Stránka 25 z 38

Re: Tak kolik??

Napsal: 03.10.2009 21:11
od sid
Dovolil bych si osvěžit tohle téma , bohužel , můj příspěvek je jen cca 190km/h na rychlostní komunikaci Mohelnice - Olomouc v noci a bez provozu a na 3válce :? Samozřejmě je to pouze tacho a pneu 195/60/ R15 , takže by rozdíl neměl být až tak velkej .
Docela by mne zajímalo kolik se vám podařilo nejvíce dostat z 1,8 kombi , protože v techničáku je 198 a kdybych to měl brát podle předchozího eskorta tak ten tam měl 177 a v dobách jeho nejlepší kondice dal 210 tacho /na třináctkách : 195????/.
Takže zcela logicky by fofík měl jet cca 230tacho :mrgreen: :mrgreen:

Re: Tak kolik??

Napsal: 03.10.2009 23:21
od tapa
Jednou jsem to zkusil.Nikdy vic.Ne ze bych nechtel,ale nejsou tu na to silnici.Smer tabor.Uplne prazdno.Minuli pozdim.195/60/15.Otackomer lezel na 220.Tak ze nevim kolik jsem jel.Pripadalo mi to ze se to tak po 5 minutach vzdy zrychluje o malo.Ale kolik jsem jel to ja nevim.Nevim o kolik mi promerujou budiky.No jsi myslim ze ta rychlost byla urcite zkreslena.

Re: Tak kolik??

Napsal: 07.10.2009 13:44
od maniak.dj
Ja s 1,8 Kombi 99´ 200 km/h na dalnici D1, dal uz jsem ho netrapil ... bohuzel ten passat co letel za mnou byla dalnicini policie. A dal uz jsem to tady popisoval v jinem vlakne :lol: :lol:

Re: Tak kolik??

Napsal: 07.10.2009 21:00
od Marťas
Nyni po chipu 260km/h tachometrove, GPS nemam :|, ale bude to kolem 240-250km/h. Pneu standartni 225/40 R18....

Re: Tak kolik??

Napsal: 07.10.2009 21:15
od Bob Wolf
Marťas píše:Nyni po chipu 260km/h tachometrove, GPS nemam :|, ale bude to kolem 240-250km/h. Pneu standartni 225/40 R18....

U mně to samé - tachometr v SRN na dálnici na jaře nadoraz (260 km), nicméně GPS by faktickou rychlost určilo lépe....

V pátek příští týden jdu na nejlepší dynamometr v ČR, který je zde aktuálně k dispozici - německá brzda MAHA LPS 3000 (obdoba systému MAHA LPS 2000, kterou má cca od roku 1998 Auto Jarov - jen jde o poslední, vylepšenou generaci "starou" 2 roky) . Mají to v Mercedesu na Chodově, už jsem objednaný.

Cena dost vysoká - 1.500,- + DPH / hodinu, a budou to měřit cca 2 hodiny - ale je to nádhera, několik grafů a měření výkonu oddělené - zvlášť výkon na klikovce u motoru a zvlášť výkon na kolech.

To, co mi naměří, dám na fórum. Navíc ten systém umí s obrovskou přesností určit aktuální "korektnost" tachometru, včetně přesně doložených odchylek a samozřejmě maximálku na 5. a 6. rychlostní stupeň.

Takže očekávám, že ta maximálka bude cca 265 - ale uvidíme.... každopádně něco jiného je údaj z klidu, a něco jiného při pohybu v reálném prostředí - zde už je ve hře např. obrovský aerodynamický odpor vzduchu, valivý odpor pneu, apod... každopádně alespoň poznám, o kolik mně to podměřuje (nebo naopak... :roll: )


Bob Wolf

Re: Tak kolik??

Napsal: 07.10.2009 21:17
od Marťas
Nevis nahodou o nejake kvalitni brzde na Morave??

Re: Tak kolik??

Napsal: 07.10.2009 21:19
od Bob Wolf
Marťas píše:Nevis nahodou o nejake kvalitni brzde na Morave??

Máte tam MAHU taky, jen přesně nevím kde - mrknu na net a pošlu Ti odkaz... OK? ... tak cca do 15 min :)

Re: Tak kolik??

Napsal: 07.10.2009 21:30
od Bob Wolf
OK, tak je to tady na tomto odkazu -


http://www.maha-cz.cz/reference2-4.php


takže u Vás je máte v Třebíči, Ostravě a Kyjově - viz tabulka na té stránce dole....ta Třebíč je ale na LKW (náklaďáky), takže tam se asi s osobákem člověk nechytne - i když bych se tam stejně zeptal.

V Kyjově a v Ostravě mají LPS 2000, která je taky vynikající (u nás jí má právě Auto Jarov, kam všichni stále jezdí :P ).

Bob

Re: Tak kolik??

Napsal: 07.10.2009 23:29
od Marťas
8O To jsem nevedel, ze u tady na VŠ maji brzdu....
Kazdopadne diky za info, brzy tam zajdu. Snad si poradi s ESP...

Re: Tak kolik??

Napsal: 07.10.2009 23:50
od Bob Wolf
Marťas píše:8O To jsem nevedel, ze u tady na VŠ maji brzdu....
Kazdopadne diky za info, brzy tam zajdu. Snad si poradi s ESP...

Při měření ti deaktivujou ESP hned na začátku tlačítkem na palubce a díky tomu, že zadní kola jsou na místě a předek točí ty válce, současně si auto samo odpojí i ABS (resp. se objeví chybové hlášení na palubce - "závada ABS" - oranžová kontrolka) - s tím se ale nelze trápit, po odjetí z brzdy a dosažení cca 30 km/h se systém ABS automaticky zrestartuje a ta kontrolka sama zhasne :idea:

Re: Tak kolik??

Napsal: 07.10.2009 23:52
od Marťas
Fajn, neco jsem cetl o problemech s merenim, kdyz byl kolega na brzde. Vysledek byl pak o dost nizsi :?. No necham se prekvapit...

Re: Tak kolik??

Napsal: 08.10.2009 00:21
od Bob Wolf
Základ je spodní fukar - pokud tam nedostaneš dost vzduchu spodem, tak intercooler bude málo chladit, vzduch od turba bude moc teplý, tím pádem lehčí, a tím pádem ta směs nebude optimálně výkonná...

Ať už zvolíš MAHU, nebo jinou zkušebnu, základ je spodní, výkonný fukar ... a to ostatní - pokud to budou mít standardně kalibrované - by už mělo být OK...


Pokud tam budou mít vepředu 1 až 3 standardní větráky na nožičce (byť např. o průměru 1 m), nechoď tam a uteč tak rychle, jak jen můžeš - vyhodíš jen prachy - ten vzduch to pouští shora a ten intercooler to neuchladí tak jak má - a krouťák i výkon jdou do kopru.

Já se takto napálil před týdnem u CAMP Performance v Praze na Zbraslavi

http://www.mereni-vykonu.cz/mereni-vykonu.html

- super kluci, ale stálo mně to 900,- a naměřili mi krouťák 444 Nm - i když mám certifikát od Wolfů, že tam mám přesně 465Nm. A samozřejmě i křivka výkonu, která se dopočítává právě z průběhu krouťáku a otáček, šla taky dolů - prostě od cca 4500 otáček měl intercooler málo vzduchu a krouťák začal padat - i když můj certifikovaný diagnostický graf od Wolfů má krouťák vodorovný v podstatě až někam k 5800 otáčkám !!!!! - prostě jsem se jen nasral :twisted:

Proto jdu na MAHU, až budu mít oba grafy v ruce tak je dám na fórum aby všichni ST a RSkáři věděli, kam jít a nevyhodit prachy do kanálu :!:

Re: Tak kolik??

Napsal: 08.10.2009 07:08
od stand
Takže taky přispjeju...
230 tacho :D

Re: Tak kolik??

Napsal: 08.10.2009 15:45
od teebee
Doufám, že to tady už někdo nezmínil dřív - nečetl jsem celý vlákno...

Jestli chcete mít absolutně nejpřesnější údaj o rychlosti (GPS má taky nějakou tu prodlevu a toleranci), tak použijte "test mód" - mají ho všichni co mají jakýkoliv palubák (stačí držet zmáčknutý resetovací tlačítko při zapínání klíčku) :wink:

Re: Tak kolik??

Napsal: 26.10.2009 17:34
od J-K
Já bych řekl že GPS je stejně nejlepší.
U toho "test modu" taky zaleží jaký máš na tom pneu ne? stejně jako u normálního tachometru...nebo se pletu? ..nevím jak by to jinak měřil :roll: