FOCUS 1,8_studeny start
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Napětí v pohodě, nekleslo pod 10,5 V.
Teď už vidím naději jen v aktualizaci softwaru. U Forda chtěli 2500Kč, což mi přišlo jako nehoráznost, tak zkusím pak v zimě svýho servisáka, stejně tam půjdu na geometrii.
Teď už vidím naději jen v aktualizaci softwaru. U Forda chtěli 2500Kč, což mi přišlo jako nehoráznost, tak zkusím pak v zimě svýho servisáka, stejně tam půjdu na geometrii.
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Jako podle mě to tím není - spíš jsem myslel ihned po chytnutí (když to začne chcípat), jestli má čerpadlo v tento okamžik k dispozici přes 13V.
To je fakt záhada
komprese za studena - VÍME ?
dlouhodobé adaptace - OK
čidla teplot - OK
MAP - vyčištěn. Nevíme
Potenciometr klapky na cestě.
Tlak paliva při startu - nevíme.
Hlavně sem nepište, že to je nějaká vlastnost. Že u všech duratec-he se musí přidat plyn.
Mohl by to být problém i firmwaru, ale jen částečně, u někoho se projevuje u někoho ne.
Já mám výrobu 11/2009 a nevím co je start s plynem, napoprvé nabrnkne vždy a můžu normálně vyrazit.
Dochází k takovému paradoxu, že když se jen dotknu plynu (1mm) otáčky spadnou na 900, když plynový uvolním zase vyskočí na 1100. To dělá chvíly při ledovém startu, ale můžu normálně jet. Nic necuká.
Pouze když někdy ihned ledový motor vyřadím (auto má rychlost), tak se volnoběh zahoupe 500-1200rpm a přestane. Resp stačí pustit spojku a podruhé to neudělá... párkrát se mi to stalo.
To je fakt záhada
komprese za studena - VÍME ?
dlouhodobé adaptace - OK
čidla teplot - OK
MAP - vyčištěn. Nevíme
Potenciometr klapky na cestě.
Tlak paliva při startu - nevíme.
Hlavně sem nepište, že to je nějaká vlastnost. Že u všech duratec-he se musí přidat plyn.
Mohl by to být problém i firmwaru, ale jen částečně, u někoho se projevuje u někoho ne.
Já mám výrobu 11/2009 a nevím co je start s plynem, napoprvé nabrnkne vždy a můžu normálně vyrazit.
Dochází k takovému paradoxu, že když se jen dotknu plynu (1mm) otáčky spadnou na 900, když plynový uvolním zase vyskočí na 1100. To dělá chvíly při ledovém startu, ale můžu normálně jet. Nic necuká.
Pouze když někdy ihned ledový motor vyřadím (auto má rychlost), tak se volnoběh zahoupe 500-1200rpm a přestane. Resp stačí pustit spojku a podruhé to neudělá... párkrát se mi to stalo.
Naposledy upravil(a) Jurawood dne 26.11.2017 11:16, celkem upraveno 3 x.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Ještě mě k tvému problému napadá, dnes na to mrknu, že při studeném motoru máš adaptaci NULA (open loop - engine warm up) mě LTFT jde hodně vysoko, klesne až po zahřátí, právě jsem myslel (znamená hovno vědět), že to je schválně kvůli horšímu odparu paliva. Prostě že LTFT zahrnuje nutnou zvýšenou bohatost směsy při zahřívání. A ty teď píšeš, že po startu máš nulu?
Stejně tak, plný kotel = režim se změní na open loop, LTFT naskočí na + 15? nevím teď... a lambda jde na 0,8V
Stejně tak studený motor jsem logicky usoudil, jo těch +17 je cajk a po zahřátí mě padá na +5
Tohle nevím jak to má Ford vymyšlené. Možná Tomin by nám to mohl vysvětlit prosííím (všechny články jsem přečetl, tohle tam nikde není)
Stejně tak, plný kotel = režim se změní na open loop, LTFT naskočí na + 15? nevím teď... a lambda jde na 0,8V
Stejně tak studený motor jsem logicky usoudil, jo těch +17 je cajk a po zahřátí mě padá na +5
Tohle nevím jak to má Ford vymyšlené. Možná Tomin by nám to mohl vysvětlit prosííím (všechny články jsem přečetl, tohle tam nikde není)
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Komprese víme, všechny válce rovnoměrně a všude cca 150 psů, takže přes 10 barů 
Rok výroby taky 2009.
Na ty LTFT se ještě můžu někdy mrknout, co to přesně dělá při startu apod.
Já mám taky start bez plynu. Plyn kdyžtak přidám až po chytnutí, občas to zamezí následnému chcípnutí.

Rok výroby taky 2009.
Na ty LTFT se ještě můžu někdy mrknout, co to přesně dělá při startu apod.
Já mám taky start bez plynu. Plyn kdyžtak přidám až po chytnutí, občas to zamezí následnému chcípnutí.
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Tak to ale jedine z duvodu vcerejsi jizdy (na LPG?), protoze studeny motor adaptace NEmeni.Jurawood píše:mě LTFT jde hodně vysoko, klesne až po zahřátí
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: FOCUS 1,8_studeny start
teď jedu tak mrknu
tak tady
volnoběh po startu: (kde se bere ta krátkodobá +6??? není to tohle jakoby sytič?

volnoběh po ujetí 7 km. Provoz stále benzín, tzn. adaptace srovnaná na +9 na benzínu, chcípnu.
Ráno nastartuji a je tam +15

(ta cena je počítána z ceny LPG, t.j. 90 hal/km)
tak tady
volnoběh po startu: (kde se bere ta krátkodobá +6??? není to tohle jakoby sytič?

volnoběh po ujetí 7 km. Provoz stále benzín, tzn. adaptace srovnaná na +9 na benzínu, chcípnu.
Ráno nastartuji a je tam +15

(ta cena je počítána z ceny LPG, t.j. 90 hal/km)
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Já LTFT po startu volnoběh -4. Pak při jízdě od -5 do +5.
Jo a jedna zajímavost, otáčkoměr mi v celém spektru otáček ukazuje o 100 ot/min víc
Jo a jedna zajímavost, otáčkoměr mi v celém spektru otáček ukazuje o 100 ot/min víc

- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Takže když po jízdě zastavíš, vyřadíš a máš volnoběh:
Dáš palivo benzín - máš STFT (krátkodobou) srovnanou na nule, 0 (běhá max+-2)
Lambda osciluje
a LTFT máš na -4?
Dáš palivo benzín - máš STFT (krátkodobou) srovnanou na nule, 0 (běhá max+-2)
Lambda osciluje
a LTFT máš na -4?
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Takhle jsem to nezkoušel. Jenom studenej start na benzín a koukal jsem na LTFT. Tak zase příště... 

- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Jurawood: "kde se bere...." Jiste. STFT je hodnota kratkodobe ZMENY BOHATOSTI (co ECU chce dosahnout) a tak je tato hodnota ovlivnena mnoha faktory. Mmj. i "syticem", prechody po prudkem pridani, bohatsi smes pri plnem plynu apod.
Nastudujte si jak funguje zmena smesi pomoci STFT a LTFT - usetri Vam to mnoho dohadovani a dotazu. Na netu najdete krasne clanky, bohuzel temer vse v ang.
Nastudujte si jak funguje zmena smesi pomoci STFT a LTFT - usetri Vam to mnoho dohadovani a dotazu. Na netu najdete krasne clanky, bohuzel temer vse v ang.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Každý článek, na který jsem narazil, jsem přečetl. Nějak jsem na tyhle věci nenarazil.
Mohl bych tě poprosit na odkaz, kde se rozebírá obohacování při startu, kolik se dává v maximální zátěži apod?
U studeného startu u motorek si běžně dávám směs 8 : 1 i méně tj +80 %
U focusa můžeme vidět po startu okamžitou spotřebu 3-4l / h? po zahřátí potom 0,8l/h
Takže focus dává +400% po startu, rafička leze o 6%. Takže tak jisté to nebude
Mohl bych tě poprosit na odkaz, kde se rozebírá obohacování při startu, kolik se dává v maximální zátěži apod?
U studeného startu u motorek si běžně dávám směs 8 : 1 i méně tj +80 %
U focusa můžeme vidět po startu okamžitou spotřebu 3-4l / h? po zahřátí potom 0,8l/h
Takže focus dává +400% po startu, rafička leze o 6%. Takže tak jisté to nebude

FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Ja to studoval driv a hledal jsem spise fordovske hodnoty (u nej plati STFT = LAMBSE a LTFT = KAMRF)
"zadal jsem EEC adaptive control"
http://www.veryuseful.com/mustang/tech/ ... rWorkings/
https://eectuning.org/forums/viewtopic.php?p=86720
http://www.mustangworks.com/index.cfm/p ... h1iV7iLvsk
https://www.eectuning.org/forums/viewto ... 19&p=86677
Neco o tom je take zde https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... WEhiRE9LUX
"zadal jsem EEC adaptive control"
http://www.veryuseful.com/mustang/tech/ ... rWorkings/
https://eectuning.org/forums/viewtopic.php?p=86720
http://www.mustangworks.com/index.cfm/p ... h1iV7iLvsk
https://www.eectuning.org/forums/viewto ... 19&p=86677
Neco o tom je take zde https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... WEhiRE9LUX
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Zítra zkusím elektrický předehřev motoru a uvidím, jestli to chytne na první pokus. Ale asi jo, protože by to mělo být jako normální start s teplým motorem.
- shamycz
- Nováček
- Příspěvky: 62
- Registrován: 05.11.2012 16:18
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Hehe, jojo, taky teď startuju dvakrát (auto po celém dni venku). Pokud auto nechám přes noc v garáži, tak napoprvé... 

- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Opak je pravdou. Bylo to ještě horší. Voda sice teplejší, ale motor studenej, takže nastavená chudší směs a motoru se to nelíbí.jarous350 píše:Zítra zkusím elektrický předehřev motoru a uvidím, jestli to chytne na první pokus. Ale asi jo, protože by to mělo být jako normální start s teplým motorem.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů