Stránka 21 z 23
Re: Vibrace do volantu
Napsal: 23.08.2019 00:54
od LeonardoTM
Specík píše:Bohužel Focus je na vibrace ve volantu sakra velkej prevít... Můžou to být i jeté pneu - vyvážené můžou být sebe lépe. Házení disku pozná dobrá vyvažovačka se spodním válcem. Stejně tak zadní silentbloky ramen které taky můžou vypadat v pohodě a přitom být vyschlé. Brzdy, plošky na kloubech, kolem tlumičů, náboj atd..
Co u ostatních aut volantem nehne, tak tady ho rozklepe sebe menší blbost.
Je co já jsem se navyměňoval dílů

No, tak po vymene ramen (zn. Lemfoerder) ti bohuzel asi budu muset dat za pravdu. Vibrace se kazdopadne zmensily (jsou citit jen ve volantu a nikoliv v karoserii), trochu se posunuly k vyssi rychlosti, ale jsou tam porad. Takze babo rad, co mam zkouset vymenovat ted? Skoro za mesic uz budu prezouvat na zimni, takze to by byl prvni test. Jsou potencialne podezrele ty kulaky ve stabilizatorech (kostech)? Vibrace jsou nezavisle na zarazene rychlosti, takze poloosy bych spis vyloucil. Co dalsiho? Kotouce i desticky maji najezdeno tak 50tkm (opotrebeni tak z 1/2).
Vzpominam si, ze u Octavie I. gen. se to hodne resilo a nebylo to brzdama, ale nejakou vuli na podvozku. Byl o tom rozsahlejsi clanek v SM, tak se na to budu muset mrknout, abych si pripomnel, co vsechno se tam resilo za priciny...
Re: Vibrace do volantu
Napsal: 26.08.2019 10:13
od LeonardoTM
LeonardoTM píše:
Vzpominam si, ze u Octavie I. gen. se to hodne resilo a nebylo to brzdama, ale nejakou vuli na podvozku. Byl o tom rozsahlejsi clanek v SM, tak se na to budu muset mrknout, abych si pripomnel, co vsechno se tam resilo za priciny...
Tak ten článek je tady:
https://www.autokubis.cz/products/vibra ... -mame-lek/
Píše se tam, že vůle v silentblocích (ramen) vede k zvětšení vůle v ložiscích kol a to následně vybrousí plošky do kotoučů a na první pohled se to zdá jako problém brzd, které se kvůli tomu zbytečně mění.
Na mém autě se mi zdá, že po nějakých 100-200km po výměně komplet ramen se to trochu usadilo a vibrace jsou v akceptovatelné míře, uvidím na konci září, co s tím dále udělá přezutí pneu a pak to budu řešit dále.
Fotodokumentace z mé výměny je tady. Šrouby se tam nechaly původní, prý byly OK. Stará ramena měla hlavně popraskanou gumu v tom větším silentbloku a znatelnou vůli v kulovém čepu u kola (na což mě už před časem upozornili na STK, proto jsem to teď před další kontrolou měnil):
Nová ramena tam "září novotou" a budu muset udělat něco s tím stavem podmotorového rámu, že...
Re: Vibrace do volantu
Napsal: 16.09.2019 11:11
od LeonardoTM
LeonardoTM píše:Specík píše:Bohužel Focus je na vibrace ve volantu sakra velkej prevít... Můžou to být i jeté pneu - vyvážené můžou být sebe lépe. Házení disku pozná dobrá vyvažovačka se spodním válcem. Stejně tak zadní silentbloky ramen které taky můžou vypadat v pohodě a přitom být vyschlé. Brzdy, plošky na kloubech, kolem tlumičů, náboj atd..
Co u ostatních aut volantem nehne, tak tady ho rozklepe sebe menší blbost.
Je co já jsem se navyměňoval dílů

No, tak po vymene ramen (zn. Lemfoerder) ti bohuzel asi budu muset dat za pravdu. Vibrace se kazdopadne zmensily (jsou citit jen ve volantu a nikoliv v karoserii), trochu se posunuly k vyssi rychlosti, ale jsou tam porad. Takze babo rad, co mam zkouset vymenovat ted? Skoro za mesic uz budu prezouvat na zimni, takze to by byl prvni test...
Mám za sebou další test - přezul jsem přední kola na jiné disky se skoro novými letními pneu. Následný test vibrací dopadl tak, že subjektivně tam pořád něco málo cítím. S těmi novějšími pneu jsou menší, takže nějaký příspěvek od nevyvážených či nestejnoměrně ojetých pneu by se dal očekávat, ale určitě k tomu přispívá i nějaká vůli v podvozku. Vzhledem k tomu, co píše "Specík" o vibracích obecně bych to nechal zatím být, smířím se s tou minimální úrovní vibrací (při nájezdu 200tkm tam holt už nějaká vůle bude, na okreskách jsou vibrace téměř nevnímatelné, projevují se pouze málo a to na hladké dálnici při 120-130 km/h). Počkám, co mi řeknou o stavu podvozku na STK a pak teprve budu případně řešit další opravy.
Re: Vibrace do volantu
Napsal: 02.02.2020 20:16
od jenikHK
https://www.auto.cz/vyvazovani-kol-se-c ... cne-128939
Asi není od věci, když člověk řeší vibrace od kol, začít skutečně u kol
Aneb poslední dobou začínám být s prací pneuservisů nespokojen.
Nejbližší pneuservis s Hunterem mám na Kladně. Sice po pořízení nových pneu loni nemám úplně problém, ale moc by mě zajímalo, co s s tím dá provést.
Už jen proto, že z předchozí sady pneu jsem dvě novější, které na mém autě při dálnicnim tempu a plném autě docela vibrovaly, věnoval sestře na Mondeo a tam jsme vibrace nezaznamenali - ale jezdí povětšinou sama a okresky.
Re: Vibrace do volantu
Napsal: 03.02.2020 11:09
od MajklHe
Jak letna sada kolies tak zimná sada kolies je pred nahodenim na auto, pred sezónou riadne vyvážená. Momentálne vibrácie pri jazde, ani pri brzdení niesu. Pred tým boli, vymenené predné ramená, vybratie sa trochu ukludnili,no stále tam boli, hlavne pri brzdení. Vymenené kotúče +doštičky, vybratie sú preč, jak pri jazde, tak pri brzdení
Re: Vibrace do volantu
Napsal: 04.05.2020 14:55
od LeonardoTM
MajklHe píše: 03.02.2020 11:09
Jak letna sada kolies tak zimná sada kolies je pred nahodenim na auto, pred sezónou riadne vyvážená. Momentálne vibrácie pri jazde, ani pri brzdení niesu. Pred tým boli, vymenené predné ramená, vybratie sa trochu ukludnili,no stále tam boli, hlavne pri brzdení. Vymenené kotúče +doštičky, vybratie sú preč, jak pri jazde, tak pri brzdení
Díky za inspiraci, při vhodné příležitosti zauvažuji i o výměně kotoučů a destičkek. Zatím jsem k tomu neměl důvod, protože je mám oboje tak v polovině životnosti.
Ohledně vibrací bych po další sérii přezouvání potvrdil svůj závěr z příspěvku z 16.9.2019, kde jsem psal, že kola to zřejmě nebudou, že podezřívám nějaké vůle na podvozku (nyní tedy beru v úvahu i brzdy, např. lehce zvlněné kotouče). Od toho minulého příspěvku jsem přezouval na zimní sadu a před několik dny zase zpátky na letní (ale na nové pneu, tj. ne ty samé jako v loňském létě). Můj dojem je takový, že čím novější (méně ojeté) pneu, tím jsou vibrace menší, ale prostě jsou tam (malé, jemné, ale jsou).
Pravděpodobně by to mnozí už asi nechali být, ale když mi v pneuservisu řekli, že jeden disk trochu hází, ale že by to většina lidí asi nepoznala, tak prostě hledám souvislosti. U těch nových letních pneu jsem ještě zkusil přehodit přední a zadní. Rozdíl je tam minimální, spíš bych řekl, že větší vliv má na to typ pneu (měkčí nebo tvrdší bočnice, případně nahuštění - na tvrdších pneu se ty vibrace projevují více). Pokud by měl někdo na autě nasazené standardní balóny 195/65 R15, tak by si toho možná také nevšiml. Já jezdím na 205/55 R16 a ze zkušenosti s tímto rozměrem (podle mne optimální), bych do R17 nebo větších rozhodně nešel (jedině možná u nového auta s neopotřebovaným podvozkem).
Re: Vibrace do volantu
Napsal: 04.05.2020 20:44
od jenikHK
S rozměry pneumatik to vidím podobně - po přehození kol na letní jsem opět rozčarován, co se všechno chvěje. Krom toho mi ty letní přijdou na naše silnice tak tvrdé, že je to s trochou nadsázky o zuby

Na podzim byla u mne STK - bez problémů.
Kontrola vůli kulových čepů - na heveru - bez problémů.
V zimě jsem nezvládl obvyklé vyvážení letních kol (i tak trochu záměrně) - letos chci opravdu zkusit vyvážení s přítlakem.
Sám vnímám větší chvění při cca 80-90 a 110-120, od čehož obvykle vyvážení do značné míry pomohlo.
Re: Vibrace do volantu
Napsal: 22.05.2020 21:40
od kPetr
Také jsem nyní řešil vibrace a sice u C-MAXu, r.v.2008, 2.0 benzín, nájezd 170tis. km. Koupili jsme jej před 3 týdny, velmi zachovalý perfektní stav. Ovšem při jízdě po dálnici, při dosažení rychlosti 120km/h začal vibrovat. Nejdříve jsem myslel, že jde o vibrace do volantu, ale spíše vibroval celý vůz. Ono mě tam při vyšší rychlosti ale celkově něco vadilo, nevěděl jsem co ale prostě nesedělo to na silnici tak, jak jsem zvyklý u mého Focuse.
Pneumatiky tam jsou 225/45 R17, na kola tedy padlo mé první podezření. Dal jsem to do servisu kam jezdím a jsem spokojen, nikoliv autorizovaného ale za to spolehlivého. Řekl jsem, ať to vůbec celkově prohlédnou a vymění vše, co bude třeba.
Oprava byla následující: výměna tyček stabilizátoru, výměna zadních tlumičů (přední mají 90% ale zadní měly 60%) a vyvážení všech kol. Tři kola prý byla nevyvážená.
Výsledek: naprosto super. Vibrace zcela zmizely a auto na silnici sedí perfektně, prostě vše jak jsem zvyklý. Navíc mě mechanik potěšil když mě potvrdil, že auto je skutečně ve velmi dobrém stavu, takže jeho koupě stála za to. Já si ho při koupi samozřejmě důkladně prohlížel včetně podvozku, tak nějak vím na co se zaměřit ale přeci jenom, jsem amatér a nikoliv zkušený odborník.
Pouze mě mrzí, že tu mohu napsat jenom takovou informaci a nikoliv přesnou příčinu. Osobně se ale domnívám, že prvotní příčinou vibrací byla nevyvážená kola a následně v kombinaci s opotřebovanými zadními tlumiči se ještě znásobil ten můj "divný" pocit z jízdy, že to auto rozhodně nesedí na silnici jak má.
Re: Vibrace do volantu
Napsal: 15.05.2023 19:40
od KubaJ
Zdravím,
přidám svoji zkušenost s vibrocusem

FF combi Mk.2 1.6Ti, nájezd 97k. V zimě jsem začal pociťovat vibrace do volantu plus celkem hluk z pneu (samo zimní hlučí, ale tady to bylo protivnější). Diagnoza poskákané pneu a trochu se ladila i geometrie. OK tak jsem po přezutí na letní čekal zklidnění, no omyl lávky, vibruje to snad ještě víc. Přitom letní pneu mají za sebou 1 sezonu, stejně tak disky (kupováno najednou). Kola pravidelně dávám před každou výměnou letní/zimní vyvažovat. Do těch 90 km/h celkem dobrý, nad 100 km/h to začíná být citelné a občas už si říkám, jestli se mi to auto nerozletí. Chvíli jsem i myslel, že to je prevít citlivej na povrch vozovky, na některých úsecích běžné trasy to vibruje víc, někdy míň. Jinak auto na silnici drží, volant se klepe ale auto nemá tendenci zatáčet. Pustím volant, jede stále rovně bez sebemenšího vybočení.
A aby těm radostem nebyl konec, tak mi při couvání cosi v kolech hvízdá/dře, ale jen když couvu se zahřátým autem po ujetí nějaké vzdálenosti. Snad se to podaří v servisu vyladit, kromě pár škrábanců a lehce zamlžených světlometů u obrysovek mi to auto neskutečně vyhovuje a nerad bych ho házel ze skály

Re: Vibrace do volantu
Napsal: 15.05.2023 20:23
od stano.
pri brzdeni netrasie s volantom?
Re: Vibrace do volantu
Napsal: 15.05.2023 21:51
od KubaJ
Možná lehce, ale není to tak znatelné jako při té rychlé jízdě.
Re: Vibrace do volantu
Napsal: 15.05.2023 23:48
od miki21
Pokud to dělá při přidávání, nebo ubírání plynu, můžou to být i poloosy.
Re: Vibrace do volantu
Napsal: 16.05.2023 15:18
od KubaJ
Tak dnešní cesta do práce určila možného pachatele, případně spolupachatele. Úžasné skřípání a disk pravého horký jak ústřední topení, tak asi ložisko nebo brzdy. Uvidíme co najdou v servisu.
Re: Vibrace do volantu
Napsal: 02.08.2023 11:34
od martinnius
Ahojte, chcem sa podeliť s mojou skúsenosťou. Ford Focus mk2 Turnier 2.0TDCi, 2005.
Pri brzdení triasol volantom, prejavovalo sa to výrazným zatáčaním vpravo a vľavo.
Riešenie bolo vyservisovať komplet zadnú nápravu a dať originál ATE brzdy. Teraz je všetko v pohode.
Re: Vibrace do volantu
Napsal: 07.08.2023 11:00
od LeonardoTM
jenikHK píše: 04.05.2020 20:44
V zimě jsem nezvládl obvyklé vyvážení letních kol (i tak trochu záměrně) - letos chci opravdu zkusit vyvážení s přítlakem.
Sám vnímám větší chvění při cca 80-90 a 110-120, od čehož obvykle vyvážení do značné míry pomohlo.
Tak já jsem také zajel na vyvážení s přítlakem (Pneuservis Jirouch v Kladně). Musím je pochválit, že se tomu věnovali pěkně, včetně důkladného umytí disků před vyvážením (to opravdu nedělají všude) a upozornili mě, že jedna pneu malinko hází, ale je to v normě (kontrolovali i házivost disku mechanickou packou a ten byl v pořádku). Tuto pneu dali tedy na nejvzdálenější kolo od volantu, tj. vpravo vzadu. Vyvážení jsem si vyžádal proto, že jsem měl zvýšené vibrace při 110-120 km/h (např. se viditelně třáslo zpětné zrcátko). Po vyvážení na stroji Hunter GSP 97xx (Road Force Smart Weight) se tyto větší vibrace odstranily a auto jede vcelku hladce. Absolutně dokonalé to bohužel není, ale vlastně se to asi podobá tomu, co jsem psal v příspěvku 05/2020 (kde jsem na stejných discích měl nazutou jinou sadu, tentokráte letních pneu)
viewtopic.php?t=17538&start=302.

- Největší aplikované závaží bylo jedno 35g, jinak 10-20g.
Stručně shrnuto: za rok ježdění (najeto cca 15tkm od posledního vyvažování) se vibrace zvětšily natolik, že bylo nutné je řešit (možná ztráta závaží, více ojeté pneu). Po aktuálním vyvážení se minimalizovaly na akceptovatelnou úroveň. Teď jsou pneu téměř dokonale vyvážené a zdrojem tech minivibrací musí být něco jiného, např. kotouče a destičky, vůle v tyčích řízení, vyběhané poloosy, vůle v dalších komponentech podvozku, atd.
Z toho vyplývá, že musím chodit pravidelně na to vyvažování (i když na celoročkách bych do pneuservisu jinak nemusel). Ale, upřímně řečeno, nejsem si jist, jestli vyvážení s přítlakem přineslo ten očekávaný efekt, tj. když mám na autě ještě jiný zdroj vibrací (vůle v nějaké části podvozku), tak dokonale vyvážená kola asi prostě tak nedocením...
