Re: Chip tuning
Napsal: 04.03.2012 10:51
Tak jsem vygůglil vše o chiptuningu. Důvody proč lze výkon zvednout - zejména o dieselů s turbem - o tolik jsou přesně ty, které jsem uvedl, běžné diesely jsou prý naladěny cca 60% svých možností bez vlivu na životnost. Softwarových variant je víc podle toho, kdo je vyvíjel, někdy je výkon o něco vyšší nebo nižší, stejně tak krouťák, všichni se shodují na snížení spotřeby a společným jmenovatelem je mj. zvýšení plnícího tlaku turba, z čehož mám obavu, ale všichni se shodují, že na životnost to nemá vliv při dodržování následujících pravidel:
- po nastartování pár vteřin počkat než se vyjede, po zastavení počkat s chcípnutím motoru pár sekund až 1-2 min. (podle toho jak ostře se s autem jelo)
- hlídat stav chladící kapaliny a oleje
- dělat pravidelné servis a zejména výměny oleje a olejového a vzduchového filtru, když se jezdí ostře tak i v kratších intervalech, olej používat kvalitní.
V zásadě když se člověk o auto dobře a pravidelně stará a dodržuje pár věcí, nemělo by nic hrozit. Kamarád má BMW 525TD z r.1998, najeto dost přes 300 tisíc km a chiptuning na 175 koní - všechno v pohodě. Mj. na turbo je třeba dávat pozor i tak, např. známý ho zničil v Alpách když po dlouhém stoupání chcípnu hned motor, BMW bez chiptuningu, ale software naladěný už ve standardu na vyšší výkon.
- po nastartování pár vteřin počkat než se vyjede, po zastavení počkat s chcípnutím motoru pár sekund až 1-2 min. (podle toho jak ostře se s autem jelo)
- hlídat stav chladící kapaliny a oleje
- dělat pravidelné servis a zejména výměny oleje a olejového a vzduchového filtru, když se jezdí ostře tak i v kratších intervalech, olej používat kvalitní.
V zásadě když se člověk o auto dobře a pravidelně stará a dodržuje pár věcí, nemělo by nic hrozit. Kamarád má BMW 525TD z r.1998, najeto dost přes 300 tisíc km a chiptuning na 175 koní - všechno v pohodě. Mj. na turbo je třeba dávat pozor i tak, např. známý ho zničil v Alpách když po dlouhém stoupání chcípnu hned motor, BMW bez chiptuningu, ale software naladěný už ve standardu na vyšší výkon.