Obecně bych varoval před ojetinami TDCI 1,6.
Možná tím někomu zkazím náladu, ozvou se jistě "spokojení majitelé" (bodejť - když už to mám na dvorku, tak co nadělám, že...) že jsem úplně blbej protože "voni s tím jezdí už 3 roky a jede to za 4,72345 litru nafty do Chorvatska celou cestu 160 i s rakví na střeše a kočárkem v kufru"
Pokud nedejbože tenhle motor, tak maximálně do 100 000 nájezdu, dokonale ověřenou historii a minimálně precizně provedený proplach od sajrajtu v motoru.
Příklad z nedávna : C max 1,6 TDCI - klient si motorizaci s dovozcem dohodl sám, já to do poslední chvíle netušil, přijedu, bílý C max z německého Arvalu, 150 na hrbu. Docela opečovávaný...náhled na rysku olejové měrky - kupodivu, olej není ředěn naftou po regeneraci DPF - asi jsme dlouho neregenerovali...V paměti závad trvale otevřený EGR (karbon je svině) a nízký plnicí tlak turba.
Auto nemá chybu až na jednu jedinou, zato podstatnou - chybí výkon.
Laik to nemusí ani postřehnout, já nejčastěji spoléhám na mechanické ruské stopky z Aukra za 150

a akceleraci 0-100 na zkušebním úseku v obou směrech (k vyloučení odporu stoupání - 3 procenta okem nepoznáte, na zrychlení se projeví)
Tady ještě nad cca 3000 otáček jakoby vás něco drželo za zadek auta
Auto zůstává na place s tím, že se zjistí problém a odstraní.
Po cca týdnu a něco už prý je v cajku, klientovi slíbena další bezplatná kontrola. Dle prodejce výměna turba za repas, výměna egru, regenerace, výměna oleje.
V paměti závad čisto a pusto, 20 km zkušebka ve všech režimech, jede jak má, akcelerace na stovku kolem 12 (papírově má mít nějakých 11, ale kdo by briketu tak drtil, vymáčknul bych to z něj, ale trhá mi to srdce jak vždycky zoufale chroptí

)
Po zkušebce paměť bez chybové hlášky, vše se zdá OK.
Volám klientovi - přijede si jen auto převzít.
V ten osudný den přijel v 19,00. V 19,40 mi volá prodejce " Tak to auto zase nemá výkon, jedeme do kopce a nejde přes 70..."
Kromě mne s tím krámem po opravě jeli minimálně dva další lidi.
Já ho poctivě projel a nic mi nebylo divné, vše bylo OK.
Nechápu.
Dodnes (další týden) nevím, co se přihodilo a myslím, že to doteď neví ani prodejce.
Nemíním napříště takto hazardovat se svojí pověstí, docela chápu klienta, že mě nejspíš proklíná do sedmého kolene. Popravdě teď trochu mlčím, byť už jsem tomu věnoval nadměrně času a pozornosti a je to už teď zcela ztrátový obchodní případ, ale i to se může stát.
Beru tohle samozřejmě " na svoje triko" byť necítím ze své strany pochybení...
Takže 1,6 TDCI pro příště opravdu rád přenechám jiným, pro radost z technicky skvěle vymyšleného, úsporného a ekologického motoru
