v tom připadě tam váhu vzduchu nemám vůbec,neboť u vzduchového filtr kde má být před FL tam nenípetulak píše:Asi blbě vidím,ale na váhu vzduchu mě to nepřijde.
Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
- Abrc
- Nováček

- Příspěvky: 186
- Registrován: 23.12.2011 17:35
- Bydliště: Prostĕjov
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
byl : FF 1,6i 16v r.v 2000
je : FF2 1,8tdci r.v 2008
je : FF2 1,8tdci r.v 2008
- mouse
- Test driver

- Příspěvky: 3035
- Registrován: 18.03.2011 14:37
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
máš tam MAP a né MAF
- Abrc
- Nováček

- Příspěvky: 186
- Registrován: 23.12.2011 17:35
- Bydliště: Prostĕjov
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
což pro mě značí co ? o.O v hledání o tom nemůžu nic najít
byl : FF 1,6i 16v r.v 2000
je : FF2 1,8tdci r.v 2008
je : FF2 1,8tdci r.v 2008
- miki21
- Test driver

- Příspěvky: 13522
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Maf,Map to máš jedno.Koukni sem http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- Abrc
- Nováček

- Příspěvky: 186
- Registrován: 23.12.2011 17:35
- Bydliště: Prostĕjov
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
tam jsem se díval před FL by měl být vedle filtru tam ho nemám určitě,leda že bych ho měl pod tím sacím potrubím,což ale někdo řek že mu jako MAP nepřipadá .jsem už z toho jelen (mimochodem jak MAP vypadá ten pod sacím potrubí ? ) ani v e shopech nemohu najit MAP :Xmiki21 píše:Maf,Map to máš jedno.Koukni sem http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a
byl : FF 1,6i 16v r.v 2000
je : FF2 1,8tdci r.v 2008
je : FF2 1,8tdci r.v 2008
- miki21
- Test driver

- Příspěvky: 13522
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Tak nevím,ale o MAP tam nikde nic nepíšou....od 2.poloviny roku 2001 byl MAF senzor přesunut pod sací potrubí vedle alternátoru....
Nezapomeň taky,že jednotlivé vývojové fáze a změny se všelijak prolínaly a to dle výbavy,země určení a spousty jiných aspektů.Takže bych podle toho moc nestřílel.
Nezapomeň taky,že jednotlivé vývojové fáze a změny se všelijak prolínaly a to dle výbavy,země určení a spousty jiných aspektů.Takže bych podle toho moc nestřílel.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- miki21
- Test driver

- Příspěvky: 13522
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Tohle mi vyblil strejda vyhledávač.Jen tak,aby se nepletl pojem s průjmem.
MAP senzor je jedním ze senzorů používaných ve spalovacích motorech s elektronickým řídícím systémem. Motory, které používají čidla MAP, jsou typické vstřikováním paliva. Senzor poskytuje informace o jednotlivých tlacích motoru elektronické řídící jednotce (ECU). Data se používají pro výpočet hustoty vzduchu a určují průtok vzduchu, což umožňuje požadované dávkování paliva pro optimální spalování (viz stechiometrie ). Motor může střídavě používat MAF senzor (proudění vzduchu), který detekuje příjem vzduchu.
MAF (Mass Air Flow senzor, váha vzduchu nebo též měřič množství nasávaného vzduchu)
Nalézá se obvykle hned za vzduchovým filtrem. Často bývá našroubován na výstupu.
Jde o elektronickou součástku, která na základě ochlazování drátku (nyní plošky) vyhřívaného el. proudem dává informace ECU (řídící jednotce) o množství a někdy i teplotě nasávaného vzduchu. Informace je následně použita k regulaci množství paliva.
Tato součástka by se dala označit jako "spotřební". Po nějaké době prostě odejde. MAF obvykle nepřestane fungovat úplně, ale začne dávat špatné (nižší) hodnoty. Auto pak nejede jak by mělo.
U drátkových verzí dochází při vypnutí klíčku jejich čistění - obvykle se drátek rozžhaví na velmi vysokou teplotu po dobu cca 30 sec.
Problém senzoru MAF je v tom, že se občas znečistí mastným povlakem, takovýto povlak zhoršuje přechod tepla a vede ke špatným hodnotám. Sporadicky pomůže vymontování senzoru !nesahat na funkční části prsty, neohýbat! a umytí drátku (plošky) odmašťovadlem. Někdo doporučuje čistič brzdových kotoučů ve spreji nekdo isopropylalkohol a opatrně očistit zubním kartáčkem.
Nákup nového případně pokus o vyčištění stávajícího by měl být až reakce na špatné hodnoty na diagnostice VAG-COM .
Pozor nepřesné hodnoty můžou být způsobeny i netěsností sacího potrubí (přisávání falešného vzduchu) případně pokud má motor odvětrání olejových výparů vyvedené do sání, tak toto.
Projevy vadného MAF jsou různé. U dieselových aut je velmi znatelný pokles výkonu, u benzínových špatné emise a problémy s výkonem.
MAP senzor je jedním ze senzorů používaných ve spalovacích motorech s elektronickým řídícím systémem. Motory, které používají čidla MAP, jsou typické vstřikováním paliva. Senzor poskytuje informace o jednotlivých tlacích motoru elektronické řídící jednotce (ECU). Data se používají pro výpočet hustoty vzduchu a určují průtok vzduchu, což umožňuje požadované dávkování paliva pro optimální spalování (viz stechiometrie ). Motor může střídavě používat MAF senzor (proudění vzduchu), který detekuje příjem vzduchu.
MAF (Mass Air Flow senzor, váha vzduchu nebo též měřič množství nasávaného vzduchu)
Nalézá se obvykle hned za vzduchovým filtrem. Často bývá našroubován na výstupu.
Jde o elektronickou součástku, která na základě ochlazování drátku (nyní plošky) vyhřívaného el. proudem dává informace ECU (řídící jednotce) o množství a někdy i teplotě nasávaného vzduchu. Informace je následně použita k regulaci množství paliva.
Tato součástka by se dala označit jako "spotřební". Po nějaké době prostě odejde. MAF obvykle nepřestane fungovat úplně, ale začne dávat špatné (nižší) hodnoty. Auto pak nejede jak by mělo.
U drátkových verzí dochází při vypnutí klíčku jejich čistění - obvykle se drátek rozžhaví na velmi vysokou teplotu po dobu cca 30 sec.
Problém senzoru MAF je v tom, že se občas znečistí mastným povlakem, takovýto povlak zhoršuje přechod tepla a vede ke špatným hodnotám. Sporadicky pomůže vymontování senzoru !nesahat na funkční části prsty, neohýbat! a umytí drátku (plošky) odmašťovadlem. Někdo doporučuje čistič brzdových kotoučů ve spreji nekdo isopropylalkohol a opatrně očistit zubním kartáčkem.
Nákup nového případně pokus o vyčištění stávajícího by měl být až reakce na špatné hodnoty na diagnostice VAG-COM .
Pozor nepřesné hodnoty můžou být způsobeny i netěsností sacího potrubí (přisávání falešného vzduchu) případně pokud má motor odvětrání olejových výparů vyvedené do sání, tak toto.
Projevy vadného MAF jsou různé. U dieselových aut je velmi znatelný pokles výkonu, u benzínových špatné emise a problémy s výkonem.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- Abrc
- Nováček

- Příspěvky: 186
- Registrován: 23.12.2011 17:35
- Bydliště: Prostĕjov
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
moh bys me nejak vydedukovat co to pro me znamena?nejak se furt nemuzu dohrabat k tomu kde mam map hledat.
byl : FF 1,6i 16v r.v 2000
je : FF2 1,8tdci r.v 2008
je : FF2 1,8tdci r.v 2008
- gargulakj
- Junior

- Příspěvky: 467
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
MAP je přesně ten co ukazuješ na fotce 16022012006.jpg. A MAF nemáš. Takže to vypadá že máš motor po FL.
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
- Abrc
- Nováček

- Příspěvky: 186
- Registrován: 23.12.2011 17:35
- Bydliště: Prostĕjov
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
tohle jsem chtěl slyšet dikygargulakj píše:MAP je přesně ten co ukazuješ na fotce 16022012006.jpg. A MAF nemáš. Takže to vypadá že máš motor po FL.
byl : FF 1,6i 16v r.v 2000
je : FF2 1,8tdci r.v 2008
je : FF2 1,8tdci r.v 2008
-
roman.havle
- Nováček

- Příspěvky: 3
- Registrován: 25.01.2011 17:34
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Zdarec. Mám vyměněnou cívku i svíčky asi 4 měsíce a nedávno mi to začalo znovu cukat. Tak už taky nevím co s tím. 
- Petros
- Nováček

- Příspěvky: 56
- Registrován: 22.03.2008 23:35
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Přidám taky svůj postřeh do placu. Z ničeho nic mě začal fordík škubat při akceleraci. Pokud jsem přidával plyn pomalu, motor šel plynule do otáček. Při rychlejší akceleraci motor trhal a do kopce se skoro až dusil. Domácí diagnostika neukázala nic. Podle stavu svíček ale nepálil 4tý válec. Sice jsem měl na svíčkách najetých cca 10000km (samozřejmě Motorcrafty AYFS 22C), ale koupil jsem nové AYFS 22CB. Trhání motoru pokračovalo spokojeně dál. Vyzkoušel jsem zapalovací kabely z jiného auta - pořád stejné. Přehodil jsem ještě zapalovací cívku - a motor si spokojeně začal vrnět. Takže špatná cívka.
Ještě musím dodat, že kabely i cívku jsem před tím proměřil, ohmicky OK, takže zlomený kabel ani probitá cívka nebyla. V zatížení se ale chovala jinak než by měla.
A teď zážitek z koupě nové cívky. Jelikož je to motor, chtěl jsem mu dopřát a koupit mu originál Motorcraft (samozřejmě že nikde není dané, že to musí být zrovna to nejkvalitnější a nejlepší...ale co kdyby náhodou!). Paní cívku vyhledala, prý ale došlo u Forda k inovaci a je potřeba ještě nové, delší šroubky k montáži. To jsem už zpozorněl. Cena: 3850Kč. No budiž. Jenomže když jsem ji rozbalil, byla to cívka Bosch, která se jinde prodává za 2200Kč. A ve fordu klidně tvrdí do očí, že to je inovovaný origininál!
Takže jsem ji tam nechal
a koupil ve městě Valeo (VA 245161) za 2077Kč (na webu se dá koupit i za 1450Kč, já ale neměl čas už před víkendem čekat). Hned před prodejnou jsem ji vyměnil a autíko je teď už spokojené a já taky, hlavně že jsem forďákům ve Zlíně nenaběhl na předražený "originál"...
A ještě ke svíčkám. Původně jsem měl v autě AYFS 22CB - volnoběh OK, po výměně jsem dal AYFS 22C a motor začal mírně kolísat ve volnoběžných otáčkách. Teď má opět AYFS 22CB a volnoběh drží jak přibitý. Takže alespoň u mě svíčky jedině Motorcraft AYFS 22CB.
Ještě musím dodat, že kabely i cívku jsem před tím proměřil, ohmicky OK, takže zlomený kabel ani probitá cívka nebyla. V zatížení se ale chovala jinak než by měla.
A teď zážitek z koupě nové cívky. Jelikož je to motor, chtěl jsem mu dopřát a koupit mu originál Motorcraft (samozřejmě že nikde není dané, že to musí být zrovna to nejkvalitnější a nejlepší...ale co kdyby náhodou!). Paní cívku vyhledala, prý ale došlo u Forda k inovaci a je potřeba ještě nové, delší šroubky k montáži. To jsem už zpozorněl. Cena: 3850Kč. No budiž. Jenomže když jsem ji rozbalil, byla to cívka Bosch, která se jinde prodává za 2200Kč. A ve fordu klidně tvrdí do očí, že to je inovovaný origininál!
A ještě ke svíčkám. Původně jsem měl v autě AYFS 22CB - volnoběh OK, po výměně jsem dal AYFS 22C a motor začal mírně kolísat ve volnoběžných otáčkách. Teď má opět AYFS 22CB a volnoběh drží jak přibitý. Takže alespoň u mě svíčky jedině Motorcraft AYFS 22CB.
Ford Focus Combi, černá Panther metalíza, r.v. 2003, 1.6 16V, 74kw, FYDD
- vitr73
- Test driver

- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
Motorcraft AYFS 22CB jsou jinak Bosh svicky co jdou koupit asi za 90 kc......akorad na nich neni BOSH napsano....ale asi jo..akorad krabicka je Motorcraft... a stejne svicky pro ne dodava DENSO i NGK....akorad jsou drazssi...................
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- ladis248
- Nováček

- Příspěvky: 34
- Registrován: 17.02.2012 18:14
- Bydliště: Frýdek Místek
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
ahoj..tak ja mám ted taky takovy problém,
mám focuse 99 1,8 benzín..134 000 ,¨jel jsem se projet natankoval benzín asi 15 l... a asi po 10 km mi auto škublo a na 3 r.st mi spadly otačky a motor zhasl. benzínem to snad nebude ..
nastaroval jsem a za občasného škubnutí,spiše trhnutí dojel s hrůůůzou domu.protože jsem vezl malou.byl jsem z toho nervozní šíleně..
na 2. den jsem s hrůzou jel na pumpu ,že si dofoukám gumy atd.měl jsem odvezt dcerku ..
auto mi začatlo škubat zase a z motoru šel zvuk jak u nějakeho stareho dieslu s diravým vyfukem
,když jsem stal na pumpě tak jsem měl nastartovano. a pořád semi zdálo ,že citím petardy....,,takovy spáleny zápach .otevřel kapotu, ale pak už jsem necitil nic .. až pak po 10 minutach zase.....
, tak jsem vyběhl že se mi někde něco pálí ..ale nic...slišel jsem pak rychly pravidelný cinkot,zvuk šel někde mezi válci a škrticí klapkou v těch místech,
vypadl jsem z benzinky na parkoviště.
po cestě na křížovatce se mi auto na neutrál začalo klepat celé,vybrace mi šly i do volantu.auto jako by se dusilo a jelo na 3 válce...., fitry včetně vzduchoveho .. vše mám měněno .na to si dávám pozor... pak mi po asi 200 metrech auto uplně zhaslo ,spadly otačky vypl se mi motor a už to nejelo vůbec.rozvitila se mi kontrolka řidici jednotky ,baterka a mazaní,ted jsem zraly akorat tak na odtah..
, ted ani nenastartuji ,jen se mi protáčí starter ..na 3 pokus zhruba naskočí a do 2 minut zhasne
psali tady že to muže byt civkou ,nebo že se potkaly válce.. to snad ne , no to by mě asi drblo auto mám teprve rok
poradite mi někdo prosím.
moc na foru nepišu .tak snad už to pišu tay správně
mám focuse 99 1,8 benzín..134 000 ,¨jel jsem se projet natankoval benzín asi 15 l... a asi po 10 km mi auto škublo a na 3 r.st mi spadly otačky a motor zhasl. benzínem to snad nebude ..
nastaroval jsem a za občasného škubnutí,spiše trhnutí dojel s hrůůůzou domu.protože jsem vezl malou.byl jsem z toho nervozní šíleně..
auto mi začatlo škubat zase a z motoru šel zvuk jak u nějakeho stareho dieslu s diravým vyfukem
,když jsem stal na pumpě tak jsem měl nastartovano. a pořád semi zdálo ,že citím petardy....,,takovy spáleny zápach .otevřel kapotu, ale pak už jsem necitil nic .. až pak po 10 minutach zase.....
, tak jsem vyběhl že se mi někde něco pálí ..ale nic...slišel jsem pak rychly pravidelný cinkot,zvuk šel někde mezi válci a škrticí klapkou v těch místech,
vypadl jsem z benzinky na parkoviště.
po cestě na křížovatce se mi auto na neutrál začalo klepat celé,vybrace mi šly i do volantu.auto jako by se dusilo a jelo na 3 válce...., fitry včetně vzduchoveho .. vše mám měněno .na to si dávám pozor... pak mi po asi 200 metrech auto uplně zhaslo ,spadly otačky vypl se mi motor a už to nejelo vůbec.rozvitila se mi kontrolka řidici jednotky ,baterka a mazaní,ted jsem zraly akorat tak na odtah..
psali tady že to muže byt civkou ,nebo že se potkaly válce.. to snad ne , no to by mě asi drblo auto mám teprve rok
poradite mi někdo prosím.
moc na foru nepišu .tak snad už to pišu tay správně
Ford Focus 99 HB ,1.8i 16v černá metalíza
- jimm
- Zkušený

- Příspěvky: 1612
- Registrován: 08.04.2011 14:12
- Bydliště: Teplice
Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu
cívka.
ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti


