Vysvětlete mi prosím:
- vyměním 1 cívku, hodí mi to chybu za 300km. Je pravda, že katalyzátor asi trpěl na podzim, kdy jsem řešil to turbo
viewtopic.php?p=1244360#p1244360
- vyměním jednu cívku, hodí mi to chybu katalyzátoru za cca 500km
- vyměním druhou cívku, hodí mi to chybu po 500km
- vyměním poslední cívku a vymažu všechny adaptace PCM a hodí mi to chybu po 650km.
Mít tak šestnáctiválec...
Teď vážně:
Dle prodávajícího, od kterého jsem to před čtyřmi lety kupoval, je tam měněný. Dle servisu Ford, neoriginály vydrží tak 60tis km. To by i tak vycházelo. Takže víc věcí nasvědčuje, že asi odchází katalyzátor a dle grafu výše, to není vadnou lambda, je to tak?
Nebo se nové cívky "přizpůsobují někde jinde, než vymazáním adaptací PCM?
***********************
Nebo mě napadla verze (ukáže až čas), že to s výměnou cívek nesouvisí. Poprvé mi to zahlásilo, když při škubání jsem prudce přidal a nechal ho, dokud mi nehodil chybu, abych věděl, kde mám problém hledat. Tam mi to poprvé řeklo, že je problém se spalováním na 2. válci a účinnost katalyzátoru, že je pod prahem. Pak je možné, že od té doby se z toho katalyzátor postupně zotavuje. Je to možné?
***********************
Servisák, který mi při problému s turbem poradil hned od začátku mi říká, že to bude spíš postupně odcházející spodní lambdou. Katalyzátoru by nemělo dlouhodobě ublížit krátkodobé špatné spálení směsi.