Stránka 3 z 3

Re: Jaký motor?

Napsal: 12.09.2011 08:11
od Systemofamondeo
davemomo píše:osbně si myslim že pokaď ten motor nekoupíš už ňákym způsobem zkurvenej, tak s nim budeš spokojenej, jen je třeba si hlídat olej, je ho tam jenom 5,2litru, což odpovídá spíš čtyřválci, jinak je to asi to nejlepší co ford kdy udělal :palec_nahoru:

A nějaké problémy co souvisí s tímto motorem?

Re: Jaký motor?

Napsal: 13.09.2011 10:24
od No Name
Nejlepší by byl 2.5 V6, po drobných úpravách někdy kolem roku 2000, tzn. převrtání z 2544ccm na 2495ccm a zaslepení EGR ventilu (na sacím potrubí hned vedle volnoběžného). Ten vydrží nejvíc. Tento motor koupil Ford ve fázi rozpracování od Porsche a na doladění dohlížel Cosworth. 3.0 V6 není větší varianta tohoto motoru, ale úplně jiný motor, původem od Jaguaru, vzniklý pravděpodobně rozpůlením 6.0 V12. To co by tě mělo u obou motorů zajímat je to, že jsou oba podčtvercové, díky čemuž se může jít na vysoké otáčky :mrgreen: , na druhou stranu to znamená spoustu vůlí v kterých se pak olej ztrácí. Je opravdu potřeba to pravidelně kontrolovat, což by se samozřejmě mělo dělat u všech motorů. Nicméně u 3.0 V6 je toto opravdová slabina, olejová vana není konstrukčně dobře vyřešena, motor má náplň pouhých 5,2l oleje (2.5 V6 má 5,5l). Rozsah mezi ryskami je pak hodně malý, spotřebu oleje též podporuje jeho nízká viskozita za tepla (SAE 5W-30). U 3.0 V6 opravdu pozor na spotřebu oleje, kontroloval bych ho při každém tankování, než se člověk přesně seznámí se spotřebou u svého motoru. Absence vhodných přepážek ve vaně v kombinaci s nízkou hladinou může způsobit, že v rychle projeté zatáčce při vyšších otáčkách dojde k odplavení sacího koše a je hotovo.
Takže 2.5 V6 určitě spolehlivější, ale na dnešní dobu s malým výkonem z tohoto obsahu, 3.0 V6 určitě lepší, ale s důkladnější údržbou a pokud možno s ověřenou minulostí... Uff

Re: Jaký motor?

Napsal: 13.09.2011 12:04
od HmerX
... to píšu pořád ... :mrgreen:

Re: Jaký motor?

Napsal: 13.09.2011 12:37
od No Name
:gott: :gott: tak pardon :gott: :gott:

Re: Jaký motor?

Napsal: 13.09.2011 13:19
od PaWel
No Name - koukám, že jsi to taky četl :mrgreen: http://www.tipcar.cz/ktery-ze-sestivalc ... -5134.html

Re: Jaký motor?

Napsal: 13.09.2011 13:40
od Brehowicz
Perfektní článek ,zasloužil by vyvěsit na nástenku fora :bravo22:
Už sem si myslel že je noname odborník na motory :mrgreen:

Re: Jaký motor?

Napsal: 13.09.2011 14:01
od No Name
Oni bez dovolení použili můj článek!!! :nnou:

Re: Jaký motor?

Napsal: 13.09.2011 18:38
od Brehowicz
To jako fakt :?:

a tenhle na ropáky taky není špatný http://www.tipcar.cz/mondeo-2.0-tdci-ne ... -4559.html

Re: Jaký motor?

Napsal: 13.09.2011 22:27
od HmerX
No Name píše::gott: :gott: tak pardon :gott: :gott:
nepsal jsem to kvůli tomu ... to znamenalo, že souhlasím :wink:

Re: Jaký motor?

Napsal: 19.09.2011 00:07
od ZonixX
Ten clanok na tipcars je plny chyb a polopravd. Dotycny pan David V. stravil cerpanim informaci o rodine Duratecov V6 prilis malo casu a viac casu venoval tomu, ako nastylizovat svoj "clanok" do libivej podoby.

Trochu mi to pripomina situaciu, ked sa pred par mesiacmi na servri pravda.sk objavil "mudry" text o Mondeu ST220 - konkretne tento: http://auto.pravda.sk/jazdene-auta/clan ... ym-je-cas/

Moj problem je, ze obsahuje mnoho chyb... tie najvacsie z nich, som okomentoval takto:

http://www.fordclub.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=13971

Kdo nema registraciu, tu su niektore fakty ako som ich opravil na fore...
ZonixX píše:
...trojliter bol do Mondea naplanovany od zaciatku vyroby Mk3, v tej dobe uz odskusany a vyrabany v obrovskych seriach v USA - kde sa do vyoby dostal uz v roku 1996... nie je pravda, ze tento motor nemal v Mondeu skoncit, 2,5l V6 potrebuje naprosto identicky priestor a prislusenstvo a bola tomu pripravena cela sada dielov od pomocneho ramu, cez uchyty atd... Motoricky bol yvoj ST220ky jednoduchsi ako vyvoj predoslej Mk2 ST200 - 25koni, ktore sa zo zakladneho 3 litra dostali naviac su pracou hlavne noveho vyfukoveho potrubia.. ziadny dril v bloku, v hlavach su iba ine vacky, mapy v ECU a o malo vyssi tlak paliva nad seriou 3l.

Mimochodom prave 3,0l V6 (rodina Duratec 30) nema ziadne variabilne sacie potrubie - to je ta cast, kde sa pise o "plneni 8 ventilmi" IMRC tento motor NEMA!! Takze opat chyba v "recenzii". 3 liter pouziva inu konstrukciu bloku a narozdiel od Duratecu 25 ma spojene ovalne porty do hlav. Vyhoda? Nepreruseny narast tociveho momentu, jednoduchsia konstrukcia.

Brzdy - tych sa tiez nikdo nedotkol. Tie iste ma benzinova 1,8 a aj vsetky naftove motorizacie.

Inak je to same kvaaaaak, kvaaaaaak plne mytov o tom, ako ST220ku stavali pomali ako partizansku operaciu :mrgreen: a v polnych podmienkach :wink:

Olejova napln - je tam 6,2 litra ako prva napln a potom 5,7l.. okolo su tam len keci o "pozor na olej" - to by si snad mal dat kazdy, aj keby kupoval auto s 37konmi :D

..pan Lipavsky sa mal radsej rozpisat o uchylnych pikoskach ako je odvetravanie akumulatora, slabe ojnice alebo napriklad Sabine Schmitz - ktora je do tohoto auta totalne zblaznena a ja neviem o com vsetkom, to auto je oveeeeela zaujimavejsie ako dotycny napisal a vydalo by na dalsi clanok - informacne ovela bohatsi ;)
Takze az sa budem zajtra nudit tak si dam tu namahu a napisem, preco je prakticky cely ten clanok na tipcars.com chybny. Zodvihlo mi to trochu adrenalin :hah:

Re: Jaký motor?

Napsal: 19.09.2011 06:53
od Brehowicz
Tož ja už vubec nevím čemu mám věřit,tak kdo byl muj tata když to nebyl muj tata :bebng: :mrgreen:

Re: Jaký motor?

Napsal: 19.09.2011 12:49
od buceek07
já su celý tata..... :mrgreen:

Re: Jaký motor?

Napsal: 01.10.2011 16:24
od Smaily
Ahojte, nenašiel som lepšiu tému tak sa opýtam tu (nebudem zbytočne zakladať novú). Chystám sa kúpiť Mondeo MK4 (teda už ho mám odskúšané a budúci týždeň bude prihlásené a idem si poň), je to 2.0 TDCi ale má 85kW, tak mi to nedá a zaujíma ma, či Ford dával aj staršie motory do MK4, alebo je to len "uškrtená" 103kW verzia?
Dík

prikladám aj výpis z FZ:

Kód: Vybrat vše

77HRJ4
NL
E13*2001/116*0249
21.01.2009
Mondeo 2007-
5 Dveřový Sedan
Série 60
2.0L Duratorq DOHC CR TC (115PS)
6st. manuální převodovka - MMT6
LHD FWD
Emise stupen IV + DPF
Dvouprost.A/C s auto. říz.teploty
(+)"NL"
Stříbrná Hypnotic
New York (A-C)

datum registrace: 28/01/2009