Napínací kladka na klínák
- herizn
- Pokročilý
- Příspěvky: 706
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomoucko
- Beri
- Junior
- Příspěvky: 318
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Česká Lípa / Praha
- Kontaktovat uživatele:
to herizn: díky za ocenění, jen bych chtěl podotknout že nejsem žádný profesionální soustružník, ale vše mě naučil děda. Takže pro mě to je takový koníček. (soustruh je výborný pomocník) Začínal jsem někdy v 15ti letech s obráběním dřeva a dělání ruzných váziček a dnes takovýhle výtvory.
Co se týče toho materiálu, tak jiný jsem doma nenašel ze kterého by to šlo udělat a když jsem do toho zajel nožem, tak jsem hned tušil že to bude tvrdý oříšek, jak už jsem psal, přirovnal bych to už jenom k tomu nerezu, který je o malonko tvrdší, podle toho jaký s ním mám zkušenosti.
Pak byla ještě možnost ze silonu nebo z litiny, ale to jsem zavrhl. Třeba se mýlím. Silonu jsem se bál že by mohl prasknout při těch otáčkách a litinu se nikdy nepodaří pořádně vyleštit aby třeba neničila řemen. Toť můj názor, proto ta volba, na druhou stranu jsem rád že to není obyčejná měkká ocel.
Uvidí se časem, až bude mít kladka něco naběháno v jakým stavu bude řemen, jelikož ten je 14dní starý.
Jinak si myslím že není problém toto vyrobit pro člověka který s tím dělá prefesně. Hlavně to důkladně odměřit aby vznikla identická kopie, což myslím že jsem zvládl na 99,9% proto tak dlouho jsem se s tím vyráběl.
Ono dvakrát měř jednou řeš má něco do sebe. Já měřil asi 10x.

Co se týče toho materiálu, tak jiný jsem doma nenašel ze kterého by to šlo udělat a když jsem do toho zajel nožem, tak jsem hned tušil že to bude tvrdý oříšek, jak už jsem psal, přirovnal bych to už jenom k tomu nerezu, který je o malonko tvrdší, podle toho jaký s ním mám zkušenosti.
Pak byla ještě možnost ze silonu nebo z litiny, ale to jsem zavrhl. Třeba se mýlím. Silonu jsem se bál že by mohl prasknout při těch otáčkách a litinu se nikdy nepodaří pořádně vyleštit aby třeba neničila řemen. Toť můj názor, proto ta volba, na druhou stranu jsem rád že to není obyčejná měkká ocel.
Uvidí se časem, až bude mít kladka něco naběháno v jakým stavu bude řemen, jelikož ten je 14dní starý.
Jinak si myslím že není problém toto vyrobit pro člověka který s tím dělá prefesně. Hlavně to důkladně odměřit aby vznikla identická kopie, což myslím že jsem zvládl na 99,9% proto tak dlouho jsem se s tím vyráběl.
Ono dvakrát měř jednou řeš má něco do sebe. Já měřil asi 10x.

Ford Focus 1.8 16V Ghia, 1999, combi


- herizn
- Pokročilý
- Příspěvky: 706
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomoucko
to Beri:tak že zdravím dědu pokud je ještě mezi námi a díky za vyčerpávající odpověd.Silon si zavrhl správně,možná by se hodil materiál,který vypadá jako silon,ale má naprosto jiné složení je to Murtfild tuším,a běhá po něm klidně i řetěz a nic moc se mu nestane(myslím jako vedení),ale jinak jsi to zmákl dobře a na čas nemusíš hledět když to neděláš na kšeft.Jinak dělal jsem už pár takových drážkovaných řemenic z hliníku,tedy spíše z duralu a to lidem,co buď měli auto z bouračky a nebo nechtěli dávat balík peněz za novou a zatím nou problemos,tak proto ten můj dotaz na volbu materiálu u tebe. 

- Beri
- Junior
- Příspěvky: 318
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Česká Lípa / Praha
- Kontaktovat uživatele:
Hliník nebo dural byla taky jedna z voleb, ale ani jedno jsem doma neměl patřičných rozměrů. A i kdybych měl, tak bych se asi přiklonil k té oceli ikdyž pár řemenic z hliníku jsem už taky dělal a chodí do dnes. Ale hlavně by se to dobře opracovávalo. Možná příště, ale doufám že už snad žádný příště nebude.
P.S. Jsem velmi vděčný co mě děda naučil a už 8let jsem na to sám.

P.S. Jsem velmi vděčný co mě děda naučil a už 8let jsem na to sám.
Ford Focus 1.8 16V Ghia, 1999, combi


- siki
- Nováček
- Příspěvky: 80
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: u F-M
- Kontaktovat uživatele:
Dobrá práce Beri. A nemáš nějaký výkres k té kladce?Beri píše:Hliník nebo dural byla taky jedna z voleb, ale ani jedno jsem doma neměl patřičných rozměrů. A i kdybych měl, tak bych se asi přiklonil k té oceli ikdyž pár řemenic z hliníku jsem už taky dělal a chodí do dnes. Ale hlavně by se to dobře opracovávalo. Možná příště, ale doufám že už snad žádný příště nebude.![]()
P.S. Jsem velmi vděčný co mě děda naučil a už 8let jsem na to sám.

Ford Focus 1.6 HB 2001
- Beri
- Junior
- Příspěvky: 318
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Česká Lípa / Praha
- Kontaktovat uživatele:
Výkres bohužel nemám, dělal jsem to postupně jak jsem potřeboval obrábět, tak jsem postupně odměřoval a počítal, takže mám akorát papír samý nesmyslných čísel.
Ale až pojedu na chalupu a bude trocha času, tak bych ji mohl obkreslit.
Ale nejdůležitější je udělat správně ty drážky (jsou od sebe vzdáleny 3,5mm) a pak přesně odměřit uložení ložiska aby kladka nebyla mimo osu řemene a pak ji podobně utočit aby nedřela u stěny toho napínáku.
Ale až pojedu na chalupu a bude trocha času, tak bych ji mohl obkreslit.
Ale nejdůležitější je udělat správně ty drážky (jsou od sebe vzdáleny 3,5mm) a pak přesně odměřit uložení ložiska aby kladka nebyla mimo osu řemene a pak ji podobně utočit aby nedřela u stěny toho napínáku.
Ford Focus 1.8 16V Ghia, 1999, combi


- AL
- Nováček
- Příspěvky: 25
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: BRNO
Ahoj všichni.
Nevím, jestli to ještě někomu pomůže. ale na podzim 2006 jsem
z důvodu pískání některého ložiska kladky klínového řemene zkusil
vyměnit ložisko vodící kladky (ta kovová, hladká). Trefil jsem se
naštěstí hned napoprvé. Odvrtal jsem tři nýty,které drží
kladku pohromadě,"rozloupl"ji na 2 půlky, vyklepal ložisko, koupil nové
za ca 170,-Kč (SKF), zatlačil ve svěráku do jedné poloviny kladky,
přitlačil 2. půlku a sešrouboval 3mi šrouby. Myslím, že jsem jim
musel pilníkem trochu snížit šestihranné hlavy, aby o ně nedřela
velká podložka, kterou je kladka pomocí šroubu připevněná k
bloku motoru. Pod matky těch šroubů jsem dal pérovky a zakápl
jsem ty 3 matice pro jistotu vteřinovým lepidlem, aby se nepovolily.
Vše je O.K. Pokud bych to dělal znovu, už to bude díky těm
šroubům v pohodě.
Napínací kladka na tom taky není nejlíp, možná to letos udělám taky.
Jen doufám, že to ložisko půjde vytlačit bez poškození té plastové
drážkované rolny. Ložiska jsou v obou těch kladkách zcela STEJNÁ.
(u mě jedno NTN6203LH, druhé NSK6203DUL1). Je to jen značení
různých výrobců. Důležité je 6203 a že je to bezúdržbové ložisko.
Tedy zapouzdřené z obou stran, naplněné vazelínou a zřejmě
prachotěsné. Pak už záleží jen na ceně, která souvisí s životností,
tvrdostí kuliček a se značkou výrobce. I ložisko může být Trabant
nebo Ferrari
Tak hodně zdaru při případné výměně.
Al.
Nevím, jestli to ještě někomu pomůže. ale na podzim 2006 jsem
z důvodu pískání některého ložiska kladky klínového řemene zkusil
vyměnit ložisko vodící kladky (ta kovová, hladká). Trefil jsem se
naštěstí hned napoprvé. Odvrtal jsem tři nýty,které drží
kladku pohromadě,"rozloupl"ji na 2 půlky, vyklepal ložisko, koupil nové
za ca 170,-Kč (SKF), zatlačil ve svěráku do jedné poloviny kladky,
přitlačil 2. půlku a sešrouboval 3mi šrouby. Myslím, že jsem jim
musel pilníkem trochu snížit šestihranné hlavy, aby o ně nedřela
velká podložka, kterou je kladka pomocí šroubu připevněná k
bloku motoru. Pod matky těch šroubů jsem dal pérovky a zakápl
jsem ty 3 matice pro jistotu vteřinovým lepidlem, aby se nepovolily.
Vše je O.K. Pokud bych to dělal znovu, už to bude díky těm
šroubům v pohodě.
Napínací kladka na tom taky není nejlíp, možná to letos udělám taky.
Jen doufám, že to ložisko půjde vytlačit bez poškození té plastové
drážkované rolny. Ložiska jsou v obou těch kladkách zcela STEJNÁ.
(u mě jedno NTN6203LH, druhé NSK6203DUL1). Je to jen značení
různých výrobců. Důležité je 6203 a že je to bezúdržbové ložisko.
Tedy zapouzdřené z obou stran, naplněné vazelínou a zřejmě
prachotěsné. Pak už záleží jen na ceně, která souvisí s životností,
tvrdostí kuliček a se značkou výrobce. I ložisko může být Trabant
nebo Ferrari

Tak hodně zdaru při případné výměně.

Al.
<div>FORD FOCUS 1.6 ZETEC, TURNIER, KLIMA, 1999</div><br>
- Beri
- Junior
- Příspěvky: 318
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Česká Lípa / Praha
- Kontaktovat uživatele:
to AL:
to k té napínací kladce, jak říkáš že to ložisko vytlačíš a dáš nový, tak s tím asi moc nepochodíš. Ložisko je do té rolny zataveno už asi při výrobě, jelikož z obou stran je osazení proti vysunutí ložiska ven. Možná by pomohlo jednu stranu usoustružit a vylisovat ven, ale přesně tohle jsem zkoušel u podobné kladky vyměněnou z rozvodu, kde uložení ložiska bylo stejné, tak jsem to utočil a zkoušel ložisko vyndat, ale celá kladka mi praskla a bylo po ni, proto jsem to u té napínací nezkoušel, kdyby se mi nepodařilo ji vyrobyt a mohl ji tam eventuelně vrátit. Ale neříkám že to nejde, jen jsem se bál, kdyby mi praskla.
to k té napínací kladce, jak říkáš že to ložisko vytlačíš a dáš nový, tak s tím asi moc nepochodíš. Ložisko je do té rolny zataveno už asi při výrobě, jelikož z obou stran je osazení proti vysunutí ložiska ven. Možná by pomohlo jednu stranu usoustružit a vylisovat ven, ale přesně tohle jsem zkoušel u podobné kladky vyměněnou z rozvodu, kde uložení ložiska bylo stejné, tak jsem to utočil a zkoušel ložisko vyndat, ale celá kladka mi praskla a bylo po ni, proto jsem to u té napínací nezkoušel, kdyby se mi nepodařilo ji vyrobyt a mohl ji tam eventuelně vrátit. Ale neříkám že to nejde, jen jsem se bál, kdyby mi praskla.
Ford Focus 1.8 16V Ghia, 1999, combi


- AL
- Nováček
- Příspěvky: 25
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: BRNO
Hmm, je to možný. Díval jsem se na tu plastovou kladku, a zdálo se
mi, že to ložisko nepůjde dobře ven. Ale ještě jsem to nezkoušel.
Když jsi vyrobil tu krásnou kovovou, rozdělal jsi tedy tu plastovou,
abys věděl, jak to tam je udělaný ? Když si představím výrobu
plastových dílů, zdá se mně dost divný, že by do nějaké formy
"hodili" ložisko a pak tam vstřikovali tekutej plast. A pokud to tak
není, museli dostat to ložisko do hotového plastového výlisku.
A pokud ho oni dostali dovnitř, tak já ho dostanu ven !
AL.
mi, že to ložisko nepůjde dobře ven. Ale ještě jsem to nezkoušel.
Když jsi vyrobil tu krásnou kovovou, rozdělal jsi tedy tu plastovou,
abys věděl, jak to tam je udělaný ? Když si představím výrobu
plastových dílů, zdá se mně dost divný, že by do nějaké formy
"hodili" ložisko a pak tam vstřikovali tekutej plast. A pokud to tak
není, museli dostat to ložisko do hotového plastového výlisku.
A pokud ho oni dostali dovnitř, tak já ho dostanu ven !

AL.
<div>FORD FOCUS 1.6 ZETEC, TURNIER, KLIMA, 1999</div><br>
- Beri
- Junior
- Příspěvky: 318
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Česká Lípa / Praha
- Kontaktovat uživatele:
On to není ve skutečnosti plast. A netroufám si tipovat z čeho to je vyrobený. Kladku jsem se ještě nepokoušel podrobněji zkoumat (vylisovat ložisko), co kdyby se s tou mojí kovovou něco stalo (začala ničit řemen apod, což ale pochybuji) tak jsem si tu původní nechal radši v zásobě pro případ nouze. Ale pokusím ji co nejpřesněji rozkreslit, kdyby si ji chtěl někdo taky vyrobit. Snad jsem ještě nezapoměl technické kreslení ze školy 

Ford Focus 1.8 16V Ghia, 1999, combi


- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 467
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínací kladka na klínák
Zdravím,
na napínací kladce už mám asi v háji ložiška (je slyšet klepání a má velkou vůli), vyměnit si je netroufnu. Máte někdo zkušenost s tímhle? http://www.autodily-cardo.cz/rozvody/na ... -fb-22792/
Dá se to v pohodě vyměnit?
Díky.
na napínací kladce už mám asi v háji ložiška (je slyšet klepání a má velkou vůli), vyměnit si je netroufnu. Máte někdo zkušenost s tímhle? http://www.autodily-cardo.cz/rozvody/na ... -fb-22792/
Dá se to v pohodě vyměnit?
Díky.
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínací kladka na klínák
a ty to mas na rozvodech nebo na remenu prislušenstvi
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 467
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínací kladka na klínák
Na drážkovém řemenu, takže příslušenství - altík apd...
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínací kladka na klínák
ta v odkazu je ale na rozvody
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 467
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napínací kladka na klínák
Aha, díky za info. Ještě že jsem to neobjednal
Nenašel by jsi někde odkaz kde bych to "kolečko" mohl objednat?

Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host