Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje
A to je přesně 2x nebo cca 2x? Pokud jsou někde povolený šrouby na kabelech, tak se to může projevovat přesně takhle - že to někdy chytne a někdy ne. Až to zase nebude chytat, tak zalomcuj se všemi kabely od baterie a pak to zkus znovu.
A opravdu by neškodilo měřit napětí v autě, abys věděl, jak to dobíjí, kolik má baterie před startem a případně i během startování.
(Olej bys měl hned dolít a je skoro jedno čím, 5W30, 5W40, 10W40, co seženeš u nejbližší pumpy nebo v nejbližším krámě. Rozhodně lepší než čekat, až ti to přijde z toho e-shopu. Na kontrolku mazání se nedá spolehnout, v některých autech svítí až když tam chybí třeba polovina náplně.)
A opravdu by neškodilo měřit napětí v autě, abys věděl, jak to dobíjí, kolik má baterie před startem a případně i během startování.
(Olej bys měl hned dolít a je skoro jedno čím, 5W30, 5W40, 10W40, co seženeš u nejbližší pumpy nebo v nejbližším krámě. Rozhodně lepší než čekat, až ti to přijde z toho e-shopu. Na kontrolku mazání se nedá spolehnout, v některých autech svítí až když tam chybí třeba polovina náplně.)
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Nováček
- Příspěvky: 52
- Registrován: 22.01.2016 08:33
Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje
No právě že přesně 2x a potřetí nic,až zas po odpojení a připojení baterky.
To by vypadalo,že se 3x stala nějaká chyba a řj už mě nechtěla nechat nastartovat pro jistotu
Ale baterku jsem odpojil tak na 5 sekund,to by se ta chyba asi nestačila smazat,ne?
Ty povolený kabely by to mohly být ale byla by to asi velká náhoda,že 2x po sobě 2x chcíp/start a potřetí chcíp/nic-netočí.
Pro olej mi teď jede kámoš do charouze,rád bych tam měl ten co má být,leju tam furt ten stejnej tak ať to zbytečně neporušim.
Ten z eshopu se neztratí,aspoň bude do zásoby.
To by vypadalo,že se 3x stala nějaká chyba a řj už mě nechtěla nechat nastartovat pro jistotu

Ale baterku jsem odpojil tak na 5 sekund,to by se ta chyba asi nestačila smazat,ne?
Ty povolený kabely by to mohly být ale byla by to asi velká náhoda,že 2x po sobě 2x chcíp/start a potřetí chcíp/nic-netočí.
Pro olej mi teď jede kámoš do charouze,rád bych tam měl ten co má být,leju tam furt ten stejnej tak ať to zbytečně neporušim.
Ten z eshopu se neztratí,aspoň bude do zásoby.
FF MK1 1,6 r.03
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje
Až budeš příště chtít odpojit baterku, tak místo toho zahejbej kabelama.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Nováček
- Příspěvky: 52
- Registrován: 22.01.2016 08:33
Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje
jj zkusim,to mě v tu chvíli nenapadlo.
FF MK1 1,6 r.03
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 639
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje
To může být hafo věcí... Mám pocit že dobíjet by to mělo ca 14,5V = určitě ověřit dobíjení (kvalitu repase altíku) - kdoví co to dělá za vlny..Dirt87 píše:No právě že přesně 2x a potřetí nic,až zas po odpojení a připojení baterky.
To by vypadalo,že se 3x stala nějaká chyba a řj už mě nechtěla nechat nastartovat pro jistotu![]()
Ale baterku jsem odpojil tak na 5 sekund,to by se ta chyba asi nestačila smazat,ne?
Ty povolený kabely by to mohly být ale byla by to asi velká náhoda,že 2x po sobě 2x chcíp/start a potřetí chcíp/nic-netočí.
Pro olej mi teď jede kámoš do charouze,rád bych tam měl ten co má být,leju tam furt ten stejnej tak ať to zbytečně neporušim.
Ten z eshopu se neztratí,aspoň bude do zásoby.
Pak přechoďáky - kostry, kabely.. Přechoďák = pokles napětí = kolaps ŘJ= chcípne..
No a pak ty vychytávky typu axiální vůle na klice = zničený snímač polohy kliky = není signál kdy má zapálit. Těžko opravitelné = nový motor = oprava se těžko vyplatí, leda u auta s kastlí bez koroze (haha)
Olej - pokud měrka dosáhne tak by to mělo být OK. Dolít co nejdřív, pravidelně kontrolovat, pokud začne žrát víc jak 0,5L/1000km tak neřešit ale jen přejít na 5W40 nebo 10W40 a jezdit dokud to nervy snesou. Pak hodit do šrotu (prodat žádané díly a zbytek vrakáč)
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje
No, repase altíku se možná nepovedla, možná se nepovedla zpětná montáž všech kabelů. 2 x ANO a potřetí NE- za normální situace by se zdálo, že se prostě vytluče baterie. Pak se chvíli počká a ona se zase srovná. K tomu přechoďáky (neutažené spoje). Pokud pracovně "odmítnu" problém na klice (to by tohle všechno bylo zbytečné), pak za mě stále problém s dobíjením. Optimálně- natáhnout měřící kabely přímo od baterie do kabiny a měřit napětí za jízdy. Případně i k zapalovači, ale tam pravděpodobně bude napětí menší. Ale i tam by to mělo být cca 14 V. Někde si případně půjčit voltmetr by neměl být problém. Nebo si ho koupit, u auta se hodí (i doma).
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje
Jako tunning dobrý, ale tohle stojí skoro stejně a je to univerzální a navíc přesnější:
http://www.gme.cz/digitalni-multimetr-c ... 1-p722-434
A pro měření v zásuvce zapalovače si udělat kabel třeba z tohohle:
http://www.gme.cz/napajeci-redukce-minw ... f-p652-126
Jen ty klešťové svorky vyměnit za banánky:
http://www.gme.cz/bananek-4mm-cerveny-25-426-1-p811-116
http://www.gme.cz/bananek-4mm-cerny-25-426-2-p811-117
http://www.gme.cz/digitalni-multimetr-c ... 1-p722-434
A pro měření v zásuvce zapalovače si udělat kabel třeba z tohohle:
http://www.gme.cz/napajeci-redukce-minw ... f-p652-126
Jen ty klešťové svorky vyměnit za banánky:
http://www.gme.cz/bananek-4mm-cerveny-25-426-1-p811-116
http://www.gme.cz/bananek-4mm-cerny-25-426-2-p811-117
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Nováček
- Příspěvky: 52
- Registrován: 22.01.2016 08:33
Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje
Díky za snahu pomoct, všem.
Abych odpověděl nějak stručněji.
-Zkontrolovat ten altík by neměl být asi problém, prostě to hodit do servisu
-Na tu kabeláž se dneska mrknu ale podotýkám, že jsem na auta naprostej laik, tak nevím kde co je.Prostě co uvidím, tak zkontroluju.
-Olej dolit, sneslo to cca 1,5L. Každopádně mi přijde, že si motor klidněji přede a při stání na neutrál se tak často nespíná sahara, což před tím dělala každou chvíli ( líp to maže/chladí
)
-To měření by bylo určitě užitečný ale vidím trochu problém v tom, že se třeba nestačím všimnout že to teď zrovna pokleslo a díky tomu to chcíplo.To by tam muselo být něco, jako je třeba na dig. teploměrech, aby to uložilo nejnižší a nejvyšší napětí.
Taky je otázkou, jestli se mi vyplácí se s tím sr*t sám a otravovat tím tady, jestli by v této fázi nebylo lepší to prostě co nejdřív vzít do servisu a pak už sem jen napsat výsledek...
No podle vašich rad se mrknu na co si troufnu a pokud nic, tak to hodim do servisu a uvidí se,jestli má cenu nějaká investice nebo se budu s fordíkem loučit
Abych odpověděl nějak stručněji.
-Zkontrolovat ten altík by neměl být asi problém, prostě to hodit do servisu

-Na tu kabeláž se dneska mrknu ale podotýkám, že jsem na auta naprostej laik, tak nevím kde co je.Prostě co uvidím, tak zkontroluju.
-Olej dolit, sneslo to cca 1,5L. Každopádně mi přijde, že si motor klidněji přede a při stání na neutrál se tak často nespíná sahara, což před tím dělala každou chvíli ( líp to maže/chladí

-To měření by bylo určitě užitečný ale vidím trochu problém v tom, že se třeba nestačím všimnout že to teď zrovna pokleslo a díky tomu to chcíplo.To by tam muselo být něco, jako je třeba na dig. teploměrech, aby to uložilo nejnižší a nejvyšší napětí.
Taky je otázkou, jestli se mi vyplácí se s tím sr*t sám a otravovat tím tady, jestli by v této fázi nebylo lepší to prostě co nejdřív vzít do servisu a pak už sem jen napsat výsledek...
No podle vašich rad se mrknu na co si troufnu a pokud nic, tak to hodim do servisu a uvidí se,jestli má cenu nějaká investice nebo se budu s fordíkem loučit

FF MK1 1,6 r.03
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje
Ještě to chcípe za jízdy nebo to jenom nejde nastartovat? Napadá mě, že pokud byla špatná baterie, tak pokud to za jízdy přestalo dobíjet, pokleslo její napětí natolik, že to zdechlo. Pokud to tak bylo, tak s dobrou baterií by to už chcípat nemělo.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Nováček
- Příspěvky: 52
- Registrován: 22.01.2016 08:33
Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje
No jak jsem psal.
Včera když to chcíplo potřetí, tak ani netočil startér.
Po krátkém odpojení baterky zas točil,auto chytlo,vše od té doby zase ok, zatím....
Nevím čím to a jestli je to jen momentálně a jestli je to podstatný ale co jsem utáhnul ty povolený kabely od mínusu,tak v testu na přístrojovce ukazuje napětí baterie konstantně 13,8 a lehce se to hne jen při zapnutí nějakého spotřebiče a do vteřiny se to zas ustálí.
Naposledy to bylo 12,5 na volnoběh a při plynu 13,5 a navíc to lítalo,teď je tam furt 13,8 ...že by se mi taky něco povedlo ?
Včera když to chcíplo potřetí, tak ani netočil startér.
Po krátkém odpojení baterky zas točil,auto chytlo,vše od té doby zase ok, zatím....
Nevím čím to a jestli je to jen momentálně a jestli je to podstatný ale co jsem utáhnul ty povolený kabely od mínusu,tak v testu na přístrojovce ukazuje napětí baterie konstantně 13,8 a lehce se to hne jen při zapnutí nějakého spotřebiče a do vteřiny se to zas ustálí.
Naposledy to bylo 12,5 na volnoběh a při plynu 13,5 a navíc to lítalo,teď je tam furt 13,8 ...že by se mi taky něco povedlo ?

FF MK1 1,6 r.03
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje
Pokud byly volný kabely, tak to mohlo dělat psí kusy. Při odpojení baterie za běhu motoru napětí vyletí nahoru, a elektronika mívá proti tomu ochranu, takže se pak mohla řídící jednotka prostě vypnout.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje
Není 12,5V při volnoběhu málo? Napětí za jízdy nekontroluj trvale. Prostě párkrát kouknout, jestli je to cca 14V.
Jestli multimetr (doporučuji), tak raději nějaký, který umí i větší proudy. Minimálně to použiješ (možná) na kontrolu baterií AA, AAA a pod. (jestli je používáš). Ale určitě tím nezměříš proudy do baterie- to max. pomocí bočníku.
Pro kontrolu napětí v autě je asi lepší ta verze s LED- výrazně lepší čitelnost. Ale zase výrazně menší použitelnost. Já používám taky multimetr.
A- na můj vkus tady dost dlouho řešíš problém na webu. Auto už mělo být v nějakém solidním servisu. Ale to je jen můj osobní názor.
Jestli multimetr (doporučuji), tak raději nějaký, který umí i větší proudy. Minimálně to použiješ (možná) na kontrolu baterií AA, AAA a pod. (jestli je používáš). Ale určitě tím nezměříš proudy do baterie- to max. pomocí bočníku.
Pro kontrolu napětí v autě je asi lepší ta verze s LED- výrazně lepší čitelnost. Ale zase výrazně menší použitelnost. Já používám taky multimetr.
A- na můj vkus tady dost dlouho řešíš problém na webu. Auto už mělo být v nějakém solidním servisu. Ale to je jen můj osobní názor.
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje
já mám volnoběh--14,3
při jízdě --14.6-9.
jen v létě, když byli pařáky, ta to čidlo stáhlo na 13.9-14.
---------------
Jako tunning dobrý, ale tohle stojí skoro stejně a je to univerzální a navíc přesnější:
http://www.gme.cz/digitalni-multimetr-c ... 1-p722-434
to, nemá s tuningem nic společného, jen za jízdy vidím, zda to dobíjí, jelikož kontrolka dobíjení je u fokusu na dvě věci-
při jízdě --14.6-9.
jen v létě, když byli pařáky, ta to čidlo stáhlo na 13.9-14.
---------------
Jako tunning dobrý, ale tohle stojí skoro stejně a je to univerzální a navíc přesnější:
http://www.gme.cz/digitalni-multimetr-c ... 1-p722-434
to, nemá s tuningem nic společného, jen za jízdy vidím, zda to dobíjí, jelikož kontrolka dobíjení je u fokusu na dvě věci-

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 52
- Registrován: 22.01.2016 08:33
Re: Po repasu alternátoru chcípalo,teď už nenastartuje
C-Maxis: Mělo, já vím .... bohužel solidní servis neznám 
Před fordem jsem měl octavku a z každého servisu jsem odjížděl nespokojen, vše udělali tak napůl a za chvilku jsem tam byl znovu.
Kamarád byl teď nedávno v jednom, jako že lepším s vlnovcem a týden na to mu odešlo komplet řízení.
Možná jsem paranoik ale prostě jim nevěřim.
Teď už ale budu muset někam zajet, jak jsem psal, sám už jsem asi bezradnej...

Před fordem jsem měl octavku a z každého servisu jsem odjížděl nespokojen, vše udělali tak napůl a za chvilku jsem tam byl znovu.
Kamarád byl teď nedávno v jednom, jako že lepším s vlnovcem a týden na to mu odešlo komplet řízení.
Možná jsem paranoik ale prostě jim nevěřim.
Teď už ale budu muset někam zajet, jak jsem psal, sám už jsem asi bezradnej...
FF MK1 1,6 r.03
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti