Stránka 280 z 281
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Napsal: 07.11.2025 16:26
od majk
zdravím komunitu,tak i mně podala baterie ruku,byla origo od výroby,moc nevydržela,pojistka f22 stále zapnutá,nevěděl jsem o její fci,takže až nyní vyndaná s novou bat,koupena tato a zde:
https://www.autobattery.cz/exide-start- ... 2v--el652/
minulou zimu jsem prvně koupil nabíječku z Lidlu za pětikilo a 2x jsem jí bobil,asi před týdnem jsem zase zapojil dobíjení a ne a ne ukončit cyklus a přejít do udržovacího režimu.Baterka chvilku držela,ale potom zase dobíjecí cyklus naskočil/14,6/,za chvilku 12,6 a porád dokola/48hodin/.Jel jsem do práce a domů,baterka 11,5V.Pokles při startu 8V.Jinak jsem od počátku naučenej,že po nastartování motoru vypínám S/S,to asi bude to samý,jako vyndat F22?.
Uvidím,kolik vydrží nová baterka.
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Napsal: 07.11.2025 17:17
od phofy
Pojistku určitě vyndej, mě taky zničila baterii, ale u mě to je tím, že málo jezdím
Jinak nabíječka z lidlu sice není špatná, ale z mojí zkušenosti ti baterie nenabije na 100%, co sem koupil
C-tek mxs 5.0 s teplotní kompenzací, tak to je úplně o něčem jiným a přes zimu nechávám auto na nabíječce nonstop, má to udržovací režim.
Na měření baterie sem pořídil
Unit UT 673A, což dokáže vyhodnotit stav baterie a další věci jako je startování, nabíjení atd...
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Napsal: 07.11.2025 17:58
od Jožko2018
"po nastartování motoru vypínám S/S,to asi bude to samý,jako vyndat F22?."
Pokiaľ viem, nie je to to isté. Vytiahnutá poistka deaktivuje inteligentné dobíjanie batérie a keďže vtedy "auto" nevie ako je batéria nabitá, vedľajší účinok je deaktivovaný S/S
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Napsal: 08.11.2025 14:41
od Tomáš Kubec
Tak Tak, po vyndání F22 auto vypne S/S na stálo a začne nabíjet klasicky bez ničení baterie + stačí normální baterka, nemusí být spešl pro S/S.
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Napsal: 08.11.2025 19:53
od phofy
Já třeba koupil baterii EFB pro S/S hlavně z toho důvodu, že je odolnější a je schopná rychleji přijímat energii, což pro mé krátké trasy je to super
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Napsal: 09.11.2025 09:59
od majk
No nab.z lidlu má taky udržovací režim,po nabití přestane blikat rámeček kolem teploměru nabití a dává 12,8,v práci nabíjím traktory taky c-tek,chová se podobně,ale jak přesně,to by chtělo změřit hustotu elektrolytu,mimochodem:Už někdo rozebíral origo motorcraft baterku?
https://www.fordshop.cz/p/autobaterie-f ... UIQAvD_BwE#
Jak do ní?
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Napsal: 11.11.2025 13:30
od oscaar
Nabíječka Lidl nemá ideálně nastavený průběh nabíjení. Hlavně to ukončovací napětí 13.6 V není moc OK.
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Napsal: 13.11.2025 20:57
od C-Maxis
majk píše: 07.11.2025 16:26
zdravím komunitu,tak i mně podala baterie ruku,byla origo od výroby,moc nevydržela,pojistka f22 stále zapnutá,nevěděl jsem o její fci,takže až nyní vyndaná s novou bat,koupena tato a zde:
https://www.autobattery.cz/exide-start- ... 2v--el652/
minulou zimu jsem prvně koupil nabíječku z Lidlu za pětikilo a 2x jsem jí bobil,asi před týdnem jsem zase zapojil dobíjení a ne a ne ukončit cyklus a přejít do udržovacího režimu.Baterka chvilku držela,ale potom zase dobíjecí cyklus naskočil/14,6/,za chvilku 12,6 a porád dokola/48hodin/.Jel jsem do práce a domů,baterka 11,5V.Pokles při startu 8V.Jinak jsem od počátku naučenej,že po nastartování motoru vypínám S/S,to asi bude to samý,jako vyndat F22?.
Uvidím,kolik vydrží nová baterka.
Pokles k 8v asi není chyba nabíječky ... A i kdyby ten Lidl nebyl super, tak to nabije min. na 90%. Jestli to dělá BAT po sundání z nabíječky, tak pápá... Ale trochu bych čekal, že divnost baterky vyhodnotí i nabíječka...
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Napsal: 16.11.2025 12:22
od majk
jeden postřeh s dotazem:Po vyndání f22 vyskočila prům spotřeba dle PP o litr/nyní8,9/

-zpozoroval někdo?
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Napsal: 16.11.2025 14:45
od Jožko2018
Tak daj naspäť a uvidiš. Nebude to počasím, iné trasy....?..
Liter je dosť..
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Napsal: 17.11.2025 12:03
od C-Maxis
Víc klima kvůli mlžení?
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Napsal: 17.11.2025 19:22
od Karel2
Litr? S pojistkou to nemá nic společného, jezdím tak 5 let a jediný rozdíl ve spotřebě jsem poznal pri přechodu ze 100okt. benzinu na 98 a to směrem dolů.
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Napsal: 19.11.2025 07:42
od djdekl
Spotreba ti spis vyletela, protoze si resetoval palubak... vic jak nejakou decku na 100km to bezny dobijeni neveme.
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Napsal: 25.12.2025 15:15
od Bullitt
Prosím o radu - bratrovo Mondeo MkIV, rok 2011 (BA7), 2.0 Duratec 107kW. Měnil jsem baterku (předchozí už hůře točila), po výměně, nastartování a krátké jízdě se rozsvítila kontrolka baterky na palubce. Změřil jsem dobíjecí napětí a je trvale a stabilně 13,6-13,7V i když je alternátor zatížený žravými spotřebiči (měřeno klešťákem). Tak jsem usoudil, že to je nouzové dobíjení a našel jsem rady, že je nutné po výměně aku udělat "reset" (5xmlhovky, 3xvýstražné), i když auto nemá BMS, ale má smart charge. Tak jsem ten "reset" udělal potom, kontrolka baterky zablikala, ale pořád to dobíjí stejně na 13,6-13,7V. Vyčetl jsem chyby a je tam:
===PCM DTC U0120:00-2F===
Code: U0120 - Lost Communication With Starter/Generator Control Module
Freeze Frame #1:
-EVENT_TIME: 20541507 s - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 259457 km - Total Distance
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Control Module Voltage
===END PCM DTC U0120:00-2F===
To vysvětluje to nouzové dobíjení, ale po vymazání tam tato chyba naskakuje znovu a stále se rozsvěcuje ta kontrolka dobíjení, každopádně s předchozí baterkou nesvítila.
Nemusí se ten "reset" po výměně baterky udělat hned, než se poprvé nastartuje? A to způsobuje uvedenou chybu, nebo to nesouvisí?
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Napsal: 25.12.2025 17:41
od blackbox80
Prvně tohle vypadá na nesouvisející chybu přímo s danou baterií, ale něco okolo (chyba modulu, kontaktu apod.) - neřešil jsem něco podobného, takže jen hádám, ale působí to jako klasická rakovina od poškozeného čipu konče někde nejakým nedotaženým šroubkem
Za druhé jakákoliv správa baterie je BMS, ať se jedná o hloupé, kde stačí jen jednoduchá výměna nebo to rádoby chytré, kde se musí použít diagnostika apod.