Stránka 28 z 84

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 20.11.2011 10:44
od vita_k
pavel28 píše:Čeká mě výměna oleje,a chci se zeptat můžu tam dát tento olej ,když mám DPF venku??
http://www.oleje-cz.cz/ford/ford-5w-40/ ... 40-5l.html
Zatím jsem tam dával 5w-30 ford formula F.
todle bude vedet v12, na oleje march. Ja bych rekl, ze je vhodny... Asi do nej taky pujdu, dobra cena

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 20.11.2011 10:47
od vita_k
tomason píše:Správně a už se chystá změna všechny emisní stanice budou mít nové měřáky a přez ně už v budoucnu bez filtru neprojdete.
pozor, ja si myslim, ze limit pro kourivost se nezmeni. to by byla ptakovina.

Tim padem by se jednalo o pripad, kdy by souc. pristroje spatne merili kourivost a to se mi nezda. Ted mozna budou merit s mensi odchylkou, ale to prece nic nemeni...

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 20.11.2011 14:46
od pavel28
vita_k ,co noví sw. od fapoff,poznals nějakou změnu??

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 20.11.2011 15:15
od pavel28
vita_k píše:
pavel28 píše:Čeká mě výměna oleje,a chci se zeptat můžu tam dát tento olej ,když mám DPF venku??
http://www.oleje-cz.cz/ford/ford-5w-40/ ... 40-5l.html
Zatím jsem tam dával 5w-30 ford formula F.
todle bude vedet v12, na oleje march. Ja bych rekl, ze je vhodny... Asi do nej taky pujdu, dobra cena
Ford formula S/SD 5w-40- ACEA A3/B3
Ford formula F 5w-30-ACEA A1/B1
Není tedy první varianta lepší podle ACEA??a podle http://www.oleje-cz.cz/hodnoceni-a-ozna ... oleju.html :nixw:
Malinko jsem odbočil,ale chci vědět,po vykuch.DPF jestli můžu použít tento olej.Ford formula 5w-40 S/SD- ACEA A3/B3

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 20.11.2011 16:34
od vita_k
pavel28 píše:vita_k ,co noví sw. od fapoff,poznals nějakou změnu??
Ja stale funguji na variante c. 2 ze srpna, kdy jsem tam byl podruhe. Stale spokojenost.

Ted ma zas pro zmenu uzivatel MedWed trable, cuka mu to co chvila a ma tam novou verzi SW. Je to osemetne, koukam.

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 21.11.2011 08:01
od V12
Napriek odporucaniu vyrobcu je Formula F nie prave idealne riesenie specialne pre 1.6TDCI, pretoze tento motor ma velmi maly obsah oleja, ktory sa potom nestiha chladit a vplyvom vysokych teplot degeneruje. Ked k tomu pridam fakt, ze nejaky idiot pozierajuci zaby v nadmernych mnozstvach dal DFP s katom a turbom pred motor :dih: :irre: :nunu: urcite by som nesiel pod xW-40. Za x si dosadte 5 alebo 10, podla stavu a nabehu vasich motorov. 5W je nutne v horach so zimnymi teplotami pod -10 stupnov, pretoze v extremne nizkych teplotach zabezpecuje lepsiu cerpatelnost oleja a tym padom je motor aj turbo premazany podstatne skor, ako s olejom 10W. ACEA A3/B3 vytvara hrubsi mazaci film ako ACEA A1/B1, pretoA3/B3 lepsie chrani loziska turba, k tomuto snad nie je co dodat.

V manuale k autu sa pise nasledovne :

Plnenie oleja: Ak nemôžete nájsť motorový olej spĺňajúci požiadavky definované nor
mou WSSM2C913B, musíte použiť olej SAE 5W30 (odporúčaný), SAE 5W40
(okrem vozidiel s Flexfuel) alebo SAE 10W40, spĺňajúci požiadavky špecifikácie
ACEA A1/B1 (odporúčané) alebo ACEA A3/B3. Používanie týchto olejov môže mať
za následok dlhšiu dobu štartovania motora, zníženie výkonu motora, zvýšenie spotre
by paliva a zvýšenie hladiny emisií.


zdroj - manual FFII, objednavaci kod CG3505sk 010/2007

Do vozov s DPF by mal ist prednostne olej s ACEA C2 alebo C3 - podla literatury su prave tieto oleje aditivovane tak, aby redukovali vznik sadzi a ineho humusu, ktory ten zprepadeny DPF upchava. Kedze specifikacia C2/C3 "povysuje" A3/B3 v smere k pouzitelnosti s DPF, nie je najmensi dovod ho nepouzit - DPF by sa mal zanasat menej casto. Ja osobne by som ho dokonca preferoval pred vsetkymi ostatnymi prave pre tu mensiu sadzotvornost ako aj hrubsi mazaci film. Spotreba o chlp vyssia ako s Formula F 5W-30 A1/B1 ma absolutne netrapi, turbo je hodne draha vec, o ktoru sa treba starat. To iste plati aj o DPF.

Pre vozy bez DPF je ACEA C2/C3 nepodstatna. DPF nemam :hhura: takze prakticky to posudit neviem.

Suma sumarum :
- s DPF - 5W-40 A3/B3/C2 alebo C3
- bez DPF - 5W-40 A3/B3, C specifikacia nie je nutnostou.

PS
Na oleje nie som ziadny macher, vsetko co tu pisem su zozbierane bezne zistitelne informacie z netu zmiesane dohromady stipkou zdraveho sedliackeho rozumu.

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 21.11.2011 11:48
od foki
vita_k píše:
tomason píše:Správně a už se chystá změna všechny emisní stanice budou mít nové měřáky a přez ně už v budoucnu bez filtru neprojdete.
pozor, ja si myslim, ze limit pro kourivost se nezmeni. to by byla ptakovina.

Tim padem by se jednalo o pripad, kdy by souc. pristroje spatne merili kourivost a to se mi nezda. Ted mozna budou merit s mensi odchylkou, ale to prece nic nemeni...

a kolik je limit ?

co jsem nasel tak :

Předpis
Datum zavedení
Druh motoru
HC + NOx
g/km
CO
g/km
Částice
g/km
Euro IV
1/2005
zážehový
vznětový
-
0,30
1,00
0,50
-
0,025

a to pochybuju ze bez DPF splní

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 21.11.2011 16:43
od vita_k
Kourivost a particulate matter je to stejne? Nejak se v tom nevyznam. Na

Motory zvladaj EURO IV z vyroby bez DPF napr. 1.6 66kw tdci a Ceed s 1.6 CRDI 85kW.

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 21.11.2011 17:07
od seatik
Euro 4 to zvláda, ja som bol na EK a STK minulý týždeň, mám FFII/2006 1,6 80Kw, čerstvo vyhodené FAP a na EK a STK nikoho známeho a absolútne žiaden problém. Ako to vlastne bude do budúcna, motory pre EURO 4 budú musieť preisť cez EURO 5 alebo ako? Ďakujem :)

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 21.11.2011 17:54
od pavel28
V12 píše:Napriek odporucaniu vyrobcu je Formula F nie prave idealne riesenie specialne pre 1.6TDCI, pretoze tento motor ma velmi maly obsah oleja, ktory sa potom nestiha chladit a vplyvom vysokych teplot degeneruje. Ked k tomu pridam fakt, ze nejaky idiot pozierajuci zaby v nadmernych mnozstvach dal DFP s katom a turbom pred motor :dih: :irre: :nunu: urcite by som nesiel pod xW-40. Za x si dosadte 5 alebo 10, podla stavu a nabehu vasich motorov. 5W je nutne v horach so zimnymi teplotami pod -10 stupnov, pretoze v extremne nizkych teplotach zabezpecuje lepsiu cerpatelnost oleja a tym padom je motor aj turbo premazany podstatne skor, ako s olejom 10W. ACEA A3/B3 vytvara hrubsi mazaci film ako ACEA A1/B1, pretoA3/B3 lepsie chrani loziska turba, k tomuto snad nie je co dodat.

V manuale k autu sa pise nasledovne :

Plnenie oleja: Ak nemôžete nájsť motorový olej spĺňajúci požiadavky definované nor
mou WSSM2C913B, musíte použiť olej SAE 5W30 (odporúčaný), SAE 5W40
(okrem vozidiel s Flexfuel) alebo SAE 10W40, spĺňajúci požiadavky špecifikácie
ACEA A1/B1 (odporúčané) alebo ACEA A3/B3. Používanie týchto olejov môže mať
za následok dlhšiu dobu štartovania motora, zníženie výkonu motora, zvýšenie spotre
by paliva a zvýšenie hladiny emisií.


zdroj - manual FFII, objednavaci kod CG3505sk 010/2007

Do vozov s DPF by mal ist prednostne olej s ACEA C2 alebo C3 - podla literatury su prave tieto oleje aditivovane tak, aby redukovali vznik sadzi a ineho humusu, ktory ten zprepadeny DPF upchava. Kedze specifikacia C2/C3 "povysuje" A3/B3 v smere k pouzitelnosti s DPF, nie je najmensi dovod ho nepouzit - DPF by sa mal zanasat menej casto. Ja osobne by som ho dokonca preferoval pred vsetkymi ostatnymi prave pre tu mensiu sadzotvornost ako aj hrubsi mazaci film. Spotreba o chlp vyssia ako s Formula F 5W-30 A1/B1 ma absolutne netrapi, turbo je hodne draha vec, o ktoru sa treba starat. To iste plati aj o DPF.

Pre vozy bez DPF je ACEA C2/C3 nepodstatna. DPF nemam :hhura: takze prakticky to posudit neviem.

Suma sumarum :
- s DPF - 5W-40 A3/B3/C2 alebo C3
- bez DPF - 5W-40 A3/B3, C specifikacia nie je nutnostou.

PS
Na oleje nie som ziadny macher, vsetko co tu pisem su zozbierane bezne zistitelne informacie z netu zmiesane dohromady stipkou zdraveho sedliackeho rozumu.
Tak že v12,pokud použiju olej 5W-40 A3/B3,i když mám DPF vykuchané,tak s tím nic nepokazím,ba spíš naopak motoru jen pomůžu. chápu to dobře ? :oops:

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 21.11.2011 17:55
od zdenyvm
Auto musí plnit normy dle TP, takže pokud máš EURO 4, tak to bude navždy...

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 21.11.2011 19:06
od seatik
Ďakujem :)

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 21.11.2011 20:02
od V12
pavel28 :
Ano, iba mu pomozes. Ako som uz pisal, ruky by som dolamal tomu, kto vo Forde predpisal pre 1.6HDI 5W-30 A1/B1, ked vyrobca PSA predpisuje 5W-40 A3/B3, co je vzhladom na tepelnu zataz v dosledku zavaznych konstrukcnych chyb tohto motora rozumne minimum.

Maly priklad - P307 SW 1.6 HDI 80kW pri ceste 130 - 140 z Trnavy do Ziliny (cca 160 km) sa mi olej zohrieva na 130 stupnov. Na to nemam komentar - niekto nieco tragicky zbabral :nunu:

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 21.11.2011 20:24
od pavel28
V12 píše:pavel28 :
Ano, iba mu pomozes. Ako som uz pisal, ruky by som dolamal tomu, kto vo Forde predpisal pre 1.6HDI 5W-30 A1/B1, ked vyrobca PSA predpisuje 5W-40 A3/B3, co je vzhladom na tepelnu zataz v dosledku zavaznych konstrukcnych chyb tohto motora rozumne minimum.

Maly priklad - P307 SW 1.6 HDI 80kW pri ceste 130 - 140 z Trnavy do Ziliny (cca 160 km) sa mi olej zohrieva na 130 stupnov. Na to nemam komentar - niekto nieco tragicky zbabral :nunu:
Moc děkuji,tak mu dám změnu. :palec_nahoru: :palec_nahoru:Přemýšlím o tomto.Motorový olej Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 5L
http://www.autodily-prostejov.cz/motoro ... 40-5l.html

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ

Napsal: 21.11.2011 20:54
od V12
pavel28 :

Na toto jazdi moj Plechac. Inak posledna generacia ma uz prisady, ktore mu umoznuju splnat C3 klasifikaciu, takze je vhodny aj pre vozy s DPF.

EDIT pre tunerov :
Keby som mal 1.6TDCI 80kW s vykuchanym DPF a navyse ho natiahol o par kilowatt, urcite by som presiel na 5W-50 A3/B3 (napr. Valvoline VR1 Racing, alebo Aral MegaTronic), alebo vzhladom na nie prilis nizke teploty v mojom okoli na 10W-60 (Castrol Edge Sport), eventualne 10W-50 (napr. Total Quartz Racing). Proste a jednoznacne - ten zabozrut prehrieva olej viac nez je zdrave, takze tomu treba prisposobit jeho tepelnu odolnost. Intervaly vymeny samozrejme max. 15k, to ale snad pisat nemusim.