Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Odpovědět
Uživatelský avatar
czhawk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 09.11.2008 17:31
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Příspěvek od czhawk » 27.11.2008 20:48

:D tak je to jasné .... nemáš :D já tam mám ( emisní stupeň 4 + DPF ) ... 8)
Ford FOCUS II 1.6 TDCi 80 KW, COMBI, r.v. 2005, modrá ink
Obrázek

peterkos2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 74
Registrován: 23.05.2008 16:56
Bydliště: Čachtice

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Příspěvek od peterkos2 » 27.11.2008 21:06

Dík za odpoveď,aspoń viem,na čom som.Aj keď hneď za turbom mám ten plechový valec aký je na tom obrázku,ale žiadne čidlá,ani hadičky
Ford Focus II 09/2005 combi 1,6TDCI Duratorq bez DPF tmavá zelená metalíza

tchifla
Nováček
Nováček
Příspěvky: 189
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Příspěvek od tchifla » 28.11.2008 06:56

To zariadenie pod turbom je katalyzator. A je okolo neho tepelny stit. :wink:
Focus 5D, 2.0 Duratec, Ghia, Chill metla
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans

Uživatelský avatar
Maverick_cz
Junior
Junior
Příspěvky: 212
Registrován: 26.06.2008 10:03
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Příspěvek od Maverick_cz » 28.11.2008 13:19

pokud je to stejně jako u dvoulitrů, tak né každý dvoulitr turbodiesel od PSA má DPF filtr, čili u 1,6 kvůli né zrovna malým nákladům, bych předpokládal ještě větší pravděpodobnost, že to né u každého motoru bude.
Focus II Titanium X 2005, 3dv, 2.0 TDCi
Obrázek

Uživatelský avatar
KubaU
Junior
Junior
Příspěvky: 200
Registrován: 19.10.2008 13:21

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Příspěvek od KubaU » 28.11.2008 14:58

Spíš je to tak, že ze začátku výroby se DPF nedávaly (právě kvůli nákladnosti a z důvodů, že pro splnění normy Euro 3 nebyly potřeba).

Bohužel Euro 4 motor 1,6 TDCi bez filtru nesplní, takže někdy v roce 2005 (?) se zřejmě začaly filtry k těmto motorům montovat.
FoFo II Trend 5dv. hatchback, 1,6 TDCi 80kW, 2005, stříbrná

Obrázek

Uživatelský avatar
czhawk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 09.11.2008 17:31
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Příspěvek od czhawk » 30.11.2008 21:45

Viděl bych to taky asi jako KubaU. Faktem je, že filtr nevyrábí Ford ale PSA ( CITRON a PEUGEOT ) takže v době nějaké omezené dodáky se filtry dodávaly hlavně na bohaté trhy právě kvůli přísnějším emisním limitům. Samozřejmě že výrobce určitě upřednostnil zejména svojí produkci. Ford má u motoru 1.6 TDCi ještě jedno specifikum ... a to, že všechny tyto motory jsou vybaveny vstřikováním od fy BOSH. Což je jisté plus vzhledem k případné opravě čerpadla a vstřiků. Na rozdílod Peugeota, kde se nadhodile podle dodávek montují buď BOSH nebo SIEMENS, případně další ... což může být v případě opravy trošku drahá sranda. 8)
Ford FOCUS II 1.6 TDCi 80 KW, COMBI, r.v. 2005, modrá ink
Obrázek

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Příspěvek od martasak » 30.11.2008 22:18

czhawk píše:
bubo60 píše:vymena pri 120 000 km a cena so vsetkym vraj 70 000 SK 8O
ako nex sa nikto na mna nehneva ale takto urobit auto??
a si predstavte ze v bazare ponukaju FOFO II 1,6 80 kW s DPF so 100 -110 tis. km (origo) a chudak kupujuci.. silne pochybujem ze ho na to bazarista upozorni :evil:
:D myslím, že je to jen další velmi mylná informace ze servisu ... nejkvalifikovanější informace jsou asi na fóru Cironů ... ty ho už používaj nejdéle, takže je tam nejvíce informací k filtru pevných částic. Pokud jde o tu výměnu, tak filtr se nemusí měnit pokud není zanesený, souvisí to se způsobem provozu vozidla. Filtr se na 120 000 kontroluje, pokud je zanesen, mění se ( kromě doplnění náplně aditiva ELOYS ), dnes již pomocí repase, což znamená vyčištění filtru. U Citronu stojí tato prácička kolem 14-16 00,-Kč, cena zahrnuje náplň aditiva, demontáž, výměna keramického tělesa filtru za repas ( vypraný ) a montáž. Svépomocí to vypadá cenově asi kolem 4000,-Kč, tedy 3200,-Kč sada s aditivem a dále arvu na vyprání filtru a následné vyčištění vysokotlakou horkou VAPkou. Nic složitého, kamarád s Citronem C5 to má již za sebou. Bohužel servisy FORD jsou zatím ještě poněkud mimo a to jak cenou tak informací. 8)
No to ve mně hrklo, už jsem si říkal, že ho budu muset ve 110-ti prodat :-) Tak doufám že se to české servisy naučí taky, než budu mít 120t km. No se svým nájezdem 15-20t/r to tady určitě bude někdo dřív...
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
DalinCK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Krumlov

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Příspěvek od DalinCK » 08.12.2008 09:14

Tak to jste me teda taky tim obrazkem dost vydesili! Ale mam tam take jen valec a zadne hadicky a podobne, tak predpokladam, ze to je katalyzator, uff. No mam ho dole jakoby praskly ve svaru, ale zatim to nikde nekouri, tak to neresim. Vim, ze mam EURO 3. Najeto k dnesnimu dni 99400 km.
tchifla píše:To zariadenie pod turbom je katalyzator. A je okolo neho tepelny stit. :wink:
Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi 80 kW (109 k) Trend, 1/2004

Uživatelský avatar
czhawk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 09.11.2008 17:31
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Příspěvek od czhawk » 08.12.2008 19:11

To by mělo sedět ... EURO 3 je bez filtru. Ale jinak si nedělej z filtru žádnou hlavu, pokud to nebude dělat servis FORD, zas tak drahý to není ( max. 5000,-Kč i z prací ) a časem se snad i značkovej servis nějak přizpůsobí. Kdyby to byl tak strašnej problém, tak to nikdo nekupuje. Myslím, že podstatně horší je investice do opravy vstřiků a čerpadla, kde je životnost vzhledem ke složitosti někde kolem 150 a 200 tisíc Km ( u CR ), podle toho jak kdo vozidlo používá, co tankuje a taky trochu jaké má štěstí :-).
A hned za tím jde turbo ..... :mrgreen:
Kdo ví kam nás jednou zelený dotlačej .... viděl bych to tak na rikšu, případně na čelo znak oblíbené automobilky :-)
Ford FOCUS II 1.6 TDCi 80 KW, COMBI, r.v. 2005, modrá ink
Obrázek

Uživatelský avatar
John27
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 10.12.2008 12:16
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Výměna filtru pevných částic

Příspěvek od John27 » 14.12.2008 21:33

Tak mě to bohužel potkalo. Auto mám asi tři týdny, z toho jsem ho měl cca 2 týdny v servisu v Turnově (Auto aréna).
V servisu mi na základě diagnostiky řekli, že chyba systému moturu může být způsobena buď špatným čidlem dif. tlaku (cca 2800,-) nebo hůře neprůchodným DPF (26000,-). Takže nejprv objednali a vyměnili to čidlo. Nepomohlo. Pak teda přišel na řadu DPF.
Servis mi to zdůvodnil takto: na základě špatné funkce čidla dif. tlaku probíhala špatně (nebo neprobíhala) regenerace filtru pevných částic. Takže výměna těchto dvou věcí + nějaká těsnění + diagnostika + práce vyšla na "krásných" 33000,-. Naštěstí jsem se dohodl s tím člověkem, co mi auto prodal (on dovezl z německa), že já dám 10000,- on 23000,-. Takže investice velká, ale ve finále jsem rád, že jsme se takto dohodli.

Tak tady je, mizera:
Obrázek

Obrázek

co s tím? Dá se to třeba nějak prodat/repasovat???
Je to celý zavařený, přístup žádnej.
https://www.johnsweb.cz
Focus II 5dv, Collection, r.v. 2007, 1.6 16V 74kW, blue ocean, Jablonec n./N.
Obrázek

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: Výměna filtru pevných částic

Příspěvek od martasak » 17.12.2008 21:39

No sice ti neporadím, ale byl bych rád, kdybys poskytl ostatním více podrobností: kolik to má najeto, co předcházelo výměnu DPF (jaké problémy), souvislost s dalším problémem http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=12456. Předpokládám, že to v záruce nebylo (a taky by mě zajímalo, co by řekli, kdyby to v záruce bylo).
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
czhawk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 09.11.2008 17:31
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna filtru pevných částic

Příspěvek od czhawk » 17.12.2008 21:55

Čus ....
mrkni sem http://www.hakbus.eu/FAP/

něco je tady http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a

nejvíc info je na stránkách klubu citronu .... viz odkazy výše :D

Rozhoně filtr nevyhazuj .... minimálně půjde prodat 8)
Ford FOCUS II 1.6 TDCi 80 KW, COMBI, r.v. 2005, modrá ink
Obrázek

Uživatelský avatar
John27
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 10.12.2008 12:16
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna filtru pevných částic

Příspěvek od John27 » 18.12.2008 09:39

Ahoj, jsem rád, že se někdo ozval. Rád doplním informace.
Auto má podle tachometru najeto něco přes 75000km (auto vyrobeno 12/2005, začalo jezdit 06/2006, ja ho koupil 11/2008) Po koupi auta jsem začal jezdit, vše bylo OK, dokud se nerozvítila kontrolka "chyba/porucha systémů mototru" (nemám teď při ruce manuál, tak snad je to správně ... je to symbol vykřičníku v takovém ozubeném kolečku). Tohle se stalo asi po najeti 300km. Motor se hodil do nouzového režimu, sice jel, ale měl omezený výkon. Takže hurá shánět servis který umí IDS diagnostiku (V Jablonci nad Nisou jsem nic nenašel, až v Turnově, k Dordovi v Liberci, jsem po přečtení všech negativních názorů ani nejezdil). Jak to probíhalo a co mi řekli v servisu jsem psal.
Jelikož jsem měl auto v servisu téměř dva týdny, strávil jsem, troufnu si říct, desítky hodin čtením fór o problémech s DPF a nejen o nich. Byl jsem z toho opravdu špatný. Ty odkazy od czhawk jsem všechny viděl, ale i tak díky za snahu, apoň je to pro všechny zajemce o DPF na jednom místě. Z toho, co jsem tu četl jsem se rozhodl založit nové vlákno, protože jsem tu na FoFo fóru nenašel nikoho, kdo by měl zkušenosti s výměnou DPF (prosím, opravte mě, pokud se mýlím).
Co se týká souvislosti s mým dalším vláknem "Cukání motoru při rychlé jízdě", tak to už bylo po výměně DPF. Neřekl bych, že to bude mít souvislost s novým DPF. Každopadně, teď je s cukáním klid. Snad to bude OK, kdyby se cokoliv vyskytlo, doplním to tam.
Zpět k tomu DPF. Myslým, že někdo šikovný by s tím špatným filtrem mohl poradit a třeba ho repasovat. Problém je, že se do toho nejde dostat tak snadno, jako je zobrazeno v jednom z těch odkazů od czhawk. Je to prostě jen jeden díl, žádný šrouby.
Auto v záruce už není, ale pokud by bylo, myslím, že by ten filtr na 99% museli vyměnit (když řákali, že to pravděpodobně odešlo vlivem špatného čidla diferenciálního tlaku a tím špatnou regenerací) Přeci jen tenhle filtr se má kontrolovat(a případně vyměnit!) až na 120 000km. Ale asi by taky záleželo na konkrétním přístupu daného servisu.
Každopádně mám doma i ten "špatný" senzor dif. tlaku. Má tři vývody, nedalo by se nějak zjistit jestli je opravdu špatný? No dneska se stavím v neautorizovaném servisu Ford, k údajně velice šikovnému člověku, co se týka oprav/servisu Ford, tak se ho na to ještě zeptám (byl jsem u něj při poruše toho motoru, ale bohužel nemá IDS diagnostiku, jen WDS, tak mi nemohl pomoci).

Jinak musím říct, že s autem jsem i přes potíž s DPF zatím velice spokojený.
https://www.johnsweb.cz
Focus II 5dv, Collection, r.v. 2007, 1.6 16V 74kW, blue ocean, Jablonec n./N.
Obrázek

Uživatelský avatar
czhawk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 09.11.2008 17:31
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna filtru pevných částic

Příspěvek od czhawk » 18.12.2008 20:15

Koukám, že filtr je opravdu bez příruby jakou maj u citronu 2,0 HDI, faktem je, že tohle je motor nižšího obsahu a filtr je na stojato před motorem, možná pro to je nižší a celý svařen. Pokud vezmu v úvahu způsob čištění, tak u Tvého filtru máš otvory na to, aby šel naplnit celej arvou, nechat jej stát ať to arva trochu vyžere ( kamarád to měl naplněné asi 5 hodin ), a pak určitě půjde vystříkat horkou VAPKOU a vyčistit horkým vzduchem, případně nechat vyschnout přirozeně. Stejně jde jen o to, dostat z něj saze, které se z nějakého důvodu nevypálily ( zejména to bude znát při častém ježdění po městě, nebo v nádržce není eloys, či kdo ví co ) a snížily průchodnost filtru. Můj kamarád, který si dovezl z Německa citrona, toto po krátké době musel provést, ( čištění ) a jako výsledný efekt zaregistroval po vyčištění o něco vyšší výkon vozidla, měl pocit, že lehčeji jede .... což odpovídá principu. Dokonce jsem četl někde o nějakém českém šikulovi, který filtr vymlátil ven, nechal jen trubku a počítač ošálil elektronicky připojením odporů do obvodů snímačů .... co udělal s nádržkou, čerpadlem na eloys a počítačem to neuváděl. Co bude dělat jednou na emisích to nevím. A nedej bože, že to od něj někdo koupí.
Rozhodně mě ale mrzí přístup servisů .... je to asi typicky české ... " když něco nevím, tak náklady přenesu na zákazníka a raději toho vyměním co nejvíc, přece nebudu platit prachy za školení techniků .... ať platí zákazník !!! ( což platí obecně pro servis u nás )
Zažil jsem to v minulosti u HONDY, nefungovala klimatizace ( ventilátor ) v autorizovaném servisu HONDY nám řekli, že musí vyměnit celou klimatizaci a veškerou elektroniku v palubce, a pokud to chceme mít levnější, bylo by vhodné, kdybychom si sehnali někde vnitřek elektroniky z jiného auta, jinak oprava v ceně od 70 do 100 tisíc. Fór byl v tom, že na ventilátoru odešel nějakej kondenzátor, na což přišel nějakej českej " FRANTA FLINTA " a oprava byla za 200,-Kč a necelou hodinku práce :D :D :D
Zajímalo by mě, na kolik by vyšla oprava toho filtru v Německu .... raději nebudu tipovat 8)
Jinak jsem taky spokojenej se svým FOFO, nakonec vždy jsem byl spokojen s každým autem co jsem měl, proč bych neměl, pokud chci jezdit,musím se prostě starat. Spokojenost se značkou jsem podle servisu nikdy neměřil .... to by dopadlo vždy špatně. Naštěstí tuto informační chudobu servisů tak trochu zahlazují fora nadšenců a starej dobrej šikovnej českej " Franta Flinta ". 8)
Ford FOCUS II 1.6 TDCi 80 KW, COMBI, r.v. 2005, modrá ink
Obrázek

Uživatelský avatar
Forny
Nováček
Nováček
Příspěvky: 131
Registrován: 15.10.2008 15:15
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic u TDCi

Příspěvek od Forny » 17.01.2009 19:33

No myslim ze pokud u nas zeleni a jim podobni neudelaji takou pitomost jako predvedli ted s dani za prevod stareho auta, misto toho aby podporili likvidaci a koupi noveho (jak to delaji jinde v evrope), tak se ty vraky budou porad opravovat a jezdit.
Byl jsem u Fokiho a zjistil jsem ze nemam DPF a jak jsme to probirali, tak 2.0 maji vyhodu neb katalyzator neni soucasti DPF, kdezto 1.6 80kW to ma a pak pri vymene 2.0 = 11k kdez to 1.6 = 30k Kc coz je docela ranec.
Ford Focus combi Ghia 2.0 TDCi 100kW 2005 Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů