Stránka 23 z 28

Re: Chip tuning

Napsal: 04.03.2012 10:51
od IvanGS
Tak jsem vygůglil vše o chiptuningu. Důvody proč lze výkon zvednout - zejména o dieselů s turbem - o tolik jsou přesně ty, které jsem uvedl, běžné diesely jsou prý naladěny cca 60% svých možností bez vlivu na životnost. Softwarových variant je víc podle toho, kdo je vyvíjel, někdy je výkon o něco vyšší nebo nižší, stejně tak krouťák, všichni se shodují na snížení spotřeby a společným jmenovatelem je mj. zvýšení plnícího tlaku turba, z čehož mám obavu, ale všichni se shodují, že na životnost to nemá vliv při dodržování následujících pravidel:
- po nastartování pár vteřin počkat než se vyjede, po zastavení počkat s chcípnutím motoru pár sekund až 1-2 min. (podle toho jak ostře se s autem jelo)
- hlídat stav chladící kapaliny a oleje
- dělat pravidelné servis a zejména výměny oleje a olejového a vzduchového filtru, když se jezdí ostře tak i v kratších intervalech, olej používat kvalitní.
V zásadě když se člověk o auto dobře a pravidelně stará a dodržuje pár věcí, nemělo by nic hrozit. Kamarád má BMW 525TD z r.1998, najeto dost přes 300 tisíc km a chiptuning na 175 koní - všechno v pohodě. Mj. na turbo je třeba dávat pozor i tak, např. známý ho zničil v Alpách když po dlouhém stoupání chcípnu hned motor, BMW bez chiptuningu, ale software naladěný už ve standardu na vyšší výkon.

Re: Chip tuning

Napsal: 06.03.2012 10:48
od IvanGS
Po xx hodinách zjišťování informací jsem došel k těmto laickým závěrům:
1. Na trhu je xxx chiptuningových firem a stejně tolik verzí používaných softwarů. Každá firma přitom chválí sebe a svůj systém a varuje před těmi nekvalitními (i těch je asi dost). Z toho vyplývá nejistota potenciálních zákazníků.
2. Na veřejnost mají tendenci vyplavat spíš negativní zkušenosti. Přesto jsem se dočetl jak o negativních, tak pozitivních, jejich počet je jen zlomek počtu upravených aut, takže 99% lidí je spíš spokojeno ale nikde o tom nepíše, pochlubí se jen okruhu svých známých, popř. doporučí úpravce, u kterého si chiptuning nechali udělat.
3. Poškození převodovek, kardanů, spojka apod. - jako strojař myslím, že není třeba se obávat, pokud člověk nejezdí jako p..se ale zvýšený výkon používá jen občas, např. k předjetí apod. Vezměte si, jak jsou části auta namáhány při každém běžném rozjezdu, kdy je zrychlení větší než při předjíždění, resp. zrychlení např. z 90 na 120km/h. Nebo při rozjíždění či předjíždění s vlekem, nebo když je auto často naloženo na hranici max.hmotnosti apod. Mechanického poškození těchto věcí se myslím není třeba bát, byť netvrdím, že není víc namáhán systém turba, vstřiků apod. Mnozí tuneři tvrdí trochu nesmysl, že životnost je dána POUZE počtem pracovních cyklů, tj. otáček, posunutí částí po sobě apod. Je třeba zohlednit i sílu, kterou na sebe 2 části působí a tady je namáhání některých součástí po úpravě vyšší. Pokud se to ale děje jen při občasném využívání zvýšeného výkonu, není asi důvod se bát nižší životnosti motoru.
Jdu do toho a dám vědět... :)

Re: Chip tuning

Napsal: 06.03.2012 11:49
od buceek07
pěkně a pravdivě si to napsal :wink:

Re: Chip tuning

Napsal: 06.03.2012 12:26
od IvanGS
...a to o tom vím kulový :D . Uvažoval jsem i o K&N filtru, léta ho mám na motorce, ale jeho účinek na osobním autě je nejednoznačný a reference jak pozitivní, tak negativní. Uvidím až o tom zjistím víc...

Re: Chip tuning

Napsal: 06.03.2012 12:28
od buceek07
Knko si kupuju od té doby co mám auto, ale furt sem se k tomu nedostal :mrgreen:

Re: Chip tuning

Napsal: 06.03.2012 19:25
od krenda
Hezky jsi to napsal o ťjuuningu ;-) Tak nějak to je.
Ještě bych dodal, že ideální je ladění motoru na válcové brzdě, kde ti vyladí přesně tvůj motor. Většina znás ví, že žáden motor nejede stejně a proto ani universální CHIP neupraví výkon ideálně. Ovšem takové ladění stojí poněkud víc peněz....
K&N mám, výkon to asi nezvedlo, spotřebu asi nesnížilo, možná krouťáku to pomohlo, ale to je tak vše spíš pocitově. Dával jsem ho hlavně kvůli jednoduchosti údržby a lepší průchodnosti vzduchu. Jezdím na plyn a ten potřebuje čistý vzduchový filtr.

Re: Chip tuning

Napsal: 06.03.2012 20:04
od Clie
Co znamená "neupraví výkon ideálně"?
Upravít výkon ideálně nelze v žádném případě
Vždy existuje nějaká tolerace na kvalitě paliva, teplotu, barometrický tlak, atd.

Re: Chip tuning

Napsal: 06.03.2012 20:07
od Clie
2IvanGS
To vše je správné
+1

Re: Chip tuning

Napsal: 06.03.2012 20:15
od Brehowicz
Clie díky jazykovému deficitu a vyjádření Krendy podobné k názvu tvé firmy došlo k malému nedorozumění.Google překladač bohužel nepřeloží vše správně :idea:

Re: Chip tuning

Napsal: 06.03.2012 20:21
od Clie
:oops:

Re: Chip tuning

Napsal: 06.03.2012 20:27
od krenda
Díky Břehoune :wink: Samozřejmě jsem myslel CHIP vytvořený pro jeden typ motoru. CLIEho ladění je podle mne daleko lepší volba :palec_nahoru:

Re: Chip tuning

Napsal: 08.03.2012 18:51
od Radekjo
Kdo chce výkon koupí si výkon!
Kdo chce výkon + min. spotřeba = debil.
Kdo chce výkon + spotřeba = jezdec.
Kdo chce výkon + chip! tak si měl koupit 6,0l !!! a taky debil :mrgreen:
Ps. Koho jsem urazil?! :totlsmile:

Re: Chip tuning

Napsal: 08.03.2012 19:13
od IvanGS
Takovým rozborem se urazit nedá... :D

Re: Chip tuning

Napsal: 09.03.2012 00:33
od frantik.17
Co DPF-ko Ïvo?..

Větší výkon - víc spalin - častější regenerace ?...


Nebo ještě jinak..větší výkon (potencionálně) jiný tlak ve výfukovém potrubí...jiná teplota a pod :?:

Re: Chip tuning

Napsal: 09.03.2012 01:36
od Clie
V naftovem motoru - více paliva (vice tlak v Common Rail) - vyšší vykon.
Více paliva - vyšší je teplota ve svodech.
Regenerace je méně (teoreticky :? ).

Kluci v Maďarsku se naučili podvádět DPF Unichipem
http://www.megalarm.hu
Nezkoušel jsem to. Potřebuje odvážné dárce :roll: