Stránka 3 z 4

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 29.01.2015 21:51
od vitut
Tak nevim, kde je problem. Ja mam vlastne stejnou mechaniku - 1,8 TDCi + MTX75 a auto tahne velmi dobre uz od nejakych 1600 - 1700 ot. Bez cukani a duneni mu nedela problem jezdit kolem 1200 ot., takze 40 km/h na 4. stupen se v pohode da. Je ale pravda, ze svara ma v podstate to stejne a ze zacatku se autu pod 2000 ot. moc nechtelo. Trvalo to cca 2 mesice premlouvani a jednotka si dal rict (resp. nastavila si korekce a uz to jezdi) ...

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 29.01.2015 21:58
od spxxxx
Na 4ku mi to da min 60.....nebo i min, ale už je to takový nepekny zvuk. Myslím, ze poradit na spotřebě nepřidal ani neubere....

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 30.01.2015 08:31
od Andymaniac
Ahoj, nejsou všechny MTX-75 stejné. Mají různý trvalý převodový poměr a tím jsou ovlivněny všechny rychlosti. Kdysi jsem to zkoumal, protože jsem sháněl převodovku do svého auta.

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 30.01.2015 10:18
od vitut
V mem pripade je staly prevod 3.41 ...

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 04.02.2015 20:48
od ominina
Je mi jasný, že tahat auto na velký kvalty z malejch rychlosti je k prdu, ale mohlo by to na 4ku přeci dát 50 v poho. Na 5ku 70-80. A ne to tolik točit. Dost nechápu rozdíly délek kvaltů u převodovek ať už 5 ti kvaltovejch nebo automatů. To je jak s Karosama, dálniční a městský. Taky přeci při koupi auta nevidíte typ převodovky. Max jen počet kvaltů nebo automat.

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 25.09.2015 14:52
od Hery77
Chlapi kolik máte nalítáno s tímto motorem, mám možnost koupit mk4, 1.8 TDCi, 5 rychlosti, verze EKO, 2010 a je tam nalítáno 211tis, dovoz z Belgie. Auto vypadá luxusně, ale ty kilometry, není to moc?
Jaké investice se dají očekávat?

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 25.09.2015 23:36
od ominina
Mam najeto 198xxx km. Kupoval jsem když mělo cca 150000. Motor jen olej a nafta. Okolo jen destičky, paliv.filtr a drobnosti. Spotřeba poslední 3000 km 5,4L. Přemýšlím pořád o zaslepení EGR. Při plnym plynu si trochu zakouří (snad ne vstřiky) a vyřeší to záslepka.

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 30.09.2015 14:42
od Joest
Hoši tu vaší spotřebu nechápu... uvádíte reálný výsledky, nebo to co měří palubák? Ten mi totiž ukazuje spotřebu kolem 6,3l a real je někde k 7,3l. Tak a teď kde je chyba? A nemůže to Vaše pocukávání dělat vadná váha vzduchu? Měnil jste ji někdo už? Mám toiž podezření, že ta zvýšená spotřeba bude kvůli ní...

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 03.10.2015 12:02
od ominina
Palubák ukazuje o 2-3 deci míň, teda aspoň mě. Váha vzduchu má když je po smrti spíš za následek špatný tah motoru, auto je líné. Jinak včera u mne zaslepen egr. Kontrolka nesviti a auto pocitově táhne v nižších otáčkách a míň kouří. Ale mam i novej výfuk tak asi tim.

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 14.10.2015 13:18
od Joest
Zkousel jsem ji odpojit a je fakt ze to netáhne, nejde to do otácek. Neříkám že je mrtvá, to bych asi poznal hned, ale kazdopadne mam dojem ze po jejim vycisteni to tak dva dny jede krasne bez cukani a pak stejny, jako by v tom měla prsty ř. jednotka. Obcas to cuka, obcas ne...nechapu... nenasel jsem souvislost. Navíc ta spotřeba je taky jiná než na palubáku a rozhodně o víc než 0,3 L, kecá to tak o 1 - 1,3 L.

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 30.01.2016 09:48
od Kaizer
Jak by měla být tlustá destička pro zaslepení, bude stačit 1mm ocelový plech?
Nebude problém se zaslepením od nového roku na STK?

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 30.01.2016 22:04
od ominina
Táta mi dal na zaslepení klingerit cca 2mm silnej s pletivem vevnitř. A od tý doby alles gutte. Dal bych tam nerez. Na Stk jsem byl před zaslepením tak ti nepovim.

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 17.02.2016 23:45
od Joest
To co tam mám je nějakej nerez a má tak 3mm určitě... 1mm těžko říct, jako chvíli to třbea vydrží, ale dlouhodobě nevím... na STK jsem byl když to nebylo zaslepene, ale ted pojedu zas a nebudu to vyndavat uz...uvidime...


Tak emise OK i se záslepkou, takže to ničemu nevadí... :totlsmile:

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 05.06.2016 20:07
od Andymaniac
Týká se to focusu, ale tyto motory (1,8 TDCi) včetně EGR se zdají být stejné. Vyfotil jsem svůj EGR. Mám jej už nějakou dobu zaslepený, ale min. 150tis. najel bez záslepky. Není tam normálně vidět, ale předpokládám, že ten červeně vyznačený průměr je světlost sání a žlutě vyznačený je ten co zbyl po zanesení EGR splodinami z motoru. Vidíte to stejně ? Podařilo se to už někomu vyčistit ? Jak na to a co si připravit za materiál ?

P.S.: Našel by mi prosím alespoň někdo v ETISu číslo toho těsnění mezi hlavou a EGR ? Díky.

Re: EGR - čištění u 1,8TDCi (92kW)

Napsal: 15.06.2016 10:50
od Andymaniac
Vidím, že si musím zase odpovědět sám. Vrhnul jsem se na čištění EGR na své 1,8 TDCi. Říkám si, že ta příruba musí jít odšroubovat a pak to vyškrábu a vystříkám nějakou srágorou. Tak jsem sundal všechny ty plasty pod stěračema, chladič spalin, hadici sání, elektriku, expanzku, atd... no co vám budu povídat rozborka půlky auta, abych nakonec zjistil, že ty spodní šrouby nepovolím, dokud nesundám turbo ! No to mě teda dožralo, že jsem nadával jak ten borec u toho lakatoše (https://www.youtube.com/watch?v=SiUz_akTmcY), že se na to můžu vy...t. Vzal jsem takovou tenkostěnnou trubku, na ni jsem nasadil husí krk a strčil jsem to do pytlíkového vysavače. To že je v něm ten pytlík, který se dá vyhodit je hodně důležité a nenasazujte tam ani tu hadici, protože to co jsem z toho seškraboval bylo asi jako když promícháte saze s olejem a pak si to zapečete v troubě. Takto jsem to mechanicky tou trubkou vyškrábal a pak jsem tam ještě dlouho drandil s tím samotným krkem a rval ho až za dva rohy, aby se to pěkně odrhlo a zbytky vyluxovaly. Nakonec jsem to složil bez trubky sání, natočil a do sání jsem nastříkal nějakej čistič na karburátory. Krásně se ty zbytky toho sajrajtu vypláchly a sání je zase průchozí. Byl jsem překvapený, ale ani to auto nehulilo. EGR jsem zaslepil a tu záslepku už nikdy nevyndám ! Ani na technickou, protože obsah NOx oni vůbec neměří, zajímá je pouze kouřivost a ta bude excelentní.