Rozvody benzín 2004-2010

Odpovědět
Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13367
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Rozvody benzín 2004-2010

Příspěvek od miki21 » 12.11.2021 10:53

Až někdo ten šroubek tím utahovací momentem zlomí, nebo ohne, může mu pak tady poděkovat. :mrgreen:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

jslavik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 11.11.2021 20:40

Re: Rozvody benzín 2004-2010

Příspěvek od jslavik » 12.11.2021 14:31

Zdar, komentáře k Vašim vítkám:
1/ trn na kliku - ano, na délce dle mého nezáleží. Už to někde tady v diskuzi řešil, já jen ověřoval a došel ke stejnému názoru. Ale samozřejme použil jsem ten nejmenší co snad někdo radil že by mohl být on k 1.6tce.... Kdyby záleželo přesně na délce to tady můžem diskutovat i dotažení šroubu, zda pod něj dát podložku která tam je pod původním šroubem apod...když se teda bavíme o desetinách mm.
2/ když nemam držák na vačkové ozubené kolo tak holt držím klíčem aspon vačkovou hřídel a snažím se netahat řemen (dle logiky velké velikosti dosedacích ploch te veké matky na ozubene vačkové kolo versus menší dosedací plochy šroubu na podložku - dle mého musí fungovat a stačí jen držet vačkovou hřídel). Pro sichr jsem dal vazelinu mezi šroub a podložku (ne mezi podložku a ozub vackove kolo!). Určitě ne ideál ale lepší než nedržet nic. Rady kup si vercajk za trojku nebo si to nech udělat, neberu :)
3/ utahovani dole pres trn na klice. Cetl jsem i nejaky debilni navody od auto kelly a taky tam zadne varovani nebylo. Je to 10 mm zavit o delce 10mm v hliniku, to neco unese. Tyčka uvnitř 50 mm dlouhá průmer 5 mm namahaná na vzpěr taky neco unese - názor. Zase jsem prevzal informaci někoho kdo už to tady psal a řešil prý to přímo s Ford servisem. Přístě bych to po Vašich vítkách asi držel brzdou a dotahoval dole řemenici přes ni. To by me fakt zajímalo jaký je správný postup v servisu. Vyndavat startér a cpát tam nejaký ozub kolo (abych zazaretoval) a utahl řemenici - to snad ne!

Jinač díky za rady, kdo nic nedělá nic nezkazí...

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1683
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Rozvody benzín 2004-2010

Příspěvek od Jemar » 12.11.2021 14:49

Při utahování šroubu řemenice se opravdu sundává startér a dělá se aretace setrvačníku do ozubení pomocí tohoto přípravku

Obrázek

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13367
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Rozvody benzín 2004-2010

Příspěvek od miki21 » 12.11.2021 15:12

A přípravek na vačkové kola si z plocháče a dvou šroubů svaří za 5 miut kdokoliv. :wink:
To není o tom mít nářadí za tisíce,jen je třeba dodržet správný postp. Těch protočených a potkaných motorů byly spousty.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 629
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Rozvody benzín 2004-2010

Příspěvek od vladka1 » 12.11.2021 15:19

1) na délce záleží. Délka trnu totiž vymezuje při jakém úhlu natočení se o ní opře klika.
2) Když nemám držák vačkovýho kola tak si ho za 10 minut vyrobim. Mmch. vim o ukroucený vačce tvým způsobem.
3) Ano správný postup podle dílenskýho manuálu je aretace setrváku. Jestli to někdo prasí a radí jako správnej postup - podejte si ruce...
Shrnuto - hádej proč je tolik blbě nastavených nebo potkaných rozvodů :mrgreen:
Nepropadej depresím že tě tu máme za blba - spousta i servisů to nastavuje na fixu, ty jsi aspoň zjistil že to je blbost ;)
PS ověř si nastavení rozvodu - jiný trn = máš to blbě. = sundat ventildekl, kliku o trn a pravítko musí sedět do vaček. Když nesedí tak se povolí vačkový kola a srovná se to. Vyrobit si držák kola je primitivní záležitost plocháč vrtačka, dva kolíky a šroub...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

fofo216
Příspěvky: 1
Registrován: 14.05.2023 17:40

Re: Rozvody benzín 2004-2010

Příspěvek od fofo216 » 14.05.2023 17:48

Nevie niekto kedy meniť rozvody na 1.6 Duratec? Štandard je 160000/8r. Auto z roku 2009 malo robené rozvody v 2017 pri 160000 predošlým majiteľom. Teoreticky teda vychádza 2025 /320000km. Dovtedy však toľko km auto neprejde. Teraz mám 235000. Kedy to vymeniť? O dva roky bez ohľadu na kilometre? Prip ešte som sa dočítal o 6 ročnom intervale,tj už tento rok. Ma niekto vedomosť kedy spraviť druhu výmenu ak kilometre nenabeham? 6 rokov či 8? Diki

Uživatelský avatar
Marlosk
Junior
Junior
Příspěvky: 210
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: Rozvody benzín 2004-2010

Příspěvek od Marlosk » 14.05.2023 18:44

8 roků od poslední výměny je oficiálně správně. Prodloužení na vlastní riziko (na Felicii 1.6 kde interval na řemen vůbec není predepsany, jsou jen vizuální kontroly, jsem to menil po puvodnim majiteli preventivně snad po 16 letech a ještě nevypadal špatně 8) ).

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13383
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Rozvody benzín 2004-2010

Příspěvek od stano. » 14.05.2023 20:21

Felicia mala 2 vackovy rozvod, obmedzovac na 6500ot a najlepsie tahala cez 4000?

Uživatelský avatar
Marlosk
Junior
Junior
Příspěvky: 210
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: Rozvody benzín 2004-2010

Příspěvek od Marlosk » 14.05.2023 20:53

OT: Jasně že ne, proto tam píšu, že to nebyl Ford a prodloužení je riziko :). Chci tím jen připomenout, že ty roky na stárnutí jsou hodně orientační a v ideálních podmínkách to je klidně několikanásobek. (A naopak bývá slyšet o selháních před intervalem, ale to se týká snad jen řemenů na 1.0 EB provozovaných v oleji s nesprávnou specifikací, kdyžtak mě oprav).

Mdvd
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 13.04.2024 11:15

Je tento stav rozvodového řemene kritický?

Příspěvek od Mdvd » 15.04.2024 18:14

IMG_8973.jpeg
Dojedu s tímhle stavem rozvodového řemenu aspoň do servisu bojím se že se mi to potká. Předem děkuji jedná se fofo II 1.6 74 kw.

wendull
Příspěvky: 1
Registrován: 23.10.2020 10:52

Re: Rozvody benzín 2004-2010

Příspěvek od wendull » 21.05.2024 04:31

takhle potrhanej remen neres. Proste stim jed, kdyz ho nebudes vytacet na 4-5 tis a delat s nim "psi kusy" a jezdit NFS nebo delat velky vychylky v otackach, jezdit.
Ale nikdo ti presne nerekne tohle je jeste dobry, nebo tohle je uz fakt za hranou. Tohle je znamka, ze uz to ma nejaky ten rok za sebou, podle mych zkusenosti je na nem ucite 8 let a je jedno kolik na nem je nalitano. Proste to starne, hlavne jak ta guma, tak i textilile a vyztuhy, ale na druhou stranu videl jsem i mnohem horsi, po cele sirce rozpraskane, tim to vsak rikam, ze to je uz zone cerveny (Achtung) :lol:

Jen takova perlicka na konec, asi pred 6-7 roky jsem si delal rozvody 1,6 16v a v papirech meli napsany alibisticky vymena po 90 tis. Aspon ze to posunuly ted na 120tis, takze cemu verit? :dih: kdyz je vyrobcem auta dany interval pro FYDB je 160tis. :perfect:
Conti tenkrat bylo novym hracem(aspon pro me) , do ty doby jsem bral jen zasadne INU a ze zrovna v obchode nebyla jsem vzal Conti. Litam s tim 50/50 dalnice/mesto-okrsky a zatim se nepotkalo nic i po cca 100 tis, ale uz setrim a pujde driv na vymenu, protoze ta dalnice kdyz to tocis dlouhodobe na 4-5 tis , norma 3,2-3,5 tis/ot fakt tomu dava zivotnost dolu a uz z principu, kdyz se o to auto staram a jezdi chci dalsich 6 let aspon s nim jezdit, stejne budu posledni kdo s nim bude jezdit, pak pujde do pece tem panum co mi daji jen kus papiru do ruky a byznis jim jen kvete.

Uživatelský avatar
Fíkus1596
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1106
Registrován: 29.05.2010 17:38
Bydliště: Březnice (okr. Příbram)

Re: Rozvody benzín 2004-2010

Příspěvek od Fíkus1596 » 20.10.2024 18:39

Ahoj přátelé, jdu se s Vámi podělit o nepříjemnou novinu.
Od koupě auta (říjen 2022) jsem cítil okolo 2000 tis. otáček takové chvění. Vyměnil jsem veškeré silentbloky na motoru a převodovce, dál kompletní zapalování, vyčistil klapku… Beze změny. Do rozvodů mi chybělo ještě dost, ale radši jsem je nechal udělat (květen 2024), kdyby to s tím mělo spojitost. Po výměně rozvodů opět beze změny. Tak jsem to dál neřešil. Dneska jedu domů, vzal jsem ďouru, auto začalo dost cukat a najednou to zdechlo a konec. Sundal jsem kryt nahoře na rozvodech a při startování se kola na vačkách netočí. Potkalo se to… :dih: Jak se to mohlo stát, když jsou rozvody nově udělané? Někde jsem tu četl, že se má měnit i nějaký šroub. Auto je teď v servise, tak jsem zvědav…

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24343
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Rozvody benzín 2004-2010

Příspěvek od ZaQik » 20.10.2024 18:41

spatne udelane rozvody?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Fíkus1596
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1106
Registrován: 29.05.2010 17:38
Bydliště: Březnice (okr. Příbram)

Re: Rozvody benzín 2004-2010

Příspěvek od Fíkus1596 » 21.10.2024 07:15

Ano, určitě. Prý to povolilo někde dole. Co tam může být špatně uděláno?

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Rozvody benzín 2004-2010

Příspěvek od petulak » 21.10.2024 08:31

starej šroub, nebo špatně dotaženej,/ řemenice kliky /
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host