Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?
- lewis
- Junior
- Příspěvky: 255
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?
Mě jde také hlavně o trvalejší připojení (udržování) nízkým proudem než nabíjením...proto původně ten nápad se zásuvkou pro tažné...neotvírat stále kapotu...tak alespoň zřejmě zůstává ta varianta zásuvky zapalovače...i když přes pojistku...atd... ...fofík jezdí převážně jen víkendy....
Ford Focus 1.0 ecoboost ActiveX, 114kW, kombi, 2023, červená Fantastic
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red
Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red
Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 931
- Registrován: 05.09.2009 17:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?
K týhle nabíječce (kterou mám taky), se prodává jako příslušenství přímo i koncovka do autozapalovače
vhodná přesně k tomuhle účelu
např.: https://www.battery-import.cz/prislusen ... --12-21mm/
vhodná přesně k tomuhle účelu
např.: https://www.battery-import.cz/prislusen ... --12-21mm/
Je: Ford Focus combi III Titanium 2018 1.5 16V 110kw, Caribou, po FL
Bylo: Ford Focus combi II Style 2008 1.6 16V 74kw, Vision Blue, po FL
Bylo: Ford Focus combi II Style 2008 1.6 16V 74kw, Vision Blue, po FL
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24164
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?
a co auta, ktere zasuvku vypinaji po uzamceni vozu? tam se toho moc nenabije
-----------------
nez udrzovaci nabijeni pres cely tyden/dva/tri bude lepsi den pred pouzivanim auta zvednout kapotu a pripojit dobijecku primo na svorky
-----------------
nez udrzovaci nabijeni pres cely tyden/dva/tri bude lepsi den pred pouzivanim auta zvednout kapotu a pripojit dobijecku primo na svorky
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- jarod72pm
- Test driver
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?
Mít garáž tak zapalovač neřeším ,zvednu kapotu a na přidělané spojky to jen napíchnu a neřeším,je to otázka pár sekund snad minutu?
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
- lewis
- Junior
- Příspěvky: 255
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?
Tak přes to, že i fofík III má zásuvku pod proudem po vypnutí klíčku, budu provádět připojování nabíječe přímo na baterii. Jak tvrdí ZaQik, je lepší provést nabíjení jednorázově, než ponechávat připojený nabíječ dlouhou dobu. Toto tvrzení je také podpořeno rozhovorem s prodejcem nabíječek (v článku Světu motorů) - "Bohužel většina nabíječek má udržovací režim 13,5V, což už je moc. Baterie trvale vystavená takovému napětí je moc namáhaná, chemické procesy způsobují stárnutí materiálů a korozi. My říkáme, že spotřebovává. Ideální udržovací napětí je 13,1 V. A bohužel jej má jediná nabíječka na trhu - jmenuje se - Victron."
Jedná se hlavně o EFB baterie (tu mám instalovanou) a dále o AGM.
Jedná se hlavně o EFB baterie (tu mám instalovanou) a dále o AGM.
Ford Focus 1.0 ecoboost ActiveX, 114kW, kombi, 2023, červená Fantastic
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red
Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red
Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.
- jarod72pm
- Test driver
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?
Prodejce nabíječek by si mohl něco přečíst třeba o nabíječce Ctek která po nabití pouze kontroluje stav nabití a pokud je potřeba dá pouze impuls pro plné dobití. Měl jsem baterku 3 dny na nabíječce a bez problémů ,on i výrobce píše že na udržování přes jeho nabíječku je bezproblémové na delší dobu.
citace:"
Společnost Ctek velmi dbá i na bezpečnost elektrotechniky ve vozech. Plně automatické nabíječky řízené mikroprocesorem jsou vybaveny bezpečnostními prvky zabraňujícími jakémukoliv poškození vozu či akumulátoru. Můžete tedy baterii bez obav nechat připojenou k vašemu automobilu či motocyklu.
Mnohé modely jsou vybaveny speciálním režimem pro udržování akumulátorů během zimních měsíců či v jiném období, kdy akumulátor není v provozu. "
edit: jinak udržovací režim jsem měřil multimetrem a naměřil 13,96V ,stejně si myslím že na pár hodin to nevadí vůbec ,jinak by to vyrobce ani nedoporučoval.
citace:"
Společnost Ctek velmi dbá i na bezpečnost elektrotechniky ve vozech. Plně automatické nabíječky řízené mikroprocesorem jsou vybaveny bezpečnostními prvky zabraňujícími jakémukoliv poškození vozu či akumulátoru. Můžete tedy baterii bez obav nechat připojenou k vašemu automobilu či motocyklu.
Mnohé modely jsou vybaveny speciálním režimem pro udržování akumulátorů během zimních měsíců či v jiném období, kdy akumulátor není v provozu. "
edit: jinak udržovací režim jsem měřil multimetrem a naměřil 13,96V ,stejně si myslím že na pár hodin to nevadí vůbec ,jinak by to vyrobce ani nedoporučoval.
Naposledy upravil(a) jarod72pm dne 14.02.2018 18:41, celkem upraveno 1 x.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3050
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?
Never každému PR, které produktovy manažer napíše do pochybneho platku jako Svět motoru. Už jen fakt, ze jedine tyto nabíječky, které spravne udrzujici baterie, prodava pouze tato jedna firma je takový pozastavenihodny...
Spoustu (nezavislych) testu vyhraly nabíječky C-tek, které jsou konstruovane dle pozadavku výrobců baterií (coz je teda taky PR).
Napr. zmineny c-tek ma udrzovaci nabíjeni nastavené na 13,8V. Po 10 dnech jej však vypne a začne cyklovat - pri poklesu napeti pod 12,6V začne zase dle potřeby nabijet. A samozřejmě je možné ji nechat pripojenou trvale.
Dle mého skromneho nazoru, lepsi udrzovaci nabijeni, nez trvalych 13,1 (a proc zrovna 13,1???).
Velmi podobne funguje i nabíječka z Lidlu, kterou mj. Mam takřka trvale pripojenou k motobaterii AGM 9Ah (takže skutečně maličká ve srovnaní s autobaterii) a pokud by ji nabíječka nedělala dobre, bylo by uz dávno po ni. Ale ona "odpornikem" zminena koroze se nejak nekoná, baterka ma za sebou 10let služby. A nekončí.
Samozřejmě připojení nabíječky primo na póly baterie je ideální, nedochází k úbytkum napeti mezi baterii a nabíječkou, a pokud se jedna o nabíječku, která neumí prejit do udrzovaciho režimu, nelze ji mit pripojenou trvale.
Osobně nabíjím pres zásuvku zapalovače, protože mam v garazi prostor prave tak ještě na otevreni dveří a nechávám připojeno trvale, protože garáž nemam u domu (a nabíječka to zvládne). Mam k tomu sve duvody.
Zkratka a dobře, dotaz znel, zda lze nabijet primo v aute - ano lze. A zda lze nabijet bez otevreni kapoty - ano, lze, p napr. lze vyuzit trvale napajene zásuvky.
Spoustu (nezavislych) testu vyhraly nabíječky C-tek, které jsou konstruovane dle pozadavku výrobců baterií (coz je teda taky PR).
Napr. zmineny c-tek ma udrzovaci nabíjeni nastavené na 13,8V. Po 10 dnech jej však vypne a začne cyklovat - pri poklesu napeti pod 12,6V začne zase dle potřeby nabijet. A samozřejmě je možné ji nechat pripojenou trvale.
Dle mého skromneho nazoru, lepsi udrzovaci nabijeni, nez trvalych 13,1 (a proc zrovna 13,1???).
Velmi podobne funguje i nabíječka z Lidlu, kterou mj. Mam takřka trvale pripojenou k motobaterii AGM 9Ah (takže skutečně maličká ve srovnaní s autobaterii) a pokud by ji nabíječka nedělala dobre, bylo by uz dávno po ni. Ale ona "odpornikem" zminena koroze se nejak nekoná, baterka ma za sebou 10let služby. A nekončí.
Samozřejmě připojení nabíječky primo na póly baterie je ideální, nedochází k úbytkum napeti mezi baterii a nabíječkou, a pokud se jedna o nabíječku, která neumí prejit do udrzovaciho režimu, nelze ji mit pripojenou trvale.
Osobně nabíjím pres zásuvku zapalovače, protože mam v garazi prostor prave tak ještě na otevreni dveří a nechávám připojeno trvale, protože garáž nemam u domu (a nabíječka to zvládne). Mam k tomu sve duvody.
Zkratka a dobře, dotaz znel, zda lze nabijet primo v aute - ano lze. A zda lze nabijet bez otevreni kapoty - ano, lze, p napr. lze vyuzit trvale napajene zásuvky.
Naposledy upravil(a) jenikHK dne 12.02.2018 20:03, celkem upraveno 1 x.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13289
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?
Nabijacka ma v udrzovacom rezime spotrebu cca 10W. Rok ma 8760 hodin. Co je 87,60kWh rocne, cca 14-15€. Este k tomu treba drahu nabijacku, okolo 100€.
Po 5 rokoch minie elektrinu za 70€. Za nabijacku treba dalsie desiatky eur.
A predlzim zivotnost 80€ baterky o kolko, rok? To sa este 5 rokov budem natahovat s kablom, aby som zakazdym pripojil auto.
Mne to nevychadza.
Po 5 rokoch minie elektrinu za 70€. Za nabijacku treba dalsie desiatky eur.
A predlzim zivotnost 80€ baterky o kolko, rok? To sa este 5 rokov budem natahovat s kablom, aby som zakazdym pripojil auto.
Mne to nevychadza.
- jarod72pm
- Test driver
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?
to: jenikHK
Mno je to jen názor , raději věřím lidem co mají danou zkušenost s něčím nebo přímo výrobcům než obchodníkům(těm vůbec nevěřím = marketing) nebo rádoby mechanikům od garáže. Zatím jsem nenašel info že by někomu Ctek odrovnala baterku která si splnila svou očekávanou životnost a tak by se dalo pokračovat i o jiných produktech.
Čísla ,hodnoty,parametry to všechno je sice hezké ale realita je většinou jiná jak už jsem zjistil na mnoha forech. Ale je to jen můj názor to jo no.
Mno je to jen názor , raději věřím lidem co mají danou zkušenost s něčím nebo přímo výrobcům než obchodníkům(těm vůbec nevěřím = marketing) nebo rádoby mechanikům od garáže. Zatím jsem nenašel info že by někomu Ctek odrovnala baterku která si splnila svou očekávanou životnost a tak by se dalo pokračovat i o jiných produktech.
Čísla ,hodnoty,parametry to všechno je sice hezké ale realita je většinou jiná jak už jsem zjistil na mnoha forech. Ale je to jen můj názor to jo no.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 716
- Registrován: 24.12.2012 08:01
- Bydliště: Greater Bratislava
Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?
Mozes pridat foto koncovky? Kde si to kupil ci poskladal sam?jenikHK píše:Osobně nabíjím pres zásuvku zapalovače...
Moznost ze sa nevymazu udaje z radia, okien, palubaku pri vymene baterie ma laka.
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3050
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?
stano: spotřebu elektriny platim paušálem. Uplne stejne se mohu divat, zda ma smysl si tu garaz vůbec najímat - ekonomicky mi to taky nevychazi, ale to je uplne jiny pribeh.
jarod72pm: C-tek mi doporučilo nezavisle na sobe několik známých, kteří se problematikou nabijeni zabývalo, dle mého jedno z nejlepších, ne-li uplne nejlepší reseni. Navíc dokonale blbuvzdorne. Nektere verze mají i samočinnou teplotni kompenzaci. Idealni reseni pro laika. Pripojit, nabit, az si vzpomenes, odpojit.
Osobne používam ty nabíječky z Lidlu. Mají svoje chyby, ale řekl bych, ze z 85% udelaji stejnou službu jako C-tek, ale za naprosty zlomek ceny.
Experimentalne jsem uz mj. overil, ze není dobry tyhle nabíječky nechavat pripojeny trvale ke klasickym dolivacim motorkovym / sekackovym baterkam (5-9Ah), cca za mesic jsou schopny "zustat na suchu", udrzovaci proud je prilis vysoky, takze rozlozi elektrolyt. Uzavreny baterie ten (AGM) ten problem nemaji a automobilovy taky ne.
memento:
fotku klidne dodam, ale není to nic svetoveho, z nabíječky odstrizeny krokodyli, nakrimpovany konektor (aby se dalo bud pouzit krokodylu a nebo zástrčky do zásuvky zapalovace). Zastrcku jsem pouzil odstřiženou z nefunkci decky vyhrivaneho potahu i s kabelem, jen s vyrazenou LEDkou, z toho, co dům dal.
Pro C-Ttek lze koupit hotovou (viz odkaz vyse), netřeba bastlit.
Jen bych mel trochu obavy z toho zalohovani při vymene baterie timto zpusobem. Nabijecky, které mam doma, na toto rozhodne vhodne nejsou - při odpojeni baterie se dobijeni vypina.
jarod72pm: C-tek mi doporučilo nezavisle na sobe několik známých, kteří se problematikou nabijeni zabývalo, dle mého jedno z nejlepších, ne-li uplne nejlepší reseni. Navíc dokonale blbuvzdorne. Nektere verze mají i samočinnou teplotni kompenzaci. Idealni reseni pro laika. Pripojit, nabit, az si vzpomenes, odpojit.
Osobne používam ty nabíječky z Lidlu. Mají svoje chyby, ale řekl bych, ze z 85% udelaji stejnou službu jako C-tek, ale za naprosty zlomek ceny.
Experimentalne jsem uz mj. overil, ze není dobry tyhle nabíječky nechavat pripojeny trvale ke klasickym dolivacim motorkovym / sekackovym baterkam (5-9Ah), cca za mesic jsou schopny "zustat na suchu", udrzovaci proud je prilis vysoky, takze rozlozi elektrolyt. Uzavreny baterie ten (AGM) ten problem nemaji a automobilovy taky ne.
memento:
fotku klidne dodam, ale není to nic svetoveho, z nabíječky odstrizeny krokodyli, nakrimpovany konektor (aby se dalo bud pouzit krokodylu a nebo zástrčky do zásuvky zapalovace). Zastrcku jsem pouzil odstřiženou z nefunkci decky vyhrivaneho potahu i s kabelem, jen s vyrazenou LEDkou, z toho, co dům dal.
Pro C-Ttek lze koupit hotovou (viz odkaz vyse), netřeba bastlit.
Jen bych mel trochu obavy z toho zalohovani při vymene baterie timto zpusobem. Nabijecky, které mam doma, na toto rozhodne vhodne nejsou - při odpojeni baterie se dobijeni vypina.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?
za +-2000kc ceny nove baterky mne prijde jako nesmysl se kazdy den zabejvat nejakym pripojeni nabijecky...a uz vubec ne v aute co kazdy den jezdi...neco jineho je u aut co jedou jednou za mesic(a tam taky neni problem tedy jednou za mesic pripojit na 2 hodky nabijecku)...ale nez nejakou dobijecku bych radsi koupil bateriovy vypinac...a baterku vypinat at ji stojici auto nevybiji-staci co se vybiji sama..nez blbnout se zasuvkou zapalovace...ale to je jen muj nazor...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?
Konečně rozum v hrsti... Vitr73
Už si po SZ s pár kolegama ,,tukame,, na čelo kam se to opět zvrtlo např. vlakno oleje atd.
Už si po SZ s pár kolegama ,,tukame,, na čelo kam se to opět zvrtlo např. vlakno oleje atd.
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?
no ja si u vseho rikam stare heslo -i prodelek je kseft- tak vzdy jen pocitam...a tohle je podle mne presne v duchu tohohle hesla ...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13289
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Nabíjení baterie přímo v autě ?? .. nevadí to?
Presne tak. Niekto si s radostou zaplati za dobry pocit, ze usetril.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host