studenom trosku viac. Na neutral nic, ziadna zmena. Ono to zacne tak trhat celym autom ked mas slabo stlaceny plyn okolo 1800-2000ot/min to bolo citit najviac. A ked si pustil alebo pridal plyn, tak sa to stratilo.
Vymena neviem co vysla, ale nebolo to drahe. Nemenil sa cely EGR, ale iba jeho cast. Ale teraz neviem ktora. Zajtra zistim a dam vediet.
Kota a vstreky neries. Behaj dokedy mozes a ked to bude padat do nudzaku, tak potom to zacni riesit. Takto sa budes iba zbytocne trapit. Ja beham a neriesim. Skoro kazdy den to vytocim na plne gule, a pokial nepadne do nudzaku, tak viem ze by to malo byt OK.

Teda aspon dufam
Re: Škubání motoru a podobné starosti
Napsal: 03.12.2008 08:30
od pava
ghostx5844: Moje řeč. Ty kecy o poruše vstřiků jsou tak populární, že cokoliv na autě, byt jen maličko pozlobí, každý to hned svaluje na vstřiky.
Co jsem četl různě na forech, tak porucha EGR ventilu se projeví silným černým kouřem při sešlápnutí plynu.
Re: Škubání motoru a podobné starosti
Napsal: 03.12.2008 11:38
od jamaka
No tie trysky - na jednej strane ich mozes rozbit do konca, ked uz bude vypinat, ale potom je uz aj repas drahsi. Ak by bol problem napr teraz, a este to nie je take zle, tak precistit ultrazvukom a urcite im pomozes k dlhsej zivotnosti.
Ked uz budu vypinat do nudzoveho, tak pravdepodopne uz repas vrcgu aj spodku a ten je drahsi (alebo nova tryska).
A EGR - tam sa da asi tazko vymenit len nieco. Jedine cely EGR, zalezi ci je uz elektricky (ty uz mas asi taky), alebo mechanicky. Ceny novych EGR su cca 6000,- 7000,- Sk podla typu.
Re: Škubání motoru a podobné starosti
Napsal: 03.12.2008 11:58
od ghostx5844
Ano Jamaka, s tymi tryskami mas pravdu. Ale ja rozmyslam ze akonahle bude problem,tak dam hned nove a bude pokoj. Chcem vyskusat kolko naozaj vydrzia tieto moje. A ohladom toho EGR zistim co presne sa menilo a dam vediet. Nehcem sa hadat.
Re: Škubání motoru a podobné starosti
Napsal: 03.12.2008 12:08
od jamaka
Kolko ti vydrzia trysky - pocitam tak cca 200000km

Ono ale niekedy sa to neoplati, lebo ak naraz zacne moc pustat spodom, moze sa stat ze sa ti prepali piest a urobi ryhu v bloku a konecna. Toto sme tu uz raz mali, nebola to sranda. Druhy motor, inac to neslo.
Re: Škubání motoru a podobné starosti
Napsal: 03.12.2008 13:38
od ghostx5844
Tak aspon budem mat viac dovodov a hned tam capnem 2.2l a hotovo.

Re: Škubání motoru a podobné starosti
Napsal: 03.12.2008 17:39
od Kóťa
Tak pokud se EGR hlásí černým dýmem,tak v tom můj problém není.
Jen mi vysvětlete,jak by se mohl stav vstřiků zhoršit pokud budu čepovat kvalitní naftu?Myslím,že by tedy měli zůstat v tomhle stavu,ne?A protec by jim teoreticky mohl pomoct,když to ještě diagnostika nevyhodnotila jako jejich chybu.Asi to opravdu nechám být.Proleju protecem,vyměním olej,filtry a ono se to určitě srovná

Re: Škubání motoru a podobné starosti
Napsal: 03.12.2008 18:53
od bizonBlack
Zdravím, moje příznaky poruchy EGR na fofo II 1,6 TDCi byly , že se auto špatně rozjíždělo při málo přidaném plynu (musel jsem si s plynem hrát, abych se plynule rozjel). Při vyšších otáčkách kolem 1800 auto škublo a pak už jelo normálně. Jednou mě auto dokonce na křižovatce zdechlo a nešlo nastartovat. Musel jsem ho odtlačit bokem a chvíli počkat, potom auto normálně nastartovalo a jelo dál. Tyto příznaky se neprojevovaly pořád, dělalo to čas od času. Až když se ventil úplně sekl vyhodilo to chybu na přístrojové desce. Jestli auto černě čudilo jsem si nevšiml - asi to nebylo tak hrozný

. Ventil stál Kč 7400,-

, je elektrický.
Re: Škubání motoru a podobné starosti
Napsal: 03.12.2008 18:56
od Kóťa
A čistě teoreticky,nedá se ten egr třeba odpojit a zkusit bez něj?

Re: Škubání motoru a podobné starosti
Napsal: 03.12.2008 20:05
od ghostx5844
Samozrejme, da sa zaslepit a uz nebude pustat bordel do motoru. A tym padom bude ako keby vypnuty.
Re: Škubání motoru a podobné starosti
Napsal: 03.12.2008 20:19
od bizonBlack
Otázka je co dává elektrickému EGR ventilu signály na jak moc se má otevřít, aby motor jel normálně. Když se ventil zaslepí, nebude se náhodou množství vzduchu v motoru "hádat". Když čidlo, které dává podnět EGR ventilu aby otevřel, musí zavřít jiný ventil, aby nebylo vzduchu moc. Četl jsem, že se zaslepovaly EGR ventily ovládané vzduchem u elektrických nevím.