1.8 benzín - totální kolaps auta = umřel alternátor

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5657
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: 1.8 benzín - totální kolaps auta = umřel alternátor

Příspěvek od petulak » 14.07.2015 18:35

miki21 píše:Ve většině případů, jak se rosvítí kontrolka mazání za jízdy, je už pozdě a motor je po smrti. Na hlídání stavu oleje je měrka v motoru- to čidlo je tam úplně zbytečně.
nemyslím, si.
čidlo je prvotní činidlo tlaku oleje.
prdne hadice oil. chladiče==čidlo
ve vinglech odleješ olej ==čidlo
škrtneš vanou ==čidlo
při výměně oleje/1.start/ ==čidlo

dle, mých zkušeností / za ta léta automechaničiny/
čidlo===nejdůležitostnější kontrolka na pal. desce.
:D :D :D :D :D
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13466
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.8 benzín - totální kolaps auta = umřel alternátor

Příspěvek od stano. » 14.07.2015 18:37

petulak píše: prdne hadice oil. chladiče==čidlo
ve vinglech odleješ olej ==čidlo
škrtneš vanou ==čidlo
při výměně oleje/1.start/ ==čidlo
V 2., 3., a ciastocne aj 1. pripade by sa zisla viac kontrolka hladiny oleja.

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 benzín - totální kolaps auta = umřel alternátor

Příspěvek od vitr73 » 15.07.2015 14:21

tak jsem to dneska zkusil na svem aute..a fakt to maj tak debilne zapojene...s odpojenym dratem na cidle se to fakt po zapnuti klicku rozsviti a po startu zhasne...tak podle ceho to tedy tenhle jejich "zlepsovak" hlida tlak oleje? ..podle mne to cidlo je jen tlakovej spinac a ne odporovej snimac.... :bebng: :bebng: :bebng:
..tak to je masakr..ze jsem tohle auto kdy kupoval :bebng: :bebng: :bebng:
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5657
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: 1.8 benzín - totální kolaps auta = umřel alternátor

Příspěvek od petulak » 15.07.2015 19:25

Roman, zejtra zkusím na mojem, jestli je to tak, tak se Henry z těch facek nedostane. :mrgreen: :mrgreen:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13466
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.8 benzín - totální kolaps auta = umřel alternátor

Příspěvek od stano. » 15.07.2015 19:57

Napadlo ma, ze by to mohlo byt riesene takto:
Na kabli je tzv. pullup rezistor, ktory drzi zvysene napatie. Cidlo by bolo take, ze pri zvysenom tlaku je rozpojene a pri nizsom tlaku sa uzemni, takze rozsvieti kontrolku. Odpojeny kabel by potom vyzeral ako rozpojeny kontakt cidla pri pracovnom tlaku cerpadla.

Este skus jednu moznost. Odpojit to cidlo pocas behu motora. Co to spravi (mala by byt zhasnuta). Potom to pripojit na kostru, mala by sa hned rozsvietit kontrolka.

Ak to ani takto nebude fungovat, je za tym zas "vyssia logika" ako za kontrolkou dobijania :dih:

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2663
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: 1.8 benzín - totální kolaps auta = umřel alternátor

Příspěvek od krenda » 15.07.2015 21:33

Taky si myslím, že to bude tak, jak píše Stano. Jen mi to přijde pěkně blbé, protože takhle není žádná kontrola funkčního vedení k čidlu a při poškození vodiče bude čidlo tlaku mimo provoz a nikdo se o tom nedoví...
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 benzín - totální kolaps auta = umřel alternátor

Příspěvek od vitr73 » 16.07.2015 08:29

..mne na tom udivuje ta jejich kontrola funkcnosti kontrolky...normalni by melo byt to ze kdyz treba kuna ukousne drat od cidla mazani tak by te po zapnuti zapalovani ta kontrolka rozsvitit nemela aby to aspon nejak varovalo ze cidlo je nefunkcni ne?
Stano..pri behu motoru odpojeni cidla nic nedela,zadne varovani...a pripojeni dratu na kostru kontrolku rozsviti...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 benzín - totální kolaps auta = umřel alternátor

Příspěvek od vitr73 » 16.07.2015 08:34

tak to je mazec teda..to se firma ford vyznamenala....kontrolka dobijeni dobijeni nekontroluje a kontrolka mazani neni nijak hlidana na funkcnost mazani..2 nejdulezitejsi kontrolky k nicemu...parada! ..jsem zvedav na jake "zlepsovaky" se jeste prijde... :bebng:
Vubec ta logika kontrolky dobijeni mne nejak unika...kdyz to nedobiji diky poruse nebo sundanemu remenu tak nesviti..kdyz je odpojeno rizeni dobijeni tak to dobiji ale kontrolka sviti...co to konstrukter hulil za svinstvo ze mu tohle prislo normalni?
..a nebo kontrola funkcnosti lambdasondy....upadnul cernej drat od lambdy(asi kuna mela chut si kousnout do nejakyho dratu)...zavada nesvitila ..ale odeslo zhaveni sondy a to otravovalo hned...pritom funkcnost lambdy by byla i bez toho ohrevu akorad dyl by to trvalo..nechapu ..to se nekdo vyradil na konstrukci elektriky...konstrukterovi by se mnelo zafackovat usi do hlavy a tomu co to schvalil do vyroby by mnel prijit na krk minimalne paragraf poskozovani cizi veci kdyz uz ne obecne ohrozeni...doufam ze aspon brzdy fungujou jako brzdy....i kdyz uz tomu ted neverim...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13466
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.8 benzín - totální kolaps auta = umřel alternátor

Příspěvek od stano. » 16.07.2015 10:46

Takze ako som pisal :palec_nahoru: Ano, nie je to sledovane na funkcnost. Nerobim si iluzie, ze ine znacky su inziniersky dokonale :dih:

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 16.07.2015 17:53

Mne když se kouřilo z alternatoru tak kontrolka nesvitila...
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 benzín - totální kolaps auta = umřel alternátor

Příspěvek od vitr73 » 16.07.2015 18:48

..sundej remen co ho pohani...a jake prekvapeni..i kdyz se netoci tak kontrolka nesviti kdyz jde motor...to bych blil teda velebnosti.. :bebng:
..cim novejsi auto tim vic je to od vyrobce blbe...zlata skoda 120-tam mimo radia byla nejvetsi elektronika kondenzator v rozdelovaci...a i ten obcas odesel...nejak prestavam chapat smysl toho ze aby spalovaci motor bezel tak k tomu potrebuje pocitac :bebng: :bebng: :bebng:
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Scotty537
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: 30.10.2013 20:43

Re: 1.8 benzín - totální kolaps auta = umřel alternátor

Příspěvek od Scotty537 » 22.08.2015 19:42

Zdravim vas,potreboval bych radu.Z niceho nic se rozlo ABS a pak dobijeni.Od baterky kde je plus bylo slyset jak baterka buble a zacinalo se kourit z toho vetrani baterie.Kdyz pridam plyn tak vsechny budiky spadnou ale motor bezi dal jak kdyby se nic nedelo.Nevite nekdo co stim? Bylo to z niceho nic.Je to Focus 1.8 zetec r.v 2000 combi

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 benzín - totální kolaps auta = umřel alternátor

Příspěvek od vitr73 » 22.08.2015 21:43

kolik je voltu na baterce kdyz jde motor? ....at je to jak chce je to budto altik nebo bat v haji...a nebo oboje...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13466
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.8 benzín - totální kolaps auta = umřel alternátor

Příspěvek od stano. » 23.08.2015 21:11

Podla mna prerazilo jeden clanok alebo spadla elektroda - jednoducho jeden clanok je v skrate. Na baterii bude predpokladam nejakych 9-10V.
Ked teraz do 5 clankov tlaci okolo 14V, tak zachvilu zacnu vriet.

Scotty537
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: 30.10.2013 20:43

Re: 1.8 benzín - totální kolaps auta = umřel alternátor

Příspěvek od Scotty537 » 28.08.2015 20:41

Zdravim vas,potreboval bych radu.Vymenil jsem regulator alternatoru a zacal hucet altik.Hlavne pri pridani plynu.Nevite nekdo co stim? Diky

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host